Ideer til alternativ konfirmation/nonfirmation

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Ideer til alternativ konfirmation/nonfirmation

Indlægaf gro71 » 20. jan 2016, 10:30

Min yngste søn nærmer sig konfirmationsalderen (det bliver til næste år). Han har moderat aspergers, så det der med en traditionel konfirmation (som formentlig bliver en nonfirmation, da han slet ikke er indstillet på alt det med konfirmationsforberedelse og kirke-hejs), vil være noget nær dødens pølse for ham. Alene det at skulle sidde sammen med os andre og spise aftensmad i ½ time hver dag er en udfordring for ham - det interesserer ham bare SLET ikke.

Men hvad kan man så finde på i stedet, hvis man stadig på en eller anden måde vil festligholde dagen?

Jeg hører meget gerne alternative forslag - dyre som billige :-)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Ideer til alternativ konfirmation/nonfirmation

Indlægaf LadyFox » 20. jan 2016, 10:52

Hvad interesserer han sig for? Det kan være der er et eller anden inden for det felt?
0
...
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Ideer til alternativ konfirmation/nonfirmation

Indlægaf gro71 » 20. jan 2016, 11:23

LadyFox skrev:Hvad interesserer han sig for? Det kan være der er et eller anden inden for det felt?


Lego og computerspil - især Minecraft. Hvis der fandtes en Minecraft-themepark et eller andet sted, havde det været ideelt, men den når de nok ikke at bygge til næste år...
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Ideer til alternativ konfirmation/nonfirmation

Indlægaf Flora » 20. jan 2016, 11:48

Hvad med Legoland?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Ideer til alternativ konfirmation/nonfirmation

Indlægaf HappyPaww » 20. jan 2016, 11:58

Hvad med en ferierejse i stedet for? Hvor han er med til at vælge destination og aktiviteter.
Så fejres han, men det bliver ikke en suppe-steg-og-is fest med hele den pukkelryggede...
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Ideer til alternativ konfirmation/nonfirmation

Indlægaf LadyFox » 20. jan 2016, 13:24

http://www.lego.com/da-dk/aboutus/news- ... stone-2014

Lego er også ved at opfører det her - kan ikke lige se hvornår det åbner, men der står i løbet af 2016 - det kunne være det var noget for din søn.
0
...
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4213

Re: Ideer til alternativ konfirmation/nonfirmation

Indlægaf Fræksak » 1. feb 2016, 21:33

Angelina skrev:Jeg tænker måske lidt en kombi:

- En reception / stående taffel, så familien stadig kan komme forbi og ønske tillykke med at være trådt ind i de voksne rækker, uden at man nødvendigvis skal sidde til højbord en hel dag. (Og naturligvis med minecraft tema!)

- En lækker rejse/oplevelse, hvor han får lov til at være lidt medbestemmende på hvorhen og hvordan.


Cirka sådan her foregik det, da jeg blev konfirmeret. Jeg har ingen særlige behov i øvrigt (skulle jeg mene :-D), men jeg havde intet ønske om suppe, steg og is i hestesko, hvor jeg skulle være centrum.

Vi inviterede til reception, som vel varede et par timer. Der var lækker mad og jeg fik gaver, men det var meget uhøjtideligt. Til sådan en seance kan din søn meget bedre gå til og fra efter behov, tænker jeg?

Om sommeren, d.v.s nogle måneder senere, tog vi 14 dage til Færøerne - en rejse, vi alle fire havde talt om længe. For jeres vedkommende kan det måske være en temapark af en art, der vil interessere ham?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Ideer til alternativ konfirmation/nonfirmation

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. feb 2016, 21:40

Er han god til f.x. fysisk udfoldelse? Kan lide dyr, tivoliparker eller lign?

Så ville jeg nok invitere på en form for skovtur/picknik, hvor i og familien kan være sammen om noget, dele en god oplevelse, og på hans præmisser.
Pak bagerummet med nogle lækre sandwiches og massere af kolde drikkevarer, noget nem og handy kage, og fis afsted ud i det grønne, og håb på godt vejr. Spis sammen, på tæpper, den halve times tid han kan overskue at være i dét, og bare hyg jer, uformelt, med ham som "overskrift" uden at det bliver for meget :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
JensenLars
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18. aug 2016, 09:27
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Ideer til alternativ konfirmation/nonfirmation

Indlægaf JensenLars » 18. aug 2016, 09:33

Er så småt gået i gang med at planlægge min søns konfirmation her til næste år. Er gået lidt i stå med hensyn til underholdningen. Han elsker komik og standup, men synes at priserne er i den høje ende. Så ville hører om i kunne hjælpe med nogle forslag?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Ideer til alternativ konfirmation/nonfirmation

Indlægaf godtnavn » 18. aug 2016, 09:54

JensenLars skrev:Er så småt gået i gang med at planlægge min søns konfirmation her til næste år. Er gået lidt i stå med hensyn til underholdningen. Han elsker komik og standup, men synes at priserne er i den høje ende. Så ville hører om i kunne hjælpe med nogle forslag?


Tag ud til nogle open-mikes (det er gratis), der er ofte nye komikerer, og mange af dem er rigtig dygtige, ser I en I kan lide så hiv fat i ham efter showet og hør hvad han skal have for at optræde :) Så tror jeg det kan gøres overkommeligt prismæssigt.

Hvad er I egentlig endt på med alt andet?

EDIT: ser lige du ikke er ts, så glem bare det sidst spørgsmål :)
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Ideer til alternativ konfirmation/nonfirmation

Indlægaf Luffegås » 21. aug 2016, 09:32

Har han overhovedet behov og lyst til at have dagen, eller skulle man i stedet måske fejre hans 14 eller 15 års fødselsdag på en særlig måde?
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
JensenLars
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18. aug 2016, 09:27
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Ideer til alternativ konfirmation/nonfirmation

Indlægaf JensenLars » 22. aug 2016, 10:40

God idé med nogle open-mikes. Det vil vi prøve! Nogle steder i København du kan anbefale?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Ideer til alternativ konfirmation/nonfirmation

Indlægaf godtnavn » 22. aug 2016, 10:58

JensenLars skrev:God idé med nogle open-mikes. Det vil vi prøve! Nogle steder i København du kan anbefale?


Det er efterhånden et par år siden jeg har været afsted, men i fald det ikke er ændret holder Mellemrummet på Nørrebro gratis openmikes, og den der velgørende cafe lige ved vor frue kirke holder også gratis openmikes.

Den eneste forskel på de gratis og dem der koster penge at komem til er om værten er et stort navn, og når du alligevel går efter de ukendte kan du lige så godt vælge de gratis scener :)
0
JensenLars
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18. aug 2016, 09:27
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Ideer til alternativ konfirmation/nonfirmation

Indlægaf JensenLars » 23. aug 2016, 10:55

Mange tak for hjælpen! Vil helt sikkert undersøge mulighederne for Mellemrummet på Nørrebro.

I forhold til underholdning til selve konfirmationen. Har folk erfaringer med at få en tryllekunstner til at optræde? http://www.sunnycagara.dk/
1
Simsallabim
Indlæg: 51
Tilmeldt: 31. maj 2016, 20:17
Kort karma: 0
Likede indlæg: 14

Re: Ideer til alternativ konfirmation/nonfirmation

Indlægaf Simsallabim » 26. aug 2016, 19:33

Kære TS Gro71
Hvordan går det med at planlægge din søns konfirmation?
:panik:
0

Tilbage til "Fest og bryllup"