"Brug min baghave"

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

"Brug min baghave"

Indlægaf annellaII » 25. jul 2019, 08:43

I løbet af de sidste par måneder har næsten 22.000 trængende friluftsmennesker meldt sig til det nye koncept ’Brug min baghave’, hvor man gratis kan få lov at slå et telt op og overnatte i andre folks haver.

https://www.spejd.io/blog/brug-min-baghave

En nyt initiativ fra Pernille Kaas hedder Brug min baghave og er et forsøg på at gøre det nemmere for den glade vandrer at finde flinke folk med en have i overskud.

Initiativet går ud på, at man som privatperson kan få sat sin baghave ind på et Google Maps-kort, hvis man altså gerne vil have den bliver brugt. Så kommer der et grønt hjerte inde på kortet, hvor ens have er. Hvis man ikke vil have folk sover der, men stadig gerne giver vand eller kaffe, kan man skrive det, og få et lilla hjerte i stedet.

I øjeblikket skal man være medlem af den lukkede gruppe Brug min baghave for at kunne registrere sig og for at få adgang til kortet, men der arbejdes på en hjemmeside, for at gøre det nemmere.

Der arbejdes også på at producere klistermærker, man kan få sat på sin postkasse, for at vise at det er okay at banke på.



Er det noget for dig at stille din baghave til rådighed for dette initiativ? - om ja eller nej hvad mener du ellers om initiativet?


Jeg synes da det et fantastisk initiativ, men nej jeg vil ikke stille min baghave til rådighed for vildt fremmede mennesker.
0
Brugeravatar
Madam
Indlæg: 953
Tilmeldt: 7. jun 2018, 08:42
Kort karma: 21
Likede indlæg: 543

Re: "Brug min baghave"

Indlægaf Madam » 25. jul 2019, 08:58

Nu har jeg kun en altan, og hverken dér, eller hvis jeg havde en have, ville jeg lukke vildfremmede mennesker ind, så social er jeg ikke...så var man jo nok flyttet i kollektiv.

Mit badeværelse vil jeg gså gerne ha' i fred.
1
Den, der går i andres fodspor, kommer aldrig foran ;)
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 563
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 170
Likede indlæg: 1319

Re: "Brug min baghave"

Indlægaf MissDitte » 25. jul 2019, 09:16

Jeg ville gerne udlåne min baghave. Det er ikke et krav, at de skal låne et toilet. Jeg er medlem i gruppen og der står ofte. Jeg har dog ikke tilmeldt min have endnu, så måske er det mest ideen jeg synes om :D
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: "Brug min baghave"

Indlægaf Stars » 25. jul 2019, 09:16

PublicLibrary skrev:Det kræver vel også adgang til ens badeværelse, hvis ikke det skal blive noget svineri.


Du bygger et lille skur med et campingtoilet :-D

... og har en udendørs vandhane
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: "Brug min baghave"

Indlægaf fisken80 » 25. jul 2019, 09:52

Ellers tak. Jeg er slet slet ikke social nok til at have fremmede mennesker til at bo i min baghave. Og jeg ville heller ikke selv bo i andres.
Men for dem der har lyst er det jo fint.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: "Brug min baghave"

Indlægaf Artem » 25. jul 2019, 10:54

Synes ideen er god. Men selv om jeg har hus, har jeg faktisk ikke rigtig nogen have, og har ingen græsplæne. Så mit hus er ikke lige egnet til formålet.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Fynerfin82
Indlæg: 1483
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4066

Re: "Brug min baghave"

Indlægaf Fynerfin82 » 25. jul 2019, 11:07

Jeg synes det er en fantastisk ting. Jeg er ikke selv telt-menneske, men ville synes det var hyggeligt med nogen i haven fra tid til anden. Min have er desværre for lille til andet end et 2 mands telt, men måske jeg tilmelder mig til næste år (jeg er ikke flyttet ind endnu).
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: "Brug min baghave"

Indlægaf hotlips » 25. jul 2019, 11:55

Vi har ikke plads, hele haven består af bede med stier imellem.

Men hvis vi havde græs og det var noget man kunne gøre i begrænsede perioder så ville jeg ikke have noget imod det, og så måtte de gerne låne badeværelset.

Men her hvor vi bor er der shelter og plads til at slå telt op gratis for enden af vejen så det er nu ikke noget jeg regner med så mange ville benytte sig af.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: "Brug min baghave"

Indlægaf Mangoness » 25. jul 2019, 12:49

Min første tanke var, at det kunne bruges af studerende, som mangler studiebolig inden studiestart - men så ville det være på mere fast basis (muligvis i en længere periode) :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: "Brug min baghave"

Indlægaf zembra1986 » 25. jul 2019, 12:54

Nu har jeg ikke en baghave men havde jeg, så nej, jeg ville slet ikke have lyst til at vildt fremmede skulle opholde sig i min have.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: "Brug min baghave"

Indlægaf Stitch » 25. jul 2019, 12:54

I teorien synes jeg, det er en fin ide. Men så kommer jeg til at tænke over toiletbesøg og brug for vand etc. Og ikke kunne sidde i sin egen have i fred. Det ville jeg ikke kunne med.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: "Brug min baghave"

Indlægaf cola » 25. jul 2019, 12:56

Jeg syntes den er fin, men hvis nogen vil låne min have, når jeg engang får en der er stor nok, så må de leve med den lille og hans gaver rundt omkring :-)
0
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: "Brug min baghave"

Indlægaf D.itsen » 25. jul 2019, 13:15

Ja, det ville jeg gerne, men vi flytter snart, så det må vente til vi kommer hjem igen
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: "Brug min baghave"

Indlægaf RavenClaw » 25. jul 2019, 13:45

Jeg tænker, at vi godt kunne finde på det. Vi har før lånt høloftet ud til en lille flok spejdere, der kom og spurgte om ly for natten. Vi har også en kæmpe have med flere forskellige kroge, hvor der sagtens kunne ligge et telt ugeneret. Vores grund ligger heller ikke mere end et par hundrede meter væk fra en af de store vandreruter på Sjælland, så den ville nok blive brugt. Men det skulle selvfølgelig være med det forbehold, at jeg kan have perioder, hvor jeg kan "slå det fra". Jeg ville ikke orke at have fremmede boede hver weekend hele sommeren eller lignende.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"