Kronik - Sexisme & integration

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
charlottefrich
Indlæg: 60
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:05
Kort karma: 6
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 91
Kontakt:

Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf charlottefrich » 20. jan 2016, 07:23

http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk%2Fkron ... -en-luder&

Jeg synes, at manden deler nogle gode betragtninger.

Hvad synes du?
0
Online farvehandler hos maling.nu & promal.dk
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf A 7 » 20. jan 2016, 08:59

Jeg har stor respekt for at han tager bladet fra munden, vel vidende at han kan blive særdeles upopulær i visse muslimske kredse.
Dog synes jeg kun at han anviser problemerne og ikke rigtig nogen konkrete løsninger.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf JoyNips » 20. jan 2016, 10:16

Jeg synes, man skal stoppe med at gøre det her til et etnisk problem. Det har ikke en skid at gøre med at være muslim eller med ikke-vestlig kultur Det er et kønsproblem. Det er MÆND, der er fællesnævneren, ikke hudfarve, religion, nationalitet, etnicitet eller noget som helst andet. Fællesnævneren er Y-kromosomet!
Og jeg oplever det fandme fra helt normale og velfungerende etnisk danske mænd. Jeg måtte råbe gevaldigt højt af min egen kæreste - en 33-årig dansk mand med en længerevarende universitetsuddannelse, advokatbestalling, IQ på mensa-niveau og ganske glimrende social intelligens - forleden, fordi han fik udtalt noget omkring at kvinder måske bare ligesom skulle tage at slappe af og lade være med at tage det så tungt, hvis de fik et lille klap i måsen af en fremmed på en bar. Vi ser det, når Mikael Jalving omtaler Helle Thorning-Schmidt som "finke", "dukkebarn" og lignende. Når der er fokus på kvindelige politikeres sko, påklædning og håndtasker. Og når Mette Frederiksen omtales som en skrigeskinke.
Vores egne, danske mænd er ikke for gode selv. Chauvinismen trives også i bedste velgående herhjemme.
14
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23793
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf dgd2007 » 20. jan 2016, 10:59

A 7 skrev:Jeg har stor respekt for at han tager bladet fra munden, vel vidende at han kan blive særdeles upopulær i visse muslimske kredse.
Dog synes jeg kun at han anviser problemerne og ikke rigtig nogen konkrete løsninger.

Det er søreme også en god start.
I mange år var der jo totalt konsensus om at feje disse problemer ind under gulvtæppet.
Der er da også stadig nogle, der er ude og bagatellisere problemerne, men måske bare af gammel vane.
0
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1727
Kontakt:

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Dime » 20. jan 2016, 11:07

JoyNips skrev:Jeg synes, man skal stoppe med at gøre det her til et etnisk problem. Det har ikke en skid at gøre med at være muslim eller med ikke-vestlig kultur Det er et kønsproblem. Det er MÆND, der er fællesnævneren, ikke hudfarve, religion, nationalitet, etnicitet eller noget som helst andet. Fællesnævneren er Y-kromosomet!
Og jeg oplever det fandme fra helt normale og velfungerende etnisk danske mænd. Jeg måtte råbe gevaldigt højt af min egen kæreste - en 33-årig dansk mand med en længerevarende universitetsuddannelse, advokatbestalling, IQ på mensa-niveau og ganske glimrende social intelligens - forleden, fordi han fik udtalt noget omkring at kvinder måske bare ligesom skulle tage at slappe af og lade være med at tage det så tungt, hvis de fik et lille klap i måsen af en fremmed på en bar. Vi ser det, når Mikael Jalving omtaler Helle Thorning-Schmidt som "finke", "dukkebarn" og lignende. Når der er fokus på kvindelige politikeres sko, påklædning og håndtasker. Og når Mette Frederiksen omtales som en skrigeskinke.
Vores egne, danske mænd er ikke for gode selv. Chauvinismen trives også i bedste velgående herhjemme.


Jamen, det er han vel heller ikke uenig i?
Han påpeger blot at den alternative etnicitet giver rigtig mange mænd et forspring/en tyvstart på røvhulsskalaen, som mange danske mænd ganske givet også er ret langt fremme på, ja...
Det ene problem udelukker jo ikke det andet.
1
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf A 7 » 20. jan 2016, 12:08

dgd2007 skrev:
A 7 skrev:Jeg har stor respekt for at han tager bladet fra munden, vel vidende at han kan blive særdeles upopulær i visse muslimske kredse.
Dog synes jeg kun at han anviser problemerne og ikke rigtig nogen konkrete løsninger.

Det er søreme også en god start.
I mange år var der jo totalt konsensus om at feje disse problemer ind under gulvtæppet.
Der er da også stadig nogle, der er ude og bagatellisere problemerne, men måske bare af gammel vane.


Selvfølgelig er det en god start. Og ja, det er et skridt på vejen at nævne problemerne, og erkende når der fx er vanskeligheder med integrationen og forskellige kulturer. Men der skal jo stadig gøres noget. I Norge har man i nogle år undervist flygtningemænd i at omgås kvinder på en respektfuld måde, og de mænd, der blev interviewet, nævnte selv at de var glade for det.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Slettet bruger » 20. jan 2016, 14:47

JoyNips skrev:Jeg synes, man skal stoppe med at gøre det her til et etnisk problem. Det har ikke en skid at gøre med at være muslim eller med ikke-vestlig kultur Det er et kønsproblem. Det er MÆND, der er fællesnævneren, ikke hudfarve, religion, nationalitet, etnicitet eller noget som helst andet. Fællesnævneren er Y-kromosomet!
Og jeg oplever det fandme fra helt normale og velfungerende etnisk danske mænd. Jeg måtte råbe gevaldigt højt af min egen kæreste - en 33-årig dansk mand med en længerevarende universitetsuddannelse, advokatbestalling, IQ på mensa-niveau og ganske glimrende social intelligens - forleden, fordi han fik udtalt noget omkring at kvinder måske bare ligesom skulle tage at slappe af og lade være med at tage det så tungt, hvis de fik et lille klap i måsen af en fremmed på en bar. Vi ser det, når Mikael Jalving omtaler Helle Thorning-Schmidt som "finke", "dukkebarn" og lignende. Når der er fokus på kvindelige politikeres sko, påklædning og håndtasker. Og når Mette Frederiksen omtales som en skrigeskinke.
Vores egne, danske mænd er ikke for gode selv. Chauvinismen trives også i bedste velgående herhjemme.


Overgrenene i Köln var jo langt, langt værre end det. Der løb kvinder rundt der havde flået trusserne af i mængden, med blå mærker på bryster og balder. Det synes de fleste vel er i en anden størrelsesorden end at blive kaldt finke.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Slettet bruger » 20. jan 2016, 14:58

Men ja, jeg er helt enig med ham. Step one for at bekæmpe det her, det er at nogen af the usual suspects indenfor aktivismeverdenen, det kunne f.eks. være KVINFO, sætter sig ordentligt ind i de mellemøstlige sex-mønstre, finder ud af hvor de divergerer fra de lokale, og så kan de sætte ind med at adressere det. Og det vil så blive med tiltag, f.eks. kampagner, der retter sig mod bemeldte mønstre og nok er formuleret på arabisk. Der er nok masser af arabiske feminister der er igang allerede, så man kan nok låne det fra dem.

Den proces er jo bare altid blokeret, fordi venstrefløjen har en økologisk blokade mod at indrømme at andre kulturer på nogen punkter er "værre" end den vestlige, så man kan tvivle på om den kommer igang. Jeg tror al energien i projektet vil blive spist op at at man modarbejder det mentalt. Man vil f.eks. udvande slutbudskabet i kampagner, så det ikke rammer præcist.

Lidt a la hvis man bad DF om at opliste de 5 værste ting ved dansk kultur og gøre noget ved dem. De ku måske godt forstå på abstrakt plan at f.eks. vores alkoholkultur har negative ting som sideeffekt, f.eks. spritbilisme, alkoholisme, og vores madkultur indeholder for meget fedt, men det vil være imod deres instinkter, så de ville ikke kunne gøre det,
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Pølsemix » 20. jan 2016, 15:38

Der er en kulturforskel på vesten og Mellemøsten, at benægte dette faktum giver ikke nogen mening.
Generelt bliver danske kvinder ikke udsat for udsat for sexisme af danske mænd, de bagateller som feministerne hiver frem er petitesser.
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf A 7 » 20. jan 2016, 15:40

eks-Maupassant skrev:Men ja, jeg er helt enig med ham. Step one for at bekæmpe det her, det er at nogen af the usual suspects indenfor aktivismeverdenen, det kunne f.eks. være KVINFO, sætter sig ordentligt ind i de mellemøstlige sex-mønstre, finder ud af hvor de divergerer fra de lokale, og så kan de sætte ind med at adressere det. Og det vil så blive med tiltag, f.eks. kampagner, der retter sig mod bemeldte mønstre og nok er formuleret på arabisk. Der er nok masser af arabiske feminister der er igang allerede, så man kan nok låne det fra dem.

Den proces er jo bare altid blokeret, fordi venstrefløjen har en økologisk blokade mod at indrømme at andre kulturer på nogen punkter er "værre" end den vestlige, så man kan tvivle på om den kommer igang. Jeg tror al energien i projektet vil blive spist op at at man modarbejder det mentalt. Man vil f.eks. udvande slutbudskabet i kampagner, så det ikke rammer præcist.

Lidt a la hvis man bad DF om at opliste de 5 værste ting ved dansk kultur og gøre noget ved dem. De ku måske godt forstå på abstrakt plan at f.eks. vores alkoholkultur har negative ting som sideeffekt, f.eks. spritbilisme, alkoholisme, og vores madkultur indeholder for meget fedt, men det vil være imod deres instinkter, så de ville ikke kunne gøre det,


Jeg er ligeglad med deres politiske ståsted, men jeg synes, det er enormt træls, når man ikke kan debattere en reel problemstilling om integration og kulturelle forskelle - endda startet af en mand af mellemøstlig herkomst, og som derfor må vide en del om emnet - uden at der kommer forplumrende indlæg ind med "jamen danske mænd er da ligeså slemme..."
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf FruitFly » 20. jan 2016, 15:44

Pølsemix skrev:Der er en kulturforskel på vesten og Mellemøsten, at benægte dette faktum giver ikke nogen mening.

Det er der ingen der benægter
Pølsemix skrev:Generelt bliver danske kvinder ikke udsat for udsat for sexisme af danske mænd, de bagateller som feministerne hiver frem er petitesser.

q.e.d.

Du finder sjældent mig på feministernes barrikader, men det du skriver her er ... jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. Når MUSLIMERNE tager på vores damer, så er det åh-så-frygeligt, men når vi SELV gør det, så er det jo baresjov flirt og petitesser. VorHERREbevares!
9
#Klimatosse
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Slettet bruger » 20. jan 2016, 15:46

A 7 skrev:
eks-Maupassant skrev:Men ja, jeg er helt enig med ham. Step one for at bekæmpe det her, det er at nogen af the usual suspects indenfor aktivismeverdenen, det kunne f.eks. være KVINFO, sætter sig ordentligt ind i de mellemøstlige sex-mønstre, finder ud af hvor de divergerer fra de lokale, og så kan de sætte ind med at adressere det. Og det vil så blive med tiltag, f.eks. kampagner, der retter sig mod bemeldte mønstre og nok er formuleret på arabisk. Der er nok masser af arabiske feminister der er igang allerede, så man kan nok låne det fra dem.

Den proces er jo bare altid blokeret, fordi venstrefløjen har en økologisk blokade mod at indrømme at andre kulturer på nogen punkter er "værre" end den vestlige, så man kan tvivle på om den kommer igang. Jeg tror al energien i projektet vil blive spist op at at man modarbejder det mentalt. Man vil f.eks. udvande slutbudskabet i kampagner, så det ikke rammer præcist.

Lidt a la hvis man bad DF om at opliste de 5 værste ting ved dansk kultur og gøre noget ved dem. De ku måske godt forstå på abstrakt plan at f.eks. vores alkoholkultur har negative ting som sideeffekt, f.eks. spritbilisme, alkoholisme, og vores madkultur indeholder for meget fedt, men det vil være imod deres instinkter, så de ville ikke kunne gøre det,


Jeg er ligeglad med deres politiske ståsted, men jeg synes, det er enormt træls, når man ikke kan debattere en reel problemstilling om integration og kulturelle forskelle - endda startet af en mand af mellemøstlig herkomst, og som derfor må vide en del om emnet - uden at der kommer forplumrende indlæg ind med "jamen danske mænd er da ligeså slemme..."


Jamen sådan har det jo været i 20 år. Jeg tror ikke det bliver ændret, fordi de mennesker vil blive ved med at være på den måde. Der skulle nok nogen helt nye aktører til, en helt ny kvinde-bevægelse med et helt andet tankegods. Hvor finder man lige sådan en bevægelse :)
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Pølsemix » 20. jan 2016, 15:56

FruitFly skrev:
Pølsemix skrev:Der er en kulturforskel på vesten og Mellemøsten, at benægte dette faktum giver ikke nogen mening.

Det er der ingen der benægter
Pølsemix skrev:Generelt bliver danske kvinder ikke udsat for udsat for sexisme af danske mænd, de bagateller som feministerne hiver frem er petitesser.

q.e.d.

Du finder sjældent mig på feministernes barrikader, men det du skriver her er ... jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. Når MUSLIMERNE tager på vores damer, så er det åh-så-frygeligt, men når vi SELV gør det, så er det jo baresjov flirt og petitesser. VorHERREbevares!


Det er jo ikke det jeg skriver, mon ikke godt at du ved det :naughty:

Mig bekendt har store grupper af danske mænd ikke være involveret i episoder som den i Køln, så hvis du deltager i episoder som disse burde du lade være med dette og lade være med at skære alle danske mænd over en kam.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Pølsemix » 20. jan 2016, 17:02

GnueN skrev:
Pølsemix skrev:Der er en kulturforskel på vesten og Mellemøsten, at benægte dette faktum giver ikke nogen mening.
Generelt bliver danske kvinder ikke udsat for udsat for sexisme af danske mænd, de bagateller som feministerne hiver frem er petitesser.


Du har selvfølgelig helt ret... Sexisme er ikke et problem, der skal tages seriøst af nogen som helst...



Pigerne skulle på knæ og se, hvor langt de kunne få bananen ned

Danske mænd er de mest kvindehadske i EU (prøv ikke at føle dig truffet her!)

Omfattende sexchikane i Forsvaret

Gruppevoldtægt: Tre unge frifundet

Kun halvt så mange bliver testet for drug rape


Så du sætter et lighedstegn mellem den almindelige danske mand og de eksempler?
Hvorfor skulle jeg føle mig truffet? Prøver du at fremprovokere en reaktion?
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf JoyNips » 20. jan 2016, 17:42

Pølsemix skrev:Der er en kulturforskel på vesten og Mellemøsten, at benægte dette faktum giver ikke nogen mening.
Generelt bliver danske kvinder ikke udsat for udsat for sexisme af danske mænd, de bagateller som feministerne hiver frem er petitesser.


Danske kvinder voldtages også af danske mænd. Og begramses også af danske mænd. Petitesser? Så har du vist ikke været i modtager-enden af en voldtægt.

Generelt udsættes kvinder dagligt for sexisme og chauvinisme. Både fra mænd af dansk og af anden etnisk herkomst.

Redigeret: alene dit indlæg er i øvrigt et glimrende eksempel på den sexisme, kvinder dagligt udsættes for...
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"