Hvad skal du/I have til aften?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Wizzze » 19. jan 2016, 12:03

ManicNinja skrev:Uuh, Wizzze - lyder sindssygt lækkert! Hvor køber man det dérsens Saar henne? Aldrig hørt om det ...


Den kan fåes hos flere online butikker, og i København kan den bl.a. findes i Torvehallerne.

Fandt lige denne online beskrivelse, utroligt den ikke allerede har erstattet peber, med alle de kvaliteter :lol:


"I kålretter dæmper den kållugten. Den letter fordøjelsen af tunge retter, og modvirker luft i maven. Den kan bruges til kødretter, fisk, salater, suppe, pølser, postejer, syltning, eddike og meget mere. Den er meget anvendelig som pebererstatning. Desuden bruges den i the m.m. Den fortjener at blive dyrket mere end den gør.

Medicinsk bliver den brugt mod fordøjelsebesvær, kolik, luft i maven, ved hoste og bronkitis, orm og som bakterie og svampehæmmende middel. Bladene lindrer ved bi og andre insektstik. Den har ry for at virke slankende.

Den æteriske olie af sar bruges i parfume. Den virker konserverende. Bier og andre insekter elsker blomsterne, og planten skulle efter sigende afskrække skadedyr hvis den dyrkes nær bla. bønner. Frøene har ry for at forhindre nærliggende frø i at spire.

Den hører til planten Merkur, øger potensen og giver psykisk kraft."


http://www.urtegartneriet.dk/Portraetter/Sar.htm
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Ado » 19. jan 2016, 12:18

Chili con carne.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Pandesteg » 19. jan 2016, 12:24

Wizzze skrev:
ManicNinja skrev:Uuh, Wizzze - lyder sindssygt lækkert! Hvor køber man det dérsens Saar henne? Aldrig hørt om det ...


Den kan fåes hos flere online butikker, og i København kan den bl.a. findes i Torvehallerne.

Fandt lige denne online beskrivelse, utroligt den ikke allerede har erstattet peber, med alle de kvaliteter :lol:


"I kålretter dæmper den kållugten. Den letter fordøjelsen af tunge retter, og modvirker luft i maven. Den kan bruges til kødretter, fisk, salater, suppe, pølser, postejer, syltning, eddike og meget mere. Den er meget anvendelig som pebererstatning. Desuden bruges den i the m.m. Den fortjener at blive dyrket mere end den gør.

Medicinsk bliver den brugt mod fordøjelsebesvær, kolik, luft i maven, ved hoste og bronkitis, orm og som bakterie og svampehæmmende middel. Bladene lindrer ved bi og andre insektstik. Den har ry for at virke slankende.

Den æteriske olie af sar bruges i parfume. Den virker konserverende. Bier og andre insekter elsker blomsterne, og planten skulle efter sigende afskrække skadedyr hvis den dyrkes nær bla. bønner. Frøene har ry for at forhindre nærliggende frø i at spire.

Den hører til planten Merkur, øger potensen og giver psykisk kraft."


http://www.urtegartneriet.dk/Portraetter/Sar.htm


Lyder som en ordentlig gang humbug, men håber det smager godt? :-D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Wizzze » 19. jan 2016, 12:39

Pandesteg skrev:
Wizzze skrev:
ManicNinja skrev:Uuh, Wizzze - lyder sindssygt lækkert! Hvor køber man det dérsens Saar henne? Aldrig hørt om det ...


Den kan fåes hos flere online butikker, og i København kan den bl.a. findes i Torvehallerne.

Fandt lige denne online beskrivelse, utroligt den ikke allerede har erstattet peber, med alle de kvaliteter :lol:


"I kålretter dæmper den kållugten. Den letter fordøjelsen af tunge retter, og modvirker luft i maven. Den kan bruges til kødretter, fisk, salater, suppe, pølser, postejer, syltning, eddike og meget mere. Den er meget anvendelig som pebererstatning. Desuden bruges den i the m.m. Den fortjener at blive dyrket mere end den gør.

Medicinsk bliver den brugt mod fordøjelsebesvær, kolik, luft i maven, ved hoste og bronkitis, orm og som bakterie og svampehæmmende middel. Bladene lindrer ved bi og andre insektstik. Den har ry for at virke slankende.

Den æteriske olie af sar bruges i parfume. Den virker konserverende. Bier og andre insekter elsker blomsterne, og planten skulle efter sigende afskrække skadedyr hvis den dyrkes nær bla. bønner. Frøene har ry for at forhindre nærliggende frø i at spire.

Den hører til planten Merkur, øger potensen og giver psykisk kraft."


http://www.urtegartneriet.dk/Portraetter/Sar.htm


Lyder som en ordentlig gang humbug, men håber det smager godt? :-D


Sådan lidt af mynte, timian og meget peber :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Pussikat82 » 19. jan 2016, 12:45

Rugbrød med godt pålæg, satser jeg på. Har købt en ribbenssteg hjem, som jeg måske laver. Hvis ikke bliver det æggekage. Derudover lidt andre forskellige slags pålæg.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Persnikedy » 19. jan 2016, 13:19

Jeg har købt 3 svinemørbrad og de bliver snart skåret i stykker også laver jeg en stor potion gryderet med kødet, champion, og cocktailpølser.
Så er der også til at fylde i fryseren til i næste uge når nu jeg får travlt der.
3
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Trommedreng » 19. jan 2016, 13:34

Jeg vil prøve at lave en simpel kartoffelpizza med rygeost, rosmarin, timian og en sjat god olivenolie. Dejen lader jeg koldhæve natten over.
Jeg er ret spændt på det endelige resultat af min minimalist-pizza, for jeg har virkelig ingen idé om, hvordan rygeost smager (I må gerne lige angive med en "spoiler-alert", hvis der kommer en beskrivelse af smagen under mit indlæg :D).
Senest rettet af Trommedreng 19. jan 2016, 17:37, rettet i alt 2 gange.
1
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Siamo
Indlæg: 97
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:06
Kort karma: 4
Likede indlæg: 82

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Siamo » 19. jan 2016, 14:08

Laver carbonara uden bacon men med små broccolibuketter istedet. Nams.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Wizzze » 19. jan 2016, 14:39

Honningbagt Hamburgerryg med en bagekartoffel og salat til.
0
Do as I say! :whip:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Karkluden » 19. jan 2016, 14:44

Medister med knoldsellerisalat og små kartofler.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Dime » 19. jan 2016, 15:01

Nachos :love:
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf ManicNinja » 19. jan 2016, 15:06

Wizzze skrev:"I kålretter dæmper den kållugten. Den letter fordøjelsen af tunge retter, og modvirker luft i maven. [...]

Den hører til planten Merkur, øger potensen og giver psykisk kraft."

http://www.urtegartneriet.dk/Portraetter/Sar.htm


Du gode Gud! Jeg er mere end rigeligt potent i forvejen, så må hellere undlade. Omvendt har jeg altid luft nok i vommen til at kunne forsyne en mellemstor zeppeliner, så ... Jeg er i tænkeboks. Men tak! :)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Lykke » 19. jan 2016, 17:13

Pastaret med fløde, grønkål, parmesan, chili og hvidløg.
2
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf HappyHippo » 19. jan 2016, 17:54

Grøntsagsmousakka med multikålssalat.
2
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad skal du/I have til aften?

Indlægaf Flora » 19. jan 2016, 17:59

Pizza :love:
0

Tilbage til "Mad og drikke"