Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. jun 2019, 20:21

Fanme glad for at du har sådan en sød omsorgsfuld kickass lægekæreste, der tog over - håber du tager dig selv mere alvorligt hvis du kommer ud for noget lignende igen :kys:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 3. jun 2019, 04:29

LaScrooge skrev:Shiiit, Aima! Hvor er jeg glad for at læse, at det bare var allergi, selvom det selvfølgelig er meget træls ikke at kende allergenet (evt. i flertal). Sikke en forskrækkelse! Kram til dig


Tusind tak!

Ja, min hjerne har kørt på højtryk. Mit bedste bud er en grøn primer fra Max Factor, jeg kun bruger sjældent, og aldrig før har brugt ved øjnene, men onsdag syntes jeg, jeg så lidt rød ud på øjenlågene og tilføjede en dråbe grøn primer i min øjencreme, fordi jeg gerne ville se pæn nok ud, når jeg skulle møde de folk, der også er på tilrettelæggerprojektet. Det backfirede så rimeligt meget, kan man sige. Udover en enkelt som jeg kender i forvejen, aner ingen af de andre, at jeg lige har været syg, er blind uden linser og har blå øjne under de mørkebrune. Jeg blev bare hende den mentalt fraværende, der pludselig havde et ærinde (apotek), som forsvandt ud på toiletterne i et kvarter, fik røde øjne og trak sig mere og mere ind i sig selv. Christ, jeg må have virket som en weird ass. Ham min ven spurgte mig på et tidspunkt, sådan diskret mens vi spiste “har du ondt?” og jeg svarede bare “ja...”, så jeg håber faktisk, han har forklaret lidt efter jeg som den første gik. Nu hvor jeg ikke selv kunne finde ud af det.

Madam Pomfrey skrev:Fanme glad for at du har sådan en sød omsorgsfuld kickass lægekæreste, der tog over - håber du tager dig selv mere alvorligt hvis du kommer ud for noget lignende igen :kys:


Tak :kys:

Og ja, han fixer altid alt, når jeg ikke selv kan finde ud af det.

Men det er virkeligt ikke fordi, jeg ikke tager det alvorligt, for det gør jeg. Normalt har jeg det vildeste overblik og en meget veludviklet logistisk sans, men klappen går simpelthen ned, når det er sådan noget her. Jeg kan slet ikke overskue situationen for katastrofetanker, så Jeg prøver at undertrykke dem, tankerne, og fokusere på dét, jeg er i og skal, og lægger så en plan om at gøre noget, når jeg lige har afsluttet det jeg står i, men så har udmattelsen og smerterne og ubehaget taget over, og så magter jeg endnu mindre og bliver vel nærmest ramt af en slags apati. Det er helt tosset, for jeg ved godt med mln fornuft, hvor alvorligt det er og hvor vigtig tid er i forhold til det her, men det er som om, jeg slår over på autopilot indtil den så også brænder sammen. Det sker, når der er følelser i det, og jeg bliver bange, for jeg kan genkende mønstret fra min brors misbrugsperiode inden han døde. Jeg var så bange, men jeg kunne slet ikke finde ud af at forholde mig til det og tale om det med nogen når han fx. var indlagt med en psykose eller jeg ikke havde hørt livstegn fra ham længe nok til at jeg blev bekymret. Jeg lukker bare ned mentalt og gør, hvad jeg skal og håber, alt bliver godt af sig selv.

Og jeg skammer mig, for mine allernærmeste har gennemskuet mig, så de er jo utrygge ved om jeg er ærlig i det her amøbe efterspil. Jeg har to veninder, en mor og en kæreste der er totalt over mig og “forlanger” video og billeder af øjnene, altså som dokumentation for at det passer, når jeg siger, at jeg allerede og stadig har det godt igen. Jeg vil ikke være hende, der gør folk der holder SF mig utrygge ved om jeg desavouerer mine egne, helbredsmæssige forbehold. Jeg skal lære det der, ja, hvad egentlig? “Jeg har det lidt trælst i øjnene, så jeg skal vist til en læge lige nu, for ellers kan det gå ret galt, så vi ses lige, hej.”

Man skulle ikke tro det var særligt svært, jeg ved det godt.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Charly » 3. jun 2019, 06:53

Aima skrev:
LaScrooge skrev:Shiiit, Aima! Hvor er jeg glad for at læse, at det bare var allergi, selvom det selvfølgelig er meget træls ikke at kende allergenet (evt. i flertal). Sikke en forskrækkelse! Kram til dig


Tusind tak!

Ja, min hjerne har kørt på højtryk. Mit bedste bud er en grøn primer fra Max Factor, jeg kun bruger sjældent, og aldrig før har brugt ved øjnene, men onsdag syntes jeg, jeg så lidt rød ud på øjenlågene og tilføjede en dråbe grøn primer i min øjencreme, fordi jeg gerne ville se pæn nok ud, når jeg skulle møde de folk, der også er på tilrettelæggerprojektet. Det backfirede så rimeligt meget, kan man sige. Udover en enkelt som jeg kender i forvejen, aner ingen af de andre, at jeg lige har været syg, er blind uden linser og har blå øjne under de mørkebrune. Jeg blev bare hende den mentalt fraværende, der pludselig havde et ærinde (apotek), som forsvandt ud på toiletterne i et kvarter, fik røde øjne og trak sig mere og mere ind i sig selv. Christ, jeg må have virket som en weird ass. Ham min ven spurgte mig på et tidspunkt, sådan diskret mens vi spiste “har du ondt?” og jeg svarede bare “ja...”, så jeg håber faktisk, han har forklaret lidt efter jeg som den første gik. Nu hvor jeg ikke selv kunne finde ud af det.

Madam Pomfrey skrev:Fanme glad for at du har sådan en sød omsorgsfuld kickass lægekæreste, der tog over - håber du tager dig selv mere alvorligt hvis du kommer ud for noget lignende igen :kys:


Tak :kys:

Og ja, han fixer altid alt, når jeg ikke selv kan finde ud af det.

Men det er virkeligt ikke fordi, jeg ikke tager det alvorligt, for det gør jeg. Normalt har jeg det vildeste overblik og en meget veludviklet logistisk sans, men klappen går simpelthen ned, når det er sådan noget her. Jeg kan slet ikke overskue situationen for katastrofetanker, så Jeg prøver at undertrykke dem, tankerne, og fokusere på dét, jeg er i og skal, og lægger så en plan om at gøre noget, når jeg lige har afsluttet det jeg står i, men så har udmattelsen og smerterne og ubehaget taget over, og så magter jeg endnu mindre og bliver vel nærmest ramt af en slags apati. Det er helt tosset, for jeg ved godt med mln fornuft, hvor alvorligt det er og hvor vigtig tid er i forhold til det her, men det er som om, jeg slår over på autopilot indtil den så også brænder sammen. Det sker, når der er følelser i det, og jeg bliver bange, for jeg kan genkende mønstret fra min brors misbrugsperiode inden han døde. Jeg var så bange, men jeg kunne slet ikke finde ud af at forholde mig til det og tale om det med nogen når han fx. var indlagt med en psykose eller jeg ikke havde hørt livstegn fra ham længe nok til at jeg blev bekymret. Jeg lukker bare ned mentalt og gør, hvad jeg skal og håber, alt bliver godt af sig selv.

Og jeg skammer mig, for mine allernærmeste har gennemskuet mig, så de er jo utrygge ved om jeg er ærlig i det her amøbe efterspil. Jeg har to veninder, en mor og en kæreste der er totalt over mig og “forlanger” video og billeder af øjnene, altså som dokumentation for at det passer, når jeg siger, at jeg allerede og stadig har det godt igen. Jeg vil ikke være hende, der gør folk der holder SF mig utrygge ved om jeg desavouerer mine egne, helbredsmæssige forbehold. Jeg skal lære det der, ja, hvad egentlig? “Jeg har det lidt trælst i øjnene, så jeg skal vist til en læge lige nu, for ellers kan det gå ret galt, så vi ses lige, hej.”

Man skulle ikke tro det var særligt svært, jeg ved det godt.

Men det ER svært - jeg kender godt den følelse, og det handler ikke om at man ikke vil tage ansvar og ikke vil passe på sig selv.

Nogle gange er nogle ting bare næsten umulige at forholde sig til fordi man går i panik - tænk hvis det nu starter forfra, og man skal det hele igennem igen. Så tror jeg altså hjernen slår fra, og man går i "jeg fornægter det ubevidst og så bliver det hele godt mode".
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 10. sep 2019, 00:51

Jeg vil bare lige tjekke ind og fortælle, at jeg så sådan her ud i morges.

20211D6F-EE36-436B-BC3E-27A4D95D15BC.jpeg


Og jeg tænkte “Nå, men jeg ved jo, hvad jeg skal”, så jeg ringede til Århus som ringede tilbage og bad mig møde op på nærmeste sygehus som, akkurat som sidst, skulle afgøre, om jeg skulle videre til AUH. Ingen synlig amøbeaktivitet, men atter engang en allergi-flip. Jeg trak den modsat sidst ikke så længe, faktisk reagerede jeg præcis som jeg skal, så det blev ikke meget værre end på billedet inden jeg var sat i behandling med prednisolonsalve. Jeg tog en hjemmearbejdsdag, og fik ordnet det jeg kunne med øjnene fuld af salve. Jeg er allerede klar til både linser og arbejde igen i morgen tirsdag. Jeg var kun lidt bange, og det der mest går mig på, er at min mor bliver så bekymret, selvom hun prøver det bedste hun kan at skjule det.

Anyway, det er cirka tre måneder siden sidste allergi-gate og hvis frekvensen holder, kan jeg godt leve med sådan en tur fire gange årligt. Jeg gad dog godt vide hvad der trigger, men det er umuligt at regne ud.

Jeg er glad og lettet og ret godt tilfreds med at jeg formåede at reagere fornuftigt fremfor det der med at fryse til is og blive handlingslammet. Jeg har virkelig tænkt over det siden sidst, så jeg vidste nøjagtigt, hvad jeg skulle gøre. Aflyse arbejde, kontakte Århus, ringe efter min mor så hun kunne hjælpe mes transport, og så klarede andre resten og om lidt er øjnene gode igen og, gudskelov, stadig amøbefri :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
36
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Panton » 10. sep 2019, 19:15

Puhh aima, det lyder bare så hårdt og der er de største kram herfra :ae:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. sep 2019, 19:44

Øv altså...
Men hvor er du sej at du holdt hovedet koldt og fik ageret, så det ikke stikker af som sidst! Og at der allerede er bedring :banan:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Seance
Indlæg: 377
Tilmeldt: 5. jan 2016, 09:45
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1878

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Seance » 12. sep 2019, 14:54

:kys: Puha jeg fik helt ondt i maven fordi jeg troede dee var amøber igen da jeg så dit billede. Jeg er simpelthen lettet og glad. Jeg kan godt se på billedet at det er en grim omgang allergi du har fået, har de tjekket kryds allergier? De kan nogen gange så rigtig hårdt.
Hvor er det bare godt at du reagerede helt efter bogen og endnu engang hurra fordi dine smukke øjne er amøbe fri :banan:
0
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf jeanett88 » 26. sep 2019, 11:12

Har lige læst hele tråden fra en ende af. Du er så sej!
Og jeg er helt enig med de andre, du skriver pisse godt!
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Aima » 8. okt 2019, 00:01

Seance skrev::kys: Puha jeg fik helt ondt i maven fordi jeg troede dee var amøber igen da jeg så dit billede. Jeg er simpelthen lettet og glad. Jeg kan godt se på billedet at det er en grim omgang allergi du har fået, har de tjekket kryds allergier? De kan nogen gange så rigtig hårdt.
Hvor er det bare godt at du reagerede helt efter bogen og endnu engang hurra fordi dine smukke øjne er amøbe fri :banan:


Tak :kys: Og undskyld det sene svar, jeg får ikke altid tjekket mine notifikationer.

De har ikke tjekket for noget, for jeg har i forvejen atopisk allergi og at finde det der trigger øjnene er åbenbart så besværligt at det er omsonst at forsøge. Men jeg er lidt småfrustreret for tiden, for jeg er lidt mere plaget af allergiøjne, end jeg synes, er til at leve med. Huden omkring er rød og skaller og jeg har små sår i øjenkrogen, og de klør helt hjernedødt konstant. Jeg kan ikke tage det med mine allergidråber og tabletter, og det eneste der virker, er ultracortisol, som er prednisolon i salve, og som ikke er specielt godt at smøre øjnene med, så ofte, som jeg føler mig nødsaget til.

Jeg har en kontroltid hos øjenlæge d. 28/11, men ringede derud i dag for at få tiden rykket frem, men sålænge jeg ikke har ondt eller andre gener der kan indikere amøbe-risiko, kan de ikke give mig en tid før, og den eneste grund til at jeg reelt har mulighed for at behandle med ultracortisol er fordi min kæreste udskriver det til mig. Hvis ikke jeg havde dét, ville allergien spasse så meget ud at jeg ville være nødt til at få en akut-akut-tid (for en almindelig ‘akut’-tid er åbenbart først om et par måneder. Jeg sagde det direkte til lægesekretæren, men hun kunne intet gøre.

Så enten skal jeg fortsat få min kæreste til at udskrive ultracortisol, det i sig selv er ikke et problem, det må han gerne, men øjnene har bare ikke godt af det overhovedet. Eller også skal jeg droppe at behandle med det, læne mig tilbage og vente på allergien går amok så de er nødt til at tage mig fordi mine øjne er så opsvulmede, at jeg ikke kan se ud af dem.

Jeg skal ud at rejse om tre uger, og det frustrerer mig endnu mere. For et år siden prøvede jeg også desperat at få hjælp fordi jeg var så smerteplaget at jeg kun kunne holde mig selv oppe på hardcore smertestillende, det her er bare skide allergi, men jeg kan ikke blive tilset pga. ressourcemangel... Jeg synes godt nok det er trist, at sundhedssystemet er så presset.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf Frandsen » 8. okt 2019, 08:30

Oh my Lord!

Jeg lå i nat og kunne ikke sove, så jeg skimmede hele denne tråd. Shit en omgang!

Jeg skal vist ikke klage over, at jeg ser lidt sløret med mit ene øje ind i mellem :kys:
0

Tilbage til "Helbred"