Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Little_Woman » 16. jan 2016, 18:43

Romantiske sjæle påstår, at kærligheden overvinder alt. Vil man hinanden, elsker man hinanden, så finder man ud af selv de største udfordringer, barrierer og umuligeder.

Hvad siger I, herinde? Hvad har I oplevet i den retning - endte kærlighed med at gøre det muligt at have et forhold til en fyr fra den anden side af jorden, gjorde kærligheden forskelle i tro/værdier ligegyldigt eller overskyggede jeres kærlighed forskellige ønsker ifht til de store ting, ex børn?

Eller har I, omvendt, måtte erkende at ydre faktorer gjorde, at kærligheden måtte ende, uagtet at det var med tungt hjerte?

Fortæl, fortæl!

Og ja, ovenstående er naturligvis inspireret af mit følelsesliv, der for nyligt har fået en tur gennem vridemaskinen pga. følelser og udfordringer.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Juki » 16. jan 2016, 18:51

Kærligheden overvinder i sig selv ingenting, det er et spørgsmål om at man arbejder for det man nu vil opnå.

Jeg har det lidt stramt med det udtryk, selvom jeg godt ved det er et populært citat til tatoveringer osv.
6
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Tibbler » 16. jan 2016, 19:12

Jeg tror ikke på, at kærlighed overvinder alt.

Hvis min mand fandt på, at nu ville han gerne flytte til Kina, fordi han havde fået pludseligt ønske om at lære kinesisk. Så ville det blive uden mig.

Til gengæld ville jeg nok være villig til at flytte til Hanstholm, Bornholm eller Storkøbenhavn, hvis han fik drømmejobbet der.

Det er jo også et spørgsmål om, at jeg ville kunne se mig selv, i den situation, som vi så potentielt ville stå i. Kunne jeg se mig selv bo i Kina? Nej. Kunne jeg se mig selv bo i Hanstholm? Njaaai, egentlig ikke, men det kunne komme til at fungere.

Desuden skulle det også være en situation, som var noget jeg fik en mulighed for at vælge til, og ikke noget jeg blev tvunget ud i; At det er beslutninger man tager i fællesskab.

Så er der situationer som f.eks. sygdom - hvor jeg da håber at kærligheden ville overvinde noget så krævende som et sygdomsforløb.

Men altså - Viste det sig en dag, at han var seriemorder; så ville min kærlighed altså hurtigt fordufte :tie:
1
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf malou_43 » 16. jan 2016, 19:21

Jeg har oplevet, at kærlighed ikke var nok.

Jeg elskede min ene ekskæreste mere, end jeg nogensinde har elsket nogen. Jeg elsker ham stadig efter 2 år på et eller andet punkt, så meget kærlighed var der.

Men jeg kunne ikke leve i hans liv trods alt denne kærlighed. Jeg tror på, at hvis kærligheden er der, OG begge er indstillet på lidt hårdt arbejde, lidt selvrefleksion og kompromistagen, så vil det kombineret overvinde meget.

Jeg lærte meget af smerten af det brud og smerten af at leve uden ham, men jeg lærte også, at kærlighed bare ikke er nok. Not like the fairy tales :) Men det tror jeg squ alligevel er rart nok at vide til en anden gang :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf LadyFox » 16. jan 2016, 19:25

Nej, kærligheden overvinder ikke alt, i hvert fald ikke for mig.

Jeg elsker min kæreste, og jeg kunne efterhånden ikke forestille mig et liv uden ham,og derfor vil jeg naturligvis gå langt for at have ham i mit liv sluge en masse kameler og jeg har flere gange måtte gå på kraftigt kompromis, men der er grænser - der er mange ting der ville kunne få mig til at sige stop.

Jeg skal ikke have børn, så hvis min kæreste en dag finder ud af at han bliver ulykkelig hvis han ingen får så kan vi ikke være sammen. Hvis han begynder at drikke fast igen, så kan han heller ikke være sammen med mig. Hvis han en dag blev vildt religiøs tror jeg heller ikke jeg ville kunne, ligesom hvis han fandt ud af et liv i Alaska var bare lige ham.
0
...
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Little_Woman » 16. jan 2016, 19:35

Juki skrev:Kærligheden overvinder i sig selv ingenting, det er et spørgsmål om at man arbejder for det man nu vil opnå.

Jeg har det lidt stramt med det udtryk, selvom jeg godt ved det er et populært citat til tatoveringer osv.


Enig - jeg er heller ikke fan af udtrykket; alligevel hører man det, eller afarter, mange steder!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Hunkat » 16. jan 2016, 19:46

Jeg har valgt at satse på at kærligheden er nok.

De næste i hvert fald to år, og det sidste år har/kommer til at handle om at overvinde 5000 km's afstand. Min forlovede bor i USA, og det kommer til at kræve mange penge og meget arbejde at sørge for at han kan komme hertil.

Oven i det kommer selvfølgelig at holde følelserne og gløden ved lige når man kun kan ses hver 6. måned. Og det er hårdt. Sindsygt hårdt, så hårdt at jeg nogle dage har lyst til at tude og slå på noget. Men vi holder ved. Fordi vi ved at vi er hinandens bedste venner, og har et unikt bånd (åh det lyder så tacky men sådan har vi det altså).

Det har holdt hårdt i perioder hvor jeg har følt mig alene og har haft det svært i hverdagen. Men vi VIL at det skal lykkes.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf SonataA » 16. jan 2016, 20:12

Jeg tror ikke kærlighed i sig selv overvinder ret meget. Men hvis den store kærlighed er der, så er man i mange tilfælde mere villig til at sluge kameler der er flere gange større, end man ellers ville sluge. Kompromiser bliver der nok indgået flere af.

Jeg elsker min mand mere end jeg har elsker andre mænd, men jeg tror ikke kærligheden ville overvinde alt, hvis han fx skulle arbejde i udlandet og jeg ikke ville med, eller hvis han og jeg udviklede os meget i hver sin retning.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. jan 2016, 20:19

Jeg er aldeles vaccineret mod det udtryk. Jeg synes, at det er noget teoretisk, belærende og højpandet pis.
Faktisk ser jeg præcis omvendt på det, bedst forklaret i dette citat af Anaïs Nin:

“Love never dies a natural death. It dies because we don't know how to replenish its source. It dies of blindness and errors and betrayals. It dies of illness and wounds; it dies of weariness, of witherings, of tarnishings.”

For mig betyder det, at når man holder fast i en relation, selvom man får overskredet sine grænser, så er man netop i gang med at smadre kærligheden. Og sig selv. Og den anden.
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Fru Sunshine » 16. jan 2016, 20:20

Nej, men det kan være medvirkende til, at man vil sluge nogle kameler, som man ikke ellers ville gøre.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Newsugar » 16. jan 2016, 20:21

Min mand har en anden tro end jeg, og vi bor 2000km fra hinanden. Vi er lige blevet gift, har været sammen i 5 år og boet i hvert sit land der sidste år. Det er virkelig hårdt at starte med at bo sammen, og senere flytte så langt væk. Nu går vi og venter på at han kan flytte op til mig.
Jeg synes helt sikkert kærligheden overvinder alt i vores tilfælde, vores forhold er rigtig stærkt og vi stoler på hinanden.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. jan 2016, 20:28

Fru Sunshine skrev:Nej, men det kan være medvirkende til, at man vil sluge nogle kameler, som man ikke ellers ville gøre.


Lige præcis.

Et meningsfyldt forhold, hvor man trives, vil man selvfølgelig gøre meget for at bibeholde, men jeg kan ikke med det der "alt".
Jeg synes, at det ligger implicit i "Kærligheden overvinder alt", at hvis man formaster sig til at forlade sin partner, så har man ikke elsket nok, og det betyder jo så også, at man burde have fundet sig i hvad som helst.
6
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Vaginetta » 16. jan 2016, 20:30

Den kan helt sikkert overvinde meget. Villigheden til kompromiser og fleksibilitet er nok ret proportional med kærligheden som andre skriver, men jeg har da været i et forhold hvor kærligheden var enorm på trods af at vi til sidst måtte give op og indse at vi var alt for forskellige og slet ikke forstod hinanden.

Måske er det i virkeligheden kun praktikaliteter kærligheden overvinder i sidste ende.
3
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Lurende Peber » 17. jan 2016, 03:49

polavyk skrev:Kærligheden overvinder ikke alt. Eller rettere kærligheden overlever ikke alt.

For mens kærligheden er der, kan man klare meget. Men somme tider dør kærligheden pga sygdom, egoisme, utroskab eller slitage.

Eller deltagernes udvikling. Eller manglende vedligehold.
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Kærligheden overvinder alt - eller hvad?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 17. jan 2016, 04:31

Kærlighed til ens børn. Kan ikke overvinde alt - som dem der siger det var bedre hvis deres børn aldrig var blevet født efter de har tilsluttet sig ISIS el. lignende. Men det skal være sådan nogle ekstreme scenarier. Kærlighed til voksne kvinder. ..meh
0
Grab them by the pussy

Tilbage til "Forhold og sex"