Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 17. jan 2016, 09:22

FruDulle skrev:Han er mindre hævet ved øjnene men kinder og hage er stadig hævet.

Tror vi holder inde dag i dag. Var ude at kælke formiddag og eftermiddag i går og når han er så knastør i huden lige nu holder vi os inde. Skal have bagt boller og ja jeg burde faktisk også sortere tøj. Christoffer har absurd meget tøj.


Det lyder fornuftigt at holde ham inde synes jeg :gogo: Lianna plejer normalt ikke at have nogen former for hudproblemer, men hun har de sidste dage fået meget tørre håndrygge og kinder pga. kulden.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 17. jan 2016, 09:27

Sorenspige skrev:Jeg synes, det er svært, hvornår jeg skal kontakte vagtlægen.

R blev syg natten til torsdag med hoste og feber. Torsdag gik nogenlunde, mens han var meget utilpas fredag og klagede over, at næsen klør. I går var feberen væk hele dagen, og han legede med sit legetøj og snakkede. I nat vågnede han så grædende, fordi han hostede så meget og længe. Han fik panodil, da det også har hjulpet to andre nætter. Han har også fået saltvandsdråber i næsen, og vi har brugt næsesugeren de sidste par dage (næsen løber ikke. Det sidder ligesom fast).
Han ligger stadig og småsover, så jeg har ikke taget hans temperatur endnu.



Hvad tænker I?


I det her tilfælde ville jeg ikke kontakte vagtlægen, det lyder som et normalt forløb. Jeg kan dog godt forstå hvis det er irriterende :kram:
Senest rettet af Panton 17. jan 2016, 09:32, rettet i alt 1 gang.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 17. jan 2016, 09:28

^^ FruDulle, jeg synes ikke der er nogen nævneværdig forskel på billederne, det er mere udtrykket der gør det (for mig).
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 17. jan 2016, 09:31

FruDulle skrev:Altså jeg har jo stort set aldrig C til lægen, men han er heller aldrig syg, kun ifb med maven.
Med R ville jeg nok heller ikke. Tænker at det er forkølelse med hoste der genererer og det kører jo ofte lidt op og ned.


Nej jeg synes også hævelsen aftager så det er fint. men nøj han er tør. Og det kom jo på de 10 min han var i bad. Ret mærkeligt. Tænker han får et bad med sin egen bodyshampo og smører ham et godt lag ind i sin alm creme. Og håber på der bedste



Jeg ville ikke bade ham når huden nu er ret tør, men nøjes med at smøre ham istedet for. Varm vand (som man jo ofte bader i) er med til at gøre huden endnu mere tør. Når han så ikke er beskidt, så lad være.

P med eksembarn
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 17. jan 2016, 10:10

Tak for jeres tilbagemeldinger. Jeg ringer heller ikke til lægen, da hans almen tilstand er ok, og han har ingen feber.

Jeg ringer sjældent til lægen, så jeg blev pludselig i tvivl om, om jeg må undervurderede situationen :genert:.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 17. jan 2016, 14:59

Nu slutter GG kl 18 og jeg kører nu derudaf om ikke så længe. Mon ikke han vil med hjem, eller mon han skal slæbes afsted som sidste mand? Han sov som bekendt hjemme i nat, kom hjem igår 23.30 og forlangte at komme afsted kl 06.. Der sagde jeg nej;) :fløjt:

Han vågnede med et sæt kl 8.09 (han fik lov at aftale kl 8 med sin far der skulle køre, hoppede i tøjet (mega surt) satte lige håret (vigtigt) og tog jakke på. kl 8.12 havde han den bærbare under armen, tlf og penge i lommen og på vej :gisp:

Han synes det var for ringe at jeg ikke havde sat tlf til at vække mig og nu kom han for sent derud, øh for sent til hvad skatte, for sent til at spille mor :gammel:

Da jeg ringede kl 13 ca havde han ikke tid for de spillede altså counter strike turnering, farvel mor :nej:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 17. jan 2016, 19:32

Sorenspige skrev:Tak for jeres tilbagemeldinger. Jeg ringer heller ikke til lægen, da hans almen tilstand er ok, og han har ingen feber.

Jeg ringer sjældent til lægen, så jeg blev pludselig i tvivl om, om jeg må undervurderede situationen :genert:.


Det kender jeg godt. Og efter jeg lod min 3 årige gå rundt med det, der viste sig at være en dobbeltsidet lungebetændelse i flere uger uden behandling, er jeg blevet lidt mere tilbøjelig til at give vores egen læge et kald.

Men lige i det nævnte tilfælde, ville jeg ikke ringe. God bedring med ham :kys:
1
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 17. jan 2016, 20:17

I formiddags slappede vi alle af herhjemme, og R og far sov lang middagslur, mens jeg tog til fødselsdag.

Nu forsøger jeg at komme i seng. Orker bare ikke rigtig, at weekenden allerede er slut.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 17. jan 2016, 22:02

Mine forældre har en plejedatter på 9 år, C. Hun bor hos mine forældre da hendes mor er død og hendes far ikke kan have hende. Hun ser sin far hver 3. weekend og sin mormor og morfar hver 4. weekend (fast) + det løse fx ved familiesammenkomster. Hendes voksne søskende kommer dumpende, når det passer ind i deres liv.
S har rimelig styr på familierelationer, og ved godt at mormor og morfar er mine (og mine søstres) forældre. Hun ved godt at C ikke er moster ligesom mine søstre er det, hun ved godt at C ikke kalder mine forældre for mor og far, og hun ved også godt at C har en far og en anden mormor og morfar end hun selv har. Ind i mellem kommer der selvfølgelig spørgsmål til alle de her ting. Og jeg venter bare på at spørgsmålet om hvor Cs mor er kommer. Jeg tror ikke det varer så længe inden det kommer. Men hvordan tager jeg bedst det spørgsmål ned på 3-års niveau? Vi har på ingen måde vendt ting som døden endnu. C har boet hos mine forældre siden S var 1½, så hun kan jo ikke huske Cs mor.

S er rimelig følsom og udtrykker ofte savn. Fx har hun savnet sin far helt vildt meget denne weekend, hvor han har arbejdet.
Hun drømmer også ind i mellem om ting som hun er bange for (fx løver og ulve). Og vi har lige været i gennem en voldsom omgang separationsangst, så det skal helst ikke være sådan at hun kan få tanker om at fx mor og far pludselig dør/forsvinder.

Nogle inputs?
0
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 17. jan 2016, 22:24

Øj, hvor har i været aktive! :)

Jeg må lige få læst og liket og sendt grønne kort, når jeg får lidt tid igen.

Grunden til mit pipperi er fordi jeg har tænkt meget over vores deleordning, og er kommet frem til at 10/4 nok er vejen frem. Heldigvis er min ex (som forventet) helt nede med det. Så håber jeg, at mini får lidt mere ro og får skruet lidt ned for sin seperationsangst. Det føles rigtigt, men jeg er simpelthen så bange for at blive stresset eller at jeg kommer til at føle mig isoleret. Egomama :(
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 18. jan 2016, 06:43

Rakel skrev:Jeg ville sige sandheden til S. Andet ville ikke fungere for mig. Også fordi I og S må se C i ny og næ og der er en interaktion, så dur andet end den rigtige forklaring ikke.
Og samtidigt betone at det er meget sjældent, at situationen som Cs opstår. Børn er ofte ret rationelle og det ville jeg 'tale frem'.

Nå, Lillesøster er feberfri og glad - så det afsted i Daycare. Jeg har arbejdet lidt på forskud, så hun kunne blive hjemme. Fordelen ved hjemmearbejdsdage.


Jeg vil også gerne holde mig til sandheden på 3 årig niveau, men hvis jeg fortæller at Cs mor er død, skal jeg ud i en længere forklaring om hvad død er, og hvad der sker, når man dør, og der tænker jeg bare ikke lige om vi er endnu.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 18. jan 2016, 07:18

Kan du ikke bare sige at hun er i himlen? Der er ingen grund til længere forklaringer om døden når man kun er 3 og spørger han hvad der sker når man dør kan du bare sige at du egentlig ikke rigtig ved det. Det er ikke at lyve og det er ikke i stilen med at så kommer man i jorden og formulder eller bliver brændt og bliver til aske-agtigt. Jeg ved det ikke, er meget mindre dramatisk og mere 3 årig-venligt
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 18. jan 2016, 12:55

Jeg ville også sige sandheden omkring det med moren der er død, hvordan den lige skal kringles aner jeg ikke. Lyve er ihvertfald ikke vejen frem, eller undlade at fortælle sandheden. Måske du kan låne en bog om det med at dø og på den måde forklare det simpelt og i øjenhøjde :)

Frudulle, du skal ikke arbejde skal du? Jeg mener, hvis nej så gør det vel ikke noget der er en time kørsel ud og hjem, for en drømme bh hænger ikke på træerne og det lyder som om der er ualmindeligt få børn i et stort hus, det er ikke lige noget vi ser i kbh ihvertfald. Hvis det er det du ønsker for knægten så havde jeg da ønsket den, uanset afstanden, hvis du har tiden til det:)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 18. jan 2016, 14:28

FruDulle skrev:Hvis vi skal blive i Dk til 2017 så er jeg nødt til at finde et arbejde på deltid. Vi har ikke råd til det ellers. Og det er jo også kun at hvis vi bliver i DK til 2017 at han skal i BH her. Med mindre at jeg skyrocketer med mine planer og tjener boksen er det no problem, men det er tvivlsomt ;) Men det ER en drømmebørnehave og det var virkelig et ret fantastisk sted. En perle. Troede ikke at den slags fandtes. Jeg skal se 3 andre denne uge også, så må vi se.

Så en "alm" børnehave i fredags med 42 børn og jeg kan bare mærke at det ikke er det rigtige for os/mig/barnet.


42 børn er bare mere reglen end undtagelsen, og gerne flere unger, desværre :wacko: Jeg ville selv have det vildt skidt med sådan nogle giga børnefabrikker for det virker vildt stressende :gisp:

hvad har du af planer?
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 19. jan 2016, 14:17

FruDulle skrev:Nå, var i en fribørnehave i dag. Pt 24 børn og 4 voksne, med ønske om 30 børn og 5 voksne. Den ligger 15 min fra hvor vi bor. Lækkert og hyggeligt sted og mandlige pædagoger hvilket tiltaler mig. Havde en god snak med lederen som også er mand og han havde en god indgangsvinkel.

Den eneste som ligger tæt på er med 50 børn og 5,5 voksne. Den skal jeg se i morgen. Jeg synes bare det er vildt mange børn og meget få voksne. Det er jo ikke alle voksne som er på hele dagen.

Den sidste på torsdag er også en fri børnehave . 20 børn og 4 voksne. Men det er svært at få plads der og folk skriver op fra fødslen. Menhun kunne ikke afvise at der var plads.


Jeg håber at I finder det helt rette sted :kys:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde

Tilbage til "Forældre"