Bruger du mange penge på din bolig?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6639

Re: Bruger du mange penge på din bolig?

Indlægaf Sophaya » 17. jan 2016, 11:13

Ca 40 %. Hvis jeg får den nye lejlighed vil jeg bruge 50 %. Glæden ved at være på SU :lol:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Bruger du mange penge på din bolig?

Indlægaf Karkluden » 17. jan 2016, 12:28

Vi bor ekstremt billigt. Men min kæreste har også stået i boligforening, siden har var 15. Vi giver omkring 3500 inkl. vand for en 63 kvm toværelses (+ kælder og loftsrum) i et populært område i Aalborg. Og vi er endda heldige at ligge midt i mellem mange andre lejligheder, så vi bruger meget lidt varme.

Vi flytter så til en anden by til sommer, og der stiger vores husleje sandsynligvis til det dobbelte-ish. Men det er en prioritering for os at bo dér, men lige nu nyder vi den billige bolig.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Bruger du mange penge på din bolig?

Indlægaf TomKah » 18. jan 2016, 09:21

Jeg ved ikke rigtigt. Jeg aner faktisk ikke hvad vi bruger på bolig sådan i det hele taget, men vi har brugt en del penge på det - halvdyrt hus, renovering og ja, ejendomsskatter er godt nok dyre.

Min møbelsmag er også noget med sjælden udskiftning, men dyr indkøbspris. Vi har ikke skiftet nogen møbler ud i de 11 år vi har boet her. IKEA kommer ikke på besøg i min stue.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4927
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7920

Re: Bruger du mange penge på din bolig?

Indlægaf Nicolait » 18. jan 2016, 13:04

Ikke rigtigt, jeg bor til leje i en bygning, som vist er fra 30'erne. Det er en 1-værelses, men den har alt, hvad jeg behøver. Samtidig er den billig - tror vist det er omkring 2700 kr jeg betaler. Jeg føler selv, at jeg har fået den indrettet på en god måde.
Derudover har jeg mange gode naboer, hvilket betyder rigtig meget for mig.
Derudover er der mange ting, som er i gå-afstand fra, hvor jeg bor, og Rådhuspladsen (kbh) ligger kun 1139 meter væk.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Bruger du mange penge på din bolig?

Indlægaf thomassneum » 18. jan 2016, 13:10

Nej.. jeg har smidt et par hunrede tusiende i min lejlighed. Og det tilsvarende i sommerboligen.

Løbende udgifter er der jo. Men de fleste forbedringer, sker nok i sommerboligen. Teresse, udestue, hjemmebiograf, tilbygning osv. - det løber roligt op. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Bruger du mange penge på din bolig?

Indlægaf avdotja » 18. jan 2016, 21:24

Nicolait skrev:Ikke rigtigt, jeg bor til leje i en bygning, som vist er fra 30'erne. Det er en 1-værelses, men den har alt, hvad jeg behøver. Samtidig er den billig - tror vist det er omkring 2700 kr jeg betaler. Jeg føler selv, at jeg har fået den indrettet på en god måde.
Derudover har jeg mange gode naboer, hvilket betyder rigtig meget for mig.
Derudover er der mange ting, som er i gå-afstand fra, hvor jeg bor, og Rådhuspladsen (kbh) ligger kun 1139 meter væk.

Det var alligevel et præcist mål - tæller trapperne med :-D
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Bruger du mange penge på din bolig?

Indlægaf Viskelæder » 18. jan 2016, 21:51

Overhovedet ikke. Jeg synes, min lejlighed er rigtig fin og hyggelig, men jeg kunne godt ønske at modernisere den og gøre den lidt mere voksen. Men når jeg har penge, bruger jeg dem på at rejse.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Bruger du mange penge på din bolig?

Indlægaf Fru Sunshine » 19. jan 2016, 10:27

Når jeg læser i denne tråd, får jeg sådan en lyst til at gå i gang med at fylde op med små skabe og sådan noget.
Vi har ikke meget plads men mange ting - plus at her trænger til både maling og nyt tapet diverse steder, så her ser nemt rodet ud, men det kan jo ikke betale sig, når det hele alligevel skal rives ned - forhåbentlig har vi nyt hus efter sommerferien.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5235

Re: Bruger du mange penge på din bolig?

Indlægaf girl_beat » 19. jan 2016, 11:54

Jeg er (positivt) overrasket over, at så mange er lykkedes med at finde billige boliger - især i de større byer, hvor der jo i mange år har været snak om stigende boligpriser og alt for skævt udbud og efterspørgsel :)

Har selv lige lavet regnestykket og er kommet frem til, at vi bruger lige under 30% af indkomsten på bolig inkl. forbrug af el/vand/varme/internet.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Bruger du mange penge på din bolig?

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. jan 2016, 12:11

girl_beat skrev:Jeg er (positivt) overrasket over, at så mange er lykkedes med at finde billige boliger - især i de større byer, hvor der jo i mange år har været snak om stigende boligpriser og alt for skævt udbud og efterspørgsel :)

Har selv lige lavet regnestykket og er kommet frem til, at vi bruger lige under 30% af indkomsten på bolig inkl. forbrug af el/vand/varme/internet.


Jeg fandt i sin tid min lejlighed, fordi min mor havde en kollega, der boede i en ellers så godt som hemmelig andelsboligforening, og jeg måtte til stadighed stå to år på venteliste. I dag er der ingen venteliste; til gengæld koster min andel, som jeg dengang gav knap 200.000 kr. for, min. 850.000.

Det, synes jeg, bekræfter alt det markerede. Desværre.
Oveni det må de unge i dag slås med, at vi efterhånden er en del granvoksne mennesker, der grundet vores filantropiske og til tider direkte usikre karriereforløb og flirten med antimaterialisme, bliver boende i vores små, billige lejligheder, længe efter vi er færdiguddannede. Jeg planlægger således også, at det her skal være mit planlagte barns første længerevarende barndomshjem.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Bruger du mange penge på din bolig?

Indlægaf Wizzze » 19. jan 2016, 12:17

DetSorteCirkus skrev:
girl_beat skrev:Jeg er (positivt) overrasket over, at så mange er lykkedes med at finde billige boliger - især i de større byer, hvor der jo i mange år har været snak om stigende boligpriser og alt for skævt udbud og efterspørgsel :)

Har selv lige lavet regnestykket og er kommet frem til, at vi bruger lige under 30% af indkomsten på bolig inkl. forbrug af el/vand/varme/internet.


Jeg fandt i sin tid min lejlighed, fordi min mor havde en kollega, der boede i en ellers så godt som hemmelig andelsboligforening, og jeg måtte til stadighed stå to år på venteliste. I dag er der ingen venteliste; til gengæld koster min andel, som jeg dengang gav knap 200.000 kr. for, min. 850.000.

Det, synes jeg, bekræfter alt det markerede. Desværre.
Oveni det må de unge i dag slås med, at vi efterhånden er en del granvoksne mennesker, der grundet vores filantropiske og til tider direkte usikre karriereforløb og flirten med antimaterialisme, bliver boende i vores små, billige lejligheder, længe efter vi er færdiguddannede. Jeg planlægger således også, at det her skal være mit planlagte barns første længerevarende barndomshjem.


Det kan vi også se hos os, folk bliver nu boende når de går i gang med at stifte familie. De små andele, som der tidligere var stor udskiftning i, efter folk var uddannede og flyttede efter jobs, dem er der nu lagt mellem bliver solgt, folk bliver boende, også efter de bliver "etablerede".
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Bruger du mange penge på din bolig?

Indlægaf Spjaerten » 19. jan 2016, 12:17

Fordi jeg deler lejlighed med en veninde er mit forbrug på 40% Af min løn ( jeg betaler så 60% SF udgifterne) havde jeg haft det hele selv ville % satsen ligge på 65.
Så jeg er bestemt ikke en af dem med en billig lejebolig.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Bruger du mange penge på din bolig?

Indlægaf Krølle » 20. jan 2016, 00:39

Lige pt har vi for øvrigt dobbelt bolig og mellemfinansierer 40% af huset med banklån, så jeg tør slet ikke tænke på, hvor meget vi bruger på bolig disse måneder :tie: :tie: :tie:
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Bruger du mange penge på din bolig?

Indlægaf Torn » 20. jan 2016, 16:26

Jeg bruger ca. halvdelen af min SU på faste boligomkostninger. Jeg køber sjældent nyt inventar, men boligindretning er en fast post på jule- og fødselsdagsønskeseddel. :D
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Bruger du mange penge på din bolig?

Indlægaf Lykke » 21. jan 2016, 07:02

Nej fordi vi lige nu bor på kollegie. En dejlig 3-værelses. Vi bor her med en baby, og kunne godt tænke os noget andet, måske større, måske mere centralt. Men det koster alt for meget for os. Boligforeninger skal man have været skrevet op i i enormt mange år, så vi bliver boende indtil videre.

Jeg køber mest ting fra genbrug til lejligheden. Og er så småt ved at have udryddet IKEA.
Ellers ønsker jeg mig ting til fødselsdag og jul.

Lige nu kan vi så heller ikke have flere ting her på vores 54 kvm. Så det gør det så nemt.
0

Tilbage til "Bolig"