Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 19. jan 2016, 11:45

Fru Sunshine skrev:Ih tusind tak. Sådan en der bliver man da SLET ikke ked af at få i hovedet. (Ironi ikke bare kan være, men er anvendt.)
Jeg plejer faktisk at være ganske omgængelig, men gider ikke, når visse forsøger at proppe alle jyder ned i en kasse. I gider vel heller ikke, at man kalder hele Sjælland for København?


Gør I da ikke det? :D De jyder, jeg kender, som bor i Jylland betegnede mig som københavner, lige indtil jeg konsekvent begyndte at betegne dem som århusianere (de er fra Randers, Thy, Nordjylland og Sønderjylland). Jeg er fra Nordsjælland ...
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fru Sunshine » 19. jan 2016, 12:09

Fyrst Eberhard skrev:
Fru Sunshine skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Jeg har en kollega fra det mørke Nordjylland.

Her er han vokset op med forældre (og et helt samfund), der drak stærk "aftenkaffe". Altså en opkvikkende jyde-espresso lige inden dynen blev trukket op til hagen.

Udover det, er der åbenbart tale om folk der spiser "middag" som i aftensmad omkring kl. 15, får en bid brød lidt senere og så "espressoen" omkring sengetid.

Hvad går det ud på?

Bare for god ordens skyld og inden det begynder at regne med skældsord fra bla. Fru Sunshine, slår jeg lige den paraply op der hedder; oprigtig undren.

Ih tusind tak. Sådan en der bliver man da SLET ikke ked af at få i hovedet. (Ironi ikke bare kan være, men er anvendt.)
Jeg plejer faktisk at være ganske omgængelig, men gider ikke, når visse forsøger at proppe alle jyder ned i en kasse. I gider vel heller ikke, at man kalder hele Sjælland for København?

Jeg kan så forklare, at det måske var sådan en gang.
Middag er varm mad, og så er det egentlig lidt ligegyldigt om den bliver serveret midt på dagen eller som aftensmad (sidstnævnte er så det udtryk vi som regel anvender heroppe).
Det der kl. 15 måltid lyder ret norsk i mine ører, og er ikke noget, der sædvanligvis praktiseres rundt omkring. Måske var det sådan for mange år siden - og især på landet, hvor man mest kom ind til måltiderne.

Og vi fik gerne aftenskaffe i mit barndomshjem. Det var hyggeligt og kun derfor.

Jeg hiver dig bare i halen, Sunshine. Der var intet ondt i det. Det var en reference til i går. Desuden forsøger jeg jo netop ikke at proppe alle jyder ned i en kasse, jeg undrer mig bare.

Men tak for forklaringen.

Ih altså. Min hale er ømskindet i dag ser det ud til.
(Og det er ikke dig, der forsøger at putte jyder i kasser. Jeg blandede vist rundt i det - Undskyld :blush:)
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fru Sunshine » 19. jan 2016, 12:11

ManicNinja skrev:
Fru Sunshine skrev:Ih tusind tak. Sådan en der bliver man da SLET ikke ked af at få i hovedet. (Ironi ikke bare kan være, men er anvendt.)
Jeg plejer faktisk at være ganske omgængelig, men gider ikke, når visse forsøger at proppe alle jyder ned i en kasse. I gider vel heller ikke, at man kalder hele Sjælland for København?


Gør I da ikke det? :D De jyder, jeg kender, som bor i Jylland betegnede mig som københavner, lige indtil jeg konsekvent begyndte at betegne dem som århusianere (de er fra Randers, Thy, Nordjylland og Sønderjylland). Jeg er fra Nordsjælland ...

Neeej. Altså: kun når vi for alvor vil genere de sjællændere, der ikke er københavnere :devil:

(Alvorligt talt, så er der nogen, der gør det. Jeg kender dog ingen personligt, men det er nok fordi det ikke lige er et emne der kommer op)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 19. jan 2016, 16:22

Frkvira skrev:Jeg undrer mig over at der er så mange mennesker der ikke forstår hvilke biler der må være hvide, og hvilke biler der ikke må være hvide.


Det kunne være en som mig. Jeg anede ikke, at der var forskel?
Men jeg er også totalt anti-bilnørd :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fru Sunshine » 19. jan 2016, 16:25

Frkvira skrev:Jeg undrer mig over at der er så mange mennesker der ikke forstår hvilke biler der må være hvide, og hvilke biler der ikke må være hvide.

Hvilke må ikke være hvide?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Velvet-Goldmine » 19. jan 2016, 16:57

Frkvira skrev:Jeg undrer mig over at der er så mange mennesker der ikke forstår hvilke biler der må være hvide, og hvilke biler der ikke må være hvide.


De eneste biler der må være hvide er stretch limo og håndværkervarevogne.
Ellers .. bare nej.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 19. jan 2016, 21:46

Jeg undrer mig oprigtig over medier, der i forbindelse med omtale af IS, viser en af organisationens terrorister i sejrs positur med våben hævet og terrorflaget i den anden hånd.

Hvad h.... har de gang i. Det er propaganda for IS, at fremstille dem som sejrherre.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 20. jan 2016, 00:31

Frkvira skrev:Hvorfor der er et maksimum på antal venner en person kan have på Facebook. Er sikker på der er en god forklaring. Eller måske ikke, det er jo Facebook


Way back da facebook startede var det en ting at race for at få flest venner. Der var en masse grupper der hed "I don't know you but I'll add you anyway" o. lign. hvor man bare skrev "hej" på væggen, og så fik man 50 venneanmodninger.

Der var også et trick hvor folk kunne poste linket til at adde dem på væggen, så kunne man paste alle de links ind i browservinduet og adde 100 ad gangen. Man nåede op på 1000 på no time. Så de satte en limit på 10.000 venner mener jeg det var den gang, fordi folk ellers bare ville fråde derudad og nå op på millioner.

Mener det startede på Antartica-netværket. I starten havde alle profiler et "Network", der for amerikaneres vedkommende var deres stat, og for alle andre deres land. (Helt oprindeligt var det vist ens college eller sådan noget.) Anyway, Facebook have så lavet "Antarctica" for sjov og det blev så samlingssted for hele facebooks spøgefugle, man satte sit network til Antarctica for sjov, og så fandt man ud af at netværkssiden var fuld af spas og sjov.

Ak ja, den gang da man kunne lave meningsfulde ting på facebook!
0
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dime » 20. jan 2016, 07:37

På papiret er jeg en slags voksent menneske, med ganske veludviklede kundskaber i brugen af smørekniv, men alligevel er det en fysisk umulighed for mig at håndtere nutella uden af blive fedtet ind på cirka 72% af kroppen... om jeg fatter det...
6
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lækre Arne » 20. jan 2016, 07:55

Om facebook bruger samme teknologi som den der datingapp happen?
Ellers kan jeg ikke forstå hvordan hende kvinden der sad overfor mig i toget pludselig dukker op som venneforslag, når vi ikke har en eneste ven tilfælles.
Meget meget mystisk.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 20. jan 2016, 13:50

At man starter et opslag ang Svinegate med "" Vil gerne pointere at jeg ikke er racist, men bare fordi jeg ikke er racist, så er jeg faktisk stadig dansker. " :gruble:
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf tjald62 » 20. jan 2016, 17:01

Dime skrev:På papiret er jeg en slags voksent menneske, med ganske veludviklede kundskaber i brugen af smørekniv, men alligevel er det en fysisk umulighed for mig at håndtere nutella uden af blive fedtet ind på cirka 72% af kroppen... om jeg fatter det...


72% af kroppen......... :shock:


:lol: :lol:
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 20. jan 2016, 17:06

At jeg er begyndt at kommentere på det jeg skriver i parentes. Is weird.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 20. jan 2016, 17:10

polavyk skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvad der vil ske hvis institutionerne, hvor det bliver obligatorisk at skulle servere retter med svin, ikke overholder det? Får de en advarsel? Bøde? Hvem tjekker det? Hvorfor går jeg op i det? Hvorfor går nogen som helst op i det?


Det falder tilbage på lederen af institutionen.

Det er lederen, der skal sørge for, at institutionen lever op til de krav, der bliver stillet på alle mulige måder. Jeg vil tro, man bare på papiret skal dokumentere, at der købes frikadeller ind. Og at det skal stå i virksomhedsplanen under kostpolitik. Så kan forældrene jo klage, hvis de mener, institutionen ikke lever op til målene.

Hvad der ville ske, hvis institutionslederen sagde nej? Hun kunne vel i princippet fyres efter nogle advarsler.


Det kunne være interessant at vide, hvor meget svinekød der skal til for at lederen har opfyldt sine forpligtelser.
1
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 20. jan 2016, 17:53

Lemonella skrev:
Delfin skrev:
polavyk skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvad der vil ske hvis institutionerne, hvor det bliver obligatorisk at skulle servere retter med svin, ikke overholder det? Får de en advarsel? Bøde? Hvem tjekker det? Hvorfor går jeg op i det? Hvorfor går nogen som helst op i det?


Det falder tilbage på lederen af institutionen.

Det er lederen, der skal sørge for, at institutionen lever op til de krav, der bliver stillet på alle mulige måder. Jeg vil tro, man bare på papiret skal dokumentere, at der købes frikadeller ind. Og at det skal stå i virksomhedsplanen under kostpolitik. Så kan forældrene jo klage, hvis de mener, institutionen ikke lever op til målene.

Hvad der ville ske, hvis institutionslederen sagde nej? Hun kunne vel i princippet fyres efter nogle advarsler.


Det kunne være interessant at vide, hvor meget svinekød der skal til for at lederen har opfyldt sine forpligtelser.


Svinekødskvoter i børneinstitutionerne? Ja det kunne da være fint, at få sat tal på det. Der må da være lavet retningslinjer, så ikke der begås fejl. :D


Men hvad gør vi så med lille Peter, hvis han nægter at spise sin ugentlige leverpostejmad og de to obligatoriske frikadeller?
0
14 11 14

Tilbage til "Generelt"