Hvad hører du musik på derhjemme?

HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Hvad hører du musik på derhjemme?

Indlægaf HerErJeg » 13. jan 2016, 21:05

Hvad har du som afspiller og er du tilfreds med det? Jeg tænker på hovedtelefoner, trådløs højttaler, HIFI anlæg, eller måske mobiltelefon direkte?

Jeg vil vildt gerne have ordentlig lyd, men er ikke nørd og vil ikke betale for spitzenklasse HIFI. Jeg har fået mig en Sony SRS X99 trådløs højttaler som jeg er meget tilfreds med. Den var på bud og til at betale, men så håber jeg også at den holder en del år. Sammenlignet direkte med den gamle højttaler er der VILD forskel, så jeg håber på lyst til at høre mere musik, det har haltet lidt, måske fordi lyden ikke har været helt lækker.
Musikken hentes fra TDC Play.
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Hvad hører du musik på derhjemme?

Indlægaf Tiger » 13. jan 2016, 21:12

Herhjemme streames der musik og radio via iPad eller mobil. Jeg har denne her lille bluetooth Bose-bandit i sølv og jeg ELSKER den! :lun:

https://m.bose.dk/DK/da/home-and-person ... peaker-II/

Den er nem at tage med rundt i hjemmet.

Anlæg osv har jeg ikke brugt i en del år. Jeg hører aldrig cd'ere og det har jeg også kun mulighed for i bilen.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad hører du musik på derhjemme?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. jan 2016, 21:24

Jeg streamer musik fra Youtube og Spotify, som afspilles på min computer og høres på min bluetooth-højtaler, der også er lille og fra Bose, men hvid :D

Jeg er i den dumme situation, at jeg forlængst har pakket mit anlæg væk, men stadig har mine cd'er stående. Godt nok bare på mit kontor, men alligevel...:stoned:
Jeg har ikke fået dem videre i systemet endnu, fordi jeg ikke rigtig ved, hvad jeg skal stille op med dem.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad hører du musik på derhjemme?

Indlægaf Slettet bruger » 13. jan 2016, 21:46

Youtube, bærbar, højtalere med ledning.

Har aldrig forstået hvad Spotify kan som youtube ikke kan? Det eneste youtube mangler er Bob Dylan og Prince :)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvad hører du musik på derhjemme?

Indlægaf Rapfisk » 13. jan 2016, 22:29

eks-Maupassant skrev:Youtube, bærbar, højtalere med ledning.

Har aldrig forstået hvad Spotify kan som youtube ikke kan? Det eneste youtube mangler er Bob Dylan og Prince :)

Det er let at finde ethvert albumtrack, og alle numre er i høj kvalitet. Det er let at oprette playlister og at søge på ny musik via kunstner, genre, anledning og en masse andre parametre. Endeligt kan Spotify spille i baggrunden, mens man bruger andre apps. Det kunne YT-appen ikke, sidst jeg prøvede.

Hjemme streamer jeg som regel via Bluetooth. I stuen er det til aOwl:
image.jpg


I soveværelset til DAB-radioen
image.jpg


Når jeg gør rent, er det ofte med høretelefoner, der omslutter øret.

Jeg har også et anlæg med CD osv., men det er længe siden, jeg har brugt det.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvad hører du musik på derhjemme?

Indlægaf Nicolait » 13. jan 2016, 23:21

eks-Maupassant skrev:Youtube, bærbar, højtalere med ledning.

Har aldrig forstået hvad Spotify kan som youtube ikke kan? Det eneste youtube mangler er Bob Dylan og Prince :)


Mangler spotify ikke også prince? Hoppede han ikke videre til Tidal istedet? :lol2:
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvad hører du musik på derhjemme?

Indlægaf Nicolait » 13. jan 2016, 23:28

Det svinger lidt, men lige nu hører jeg mest musik på mine Heos 1 højtalere. De står henholdvist i stuen, i køkkenet og på badeværelset. Derudover har jeg mit surround-anlæg, som jeg nogle gange hører musik på. Problemet er at mine to subwoofer larmer meget, og jeg er for doven til at slukke dem.
Derudover hører jeg nogle gange spotify på min telefon, men det er sjældent.

Musikken henter jeg typisk fra min NAS, som både mine Heos enheder og surround-anlæg har adgang til.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad hører du musik på derhjemme?

Indlægaf Slettet bruger » 13. jan 2016, 23:49

Nicolait skrev:
eks-Maupassant skrev:Youtube, bærbar, højtalere med ledning.

Har aldrig forstået hvad Spotify kan som youtube ikke kan? Det eneste youtube mangler er Bob Dylan og Prince :)


Mangler spotify ikke også prince? Hoppede han ikke videre til Tidal istedet? :lol2:


Så vidt jeg ved er han hoppet af hele internettet :) Han sagde han gad det ikke og fandt det dumt, og har også lukket sin egen side ned.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad hører du musik på derhjemme?

Indlægaf Annione » 14. jan 2016, 04:40

Jeg har mit gamle mini-anlæg i køkkenet, så jeg rocker rundt, når jeg laver mad. Der er faktisk... Hold fast... kassettebånd afspiller i det :8:

I stuen har vi en 1meter høj, men ganske smal, iPod afspiller. Men kan også koble andre tablets til. Den spiller fremragende.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvad hører du musik på derhjemme?

Indlægaf Spjaerten » 14. jan 2016, 04:45

Enten musik på tlf via min Apple dock eller radio på tv.

Og så hører jeg Mads og monopolet i sengen på iPad de fleste lørdage.
Senest rettet af Spjaerten 16. jan 2016, 22:36, rettet i alt 1 gang.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Hvad hører du musik på derhjemme?

Indlægaf Dime » 14. jan 2016, 05:00

Jeg hører næsten altid musik, og som oftest på computeren via enten store AKG hørebøffer eller et aldrende men utroligt velspillende sæt Logitech Z5500. Det sker at mediecenteret er musikafspiller, og så er det via en Denon surround forstærker af en art, med nogle gamle Sony højttalere.
Musikken kommer fra min lettere overdrevne (og lovlige) mp3-samling 99% af tiden.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad hører du musik på derhjemme?

Indlægaf Aspargsen » 14. jan 2016, 12:05

over Sonos, har højtalerer stående rundt omkring,
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Hvad hører du musik på derhjemme?

Indlægaf Muuh » 14. jan 2016, 14:08

Jeg har for det meste bare radioen kørende på P3 ellers høre jeg musik på vores tv via TDC Play
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Hvad hører du musik på derhjemme?

Indlægaf FrøkenM » 16. jan 2016, 22:34

Herhjemme streamer jeg musik fra Spotify på enten Computer, telefon eller iPad :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvad hører du musik på derhjemme?

Indlægaf didas » 16. jan 2016, 23:14

Jeg streamer fra TDC Play enten på telefonen og iPad, med Bluetooth højtaler eller via fjernsynet. Har ikke haft et stereoanlæg i mange år.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:

Tilbage til "Musik"