Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf didas » 26. aug 2015, 08:47

computermus skrev:
didas skrev:Jeg har lige hørt i radioen, at Ramasjang sender Nissebanden i år :banan: :deer:

Det lyder godt :dance: .Rigtig god julekalender er det. Selvom jeg personligt er lidt mere til "Nissebanden i Grønland" :lun:


Nissebanden i Grønland er også helt klart min favorit sammen med Jul på Slottet, men Nissebanden "OG" er næsten ligeså godt :lun:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 26. aug 2015, 18:35

didas skrev:Jeg har lige hørt i radioen, at Ramasjang sender Nissebanden i år :banan: :deer:


DR sender (iflg. "Julekalender i Danmark") Absalons hemmelighed ... og TV2 den nye julekalender "Juleønsket". Glæder mig til sidstnævnte :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. aug 2015, 05:23

4 gaver mere, så er jeg færdig med den første pakkekalender :banan:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 30. aug 2015, 06:35

Nå, men vi er klar til at indkøbe den første julegave.
Og så skal jeg i gang med adventskalenderne.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. aug 2015, 06:50

FruDulle skrev:Nu går det galt. Vi skal formegentlig holde jul i Dk alliegevel... Så nu skal der investeres i julepynt og arrangeres og alt muligt hejs. åh åh



Det bliver da vildt hyggeligt :lun: Håber jeres sommerhus er helårsisoleret, og holder godt på varmen.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. aug 2015, 06:51

Fru Sunshine skrev:Nå, men vi er klar til at indkøbe den første julegave.
Og så skal jeg i gang med adventskalenderne.


Tsk tsk, du er da vildt bagud :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 30. aug 2015, 06:52

DD_81 skrev:
Fru Sunshine skrev:Nå, men vi er klar til at indkøbe den første julegave.
Og så skal jeg i gang med adventskalenderne.


Tsk tsk, du er da vildt bagud :D

Ja, men hvis det er rigtigt, må jeg jo først starte d. 24. september.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. sep 2015, 08:14

FruDulle skrev:
DD_81 skrev:
FruDulle skrev:Nu går det galt. Vi skal formegentlig holde jul i Dk alliegevel... Så nu skal der investeres i julepynt og arrangeres og alt muligt hejs. åh åh



Det bliver da vildt hyggeligt :lun: Håber jeres sommerhus er helårsisoleret, og holder godt på varmen.


Det er og gør det. Vi har også brændeovn og en split AC så vi kan få varme på :) Men vinteren i dk :8: :8: :8:



Hvis vi er så heldige at få sne, så vil knægten ELSKE det :love: :savl:
Så du må bare finde din indre inuit frem... :devil:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. sep 2015, 20:14

FruDulle skrev:Haha...niks. Han oplevede sne i julen 14 og han var ikke imponeret. Han kan slet ikke klare alt det tøj han skal have på. Shorts og t-hirts så kører det. Han blev total stiv og nægtede st bevæge sig. Det var først de sidste 2 dage, ud af 20, at han tog chancen og han syntes at det det var koldt og væmmeligt. Jeg håber at han holder fast i den overbevisning :D



Jamen staklen kan jo heller ikke gøre for at du projicerer alle dine følelser omkring sne over i ham! - det er lidt som med edderkopper, man skal stå der helt ivrig, klappende, smile, og fortælle hvor fantastisk og vidunderligt det er, slet ikke spor væmmeligt eller farligt! :devil:


Og apropos jul, så fik jeg de fedeste kalendergaver den anden dag, Rasmus Klump puslespil i træ, med 15 brikker, til niecerne. Den ældste elsker Rasmus Klump meget højt og inderligt, så de falder helt sikkert i god jord. Og så sat ned fra 50 kr til 10 kr :klap:
jeg er snart færdig, det er skønt! :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 2. sep 2015, 17:51

Jeg har planer om at lave julekurve til mine to sæt forældre i år og jeg lægger ud med at lave lidt æblesnaps. Jeg er meeeget spændt på resultatet :genert:

Billede
3
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Persnikedy » 2. sep 2015, 18:02

Skralde skrev:Jeg har planer om at lave julekurve til mine to sæt forældre i år og jeg lægger ud med at lave lidt æblesnaps. Jeg er meeeget spændt på resultatet :genert:

Billede


De ser rigtig hyggelige ud. Nu spøger jeg måske dumt, men er det "bare" at hælde en flaske snaps over ting eller skal man opvarme og ryste også videre med sådan noget snaps? Jeg laver pakkekalender til min mor i år, og det kunne være skønt med sådan en lille hjemmehygget snaps deri
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 2. sep 2015, 18:16

Persnikedy skrev:
Skralde skrev:Jeg har planer om at lave julekurve til mine to sæt forældre i år og jeg lægger ud med at lave lidt æblesnaps. Jeg er meeeget spændt på resultatet :genert:

Billede


De ser rigtig hyggelige ud. Nu spøger jeg måske dumt, men er det "bare" at hælde en flaske snaps over ting eller skal man opvarme og ryste også videre med sådan noget snaps? Jeg laver pakkekalender til min mor i år, og det kunne være skønt med sådan en lille hjemmehygget snaps deri


Det er omtrent noget af det letteste! Det vælter med opskrifter på nettet, så jeg valgte blot at følge min mormors "øhm-jeg-gjorde-vist-nok-sådan-opskrift" og så håber jeg på det bedste :afro:
Her har jeg brugt en flaske billig vodka, 4 æbler skåret i skiver, 2 flækkede vanillestænger og 4 spsk. honning (fordelt på de 2 glas). Det skal trække 1-4 mdr. alt efter hvor meget æblesmag man ønsker - jeg går efter en meget sød én af slagsen :fløjt:
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Persnikedy » 2. sep 2015, 18:30

Skralde skrev:
Persnikedy skrev:
Skralde skrev:Jeg har planer om at lave julekurve til mine to sæt forældre i år og jeg lægger ud med at lave lidt æblesnaps. Jeg er meeeget spændt på resultatet :genert:

Billede


De ser rigtig hyggelige ud. Nu spøger jeg måske dumt, men er det "bare" at hælde en flaske snaps over ting eller skal man opvarme og ryste også videre med sådan noget snaps? Jeg laver pakkekalender til min mor i år, og det kunne være skønt med sådan en lille hjemmehygget snaps deri


Det er omtrent noget af det letteste! Det vælter med opskrifter på nettet, så jeg valgte blot at følge min mormors "øhm-jeg-gjorde-vist-nok-sådan-opskrift" og så håber jeg på det bedste :afro:
Her har jeg brugt en flaske billig vodka, 4 æbler skåret i skiver, 2 flækkede vanillestænger og 4 spsk. honning (fordelt på de 2 glas). Det skal trække 1-4 mdr. alt efter hvor meget æblesmag man ønsker - jeg går efter en meget sød én af slagsen :fløjt:



Sødt og nemt, den må jeg lige have i mente. jeg tror endda at jeg allerede har det hele undtagen æblerne :-D
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 2. sep 2015, 18:38

Persnikedy skrev:
Skralde skrev:
Persnikedy skrev:
Skralde skrev:Jeg har planer om at lave julekurve til mine to sæt forældre i år og jeg lægger ud med at lave lidt æblesnaps. Jeg er meeeget spændt på resultatet :genert:

Billede


De ser rigtig hyggelige ud. Nu spøger jeg måske dumt, men er det "bare" at hælde en flaske snaps over ting eller skal man opvarme og ryste også videre med sådan noget snaps? Jeg laver pakkekalender til min mor i år, og det kunne være skønt med sådan en lille hjemmehygget snaps deri


Det er omtrent noget af det letteste! Det vælter med opskrifter på nettet, så jeg valgte blot at følge min mormors "øhm-jeg-gjorde-vist-nok-sådan-opskrift" og så håber jeg på det bedste :afro:
Her har jeg brugt en flaske billig vodka, 4 æbler skåret i skiver, 2 flækkede vanillestænger og 4 spsk. honning (fordelt på de 2 glas). Det skal trække 1-4 mdr. alt efter hvor meget æblesmag man ønsker - jeg går efter en meget sød én af slagsen :fløjt:



Sødt og nemt, den må jeg lige have i mente. jeg tror endda at jeg allerede har det hele undtagen æblerne :-D



Go for it! :banan:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 519
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf SonataA » 3. sep 2015, 18:41

Persnikedy skrev:
Skralde skrev:Jeg har planer om at lave julekurve til mine to sæt forældre i år og jeg lægger ud med at lave lidt æblesnaps. Jeg er meeeget spændt på resultatet :genert:

Billede


De ser rigtig hyggelige ud. Nu spøger jeg måske dumt, men er det "bare" at hælde en flaske snaps over ting eller skal man opvarme og ryste også videre med sådan noget snaps? Jeg laver pakkekalender til min mor i år, og det kunne være skønt med sådan en lille hjemmehygget snaps deri


Hvis det skal være endnu sødere, så kan en honning-Syp anbefales.

1 flaske snaps blandes med ca 3/4 bøtte honning. Vupti - damesnaps :kaffe:
3

Tilbage til "Fest og bryllup"