Jobsamtale i morgen

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Tjep
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. jan 2016, 21:05
Kort karma: 1
Likede indlæg: 6

Jobsamtale i morgen

Indlægaf Tjep » 21. jan 2016, 21:18

Ja, dette her er en dobbeltprofil, men jeg håber, I vil hjælpe mig alligevel.

Jeg har brug for nogen til at banke fornuft ind i hovedet på mig.

Det er meningen at jeg skal forberede mig til en samtale i morgen, men jeg kan ikke tage mig sammen. Helt grundlæggende har jeg ikke lyst til at gå til den samtale. Jeg har et andet job, som på mange måder er mit drømmejob i en virksomhed, som jeg er rigtig glad for at være en del af.

Problemet er, at min chef og jeg går galt af hinanden, og jeg er jævnligt bange for at blive fyret, og den frygt har været tiltagende siden før jul.

Forleden så jeg så denne stilling, som på mange måder ligner den, jeg kom fra, og som jeg er sikker på, jeg kan udføre. I et anfald af behov for at tage min skæbne i egne hænder søgte jeg jobbet og nu sidder jeg så med en aftale om at gå til samtale i morgen.

Jeg har taget fri, og jeg har sagt, at jeg kommer, men jeg har ikke lyst. Jeg har lyst til at være på mit nuværende arbejde og kæmpe for det og gøre det godt. Jeg har ikke lyst til at læse min ansøgning eller at tænke over tre gode eller dårlige sider.

Til gengæld har jeg selvfølgelig heller ikke lyst til at blive arbejdsløs eller til at være bange.

Hvad skal jeg gøre? Jeg har mest lyst til at ringe og aflyse.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Jobsamtale i morgen

Indlægaf Flora » 21. jan 2016, 21:30

Du skal forberede dig så godt du nu kan og så tage ind til samtalen. Hvis du så får jobbet kan du tage den endelige beslutning der. Måske vil det stå helt klart for dig efter samtalen hvad du helst vil. Måske er det et virkeligt rart sted, som du faktisk får lyst til at forlade dit nuværende arbejde for. Måske er det helt klart for dig efterfølgende at du ikke vil have det og så siger du jo bare nej, hvis du får det tilbudt. Du forpligter dig jo ikke til noget som helst ved at tage til en samtale. Så fokuser på den nu og gem alt det andet til bagefter :).
5
Tjep
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. jan 2016, 21:05
Kort karma: 1
Likede indlæg: 6

Re: Jobsamtale i morgen

Indlægaf Tjep » 21. jan 2016, 21:32

Det er netop fornuftens stemme, Flora. Tak for det! Det virker bare som spild af tid for både dem og mig, når jeg ikke engang forbereder mig ordentligt.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Jobsamtale i morgen

Indlægaf Flora » 21. jan 2016, 21:37

Tjep skrev:Det er netop fornuftens stemme, Flora. Tak for det! Det virker bare som spild af tid for både dem og mig, når jeg ikke engang forbereder mig ordentligt.


Det forstår jeg godt, men nogle gange bliver man jo positivt overrasket. Og hvis du aflyser, vil du måske gå og spekulere på om det kunne have været noget alligevel. Og når nu du har lavet aftalen og taget fri fra arbejde, så virker det jo også lidt åndsvagt ikke at møde op. Kan du ikke sparke lidt til dig selv og forberede dig bare nogenlunde?
1
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Jobsamtale i morgen

Indlægaf avdotja » 21. jan 2016, 21:40

Helt enig med Flora: en samtale er til for at begge parter kan se hinanden an. Især når man er i job i forvejen, er det ikke en selvfølge at man siger ja tak efterfølgende.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Jobsamtale i morgen

Indlægaf Fru Sunshine » 21. jan 2016, 22:09

Jeg ville også gå til samtalen, og så tage stilling hvis jeg fik jobbet.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Jobsamtale i morgen

Indlægaf vibbsen » 21. jan 2016, 22:18

Jeg går så imod strømme. Jeg gad ikke spilde hverken min egen eller virksomhedens tid på en samtale som jeg egentlig ikke havde lyst til. Især ikke hvis jeg rent faktisk sad i job.

Nu ved jeg ikke hvor længe du har været ansat i dit nuværende job, men hvis det er mere end 6 måneder, jamen så har du 3 måneders opsigelsesvarsel hvis de fyrer dig. Og hvis du har været der i mere end 12 måneder så skal arbejdsgiver faktisk have en god grund til at sige dig op.

Hvis din mavefornemmelse siger at du helst vil blive i virksomheden og kæmpe for det. Jamen, så synes jeg faktisk at det er det du skal. Mavefornemmelse skal man ikke kimse af.........
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Jobsamtale i morgen

Indlægaf Vaginetta » 21. jan 2016, 22:54

Jeg er med @vibbsen og hæfter mig desuden ved at du bruger ord som "drømmejob" og i øvrigt er glad for at være i virksomheden. Det er altså ikke noget der hænger på træerne, så jeg synes også du skal blive og se om du ikke kan få det udredt med chefen. Nu ved du at du rent faktisk er eftertragtet nok til at komme til en samtale, og at du har muligheder hvis det værste skulle ske og du bliver fyret.

Det er for sent at melde afbud til samtalen, så tag til den og se det som en mulighed for at afsøge dine karrieremuligheder og sondere terrænet. Virksomheden ved formentlig godt at du er i job, så jeg synes ikke du spilder deres tid. Det kunne jo vise sig at være et tilbud du ikke kan sige nej til. Måske er det slet ikke et match og så løser det jo sig selv.
1
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 563
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 170
Likede indlæg: 1324

Re: Jobsamtale i morgen

Indlægaf MissDitte » 22. jan 2016, 08:46

Det er aldrig for sent at melde afbud til en samtale.

Men jeg har siddet i din situation. Jeg tog til samtalen og havde egentlig lyst til at blive i mit job. Efterfølgende ringede jeg og sagde, at jeg ikke mente jeg var den rette til jobbet. Hvilket var i overensstemmelse med sandheden.
Tag til samtalen med åbent sind og se, om det kunne være et godt alternativ.

For mit vedkommende endte det med at den chef jeg var så usikker på faktisk fyrede mig uden en grund, og der kom en sag og det var et rigtig grimt forløb. MEN det job jeg var til samtale på, var stadig ikke det rette for mig.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Jobsamtale i morgen

Indlægaf Flora » 23. jan 2016, 22:00

Hvordan gik det, TS? Tog du til samtalen? :)
0
Tjep
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21. jan 2016, 21:05
Kort karma: 1
Likede indlæg: 6

Re: Jobsamtale i morgen

Indlægaf Tjep » 24. jan 2016, 11:47

Hej alle sammen, og undskyld den sene opdatering.

Ja, jeg tog til samtalen, og de var rigtig søde, men kemien var der ikke rigtig, og det hjalp selvfølgelig ikke, at jeg var uforberedt og nervøs fordi jeg havde måttet lyve på arbejdet. I hvert fald blev jeg ikke kaldt til 2. samtale, og det er nok for det bedste. Nu vil jeg tage en dag ad gangen og gøre alt hvad jeg kan på mit arbejde.

Tak for alle jeres råd og input. Jeg sætter virkelig meget pris på jeres deltagelse, og jeres velskrevne indlæg og gode argumenter i alle retninger.
4

Tilbage til "Livets forhold"