Tux skrev:Dawwty skrev:Nu var det mere om forslaget kan lade sig gøre eller om det er helt hen i vejret.
Beviser er jo en anden sag.
Men hvis folks politisk forhold kan forbydes så kan man også laver regler for seksualitet, race og religion.
Man vil derfor ikke efter det i siger være underlagt samme lovgivning som butikker og medierne?
Reglen er at ejeren af forum bestemmer, hvis ejeren bestemmer at du skaber dårlig stemning, så er han i sin gode ret til at smide dig ud.
Såfremt udstødningen ikke er på kant med racismeparagraffen er der intet at komme efter. Kom gerne med bare et eneste eksempel på en sag, eller lig en juridisk paragraf, der skulle indikere andet.
Det kan jeg ikke, men det at sige det samme uden bevis får det ikke til at lyde mere overbevisende.
Jeg er overbevist om at der både er racismeparagraffen men også andet som regulerer. Som jeg henviser til så omfatter paragrafferne andet end race. Både religion, seksuelleorienteringer og politiskoverbevisninger er omfattet.
Desuden indgår forumejeren en aftale med alle som tilmelder sig og aftaler er bindende. Det vil logisk set så betyde at forumejeren er underlagt sine egne regler som der jo er indgået aftale om.
I så fald så kan man ikke længere frit gøre som man vil. Men har begrænsninger som bla. omfatter politisk tilknytning.
Og så stille jeg mig tvivlende overfor muligheden for at gennemføre det som der argumenteres for.
Jeg er med på at man kan lave reglerne ret frit. Men det er ikke det samme at samme regler ikke binder forumejer på samme måde som medlemmerne.