Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pandesteg » 12. aug 2019, 09:23

Nogle inspirerende foreslag til noget aftensmad, der kan indeholde avocado, rejer og evt også æg?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Stitch » 12. aug 2019, 10:21

Pandesteg skrev:Nogle inspirerende foreslag til noget aftensmad, der kan indeholde avocado, rejer og evt også æg?


Pasta med rejer og avocado - https://www.alt.dk/mad/opskrift/pasta-m ... og-avocado
Couscous eller bulgur med rejer og avocado
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf POCKETKITTEN » 13. aug 2019, 17:37

Hvad kan jeg bruge tre pakker pølsebrød til? Udover hotdogs og croutoner.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf LadyFox » 13. aug 2019, 17:54

POCKETKITTEN skrev:Hvad kan jeg bruge tre pakker pølsebrød til? Udover hotdogs og croutoner.

Forskellige burgere..

Måske de også går an til suppe :gruble:
0
...
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Muspel » 13. aug 2019, 19:18

POCKETKITTEN skrev:Hvad kan jeg bruge tre pakker pølsebrød til? Udover hotdogs og croutoner.


Skær dem ud i tynde skiver og ovn-rist dem til dippe-dip.


Hyl dem i fryseren og brug dem i græske deller og den slags, der skal brødkrummer i.

Udvid hotdog konceptet. Fx pulled pork, hønsesalat, rejesalat osv.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pandesteg » 13. aug 2019, 20:49

Er det muligt at købe “canned pumpkin” i et dansk supermarked? Og hvad er det egentlig? Syltet græskar eller?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf MissHindenburg » 14. aug 2019, 05:56

Pandesteg skrev:Er det muligt at købe “canned pumpkin” i et dansk supermarked? Og hvad er det egentlig? Syltet græskar eller?


Jeg har set det i Bilka, på deres world market hylder.

Det er let sødet græskar mos, jeg har tit bare lavet det selv og kylet det i fryseren frosset i 1 cup portioner.

https://thethingswellmake.com/the-basic ... kin-puree/
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf TinaW » 14. aug 2019, 18:53

Jeg overvejer at købe noget måltidskasse til 3 dage, de uger min mand er ude at arbejde.
Umiddelbart er det kun aarstiderne, der leverer herovre.
Er kasserne pengene værd?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Æble » 14. aug 2019, 18:58

TinaW skrev:Jeg overvejer at købe noget måltidskasse til 3 dage, de uger min mand er ude at arbejde.
Umiddelbart er det kun aarstiderne, der leverer herovre.
Er kasserne pengene værd?


Vi er glade for dem. God kvalitet både kød og grønt og det er økologisk. Der er ikke så meget kød synes jeg men da jeg generelt gerne vil have at vi skærer ned på kød og op for grønt er det perfekt. Der er masser af grønt og tilbehør. Vi får 4 dage til 4 personer og vi er 4+en 2 årig. Hver uge har vi tilbehør nok til en ekstra dag eller en reste dag. Så køber vi selv kød til den dag eller spiser uden kød. Nogle gange synes jeg dog der godt kan være nogle kedelige retter. Ca en gang om ugen er der noget jeg ikke synes er så spændende. Og skifter også kasse ind imellem da jeg synes de gentager sig selv lidt.

Du kan jo bare prøve, der er ingen binding, man kan godt nøjes med en enkelt kasse.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf TinaW » 14. aug 2019, 19:10

Æble skrev:
TinaW skrev:Jeg overvejer at købe noget måltidskasse til 3 dage, de uger min mand er ude at arbejde.
Umiddelbart er det kun aarstiderne, der leverer herovre.
Er kasserne pengene værd?


Vi er glade for dem. God kvalitet både kød og grønt og det er økologisk. Der er ikke så meget kød synes jeg men da jeg generelt gerne vil have at vi skærer ned på kød og op for grønt er det perfekt. Der er masser af grønt og tilbehør. Vi får 4 dage til 4 personer og vi er 4+en 2 årig. Hver uge har vi tilbehør nok til en ekstra dag eller en reste dag. Så køber vi selv kød til den dag eller spiser uden kød. Nogle gange synes jeg dog der godt kan være nogle kedelige retter. Ca en gang om ugen er der noget jeg ikke synes er så spændende. Og skifter også kasse ind imellem da jeg synes de gentager sig selv lidt.

Du kan jo bare prøve, der er ingen binding, man kan godt nøjes med en enkelt kasse.


Jeg gentager alligevel også mig selv, når jeg laver mad - er ikke så opfindsom.
Hvilke kasser har I været mest glade for?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Æble » 14. aug 2019, 19:12

TinaW skrev:
Æble skrev:
TinaW skrev:Jeg overvejer at købe noget måltidskasse til 3 dage, de uger min mand er ude at arbejde.
Umiddelbart er det kun aarstiderne, der leverer herovre.
Er kasserne pengene værd?


Vi er glade for dem. God kvalitet både kød og grønt og det er økologisk. Der er ikke så meget kød synes jeg men da jeg generelt gerne vil have at vi skærer ned på kød og op for grønt er det perfekt. Der er masser af grønt og tilbehør. Vi får 4 dage til 4 personer og vi er 4+en 2 årig. Hver uge har vi tilbehør nok til en ekstra dag eller en reste dag. Så køber vi selv kød til den dag eller spiser uden kød. Nogle gange synes jeg dog der godt kan være nogle kedelige retter. Ca en gang om ugen er der noget jeg ikke synes er så spændende. Og skifter også kasse ind imellem da jeg synes de gentager sig selv lidt.

Du kan jo bare prøve, der er ingen binding, man kan godt nøjes med en enkelt kasse.


Jeg gentager alligevel også mig selv, når jeg laver mad - er ikke så opfindsom.
Hvilke kasser har I været mest glade for?


Børnefamilie og livretter er dem vi er gladest for.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pandesteg » 19. aug 2019, 08:14

Findes der et sted i indre KBH/nær kgs. nytorv, hvor man selv kan blande sin salat? Altså hvor man selv går rundt ved en montre og blander og hvor det ikke gøres af personalet bag disken. Jeg troede det var konceptet hos Grabz, men det står der ikke noget om på deres hjemmeside...

Ville bare gerne selv bestemme hvor meget jeg skal have af det forskellige.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Mi55y » 21. aug 2019, 06:46

Jeg fik trukket en masse rabarber på et tidspunkt, hvor jeg så ikke fik tid til at rense og klargøre dem, så de røg i fryseren hele. Bliver det noget værre mos, når de bliver tøet op, eller vil jeg godt kunne skære dem ud i mindre stykker? Ellers må der jo laves saft eller andet flydende af dem...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pandesteg » 21. aug 2019, 15:44

Mi55y skrev:Jeg fik trukket en masse rabarber på et tidspunkt, hvor jeg så ikke fik tid til at rense og klargøre dem, så de røg i fryseren hele. Bliver det noget værre mos, når de bliver tøet op, eller vil jeg godt kunne skære dem ud i mindre stykker? Ellers må der jo laves saft eller andet flydende af dem...


Rabarber er ret slatne når de er tøet synes jeg. Til mange formål er det nok ligemeget, men tænker man som minimum bør skylle dem inden man fryser dem ned, for det kan ikke gøres bagefter :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf englishchannel » 24. aug 2019, 15:37

Jeg skal bruge en gave til et par, der går meget op i madlavning, gourmet, etc. De får i forvejen et restaurantgavekort, men jeg vil gerne give dem noget fysisk også.

Under normale omstændigheder ville vi give nogle gode flasker vin, men gaven skal kunne transporteres i et fly og væsker over 100ml er derfor udelukket. Har I nogle idéer? Budgettet er ca. 300 kr.
0

Tilbage til "Mad og drikke"