Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 21. jan 2016, 17:21

Panton skrev:
Thestral skrev:
FruDulle skrev:
Thestral skrev:Jeg er rigtig ked af at ligge og rode med 2 og 4 taller men med den hukommelse jeg har er det desværre nok noget jeg bliver nødt til at acceptere. Som tidligere 10, 11 og 13 tals studerende er det bare lidt svært :genert:

Det forstår jeg godt. Hvor er det ærgerligt. Øv :kys: jeg lider selv af den berømte klap og det er forfærdeligt :(
Når klappen så er kombineret med en hukommelse der ligger på trin 3 ud af 7 på vejen mod demens bliver det lige en tand sværere :genert:


ej det er jeg faktisk vildt ked af at læse, og så synes jeg det er rigtig flot af dig at klø på, på den måde. Findes der ikke noget behandling mod det eller er det rent faktisk mod demens i værste fald :ae: :kys:
De kan ikke rigtig gøre noget. Det er ikke Alsheimers eller demens men det kan godt gå hen og blive værre med tiden. De ville ikke rigtig udtale sig om hvorvidt jeg kunne forvente at blive tidlig dement men jeg hepper for at det bare er som nu. Jeg synes det er slemt nok bare som det er. Der er gode dage og dårlige dage og jeg har i forvejen svært ved at lære nye ting og koncentrere mig så håber godt nok ikke at det bliver værre.
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 21. jan 2016, 17:47

Mini vågnede i nat og var ked af det og ville ikke sove fra 3-5. Han var varm, men ikke febervarm. Helt uden for normalen sov han til klokken 8.44 :8: og så tænkte jeg: Han er nok blevet syg igen. Ganske rigtigt, han vågnede op med 38.6 i feber. Så vi tilbragte formiddagen på sofaen med teletubbies, bøger og havregrød og putning. Så sov han fra 11.30-14.00 (også uhørt) og så hjulede vi ned til lægen. Han har så både hals og mellemørebetændelse. Når der oveni er to tænder på vej, så synes jeg faktisk at han tager det ret pænt. Han har været så glad og rolig og aktivt legende trods feber. Det giver altså lige lidt ro i maven at se at han trods dårligt helbred trives så godt, bare der er mere mor-tid :dåne:
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 21. jan 2016, 18:52

canoodle skrev:Mini vågnede i nat og var ked af det og ville ikke sove fra 3-5. Han var varm, men ikke febervarm. Helt uden for normalen sov han til klokken 8.44 :8: og så tænkte jeg: Han er nok blevet syg igen. Ganske rigtigt, han vågnede op med 38.6 i feber. Så vi tilbragte formiddagen på sofaen med teletubbies, bøger og havregrød og putning. Så sov han fra 11.30-14.00 (også uhørt) og så hjulede vi ned til lægen. Han har så både hals og mellemørebetændelse. Når der oveni er to tænder på vej, så synes jeg faktisk at han tager det ret pænt. Han har været så glad og rolig og aktivt legende trods feber. Det giver altså lige lidt ro i maven at se at han trods dårligt helbred trives så godt, bare der er mere mor-tid :dåne:


Rigtig god bedring med ham :ae:
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 21. jan 2016, 19:05

Rigtig god bedring med ham!
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 21. jan 2016, 19:14

Åh jeg er så tosset og ked af det.

Tirsdag morgen vågner jeg til en mail fra lederen af N vuggestue, at pga kapacitets tilpasning så har børn og undervisnings udvalget indstillet institutionen til høring med henblik på lukning :trist:

Jeg blev så ked af det at jeg hylede da jeg skulle sige det til manden.
De andre gange sådan noget er sket i kommunen så har der været flere forskellige til høring. Men denne gang har de kun peget på os.
Der er så mange ting der gør at jeg synes det er totalt tosset og uretfærdigt.
Og der er så mange punkter hvor kommunen virker totalt rådne, for hvorfor er den institution som koster mest, har flest udgifter skal have skiftet nyt tag osv ikke valgt. Måske fordi borgmesterens børn går der.

Heldigvis er jeg i en bestyrelse som er virkelig velformulerende og selvom vi nok ikke har en chance for at gøre noget så har vi tænkt os at kæmpe og give mega lyd fra os! De skal ikke tror vi giver op uden kamp.

Der melder sig bare så mange spørgsmål. Hvordan kommer en lukning til at foregå? Bliver vi hørt ang hvor vi så gerne vil rykkes hen?
Hvad med N kommer han til at trives. N havde en virkelig hård start pga mange indlæggelser og han er bare blevet så glad for de pædagoger der er der :(

Åh for satan hvor er jeg bare ked af det!
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 21. jan 2016, 19:41

Xxx, det kan jeg godt forstå, at du er ked af!

Hvordan vil de spare penge ved at lukke institutionen? Proppe flere børn sammen et andet sted?

Nogen gang tænker man, at al det sparen da ikke kan blive ved. Til sidste har vi jo ikke noget velfærdssamfund mere.

Hvordan går det ellers med dig?
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 21. jan 2016, 19:59

Xxx, jeg aner intet om det men kæmpe kram herfra :ae: Alt andet lige ville jeg da tro man får lov at ytre hvor man vil hen, gokkerne skal vel også genplaceres tænker jeg
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 21. jan 2016, 20:00

Canoodle, god bedring med mini, dejligt at læse han på trods af to gange betændelse stadig er ved godt mod :kys:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 21. jan 2016, 20:07

Der er 145 ledige pladser i kommunen. Så jeg kan jo godt se pointen. Jeg kan blot ikke se hvorfor de vælger som de gør, og slet ikke udfra deres ref. Fra mødet.

Jeg ved at flere allerede taler om at den kan laves privat. Det kunne være SÅ sjovt for så ville kommunen stå med lorten igen. Og så skulle de træffe et ordenligt valg.
Man har vel lov at drømme :D

Sorenspige har slet ikke fået sagt tillykke med veloverstået nf. Har ikke været så altiv nogle steder.
Jeg er stadig lidt nervøs for om min svimmelhed skyldes stress. Jeg prøver at slappe af, undgå for mange planer, gå tideligt i seng osv.
Jeg har dog svært ved at komme i gang med træningen fx og der irritere mig for jeg har taget 2 kg på :(
Men det er så svært når det er så sent og så mørkt.

Men ellers går det faktisk rigtig godt. N er en sjov en for tiden og siger så mange sjove og fantastiske ting. Jeg bliver så overrasket hver eneste dag.

Skal i endelig vide kønnet og hvordan går det med R?
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 21. jan 2016, 20:36

Vi vil gerne vide kønnet, hvis det kan ses til MD. Jeg synes, det var så hyggeligt at vide det sidste gang :lun:, og samtidig er det også lettere at sige lillebror/lillesøster til R. Lige nu tror han vist, at alle babyer er lillebror, da en pige i dagplejen fik en i december :).

Det går godt med R, bortset fra sygdom i sidste uge. Han snakker og fortæller simpelthen så meget hele tiden. Men det har han ikke fra fremmede :genert:. Han et begyndt gerne at ville bestemme over os, om far må spise, hvem det skal børste tænder osv. Vi forsøger at vælge vores kampe uden at han får lov at bestemme alting.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 21. jan 2016, 20:38

For resten lyder det vildt med 145 tomme pladser. Her i byen er det omvendt. Kommunens prognoser for nogle år siden tog fejl, og det mærkes så nu.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 22. jan 2016, 06:20

Rigtig god bedring med Mine Noodle :kys: Dejligt at I får hygget trods alt :lun:

XXX - sikke noget lort! Øv, jeg kan godt forstå at du synes det er træls :( I min kommune lukkede de også en inst. sidste forår og der prøvede de vidt muligt at opfylde alle ønsker om omplacering - både blandt børn og voksne. Min datters inst. fik 12 nye børn og 2 voksne, så samtlige overflyttede børn havde kendte ansigter med sig og det er forløbet rigtigt godt. Jeg ved selvfølgelig ikke om det kommer til at foregår lige sådan hos jer, men jeg håber da, at det kan give dig bare en anelse ro :kys:
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 22. jan 2016, 10:20

God bedring til mini nudel og det er super synd når børnehaver lukkes. Det kan være en ret stressende tid ikke kun for børnene. Håber i finder en ordenlig børnehave xxx
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 22. jan 2016, 15:00

Hold op hvor var mit barn helt uterlig igår, på alle punkter. Flabet, vil ikke høre osv :gisp: Han ville ikke i skole fordi han havde "super meget mega sygt" ondt i højre side pga. noget de havde lavet dagen før.. To bad, det er ikke en hjemme grund men fandme om knægten så ville hoppe i tøjet (han er for stor til at jeg holder ham og gør det :ad!: ) og jeg gik ned uden ham.

Han fik beskeden at var han ikke nede om 3 min, kørte jeg uden ham (jeg var pænt sur på det her tidspunkt) . Han kom så ned, men var vildt sur og vi kørte fra hinanden uden at sige farvel. Jeg hader det, at man ikke lige får sagt ordentligt farvel, men jeg prøvede og han ignorerede mig. Han var så billigt til salg og jeg kunne ikke slippe det igen med at han bare havde nægtet at tage tøj på og komme afsted :nej:

Det fortsatte indtil godnattid, og så kunne han pludselig godt se han havde været liiiiiiiiiiiidt urimelig :kram: Så fik vi en god snak og han fik at vide man kun var hjemme fra skole når jeg havde vurderet man var for syg til at komme afsted, ellers ikke :naughty:

Idag er meget bedre og i aften skal vi på Michelin restaurant da han havde fødselsdag den anden dag. Han holder fødselsdag med en ven for klassen men i stedet for at se på sin mors og fars venner så ville han hellere ud på et fint sted og spise lækker mad, og "mor, du kan få lækker vin menu" jep, tak knægt :pompom:
3
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 22. jan 2016, 17:20

Rakel skrev:I vores danske hood er der også tomme vs/bh pladser efter i årevis ikke at have været til at få plads.

Kommunen har bygget en institution til 400 børn, så der kan man sagtens forudsige, at der indenfor få år bliver lukket ned af de små institutioner, da man ønsker at priotere den nye institution fra kommunens side.

Vi søgte jo også plads til den ældste i tiderne morgen i samme kvarter og fik ikke et tilbud førend vi flyttede til en anden kommune med en 14 mrd pige.

I dag får man rask væk plads ved 6 mdr, hvis man ikke stiller krav om at få plads i de mindste og populæreste institutioner. Vores nabovs med 30 børn fx er børnene nemt 18-20 mrd før de starter der.

Nå. Her er Lillesøster syg. Hun har underholdt en del i nat, men sover heldigvis lidt nu. Så ingen Daycare i dag.


God bedring med lillesøster :kys:
0

Tilbage til "Forældre"