Er du jaloux?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Badesandalen » 14. jan 2016, 06:08

LadyFox skrev:
Zombie skrev:
LadyFox skrev:
Zombie skrev:
LadyFox skrev:
Badesandalen skrev:Jeg er temmelig jaloux anlagt, men ikke romantisk. Forstået på den måde at det ikke rører mig hvis min mand bruger tid med andre kvinder eller noget i den dur, for det kan ikke undgås.


Hvis han derimod er ude og spise en stor, saftig steak uden mig... :genert:

Er det ikke mere misundelse, frem for jalousi? :)


Jalousi handler om mennesker. At være bange for, at nogen skal TAGE ens kæreste FRA én, eksempelvis.
Misundelse handler om ting. At andre FÅR noget, man selv gerne ville have.

Præcis?


Ja og nej.

Hvis du er jaloux på din kærestes bøf, er det fordi du er bange for at han har sex med bøffen.
Er du misundelig på din kærestes bøf, er det fordi du gerne selv vil spise bøffen.

Giver det mening? :D

Ja, og jeg håber da at det er sidst nævne der gør sig gældene i det her tilfælde :P


Det er det! :8:
0
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Q-beben » 14. jan 2016, 09:49

Nej, slet ikke. Og jeg ved ikke hvorfor - men jeg tænker slet ikke i den retning.

Min kæreste er heller ikke jaloux. Og heldigvis - for jeg har engang været i et forhold med en, der var meget jaloux. Det var enormt belastende... og energidrænende :(
1
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Mocca » 14. jan 2016, 15:02

Nej, det er jeg ikke.
Mange mente, at jeg burde være det jævnligt, da jeg var gift.
Min mand var nemlig sådan en, der var enorm god til at snakke med en kvinde på en måde, så hun gik rundt med følelsen af 'Hold da op, Moccas mand er forelsket i mig'.
Og han elskede at snakke med kvinder, og søgte det altid, når vi var i forsamlinger, hvor der var både kvinder og mænd. Desuden har han altid været flink til at give en hjælpende hånd til noget praktisk, når det var en kvinde, der spurgte.
Noget, jeg blot drillede ham med og grinede lidt af.
Få gange stak jalousien sit grønne hoved kortvarigt frem. Det dunkede jeg mig selv lidt oven i hovedet med. Jeg vil IKKE bruge tid på den slags negative irrationelle følelser.

Desværre viste det sig så, at jeg skulle have lyttet til de gange, det grønne monster var der. Mit instinkt var nemlig bedre end jeg troede.

Så fremover ved jeg, at jeg er et meget lidt jaloux menneske. Så jeg skal lytte til, når følelsen sniger sig ind over mig.
Så er det tid for, at jeg skal revurdere mit forhold af den ene eller den anden grund...
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Viskelæder » 14. jan 2016, 15:23

Jeg har det på samme måde, som Zombie og Anilara beskriver.

Jeg har været meget jaloux med en ekskæreste, som ikke var omsorgsfuld, ikke nærværende og også var mig utro. Jeg havde hele tiden en ubehagelig følelse i maven, og jeg var opmærksom på hans interaktion med det andet køn, og jeg var usikker konstant. Men det var der også en grund til. Jeg tror, det "bare" var det, jeg kunne mærke.
Med min kæreste efter ham, der var jeg aldrig jaloux. Og han var endda sindssygt lækker og et dejligt og godt menneske, så han var eftertragtet. Jeg følte mig ikke jaloux en eneste gang i 2 år, fordi vi havde et godt og sundt forhold med tillid.

Så jeg kan ikke svare ja eller nej. Det afhænger af forholdet og af tillid.
2
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Grissebassen » 14. jan 2016, 15:40

Jeg var slet ikke jaloux i mit forhold med min ekskæreste. Det mener jeg selv skyldtes, at jeg var helt sikker på, at han ville mig 100%, jeg følte mig værdsat, og jeg var slet ikke i tvivl om, hvor jeg havde ham. Hvis ikke disse tre kriterier gør sig gældende, kan jeg sagtens forestille mig, at jeg kunne blive jaloux. Så nej, jeg mener ikke, at man altid vil føle en eller anden form for jalousi.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Er du jaloux?

Indlægaf achillaxedprune » 14. jan 2016, 16:27

Ja, jeg kan godt blive det... Jeg begrænser dog ikke min mand pga. det.

Tidligere var jeg ikke, men i begge mine "længerevarende" forhold, har mine eks'er været mig utro. Det ødelagde temmelig meget, også selvom de forhold slet ikke kan sammenlignes med det forhold, jeg har nu. Men jeg kan da godt frygte, at han skulle dumme sig og ødelægge alt. Jeg er egentlig ikke så nervøs for, at min mand ikke vil være sammen med mig resten af hans liv... Men jeg kan godt være nervøs for, af han laver noget som gør, at jeg ikke vil være sammen med ham. Og det er dét jeg frygter....egentlig ikke at han vil forlade mig for en anden.

Anyway... Ja, jeg kan godt være nervøs, usikker og jaloux. Og det er egentlig noget pjat, jeg håber går over på et tidspunkt.
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Moxy-lady » 14. jan 2016, 18:09

Jeg har været meget jaloux, som selvfølgelig har bundet i usikkerhed - og dårlige erfaringer med ekser der foretrak mig usikker (og godt kunne lide andre damer. Min eks har en gang givet sit nummer til en pige vi var til fest med, mens jeg var der og sad lige på den anden side af bordet!)

Men min kæreste havde, især da jeg lærte ham at kende, rigtig mange veninder. Bla. hans sidste eks. Han arbejder på en bar og stod absolut ikke bagerst i køen da der blev uddelt good looks (siger andre også - det er altså ikke kun mig :p ) Og han har aldrig nogen sinde været utro, så det var rigtig meget op af bakke at snakke om de her ting, især fordi nogle af hans veninder (*host* eksen *host*) i dén grad overskred grænser for hvad der imo var acceptabelt. Men vi snakkede meget om de her ting, og fandt til sidst fælles fodfæste ift. acceptabel opførsel. Og desuden så viste/viser han mig hver dag at han elsker mig og ikke vil være sammen med andre.

Så nu er jeg for det meste aldrig jaloux. Sender ham glad til hygge hos hans nuværende gode veninde, eller til sommerfest med overnatning sammen med den bar hvor han arbejder. Jeg véd at han vil mig og os, og det er nok, for han tricker ikke min usikkerhed, tværtimod opbygger han min selvtillid.

Med en anden kæreste ved jeg ikke om de her ting ville dukke op igen. Det ville nok komme an på forholdet og manden.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
BlindfullyCool
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:38
Kort karma: 41
Likede indlæg: 263

Re: Er du jaloux?

Indlægaf BlindfullyCool » 16. jan 2016, 10:40

Jeg har aldrig været jaloux anlagt og har faktisk engang fået påpeget dette "mærkværdige" fænomen af en ex, som mente, at mangel på jalousi måtte være lig med ligegyldighed :rulle: Jeg er nok mere typen, der stoler på folk indtil de giver mig en årsag til ikke at stole på dem længere og så lukker jeg bare døren efter mig. Og det er ikke fordi jeg ikke har været sammen med mænd, der svigtede eller var mig utro - det har jeg. Men det ligger bare ikke rigtig til mig at holde en ny mand op på andre mænds idiotier.

Jeg kan faktisk kun huske en enkelt periode i mit nuværende forhold på 10 år, hvor jeg blev usikker på, om min mand var lidt for interesseret i en af sine (dengang) veninder. Om det var tilfældet eller ej, fandt jeg aldrig ud af og jeg er ikke typen, der konfronterer med dette og hint uden at have en reel årsag til det. Det kan man jo så udlede en masse af, men eftersom vi stadig er sammen i dag og han slet ikke snakker med vedkommende mere, så er den lukket i min bog.
0
Brugeravatar
BlindfullyCool
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:38
Kort karma: 41
Likede indlæg: 263

Re: Er du jaloux?

Indlægaf BlindfullyCool » 16. jan 2016, 10:46

Lemonella skrev:Jeg er ikke jaloux og har aldrig været det.
Min sidste eksmand mente jeg måske var følelseskold, for "alle kvinder var da jaloux".
Han testede mig ind imellem. Bl.a. ved, at fortælle om alle de kvinder han havde haft. Det sagde mig intet. De fleste over en vis alder har vel haft kærester.
Da han var mig utro, var det ikke jalousi jeg følte. Jeg havde mere ondt af hende han havde været sammen med, for hun var vist ret forelsket i ham. Jeg havde også ondt af hendes kæreste. Hans verden brød fuldstændig sammen.
Jeg havde det mest sådan lidt a la, sket er sket og lad os så komme videre.


Det kan jeg totalt genkende. Jeg har også været ude for, at nogle mænd mente, at de lige skulle fortælle mig om et eller andet med en anden kvinde for at se, om jeg reagerede. Og det gjorde jeg ikke - indsæt her noget om sten og glashuse :genert: - og det kunne virkelig gøre dem usikre :gruble:

Min mand talte især i starten nogle gange om hans ekser eller tidligere one-night-stands og der var faktisk flere gange, hvor jeg næsten fik ondt af den stakkels kvinde, som så gerne ville have været kærester med ham eller noget. Min mand bryder sig så til gengæld ikke om at høre om mit tidligere kærlighedsliv og det respekterer jeg så - næsten, i hvert fald. Jeg synes faktisk det er sundt for ham at vide, at bare fordi jeg har en historie, betyder det ikke, at jeg elsker ham mindre.
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Panton » 17. jan 2016, 07:56

Det er et emne som kan bringe en ambivalent følelse frem i mig. For på den ene side er jeg ikke jaloux og på den anden side kan det komme ud af ingenting. Det handler for mig om hvordan jeg har det med mig selv, hvis jeg i perioder kan have isssues og deraf føle et mindreværd så har jalousien også tilbøjelighed til at vise sig.

For mig er det en følelse der helt klart har forbindelse til mit selvværd, for er det nede forstærkes det andet og omvendt. Det er en forfærdelig følelse og jeg hader den, heldigvis er det længe siden jeg sidst har haft den eftersom jeg er single :)
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Fru Sunshine » 17. jan 2016, 09:23

Panton skrev:Det er et emne som kan bringe en ambivalent følelse frem i mig. For på den ene side er jeg ikke jaloux og på den anden side kan det komme ud af ingenting. Det handler for mig om hvordan jeg har det med mig selv, hvis jeg i perioder kan have isssues og deraf føle et mindreværd så har jalousien også tilbøjelighed til at vise sig.

For mig er det en følelse der helt klart har forbindelse til mit selvværd, for er det nede forstærkes det andet og omvendt. Det er en forfærdelig følelse og jeg hader den, heldigvis er det længe siden jeg sidst har haft den eftersom jeg er single :)

Lige præcis.
Jeg stoler på min mand. Han giver mig tryghed og jeg er aldrig i tvivl om, hvor jeg har ham.
Jeg ved, at han vil mig og aldrig vil såre mig med vilje.

Men jeg kan ikke altid få ind i mit hoved, hvad den skønne, dejlige, søde, pæne mand dog vil med en som mig, og så bliver jeg lidt besidderisk, når hans beundrerinder kommer for tæt på.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Er du jaloux?

Indlægaf heysamaysa » 17. jan 2016, 18:41

jeg var nok lidt mere jaloux førhen, men har aldrig været det i voldsom grad.


jeg stoler 110% på min kæreste så jeg tror ikke der er noget grund til at være jaloux.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Er du jaloux?

Indlægaf musel » 18. jan 2016, 04:19

Jeg er ikke jaloux, overhovedet. Jeg var det da jeg var teenager, men forbinder også følelsen med den usikkerhed man gerne har, når man er teenager. Måske det føles anderledes for andre?

Jeg kan så heller ikke holde ud, at have en partner der er jaloux. Jeg føler, at jeg skal gå på æggeskaller, og det ender for mig med at dræbe forholdet.
0

Tilbage til "Forhold og sex"