Solferie i februar?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Filejs
Indlæg: 111
Tilmeldt: 4. dec 2015, 07:43
Kort karma: 29
Likede indlæg: 172

Solferie i februar?

Indlægaf Filejs » 17. jan 2016, 23:45

En veninde og jeg overvejer en solferie i uge 8. Vi er dog meget i tvivl om, hvor vi bør rejse hen.

Det er meget vigtigt, at der er varmt - her snakker vi + 20 grader og solrigt - vi skal jo også brune hjem ;) Men næst efter varmen så spiller prisen også en stor rolle. Vi vil helst ikke af med mere end 4-5 kr inkl fly og alt inklusive pr. person - hvis det ikke skal være all inklusive, så skal det være billigt at 'leve'. Det er ikke så vigtigt at der er meget at opleve, da det blot er for at få sol og stresse helt af.

Jeg har googlet lidt, men synes godt nok jeg finder mange forskellige svar. Kan også læse mig til, at man åbenbart skal ret langt væk - og så går det jo hen og bliver dyrt.

Har dog luret lidt på Egypten men det er jeg liiiidt utryg ved pga. der har været en del uro dernede, men den frygt er måske ubegrundet?

Hvor har i været i slut februar på solferie, der er sådan nogenlunde overkommeligt - eller er der nogen med god viden indenfor dette område? :blomst:
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Solferie i februar?

Indlægaf Anilara » 17. jan 2016, 23:54

Jeg regner med at tage en uspecificeret afbudsrejse til Kap Verde nu her, for 4200,- pr person for en uge. Det skulle være billigt at spise dernede, og solgarenti omkring de 25 grader - dog med en del vind, næsten altid :) Desuden er der ikke så utryg stemning dernede.
Jeg tror ikke det kan gøres ret meget billigere hvis der skal være varmt. Så skal man vente til last minute.

Hov, så lige det først er slut februar. Så er der nok også snart +20 på De kanariske øer dagligt, og det kan gøres billigere.
1
Brugeravatar
Filejs
Indlæg: 111
Tilmeldt: 4. dec 2015, 07:43
Kort karma: 29
Likede indlæg: 172

Re: Solferie i februar?

Indlægaf Filejs » 18. jan 2016, 00:26

Anilara skrev:Jeg regner med at tage en uspecificeret afbudsrejse til Kap Verde nu her, for 4200,- pr person for en uge. Det skulle være billigt at spise dernede, og solgarenti omkring de 25 grader - dog med en del vind, næsten altid :) Desuden er der ikke så utryg stemning dernede.
Jeg tror ikke det kan gøres ret meget billigere hvis der skal være varmt. Så skal man vente til last minute.

Hov, så lige det først er slut februar. Så er der nok også snart +20 på De kanariske øer dagligt, og det kan gøres billigere.


Jeg har kigget lidt på Kap Verde på diverse rejsebureauers hjemmesider og i brugeranmeldelserne bliver vinden nævnt meget, og det skræmmer mig væk. Vil så nødigt bruge penge på en solferie og ende med at skulle have en trøje på om dagen - det gør dog ikke noget at den skal frem om aftenen :)

Mht. De Kanariske Øer, så synes jeg at læse at dagstemperatureren i februar ligger omkring 18-19 grader, og det er stadig lidt for koldt :(
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Solferie i februar?

Indlægaf Annione » 18. jan 2016, 03:32

Det eneste, der kan komme til at passe med 1 uge og jeres budget er nok Gran Canaria. Hvis I bor i Maspalomas finder I det ikke varmere.
Jeg ville ikke rejse til Egypten, som det ser ud nu.

Ellers er der sol og varme i Dubai, Qatar og Thailand, men der får I det næppe til 5000.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Solferie i februar?

Indlægaf kidkomb » 18. jan 2016, 06:36

Maspalomas er ikke varmt i februar. (Nogle gange er det selvfølgelig, men langt fra altid)
Puerto Rico er eneste sted på øen med nogenlunde varmegaranti i vintermånederne.
Los Cristianos på Tenerife er også et godt bud.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Solferie i februar?

Indlægaf Annione » 18. jan 2016, 07:21

kidkomb skrev:Maspalomas er ikke varmt i februar. (Nogle gange er det selvfølgelig, men langt fra altid)
Puerto Rico er eneste sted på øen med nogenlunde varmegaranti i vintermånederne.
Los Cristianos på Tenerife er også et godt bud.



Maspalomas og Puerto Rico ligger omkring 20 km fra hinanden.

Men altså. Skal det være strand vejr, så er der ingen garanti for det.
Skal det være rigtig varmt, så skal der nok skrues lidt op for budgettet.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Solferie i februar?

Indlægaf kidkomb » 18. jan 2016, 07:51

Og 20km er meget, meget langt i et mikroklima.
Puerto Rico er eneste sted på øen med nok soltimer om vinteren til at man kan være nogenlunde sikker på varm ferie.
Man kan være heldig andre steder, men aldrig så varmt som PC.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Filejs
Indlæg: 111
Tilmeldt: 4. dec 2015, 07:43
Kort karma: 29
Likede indlæg: 172

Re: Solferie i februar?

Indlægaf Filejs » 18. jan 2016, 08:37

Tak for svar :-)

Vores budget bliver ikke meget højere. Vi satser dog på en last minute rejse, så tænker jeg at pengene rækker lidt længere.
0

Tilbage til "Rejser"