Rejse med børn/baby

Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Rejse med børn/baby

Indlægaf Lykke » 20. jan 2016, 14:51

Ja, er der nogen som har erfaring med at rejse med børn/baby?

Jeg tænkte man kunne dele ud af viden, og smarte tips. 'Gode lande' til børn, god smart klapvogn man kan rejse med osv.

Vi kunne godt tænke os at rejse med Agnes til sommer. På det tidspunkt vil hun være omkring 10 måneder.
Jeg kunne godt tænke mig at vi skulle til Budapest, manden har ikke rigtig nogen forslag,
måske Italien. Men ja, tænker bare at det er en hel del dyrere, men det kan vi jo se på.

Jeg har googlet lidt rundt omkring, omkring det med at rejse med baby. Det er jo selvfølgelig individuelt hvad man synes er godt/skidt.

Nogen som vil dele erfaringer?
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Rejse med børn/baby

Indlægaf Studsgaard » 20. jan 2016, 14:58

Vores datter var ca 10 måneder da vi var i Tyrkiet (dengang var der sikkert, jeg vil ikke anbefale nogen at rejse der ned nu)
Vi havde en tutonia klapvogn med. Der kan ryggen lægges helt fladt ned og så har man så stor soveplads at der kan stå en lift. Der sov hun fint.

Jeg personligt vil ikke tage på en oplevelses ferie men en slap af ferie når man har så små børn.

Kan desuden meget varmt anbefale en vikle (eller Mai tei når barnet bliver ældre) det er så skønt at begge hænder er fri men man har barnet sikkert hos sig.
0
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Rejse med børn/baby

Indlægaf SonataA » 20. jan 2016, 15:24

Jeg var i London med min knap 1 årige (for 4 år siden). Det var SÅ nedern. Hun ville på legeplads, jeg ville på museer og i butikker etc. Gæt hvem der vandt? Jeps, primadonnaen :tie:

Så personligt lovede jeg mig selv, at jeg aldrig mere skulle på storbyferie med så små børn.
Charter - I'm in love!
3
Brugeravatar
Zilla
Indlæg: 39
Tilmeldt: 12. jan 2016, 08:50
Kort karma: 3
Likede indlæg: 18

Re: Rejse med børn/baby

Indlægaf Zilla » 20. jan 2016, 16:42

Hvis I skal leje bil på destinationen, kan man ved blandt andet Norwegian tage barnestol gratis med - mange af de stole, man har i Sydeuropa er slet ikke kvalitet.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Rejse med børn/baby

Indlægaf Lykke » 20. jan 2016, 16:43

Mange tak for svar!

Kan godt forstå at det er så individuelt, men sådan noget slappeferie, det kan vi ikke. Ingen af os tåler solen og vi er begge, manden og jeg, ikke til sådan en rejseform. så det et virkelig ikke et hit.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Rejse med børn/baby

Indlægaf vibbsen » 20. jan 2016, 20:30

Emma var knap 2 år da vi var i USA første gang. Vi havde her købt en paraplyklapvogn som vi fragtede hende til og fra gaten i. Og da vi alligevel stod og skulle købe ny klapvogn, ja så benyttede vi den gunstige dollar pris og gjorde dette i USA.

Emma er nu 3 år og var dels med på cypern i sommers og så har vi lige været en tur på tenerife. Vores erfaring er at det mange steder er muligt at leje klapvogne i de kendte mærker. Vi havde vores egen vogn med da vi var på Cypern, men på Tenerife valgte vi at leje en vogn da vi boede at stykke væk fra centrum. Vi gav 35 EUR for en baby jogger som var det der passede bedst til vores behov.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Rejse med børn/baby

Indlægaf Lykke » 21. jan 2016, 06:13

Vil I anbefale en særlig klapvogn? Er lidt forelsket i den der baby jogger, men synes bare 4/5000 er for vild en pris. Men det er jo nok også noget med nogen mål alt efter flyselskab.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Rejse med børn/baby

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. jan 2016, 08:55

Jeg synes det er vildt nemt at rejse med små børn - hvis bare man er indstillet på at tage tingene som de kommer og efter dagsform :)
Faktisk synes jeg næsten det er mere vanskeligt at rejse med store børn, for de har en langt mere markant holdning til tingene og hvad de gider og ikke gider :D At de så selv kan slæbe en kuffert og ikke skal skubbes rundt i en klapvogn, det opvejer det da lidt ;)

Jeg synes vi har prøvet det meste
- skiferie, det går vældigt, ungerne elsker sneen og fra ca. 2½-3 år kan de selv komme med ud at stå på ski.
- kørselv, vores unger kaperer fint at sidde i bil 12-14 timer, både før ipad, men i særdeleshed efter ipad ;) Destinationerne har f.x. været badeland, disneyland, skiferie, familiebesøg i Norge.
- storby, - her har vi kombineret det med andre ting, men vi har haft en 2 årig og 4 årig med i Paris, det var en god oplevelse fra alle parter, og de husker begge at de var i Notre Dame kirken, og vi var oppe i "gaffel-tårnet" :D Vi har været i Budapest på 2 dagsture, men boede på camping ude ved balatonsøen.
- charter, hvor vi har hygget os med pool, strand, men også lejet bil og taget på nogle oplevelsesture rundt i området, og f.x. set gamle oltidsruiner og besøgt pamukkale i Tyrkiet.
- sommerhus i DK, - også glimrende, særligt når den danske sommer viser sig fra sin bedste side.
- Den længerevarende rejse, af 7 uger, hvor vi var i Florida og Mexico, min mand dykkede, vi svømmede med Delfiner, vi oplevede Everglades og alligatorer, vi var i seaworld og disneyworld, i Kennedy spacecenter, vi havde dasedage og sigthseeingdage, vi havde dage med bål og grill og fødderne i vandkanten, og vi havde dage med forlystelsesparker fra kl. 9 om morgen til kl. 9 om aftenen. Alle tilgodeset, alle havde det fantastisk.


Egentligt tænker jeg om rejser med børn, at man kan hvad man vil, det handler om indstilling, tålmodighed, og om at tænke alle ind i billedet - så alle får dækket nogle behov og blive imødekommet på interesser.
Men et barn der er 10 mdr gammel, ja det er jo bare glad når det er med mor og far :)
Klapvogn og en bære-dims, og bleer og evt. noget mad på glas med hjemmefra.

Ufordringen med storbyferierne er efter min oplevelse at det ikke altid er lige klapvognsvenligt, høje kantstene, metro- og øvrige transportsystemer hvor man ikke bare lige har en alm. str. klapvogn eller barnevogn med igennem. Men har man tålmodigheden så går det nu alligevel ;)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Rejse med børn/baby

Indlægaf girl_beat » 21. jan 2016, 09:05

Nu har jeg kun prøvet at rejse med større børn, men Budapest er virkelig børnevenlig! Parkerne i centrum har springvand, soppebassiner, fine toiletfaciliteter og træer/skygge, så de er perfekte til pit-stops for hele familien :)

Dog kan der blive RET varmt i sommermånederne - det skal I lige tage højde for. Vi havde 32-33 grader i juli, da vi var der for to år siden :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Børn"