Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf Jørn » 17. jan 2016, 08:26

Har Fremskridts Partiet, senere Dansk Folke Parti gavnet eller skadet Danmark ?

Siger de noget, som er "helt rigtigt" eller "helt forkert" ?

Personligt, så synes jeg de to partier, som nu er et STORT parti, vel (selv om Fremskridts Partiet vist stadig findes, i lille udgave),
- De har skubbet ALLE partier til højre. Mere eller mindre.

Er det så "godt" eller "skidt" ?

Jeg mener "skidt" ...

God Søndag, til jer, derude ...
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8203

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf Anilara » 17. jan 2016, 09:09

De/DF har samlet mange mennesker, som ikke har følt sig hjemme andre steder i det politiske landskab. Det synes jeg er demokratisk rigtig godt.
Til gengæld synes jeg også, at de sommetider giver for lang snor til ekstremister. Det synes jeg er skidt.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9521
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7830

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf Sophies-mor » 17. jan 2016, 09:35

Culpøs skrev:De har fremprovokeret et skred i de danske værdier ved brug af frygt og ekstrem populisme og som du rigtig siger: Splittet fløjene.

Dette er bare min mening.

Dette.

Indrømmet de har ret i nogle af deres udtalelser , men generelt lever de på populisme og fremelsker frygt.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf landsbytossen » 17. jan 2016, 09:56

Glistrup havde ret

- For mig står Enhedslisten som beviset for, at det er skadeligt at ryge hash

- Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af

- Det at være skattesnyder, det er en farlig ting, fordi man løber en vældig risiko for at få en voldsom kølle oven i hovedet. Men skattesnyderne i dag er at sammenligne med jernbanesabotørerne under besættelsen: De gør et farligt job, men de gør et fædrelandsnyttigt job

- Det første skridt til afskaffelse af bureaukratiet er anskaffelse af de mest ubekvemme kontorstole

ps. at kalde Fremskridtspartiet og Dansk Folkeparti for samme parti er det samme som at kalde Venstre og Radikale Venstre for samme parti
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf Jørn » 17. jan 2016, 10:05

Jeg kalder ikke Z og O for samme parti - Men DF blev, som bekendt dannet af udbrydere fra Z.
Z findes dog stadig.
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf landsbytossen » 17. jan 2016, 10:20

Jørn skrev:Jeg kalder ikke Z og O for samme parti - Men DF blev, som bekendt dannet af udbrydere fra Z.
Z findes dog stadig.

Jo, du gør. Citat: "som nu er et STORT parti". At du i parentes skriver, at Fremskridtspartiet stadig findes i en lille udgave ændrer intet.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf Jørn » 17. jan 2016, 10:21

Bob Bob !
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf FruitFly » 17. jan 2016, 10:26

På den ene side er det godt at deres vælgere har fået et talerør på Tinge. Grundlæggende er det godt - for diversiteten og det repræsentative demokrati. Det er de vælgere, der stemmer på dem, som er problemet, men sådan er demokratiet.

På den anden side er der frygteligt at de andre partier nu forsøger at lefte for de samme vælgere med velkendte konsekvenser. Men det kan man ikke klandre DF for. Så for Danmark er det skidt at DF's holdinger er blevet dagsordensættende.

Vanskeligt at afgøre hvad der skal veje tungest.
3
#Klimatosse
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf Jørn » 17. jan 2016, 10:37

At folk med holdninger, der matcher DF, de også melder sig ind i DF og stemmer på DF er jo "ok" og demokratisk !

Problemet er, at DF - allerede 2001, ved folketingsvalget fik for meget magt og indflydelse, endda udenfor Anders Fog's regering. - Og det har bare været mere og mere indflydelse og påvirkning af andre partier. A, SF, Konservative, Venstre i hvert fald.
I stedet for at være et alternativ til DF, så lefler de for potentiele DF vælgere.

Alt dette er IKKE DF' skyld. De er smarte og gør kun det, som er naturligt for dem at gøre. At få magt og indflydelse. Det ville andre partier også gøre.
Og de kunne lære noget af DF, som er dygtige på det område.
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jan 2016, 12:01

Anilara skrev:De/DF har samlet mange mennesker, som ikke har følt sig hjemme andre steder i det politiske landskab. Det synes jeg er demokratisk rigtig godt.
Til gengæld synes jeg også, at de sommetider giver for lang snor til ekstremister. Det synes jeg er skidt.


Jeg er enig, og det samme gælder i øvrigt Enhedslisten.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jan 2016, 12:30

I øvrigt finder jeg det grundlæggende positivt, at yderfløjene i politik har sat fokus på, at det multikulturelle samfund og globaliseringen på mange måder er elitære projekter, og hvorfor det giver problemer.
Det var for længe tabu i de store, etablerede partier, og på det punkt ligger de efter min mening, som de selv har redt.

Problemet, og det er kæmpestort, er, at den valgte metode til at diskutere emnerne med er blevet populismen, hvilket, tror jeg, netop skyldes, at man ikke tog de temaer bredt op, da de i sin tid dukkede op.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf kidkomb » 17. jan 2016, 12:39

Mega tarveligt mand! Jeg havde skrevet et indlæg og så gik der error i den og så forsvandt det :(

Det er edderbrodylme en hyklerisk ansvarsfraskrivelse at klandre DF for alle andre partiers skriden mod højre!
Det er så kvalmt det der.

DF har været noget skidt for Danmark udenrigspolitisk.
Nationalt er de bare et parti. De eksisterer og fungerer i kraft af deres vælgere. Den er ikke så meget længere.
Jeg ser ikke et eneste af de andre partier, der holder sig for fine til både manipulation, forvanskning af sandheden, decideret løgn og propaganda.
Tænk at alle de andre partier, der kravler hinanden i nakken foran den beskidte håndvask, tilsammen ikke kan overbevise DF's vælgere om at stemme på dem istedet.
Skammeligt og udueligt!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf kidkomb » 17. jan 2016, 12:47

landsbytossen skrev:
Jørn skrev:Jeg kalder ikke Z og O for samme parti - Men DF blev, som bekendt dannet af udbrydere fra Z.
Z findes dog stadig.

Jo, du gør. Citat: "som nu er et STORT parti". At du i parentes skriver, at Fremskridtspartiet stadig findes i en lille udgave ændrer intet.

Og så er vi tilbage ved forvanskning af sandheden, som et middel til at overbevise andre om at du har ret.
Når du bliver konfronteret med det er svaret et afvigende "bob bob"
Altså gør du nøjagtig det, som du klandrer andre for.
Dérfor stoler dansken ikke på politikere (eller på folk som gør som du lige gjorde) og derfor bliver de utrygge og så, ja så bliver et parti, der lukrerer på frygt større og større.
Tillykke.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf Jørn » 17. jan 2016, 13:02

Jeg fristes til at skrive "bob bob" igen ... Slap dog af ...
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8203

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf Anilara » 17. jan 2016, 13:59

Jeg synes egentlig det er ansvarsfralæggende at sige "Det er ikke DF's skyld, det er vælgerne af dem, der er et problem". .
DF's vælgere og DFs metoder er, efter min mening, ikke et "problem". De er der af helt bestemte årsager, som nok skyldes, ja, den forbigjorthed(?)af visse emner og latterliggørelse, der har været fra andre kanter før i tiden. Dét var et problem, i mine øjne. For ingen tvivl om, at populisme ikke er et specielt kønt syn i politik, men når det opstår og får medvind, tror jeg der er gode årsager hertil.

(Ok, det er et lidt forvirrende indlæg, er træt..)
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"