Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 21. jan 2016, 22:25

icelady skrev:Det kan da ikke kun være mig, der har lidt svært ved at tage ham alvorlig? :gruble:


Billede

Han ligner altså en, der knapt nok er tør bag ørerne. :genert:


Det er fordi, du er ved at blive gammel. Har du også opdaget, at yngre læger er begyndt at ligne nogle, der knap har forladt mors skørter :devil2:


hvem er han?
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 21. jan 2016, 22:27

ShuruQ skrev:Hvad "mobiLLer" er :-D.


L´er der flytter meget rundt vil jeg tro :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 21. jan 2016, 22:28

Wizzze skrev:
Det gik ikke så meget på hvordan de har råd, men hvordan de får dem, regner ikke lige med at der er friske forsyninger med apple og Samsung telefoner ind til Damaskus :gruble:

Nøh, det er selvfølgelig rigtig nok :genert:

Måske de køber dem, når de når Tyrkiet.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 21. jan 2016, 22:35

kidkomb skrev:
Wizzze skrev:
Det gik ikke så meget på hvordan de har råd, men hvordan de får dem, regner ikke lige med at der er friske forsyninger med apple og Samsung telefoner ind til Damaskus :gruble:

Nøh, det er selvfølgelig rigtig nok :genert:

Måske de køber dem, når de når Tyrkiet.


Det må være det, og så tyrkiske simkort, de har nok også roaming aftalerne med europæerne, men hvordan så med betaling? kan de få prepaid sims med stor nok forudbetaling, for ellers vil et par opkald vel dræne konto, med de priser der er på roaming? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 21. jan 2016, 22:41

Rostock. Jeg undrer mig over Rostock!
Når man kommer og skal med færgen og gerne lige vil besøge bordershop. Så kommer man til et stort vejkryds, hvor man kan se bordershoppen ligge lige der, ved siden af vejen. Men der er ingen skilte, så man kan finde derhen. Så efter en u-vending, kørte vi ned ad en anden vej og ind gennem en tankstation og lidt videre ad en vej, der mest af alt var en parkeringsplads for lastbiler. Og så lå den derinde i ingenmandsland.
Meget mærkeligt firma.

Og så, så skulle vi jo med færgen bagefter og inden vi nåede det føromtalte vejkryds, så havde der, nogle kilometer forinden, i en vejfletning, stået DK S osv, for at indikere, at man kan komme til disse lande længere fremme. Men så fremme ved dette vejkryds, så står der bare ingenting?
Der er et gult skilt, hvor der står "Überseehafen" "Überseehafen Warnemünde" og noget andet. Så ingen indikation på, om vi skal til højre eller ligeud, for ud for begge navne er der et færgesymbol. Vi vælger så den der står Warnemünde på, udfra formodningen om, at der dér er færger til andre byer/lande og den anden vej nok var mere til fragtskibe og vareleveringer til dem.
FEJL!
Vi kommer ned til en betalingstation, hvor vi ikke må u-vende og får en sær seddel med en omfattende forklaring på, hvor vi skal betale 3,10 euro, for at passere en tunnel, køre fra og op og rundt og tilbage og betale 3,10 euro igen, for at køre den anden vej og så op og tilbage til det store vejkryds og så dreje med "Überseehafen" (og altså kun "Überseehafen" og altså så ikke "Überseehafen Warnemünde")

Det havde vi da overhovedet ikke tid til og nåede kun lige præcis færgen.
Ej, men for helvede, når I udmærket ved, at det er et problem, der er stå stort, at I har udfærdiget en seddel på flere forskellige sprog til at guide folk rundt og under og ud og hen og under og op og til højre, så sæt sgu da for helvede et skilt op i det kryds??

Shit, hvor var vi arrige :sur:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 21. jan 2016, 22:43

Wizzze skrev:
kidkomb skrev:
Wizzze skrev:
Det gik ikke så meget på hvordan de har råd, men hvordan de får dem, regner ikke lige med at der er friske forsyninger med apple og Samsung telefoner ind til Damaskus :gruble:

Nøh, det er selvfølgelig rigtig nok :genert:

Måske de køber dem, når de når Tyrkiet.


Det må være det, og så tyrkiske simkort, de har nok også roaming aftalerne med europæerne, men hvordan så med betaling? kan de få prepaid sims med stor nok forudbetaling, for ellers vil et par opkald vel dræne konto, med de priser der er på roaming? :gruble:

Ja, det må de jo kunne tænker jeg.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32468

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 21. jan 2016, 23:07

Delfin skrev:
Det er fordi, du er ved at blive gammel. Har du også opdaget, at yngre læger er begyndt at ligne nogle, der knap har forladt mors skørter :devil2:


hvem er han?


Han er DFs retsordfører. 26 år. :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 21. jan 2016, 23:12

icelady skrev:
Delfin skrev:
Det er fordi, du er ved at blive gammel. Har du også opdaget, at yngre læger er begyndt at ligne nogle, der knap har forladt mors skørter :devil2:


hvem er han?


Han er DFs retsordfører. 26 år. :gruble:

Åh så er det derfor, jeg ikke kendte ham. Jeg er lidt halvdøv på DF'øret
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. jan 2016, 04:40

Delfin skrev:Det er fordi, du er ved at blive gammel. Har du også opdaget, at yngre læger er begyndt at ligne nogle, der knap har forladt mors skørter :devil2:

:D Ja, det tænkte jeg også ...
Jeg har det da også selv, når man fx sidder og ser nyheder og tænker ved sig selv: "Hmm, kan skolebørn også være borgmestre nu til dags?" :fløjt:

Men det er rigtigt nok, ham DF'eren er en af de meget yngre modeller - og også, at han godt kunne ligne en del efter Thulesen. Men de må jo tro ret meget på ham. Retsordfører må være en rimelig vigtig post i DF.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. jan 2016, 08:07

Jailbird skrev:Hvordan man siger cigaretslukker på engelsk? :gruble: (altså de der halvcirkler man putter sin cigaret ned i for at den går ud af sig selv).

Hmm ... jeg kender ikke sådan nogen, heller ikke på dansk. Men hvis man skulle konstruere nooget, der blev forstået, kunne det måske være noget med "extinguisher"? Du kan da prøve at google på det, om ikke andet står det måske som forklaring på det rigtige udtryk :)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 22. jan 2016, 08:52

Hvorfor rigtige bagere ikke kan finde ud af at have et udvalg af spændende rundstykker med fuldkorn og kerner, når butiksbagere i de store supermarkeder som Bilka godt kan.

Edit: Og det er så i Jylland, jeg har godt hørt sagnet om, at det i København ikke er muligt at opdrive et hvidt rundstykke mere. I dag har jeg så haft valget mellem hvide rundstykker i forskellige former uden "drys" eller med 3 forskellige slags "drys".
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 22. jan 2016, 09:04

Jeg er med sigge, det er helt åndssvagt, at man må ty til bake-off i supermarkeder, fordi "rigtige" bagere har brød, der ikke er værd at ofre penge på.
I den by min mor bor er der dog en bager, der er virkelig god. Prisen er også derefter, men det er det værd.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. jan 2016, 09:15

kidkomb skrev:Jeg er med sigge, det er helt åndssvagt, at man må ty til bake-off i supermarkeder, fordi "rigtige" bagere har brød, der ikke er værd at ofre penge på.
I den by min mor bor er der dog en bager, der er virkelig god. Prisen er også derefter, men det er det værd.


Jeg undrer mig over at folk fortsat tror det er bake-off de køber i de større supermarkeder.
Føtex, Bilka, Kvickly har altså rigtige bagerier i butikken ;) - deres produkter er ikke mere eller mindre bakeoff end dem du finder i i rigtige bagere, hvor de altås også bruger mel-mix til deres produkter.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 22. jan 2016, 09:21

DD_81 skrev:
kidkomb skrev:Jeg er med sigge, det er helt åndssvagt, at man må ty til bake-off i supermarkeder, fordi "rigtige" bagere har brød, der ikke er værd at ofre penge på.
I den by min mor bor er der dog en bager, der er virkelig god. Prisen er også derefter, men det er det værd.


Jeg undrer mig over at folk fortsat tror det er bake-off de køber i de større supermarkeder.
Føtex, Bilka, Kvickly har altså rigtige bagerier i butikken ;) - deres produkter er ikke mere eller mindre bakeoff end dem du finder i i rigtige bagere, hvor de altås også bruger mel-mix til deres produkter.

Nej, jeg ved godt, at "rigtige" bagere oftest bruger bake-off-blandinger. Og det synes jeg faktisk også er åndssvagt.
Men jeg tror ikke jeg har set supermarkeder reklamere for, at deres brød er slået op af "rigtige" ingredienser.
Hos den bager ude ved min mor er der vitterlig himmelvid forskel (til den gode side) fra det ellers gode brød i supermarkeder.

Mit issue med bake-off er mest, at der (oftest? -jeg er ikke hundrede, det er hear-say) ting som palmefedt og modificeret stivelse i og det har jeg det stramt med.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. jan 2016, 09:32

kidkomb skrev:
DD_81 skrev:
kidkomb skrev:Jeg er med sigge, det er helt åndssvagt, at man må ty til bake-off i supermarkeder, fordi "rigtige" bagere har brød, der ikke er værd at ofre penge på.
I den by min mor bor er der dog en bager, der er virkelig god. Prisen er også derefter, men det er det værd.


Jeg undrer mig over at folk fortsat tror det er bake-off de køber i de større supermarkeder.
Føtex, Bilka, Kvickly har altså rigtige bagerier i butikken ;) - deres produkter er ikke mere eller mindre bakeoff end dem du finder i i rigtige bagere, hvor de altås også bruger mel-mix til deres produkter.

Nej, jeg ved godt, at "rigtige" bagere oftest bruger bake-off-blandinger. Og det synes jeg faktisk også er åndssvagt.
Men jeg tror ikke jeg har set supermarkeder reklamere for, at deres brød er slået op af "rigtige" ingredienser.
Hos den bager ude ved min mor er der vitterlig himmelvid forskel (til den gode side) fra det ellers gode brød i supermarkeder.

Mit issue med bake-off er mest, at der (oftest? -jeg er ikke hundrede, det er hear-say) ting som palmefedt og modificeret stivelse i og det har jeg det stramt med.



bake-off er ting der er forhåndslavet på fabrikker, og som blot skal bages færdig ved udsalgssteder.
Melblandinger er ikke bake-off, men jo det er da "snyd"
Det er 20 år siden jeg havde fritidsjob i en bager, og dengang brugte man det også, og havde brugt det længe.
Det er jo den måde man sikrer at valnøddebrød altid smager af valnøddebrød ;)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Generelt"