Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 20. jan 2016, 13:25

canoodle skrev:
Thestral skrev:Jeg skal til eksamen idag i forandringsledelse og jeg er hundeangst. Jeg vil så gerne vise min lærer at jeg kan hendes fag så har den ledeste præstationsangst og med min svækkede hukommelse ved jeg bare at det bliver noget rod :genert:


Hvordan er det gået? :kys:
Jeg fik 2 :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 20. jan 2016, 15:16

Thestral skrev:
canoodle skrev:
Thestral skrev:Jeg skal til eksamen idag i forandringsledelse og jeg er hundeangst. Jeg vil så gerne vise min lærer at jeg kan hendes fag så har den ledeste præstationsangst og med min svækkede hukommelse ved jeg bare at det bliver noget rod :genert:


Hvordan er det gået? :kys:
Jeg fik 2 :genert:


Det lyder rigtig øv, gik klappen ned? :ae:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 20. jan 2016, 15:26

Canoodle, det lyder så hårdt det der - på den hjerteknusende måde :(.

Jeg håber, den pædagog tager sig sammen. Et lille barn på 1,5 år skal ikke lære at være alene - og slet ikke, når det er ked ad det og træt. Det er helt naturligt, at barnet søger voksenkontakt. Øv, at de ikke tackler det bedre.

Min dreng havde en lang periode, hvor han ikke var glad for at blive afleveret i DP. Det startede omkring de 1,5 år.

Jeg håber, den nye ordning hjælper dig og mini :kys:.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 20. jan 2016, 16:08

Pernille, vi kæmpede os i gennem flere lange perioder med gråd ved aflevering :(
Det sidste halve år i dagplejen græd hun stort set hver dag. Det hjalp ikke at give fridage midt på ugen, det kunne hun slet ikke finde ud af.
Da hun skiftede til børnehave begyndte hun at sove længere og møde lidt før, og det at hun ikke har så mange timer hjemme inden vi skal afsted, har også hjulpet. Før stod hun op kl 5.30og kom afsted kl 8.45. Nu sover hun ofte til 6 eller senere og vi går hjemmefra 8.15. Så nu er det mere rutine præget om morgenen, hvor vi før legede osv inden afgang.
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 20. jan 2016, 17:35

canoodle skrev:Ej, beklager tudefjæse-indlæg. Men ih, det har været et par skod-dage. Mini har det ikke godt. Han er pjevset, sur og ked af det hele tiden. I sidste uge nævnte de i vuggestuen at han lider af galopperende seperations-angst i en grad så han bliver ked af det, hver gang en voksen forlader stuen. Selv de andres forældre er kilde til stor frustration for hans vedkommende. Han har været SÅ ked af at blive afleveret, og i går da jeg kom for at hente ham klokken 16, blev jeg mødt af en stortudende mini som græd på sådan en opgivende måde, siddende alene i garderoben. Jeg samlede ham op og trøstede ham, og så kom pædagogen tilbage med et eller andet hun ville hente. Hendes forklaring på at han sad der alene, var at han var tung, ikke kan gå endnu og skal lære at kunne sidde alene...

Ja, det er ikke fordi det er let med ham, men måske skal man ikke efterlade et træt barn alene, når man ved at han lider så meget af seperations-angst fordi forældrene er gået fra hinanden. Ej, men jeg blev så sur og ked af det. Hun sagde så, at det jo ikke kan være meget anderledes, når de andre bliver hentet før. Hej hej, lille skyldfølelse. Jeg ville da også komme før, hvis mine arbejdsplads tillod det!

Om aftenen var han stadig ked af det. Jeg forsøgte at putte, læse og lege lidt med ham, men alt var bare galt og han slog mig igen og igen :( Jeg kunne kun hive ham ud af den dårlig stemning ved at decideret klovne. Sådan synes jeg faktisk det har været med ham i et stykke tid, på nær den ene lørdag, hvor alt bare var OK.

I dag begyndte han allerede at græde på vejen til vuggestuen. Og da jeg sagde farvel var han så opløst at han hostede og lavede bræklyde. Normalt falder han hurtigt ned, men ikke denne gang. Det er første gang jeg er gået derfra med tårer i øjnene. Hele dagen på jobbet sad jeg og fik tårer i øjnene indtil frokost, hvor min kollega ser det. Så brød jeg bare helt sammen. Jeg kæmper så hårdt for at gøre det godt for ham. Grunden til at jeg arbejder fuld tid, er at jeg på min nuværende løn ikke engang kan få det til at hænge sammen, selvom der ingen luksus eller overforbrug er. Det er ligesom skruen uden ende: Arbejde så meget at min barn mistrives. Hvis jeg ikke arbejdede så meget, ville jeg ikke kunne forsørge os. FML.



Stakkels dig :ae: og det mener jeg helt seriøst. Jeg her så ondt af dig, for det der det må være skide hårdt.

Men den der pædagog og institution må da lige tage sig sammen! Mangel på situationsfornemmelse skal man da lede længe efter!
Jeg ville helt klart tage et møde med dem så i kunne finde en fælles plan fremadrettet, så din søn kan blive tryg.
Og i den periode så må der findes den tid det tager for personalet. De skal da kunne håndtere sådanne perioder.

Åh jeg får helt ondt i maven på dine vegne :(
2
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 20. jan 2016, 18:34

For mig betød det rigtig meget, at jeg kunne se og mærke, at DP gjorde rigtig meget for, at min dreng skulle have der godt.

Havde hun ladet ham siddet alene og græde, var jeg både blevet vred og ked af det.

Mange :ae: til dig.
2
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 20. jan 2016, 18:47

Tak allesammen. TAK fordi i lytter og giver råd og skriver søde råd og tilkendegivelser. I dag var en rigtig god dag, heldigvis. skal nok lige svare lidt mere præcist, men skal lige have gjort noget arbejde færdigt først. I er nogle seje rejer, er i! :love:
7
All Adventurous women do
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 20. jan 2016, 19:38

Panton skrev:
Thestral skrev:
canoodle skrev:
Thestral skrev:Jeg skal til eksamen idag i forandringsledelse og jeg er hundeangst. Jeg vil så gerne vise min lærer at jeg kan hendes fag så har den ledeste præstationsangst og med min svækkede hukommelse ved jeg bare at det bliver noget rod :genert:


Hvordan er det gået? :kys:
Jeg fik 2 :genert:


Det lyder rigtig øv, gik klappen ned? :ae:
Jeg har problemer med min hukommelse og klappen gik i den grad ned :tie:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 20. jan 2016, 19:58

Thestral skrev:
Panton skrev:
Thestral skrev:
canoodle skrev:
Thestral skrev:Jeg skal til eksamen idag i forandringsledelse og jeg er hundeangst. Jeg vil så gerne vise min lærer at jeg kan hendes fag så har den ledeste præstationsangst og med min svækkede hukommelse ved jeg bare at det bliver noget rod :genert:


Hvordan er det gået? :kys:
Jeg fik 2 :genert:


Det lyder rigtig øv, gik klappen ned? :ae:
Jeg har problemer med min hukommelse og klappen gik i den grad ned :tie:


2 er bestået, og som min gode ven plejer at sige; "alt over 2 er spildt arbejde" Tillykke med, at du trods udfordringer kom igennem.
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 20. jan 2016, 20:12

FruKuk skrev:
Thestral skrev:
Panton skrev:
Thestral skrev:
canoodle skrev:
Thestral skrev:Jeg skal til eksamen idag i forandringsledelse og jeg er hundeangst. Jeg vil så gerne vise min lærer at jeg kan hendes fag så har den ledeste præstationsangst og med min svækkede hukommelse ved jeg bare at det bliver noget rod :genert:


Hvordan er det gået? :kys:
Jeg fik 2 :genert:


Det lyder rigtig øv, gik klappen ned? :ae:
Jeg har problemer med min hukommelse og klappen gik i den grad ned :tie:


2 er bestået, og som min gode ven plejer at sige; "alt over 2 er spildt arbejde" Tillykke med, at du trods udfordringer kom igennem.



Jeg skrev ikke ovenstående for at være nedladende, jeg ville ikke selv være tilfreds og jeg læste det som om ts følte det var lige ved og næsten.

Beklager hvis mit indlæg læses negativt
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 20. jan 2016, 20:19

Jeg er rigtig ked af at ligge og rode med 2 og 4 taller men med den hukommelse jeg har er det desværre nok noget jeg bliver nødt til at acceptere. Som tidligere 10, 11 og 13 tals studerende er det bare lidt svært :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 20. jan 2016, 20:26

Panton skrev:
FruKuk skrev:
Thestral skrev:
Panton skrev:
Thestral skrev:
canoodle skrev:
Thestral skrev:Jeg skal til eksamen idag i forandringsledelse og jeg er hundeangst. Jeg vil så gerne vise min lærer at jeg kan hendes fag så har den ledeste præstationsangst og med min svækkede hukommelse ved jeg bare at det bliver noget rod :genert:


Hvordan er det gået? :kys:
Jeg fik 2 :genert:


Det lyder rigtig øv, gik klappen ned? :ae:
Jeg har problemer med min hukommelse og klappen gik i den grad ned :tie:


2 er bestået, og som min gode ven plejer at sige; "alt over 2 er spildt arbejde" Tillykke med, at du trods udfordringer kom igennem.



Jeg skrev ikke ovenstående for at være nedladende, jeg ville ikke selv være tilfreds og jeg læste det som om ts følte det var lige ved og næsten.

Beklager hvis mit indlæg læses negativt


Jeg læste det ikke negativt.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 20. jan 2016, 20:27

Thestral skrev:Jeg er rigtig ked af at ligge og rode med 2 og 4 taller men med den hukommelse jeg har er det desværre nok noget jeg bliver nødt til at acceptere. Som tidligere 10, 11 og 13 tals studerende er det bare lidt svært :genert:


Forstår godt, at det er svært. Synes blot, at du er virkelig sej, at du kommer igennem, når du tydeligvis har noget at kæmpe med.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 21. jan 2016, 13:51

FruDulle skrev:
Thestral skrev:Jeg er rigtig ked af at ligge og rode med 2 og 4 taller men med den hukommelse jeg har er det desværre nok noget jeg bliver nødt til at acceptere. Som tidligere 10, 11 og 13 tals studerende er det bare lidt svært :genert:

Det forstår jeg godt. Hvor er det ærgerligt. Øv :kys: jeg lider selv af den berømte klap og det er forfærdeligt :(
Når klappen så er kombineret med en hukommelse der ligger på trin 3 ud af 7 på vejen mod demens bliver det lige en tand sværere :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 21. jan 2016, 14:30

Thestral skrev:
FruDulle skrev:
Thestral skrev:Jeg er rigtig ked af at ligge og rode med 2 og 4 taller men med den hukommelse jeg har er det desværre nok noget jeg bliver nødt til at acceptere. Som tidligere 10, 11 og 13 tals studerende er det bare lidt svært :genert:

Det forstår jeg godt. Hvor er det ærgerligt. Øv :kys: jeg lider selv af den berømte klap og det er forfærdeligt :(
Når klappen så er kombineret med en hukommelse der ligger på trin 3 ud af 7 på vejen mod demens bliver det lige en tand sværere :genert:


ej det er jeg faktisk vildt ked af at læse, og så synes jeg det er rigtig flot af dig at klø på, på den måde. Findes der ikke noget behandling mod det eller er det rent faktisk mod demens i værste fald :ae: :kys:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Forældre"