Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 18. jan 2016, 14:25

Pernille skrev:Men hey, danske mænd kunne ALDRIG finde på, at omringe kvinder på den måde. Vel? Det er jo ikke en del af vores fine, veldannede kultur her i Norden.






og ja, jeg er godt klar over, at ingen bliver voldtaget i dette klip, men det viser, hvordan nogle danske mænd behandler kvinder. - men hey, det er jo Sunny Beach og de har drukket, så "det er jo bare for sjov".


Youtubelink herfra;
https://twitter.com/AbdelsTweet/status/ ... 7018299396


Føj, hvor er det dog bare en ubehagelig opførsel.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 18. jan 2016, 14:29

Pernille skrev:
LadyFox skrev:
Pernille skrev:Men hey, danske mænd kunne ALDRIG finde på, at omringe kvinder på den måde. Vel? Det er jo ikke en del af vores fine, veldannede kultur her i Norden.




https://www.youtube.com/watch?v=Pe0r3y1Fu1E

og ja, jeg er godt klar over, at ingen bliver voldtaget i dette klip, men det viser, hvordan nogle danske mænd behandler kvinder. - men hey, det er jo Sunny Beach og de har drukket, så "det er jo bare for sjov".


Youtubelink herfra;
https://twitter.com/AbdelsTweet/status/ ... 7018299396


Føj, hvor er det dog bare en ubehagelig opførsel.


Ja, meget! :tie:

Men jeg tør vædde på, at mange bare ville sige "det er jo bare drengestreger" og "boys will be boys".
Det er i hvert fald min erfaring, fordi "eeej, jamen det er jo bare for sjov lissom! Har du ingen humor?" :rulle:


Måske jeg ikke har humor, men det kunne da godt ske jeg fik en volds-dom hvis jeg var en af de damer, og de der fyre ikke gad at flytte sig :tie:
1
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 18. jan 2016, 14:50

Jeg tror ikke, det parti, der fører sig frem i denne sag, har forstået situationens alvor. :tie:
Selv fru Merkel har være fremme med, at de folk, der begår den slags som nytårsaften i Køln og andre steder, automatisk bør miste asylretten. Og hende kan I vel dårligt beskylde for hverken at være at være racist eller mand.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 18. jan 2016, 15:06

Jeg hader sne. Og også at det vælter ned med kæmpe store fnug lige nu :sur:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Yossarian » 18. jan 2016, 16:13

Pernille skrev:Ja, meget! :tie:

Men jeg tør vædde på, at mange bare ville sige "det er jo bare drengestreger" og "boys will be boys".
Det er i hvert fald min erfaring, fordi "eeej, jamen det er jo bare for sjov lissom! Har du ingen humor?" :rulle:
Og min erfaring er en anden, og så står der 1:1. Jeg synes, at der tværtimod altid er en masse "nuancerede" tosser, der er parate til at gøre de mest fantasifulde krumspring for at tale selv de mest uhyrlige ting ned, så snart det drejer sig om mænd fra deres prædefinerede offergruppe.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 18. jan 2016, 16:44

Pernille skrev:Men hey, danske mænd kunne ALDRIG finde på, at omringe kvinder på den måde. Vel? Det er jo ikke en del af vores fine, veldannede kultur her i Norden.


https://www.youtube.com/watch?v=Pe0r3y1Fu1E

og ja, jeg er godt klar over, at ingen bliver voldtaget i dette klip, men det viser, hvordan nogle danske mænd behandler kvinder. - men hey, det er jo Sunny Beach og de har drukket, så "det er jo bare for sjov".


Youtubelink herfra;
https://twitter.com/AbdelsTweet/status/ ... 7018299396

Der findes klaphatte alle steder, men hvor i alverden finder du sådan nogle mænd ude i den virkelige verden? For real? Vi taler om små-retarderede, berusede reality-deltagere. De er, Gud forbyde det, ikke normen nogen som helst steder. Hvad sker der for din bashing af danske mænd?
Hvorfor er danske mænd bare nogle store idioter, der garanteret bare ville slå sig på ølmaven af grin, mens mænd af anden etnisk oprindelse bare har et par brodne kar?
Jeg forstår det slet ikke.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 18. jan 2016, 16:57

Skiltemanden er jo en bare en DF'er, der ser sit snit til at lange ud efter de grumme flygtninge og så gemmer han sig i et gentleman-jakkesæt. Eller han forsøger. Jeg har kigget på hans billede mange gange. Uha-da-da et seriøst "jeg-tager-det-faktisk-meget-nært-i-mit-hjerte"-blik.
Jeg er bedøvende ligeglad med hans "vores" formulering. Jeg tror ærligt talt ikke han er ret god til det med grammatik. Hvilket DF'ere ofte lider under - og hvilket er tydeligt i hans brug af udråbstegn.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 18. jan 2016, 17:10

Pernille skrev:
kidkomb skrev:Der findes klaphatte alle steder, men hvor i alverden finder du sådan nogle mænd ude i den virkelige verden? For real? Vi taler om små-retarderede, berusede reality-deltagere. De er, Gud forbyde det, ikke normen nogen som helst steder. Hvad sker der for din bashing af danske mænd?
Hvorfor er danske mænd bare nogle store idioter, der garanteret bare ville slå sig på ølmaven af grin, mens mænd af anden etnisk oprindelse bare har et par brodne kar?
Jeg forstår det slet ikke.


Hvem har også sagt det?

Min pointe var bl.a. at det er dobbeltmoralsk, at danske mænd har så travlt med at beskytte "vores" danske kvinder mod farlige, mørke mænd. Imens vi selv har en kultur, hvor nogle mænd tror de har ejerskab over kvinderne.


Alle kulturer har nogle mænd, der tror de har ejerskab over kvinder? I vores kultur er det heldigvis meget få.
Og som hovedregel er det vist bedst ikke at lade de få ødelægge det for de mange....
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 18. jan 2016, 17:23

kidkomb skrev:Der findes klaphatte alle steder, men hvor i alverden finder du sådan nogle mænd ude i den virkelige verden? For real? Vi taler om små-retarderede, berusede reality-deltagere. De er, Gud forbyde det, ikke normen nogen som helst steder. Hvad sker der for din bashing af danske mænd?
Hvorfor er danske mænd bare nogle store idioter, der garanteret bare ville slå sig på ølmaven af grin, mens mænd af anden etnisk oprindelse bare har et par brodne kar?
Jeg forstår det slet ikke.



Det er jo præcis ironien i den oprindelige post og debatten deraf.
Jeg ser ingen her, der 'basher' danske mænd over én kam (jeg gør i hvert fald ikke, jeg kan ret gode lidt langt de fleste af dem), men der gøres opmærksom på at der OGSÅ er sexistiske narhoveder indenfor egne rækker og at det lige præcis smækker hovedet på sømmet at man så skal ud i en forklaring om, at det selvfølgelig ikke gælder alle mænd - når det oprindelige opslag og folkene bag, på ingen måder skelner (eller er interesserede i at skelne) mellem individer med en forkvaklet holdning til kvinder og opførsel og alle dem der sagtens kan opføre sig ordentligt, når det drejer sig om 'det brune folk'.
Budskabet handler jo overhovedet ikke om kvinderne - budskabet er afvisning af en befolkningsgruppe og JEG gider altså ikke at blive taget til gidsel i den agenda. Jeg har været ude for 2 væbnede røverier og 1 seksuelt overfald i min tid (for uden div. tilråb, mere eller mindre elegante, og spydigheder rettet mod mit køn) - ingen af dem fra udlændinge, og så går det hen og bliver lidt svært hvis vi insisterer på at basere det på noget kulturelt/religiøst, som afsenderen af statussen, gerne vil.
Senest rettet af Velvet-Goldmine 18. jan 2016, 17:27, rettet i alt 1 gang.
15
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 18. jan 2016, 17:26

kidkomb skrev:
Pernille skrev:Men hey, danske mænd kunne ALDRIG finde på, at omringe kvinder på den måde. Vel? Det er jo ikke en del af vores fine, veldannede kultur her i Norden.


https://www.youtube.com/watch?v=Pe0r3y1Fu1E

og ja, jeg er godt klar over, at ingen bliver voldtaget i dette klip, men det viser, hvordan nogle danske mænd behandler kvinder. - men hey, det er jo Sunny Beach og de har drukket, så "det er jo bare for sjov".


Youtubelink herfra;
https://twitter.com/AbdelsTweet/status/ ... 7018299396

Der findes klaphatte alle steder, men hvor i alverden finder du sådan nogle mænd ude i den virkelige verden? For real? Vi taler om små-retarderede, berusede reality-deltagere. De er, Gud forbyde det, ikke normen nogen som helst steder. Hvad sker der for din bashing af danske mænd?


Pernilles udsagn har intet med bashing at gøre, hun påpeger sådan set blot, at eksistensen af den pågældende kvindenedsættende adfærd er en realitet uagtet race eller religion.

Fordi, dét, der sker lige nu, bl.a. når et fjols som ham der på facebook smider den der 'vores kvinder'-formulering, er, at adfærd og overgreb som de, der for tiden hives frem i medierne i lind strøm, associeres og forbindes med en specifik minoritet eller race, hvilket for det første er pishamrende forkert, og for det andet ikke er særligt befordrende for hverken den ene eller anden problemstilling. Jeg synes det er glimrende med en masse fokus på, hvad kvinder, udelukkende i egenskab er deres køn/måde at se ud på, må affinde sig med som et slags grundvilkår, men jeg synes det er absolut væsentligt, decideret nødvendigt, at få med i debatten, at det her sgu hverken er noget nyt eller racebetinget.

De hoveder der, og deres opførsel, er ikke et særsyn der kun findes i realityland eller i Sunny Beach. De findes allevegne og den adfærd, i større eller mindre omfang, sker allevegne. Det kan, uanset løftede pegefingre og bashing-beskyldninger, aldrig nogensinde påpeges og anfægtes nok.
17
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 18. jan 2016, 17:30

Jeg har været udsat for en virkelig træls oplevelse med en mand, som ikke er dansk. Det har aldrig fået mig til at tænke dårligt om alle fra hans hjemland. Det var ikke hans nationalitet - det var ham der var (og er) et forpulet svin.

Jeg har også haft en date med en mand, som i dén grad gjorde noget upassende og som på ingen måde havde respekt for hverken mig eller ordet nej i al sin almindelighed. Han var dansk. Men det samme gør sig gældende for ham, som ham i ovenstående: Han gjorde det fordi han er en fuldfed nar.


Nogle mennesker er bare nogle svin. Bare fordi. Ikke fordi det ligger i deres hjemlands kultur.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 18. jan 2016, 17:32

kidkomb skrev:
Pernille skrev:
kidkomb skrev:Der findes klaphatte alle steder, men hvor i alverden finder du sådan nogle mænd ude i den virkelige verden? For real? Vi taler om små-retarderede, berusede reality-deltagere. De er, Gud forbyde det, ikke normen nogen som helst steder. Hvad sker der for din bashing af danske mænd?
Hvorfor er danske mænd bare nogle store idioter, der garanteret bare ville slå sig på ølmaven af grin, mens mænd af anden etnisk oprindelse bare har et par brodne kar?
Jeg forstår det slet ikke.


Hvem har også sagt det?

Min pointe var bl.a. at det er dobbeltmoralsk, at danske mænd har så travlt med at beskytte "vores" danske kvinder mod farlige, mørke mænd. Imens vi selv har en kultur, hvor nogle mænd tror de har ejerskab over kvinderne.


Alle kulturer har nogle mænd, der tror de har ejerskab over kvinder? I vores kultur er det heldigvis meget få.
Og som hovedregel er det vist bedst ikke at lade de få ødelægge det for de mange....


Hvad mener du mere konkret med den sidste sætning her, og hvad foreslår du, vi gør for ikke at 'ødelægge det for de mange'?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 18. jan 2016, 17:39

Men bare for at vende tingene lidt den anden vej, så er jeg heller ikke uvidende om, at der ér et større problem i mange lande vedr. kvinderettigheder og overfald på kvinder, i forhold til her i Danmark, men jeg vil aldrig godtage det som en 'undskyldning' for ikke at hjælpe en masse mennesker på flugt fra krig og rædsel - så skal vi bare tage opgaven mere seriøst i forhold til hvordan sådanne (få, i den store sammenhæng) bliver undervist og integreret.

Hov, nu er det jo helt OT... det må man gerne sige.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 18. jan 2016, 22:38

Måske den manglende integration, som så mange danskere hyler op om, skyldes at danskerne ikke har været gode til at integrere? :gruble:
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 18. jan 2016, 22:51

Jeg tror at dem der altid råber op om at muslimer er umulige at integrere i vestlige lande, forveksler integration med assimilation
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"