SPØRG OM BILER :)

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
T38.1
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. nov 2015, 13:43
Kort karma: 2
Geografisk sted: 8.Sal på Pestegnen
Likede indlæg: 40

Re: SPØRG OM BILER :)

Indlægaf T38.1 » 5. jan 2016, 09:25

Du får ikke et professionelt instrument til 3-400 kroner, men det er en fantastisk fejlsøger, der kan spare dig for mange ærgelser .

Undskyld det lidt langsommelige svar - jeg har været på juleferie :)
0
T38.1
RESERVEDELSPUSHER
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: SPØRG OM BILER :)

Indlægaf dgd2007 » 18. jan 2016, 07:50

Er der noget med, at man ikke længere må bruge en af de gammeldags metoder til at få en bil i gang? Altså løbe den i gang eller give den strøm fra en anden bil? :gruble:
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: SPØRG OM BILER :)

Indlægaf landsbytossen » 18. jan 2016, 07:57

dgd2007 skrev:Er der noget med, at man ikke længere må bruge en af de gammeldags metoder til at få en bil i gang? Altså løbe den i gang eller give den strøm fra en anden bil? :gruble:

Nyere bilers elektronik kan - teoretisk - tage skade, hvis man sætter startkablerne forkert på. Løbe bilen i gang vil jeg ikke have problemer med, hvis bilen ikke har automatgear.

Jeg savner lidt de gamle kofangere i chrom med en gummiliste. Der kunne man med en bil skubbe en anden bil i gang uden at gøre skade på kofangerne. Det går ikke med nutidens plastik.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: SPØRG OM BILER :)

Indlægaf dgd2007 » 18. jan 2016, 08:06

landsbytossen skrev:Nyere bilers elektronik kan - teoretisk - tage skade, hvis man sætter startkablerne forkert på. Løbe bilen i gang vil jeg ikke have problemer med, hvis bilen ikke har automatgear.
[...]

Tak for tip. Hvad regnes for "nyere" i denne sammenhæng? :)
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: SPØRG OM BILER :)

Indlægaf landsbytossen » 18. jan 2016, 08:16

dgd2007 skrev:
landsbytossen skrev:Nyere bilers elektronik kan - teoretisk - tage skade, hvis man sætter startkablerne forkert på. Løbe bilen i gang vil jeg ikke have problemer med, hvis bilen ikke har automatgear.
[...]

Tak for tip. Hvad regnes for "nyere" i denne sammenhæng? :)

Den var værre. Det kan jeg ikke sætte årstal på, men det er vel stort set alle efterhånden, med mindre du finder en med 15 år på landevejen.

Men altså, brug startkabler, hvis du har styr på det. Ellers skal du finde en vejledning, som beskriver det skridt for skridt. Jeg har selv haft en autobooster, Det er billigt og nemt og kan ligge i bilen, hvis uheldet er ude.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: SPØRG OM BILER :)

Indlægaf dgd2007 » 18. jan 2016, 09:05

landsbytossen skrev:Den var værre. Det kan jeg ikke sætte årstal på, men det er vel stort set alle efterhånden, med mindre du finder en med 15 år på landevejen.

Men altså, brug startkabler, hvis du har styr på det. Ellers skal du finde en vejledning, som beskriver det skridt for skridt. Jeg har selv haft en autobooster, Det er billigt og nemt og kan ligge i bilen, hvis uheldet er ude.

Ja, "offeret" er vist lidt over 15 :) Men vi fandt faktisk en brugsanvisning til den på nettet, hvor der stod, at man godt kunne bruge kabler - og endda trin for trin fremgangsmåde ("med tommelfingeren i strømmens retning" ... nej, bare pjat). Men det skulle være fint.
0
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: SPØRG OM BILER :)

Indlægaf Giraffie » 21. jan 2016, 17:08

Min bil er kaput og det skal ny motor i. Men det er dyrt og derfor overvejer jeg en helt ny bil.
Jeg kører ca. 30 km bykørsel dagligt og en enkelt eller to ture til Jylland om året. Overvejer en ny Kia Picanto (ikke specifik model endnu). Synes jeg kan læse det er en ok lille bil.
Er det din mening også?
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: SPØRG OM BILER :)

Indlægaf didas » 29. jan 2016, 09:22

T38.1 skrev:tag


Måske et lidt mærkeligt spørgsmål, men det er ved at gøre mig sindssyg :lol:

Jeg har en Peugeot 206 cc og syntes pludselig en aften, at lygterne lyste kraftigere end normalt. Jeg kan så se, at både forlygterne og positions/parkeringslygterne er tændt. Er det normalt? Jeg kan simpelthen ikke huske, om de altid har været det. Jeg har holdt øje med de andre biler på vejene, og der ser det ikke ud til, at positionslygterne er tændt hos dem.

De er tændt hos mig uanset, om jeg bruger det automatiske lys, eller aftenlys (hvor der også kommer lys i instrumentbrættet).

Og så opfølgningsspørgsmålet; hvis ikke positionslygterne skal være tændt, hvordan filan får jeg så slukket dem? Synes jeg har prøvet samtlige indstillinger.

IMG_0020.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
HerErJeg
Indlæg: 4192
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: SPØRG OM BILER :)

Indlægaf HerErJeg » 2. feb 2016, 06:47

Er der nogen som har den nye Hyundai I30, gerne med dieselmotor?
Jeg er lidt lun på den, da den prismæssigt er noget billigere end Toyota Auris som vil være alternativet.
Jeg læser på nettet i en engelsk test, at forlygterne lyser dårligt, dog uden at det er nærmere eftervist. Passer det? Ydermere står der, at bagsædepassagererne ikke har skyggen af fralæggeplads overhovedet, hverken lommer på dørene eller på sæderyggen. Kan det virkelig passe?? Så komnmer det da snart til at se herrens ud med børn omme bagi.

Hvordan opleves rummeligheden i bilen generelt, er det nødvendigt med en stationcar hvis der skal større ting med, eller kan en alm. 5-dørs opfylde de fleste behov?
0
Soulme
Indlæg: 186
Tilmeldt: 4. nov 2015, 20:47
Kort karma: 7
Likede indlæg: 161

Re: SPØRG OM BILER :)

Indlægaf Soulme » 6. feb 2016, 19:22

Jeg skal købe en bil primær pga mit arbejde hvor jeg skal køre lidt. Det bliver primært bykørsel. Har regnet at jeg nok kommer til at køre ca. 15.000 km årligt.
Jeg har på ingen måde forstand på biler. Har været ude og prøvekøre lidt forskelligt. De to jeg tænker at vælge mellem er Kia Rio eller en Opel Adam. De to var sjovest og nemest at køre. Umiddelbart synes jeg med min ringe vinden at jeg får meget bil for prisen ved begge.
Men hold op jeg er usikker på hvad der beste køb.
Har du nogen input til model og mærke med din viden om biler?
0
HerErJeg
Indlæg: 4192
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: SPØRG OM BILER :)

Indlægaf HerErJeg » 7. feb 2016, 19:30

Soulme skrev:Jeg skal købe en bil primær pga mit arbejde hvor jeg skal køre lidt. Det bliver primært bykørsel. Har regnet at jeg nok kommer til at køre ca. 15.000 km årligt.
Jeg har på ingen måde forstand på biler. Har været ude og prøvekøre lidt forskelligt. De to jeg tænker at vælge mellem er Kia Rio eller en Opel Adam. De to var sjovest og nemest at køre. Umiddelbart synes jeg med min ringe vinden at jeg får meget bil for prisen ved begge.
Men hold op jeg er usikker på hvad der beste køb.
Har du nogen input til model og mærke med din viden om biler?

Hvis jeg skulle køre så meget bykørsel, så ville prøve at finde en bil med automat gear. Automat gear findes i forskellige slags virkemåder, men når du kigger på de lidt mindre biler, så begrænser udvalget sig nok en del.
En Toyota Yaris Hybrid kunne være en mulighed.
0
Brugeravatar
Generalen
Indlæg: 49
Tilmeldt: 14. aug 2015, 18:10
Kort karma: 1
Likede indlæg: 21

Re: SPØRG OM BILER :)

Indlægaf Generalen » 8. feb 2016, 16:22

didas skrev:
T38.1 skrev:tag


Måske et lidt mærkeligt spørgsmål, men det er ved at gøre mig sindssyg :lol:

Jeg har en Peugeot 206 cc og syntes pludselig en aften, at lygterne lyste kraftigere end normalt. Jeg kan så se, at både forlygterne og positions/parkeringslygterne er tændt. Er det normalt? Jeg kan simpelthen ikke huske, om de altid har været det. Jeg har holdt øje med de andre biler på vejene, og der ser det ikke ud til, at positionslygterne er tændt hos dem.

De er tændt hos mig uanset, om jeg bruger det automatiske lys, eller aftenlys (hvor der også kommer lys i instrumentbrættet).

Og så opfølgningsspørgsmålet; hvis ikke positionslygterne skal være tændt, hvordan filan får jeg så slukket dem? Synes jeg har prøvet samtlige indstillinger.

IMG_0020.JPG


Når nærlyset anvendes som kørelys, som i dit tilfælde, vil positionslyset også være tændt.
Sådan er det på de biler jeg kender til, der anvender nærlyset som kørelys. Skal så siges at der er tale om lidt ældre biler (+8 år).
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: SPØRG OM BILER :)

Indlægaf didas » 8. feb 2016, 17:04

Generalen skrev:
didas skrev:
T38.1 skrev:tag


Måske et lidt mærkeligt spørgsmål, men det er ved at gøre mig sindssyg :lol:

Jeg har en Peugeot 206 cc og syntes pludselig en aften, at lygterne lyste kraftigere end normalt. Jeg kan så se, at både forlygterne og positions/parkeringslygterne er tændt. Er det normalt? Jeg kan simpelthen ikke huske, om de altid har været det. Jeg har holdt øje med de andre biler på vejene, og der ser det ikke ud til, at positionslygterne er tændt hos dem.

De er tændt hos mig uanset, om jeg bruger det automatiske lys, eller aftenlys (hvor der også kommer lys i instrumentbrættet).

Og så opfølgningsspørgsmålet; hvis ikke positionslygterne skal være tændt, hvordan filan får jeg så slukket dem? Synes jeg har prøvet samtlige indstillinger.

IMG_0020.JPG


Når nærlyset anvendes som kørelys, som i dit tilfælde, vil positionslyset også være tændt.
Sådan er det på de biler jeg kender til, der anvender nærlyset som kørelys. Skal så siges at der er tale om lidt ældre biler (+8 år).


Takker, jeg har også lige fået bekræftet fra anden instans/Peugeot ejer, at det er rigtigt nok :-D Den er fra 2001.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9827

Re: SPØRG OM BILER :)

Indlægaf Tilly » 11. feb 2016, 16:17

Har lige forsøgt at hælde sprinklervæske på min bil, men det fossede ud igen under bilen. Skyldes det mon at der er gået hul i min "sprinklertank"? Eller sidder der en prop i bunden der kan være røget af?

Må nok hellere lige fortælle at jeg for en måneds tid siden havde et uheld med sprinklervæske der var frosset i tanken. Der var jeg en tur på værksted og få det optøet og tømt ud.

Ved ikke om dette uheld har sammenhæng med den nuværende situation.


Opdatering:

Har været på værksted og problemet er løst :) Noget med en clips ved en slange der var gået løs.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: SPØRG OM BILER :)

Indlægaf Tux » 29. mar 2016, 21:02

Har netop skiftet fra vinter i sommerdæk, men ved kørsel kommer nu tydelige klonk lyde (fra højre baghjul vidst nok). Hvad kan der være grunden?

Kan det være fordi jeg har byttet rundt på for- og baghjul?
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"