Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7091
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13311

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Rapfisk » 18. jan 2016, 23:15

Jeg forstår ikke hypen omkring Ryan Gosling.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 19. jan 2016, 00:46

Jeg er den bedste
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 19. jan 2016, 04:35

Pernille skrev:Hvem har også sagt det?

Min pointe var bl.a. at det er dobbeltmoralsk, at danske mænd har så travlt med at beskytte "vores" danske kvinder mod farlige, mørke mænd. Imens vi selv har en kultur, hvor nogle mænd tror de har ejerskab over kvinderne.

Jeg vil tro, Kidkomb bare prøver at få dig til at blive lidt ædru mht. det der.

Fint nok, hvis du vil arbejde for at modvirke uheldige tendenser i dansk mentalitet, hvis du finder eksempler på dette. Men jeg tror faktisk ikke, du kan finde nogen steder i verden, hvor "ejerskab over kvinder" eller vold mod samme er mindre accepteret eller udbredt end i de nordiske lande.

I de lande, vi snakker om her, er det derimod mainstream, at du skal spørge om lov til at gå uden for en dør ...
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24626
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36776

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 19. jan 2016, 06:03

Rosa Espinosa skrev:Apropos humor man ikke forstår, så forstår jeg ikke det sjove i gamle danske film, uanset om det er Far til fire, film med Dirch Passer eller Olsen-banden. Kan ikke finde charmen i de film eller det humoristiske. Man bliver nærmest betragtet som en landsforrædder, når man fortæller at man ikke forstår fascinationen og at man ikke deler begejstringen.

Blev endda nødt til at google hvordan Dirch staves og om Olsen-banden var i ét eller to ord. Så lidt ved jeg om dem :lol:


:8: :8: :8: :gisp:









:D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 19. jan 2016, 10:23

Pernille skrev:Hvis du rent faktisk var interesseret i en debat om dette emne, skulle du måske have udeladt den første sætning i dit indlæg.
[...]

Jeg mener bare, det er komplet proportionsforvrængning ikke at ville erkende, at der er himmelvid forskel på forholdet mellem kønnene i Danmark (eller Tyskland for den sags skyld) og så i Mellemøsten og Afrika.

Hvis du virkelig var feminist, burde du op på barrikaderne og kæmpe for, at de folk, der kommer hertil fra de steder, ikke tager deres skikke og livsanskuelse med og dermed påvirker forholdene her, uanset om du kan finde eksempler på, at DK ikke er perfekt i forvejen.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 19. jan 2016, 10:32

dgd2007 skrev:
Pernille skrev:Hvis du rent faktisk var interesseret i en debat om dette emne, skulle du måske have udeladt den første sætning i dit indlæg.
[...]

Jeg mener bare, det er komplet proportionsforvrængning ikke at ville erkende, at der er himmelvid forskel på forholdet mellem kønnene i Danmark (eller Tyskland for den sags skyld) og så i Mellemøsten og Afrika.

Hvis du virkelig var feminist, burde du op på barrikaderne og kæmpe for, at de folk, der kommer hertil fra de steder, ikke tager deres skikke og livsanskuelse med og dermed påvirker forholdene her, uanset om du kan finde eksempler på, at DK ikke er perfekt i forvejen.

Der er ikke nogen, der siger, at der ikke er forskel, men det er altså hamrende dobbeltmoralsk at putte alle flygtninge/migranter i den samme kasse og stemple alle de mænd som krænkere, der ikke respekterer kvinder, når der lyder et ramaskrig hvis man så siger, at man kunne gøre det samme med danske mænd, eftersom der også findes en del af dem, der er ikke respekterer kvinder.
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 19. jan 2016, 10:41

Pernille skrev:Så du mener, at hvis jeg er feminist, skal jeg pådutte andre mennesker at leve på samme måde, som jeg/vi gør her i Danmark? :gruble:

Nej, vi bliver simpelthen ikke enige om det her - og det behøver vi heller ikke.

Ja, jeg mener helt bestemt, det som feminist vil være passende at pådutte de folk, at de ikke skal komme anstigende og udbrede et kvindesyn, som feminister og andre progressive har kæmpet i 150 år for at få til at gå væk.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. jan 2016, 10:48

Jeg ser sådan på det, at hvis man enten kun vil påpege og diskutere flygtninges kvindesyn eller kun vesterlændinges ditto, så må man futte ud af debatten igen og vende tilbage, når man er i stand til at begribe, at det ene ikke udelukker det andet, og at ingen af parterne er hævet over kritik.
Hvilket ikke er det samme som at sige, at kvinders rettigheder og livsvilkår er de samme jorden rundt.
5
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16247
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32462

Moderator

Indlægaf icelady » 19. jan 2016, 11:01

Nu har den speficikke debat strakt sig over nok sider i denne tråd, og vi vil henstille til at I opretter en seperat tråd, hvis I vil debattere det videre.
14
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 73
Likede indlæg: 837

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kasper » 19. jan 2016, 13:59

Rapfisk skrev:Jeg forstår ikke hypen omkring Ryan Gosling.


Billede
9
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 19. jan 2016, 17:42

Nogle gange er jeg lidt misundelig på fraskilte forældre med 7/7-ordning. Tænk at være uden børn en hel uge, ikke mindst weekend, ad gangen! :ninja:
5
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf didas » 19. jan 2016, 18:18

HappyHippo skrev:Nogle gange er jeg lidt misundelig på fraskilte forældre med 7/7-ordning. Tænk at være uden børn en hel uge, ikke mindst weekend, ad gangen! :ninja:


Hvis jeg kunne undgå graviditet og fødsel og få stukket en problemfri unge i hænderne i en 7/7 ordning, så ville jeg være langt mere åben overfor tanken om at få børn :-D
10
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 19. jan 2016, 18:46

didas skrev:
HappyHippo skrev:Nogle gange er jeg lidt misundelig på fraskilte forældre med 7/7-ordning. Tænk at være uden børn en hel uge, ikke mindst weekend, ad gangen! :ninja:


Hvis jeg kunne undgå graviditet og fødsel og få stukket en problemfri unge i hænderne i en 7/7 ordning, så ville jeg være langt mere åben overfor tanken om at få børn :-D


Måske I to kunne lave en deleordning med HappyHippos barn? :D
4
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fuck.exe » 19. jan 2016, 18:46

HappyHippo skrev:Nogle gange er jeg lidt misundelig på fraskilte forældre med 7/7-ordning. Tænk at være uden børn en hel uge, ikke mindst weekend, ad gangen! :ninja:

Det samme her :lol:

Til gengæld ville jeg nødigt kun være én voksen herhjemme i hverdagen. Og så i en hel uge ad gangen :shock:
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16247
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32462

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 19. jan 2016, 18:54

ShuruQ skrev:I TV2 Nord er der er et ynkeindslag om Smedekroen i Hals.

De har sløset med skatten og skyldte over 600.000 i skat, har betalt ca. halvdelen. De kan med højst sandsynlighed ikke få fornyet deres alkoholbevilling før de har betalt hvad de skylder.

Indslaget ligger op til man skal have ondt af dem fordi det er et stort tab for Hals da kroen er en institution i byen. Selv Aalborgs borgmester, Thomas Kastrup Larsen mener de skal have en chance mere. Jeg kan uanset hvor meget jeg prøver ikke finde den medlidenhed med dem som mn vist skal have.

Det er vel almen viden man skal betale sin skat? Hvorfor så ikke bare tage det sure med det søde? Nej, den står sgu for egen regning.


Var inde og læse om det....

Når de fucker op med den afdragsordning, de fik i stand, så kan jeg da godt forstå SKAT ikke vil lave en ny.
Altså...hvor svært kan det være at forstå for dem. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"