Vi der venter på storken!

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 21. jan 2016, 21:21

MyGirl skrev:Sundt er det stensikkert ikke, men rart :lun: har planer om, at jeg skal bage fastelavnsboller fastelavns søndag i år. Det er virkelig mange år siden, jeg har fået en hjemmelavet fastelavnsbolle! (Og de er altså bedst :generet: )

Vi skal til gengæld holde børnefødselsdag på søndag, så der skal jeg nok tage revanche på kalorierne!


For mig er en fastelavnsbolle med wienerdej og vaniljecreme, og det kaster jeg mig altså ikke lige ud i at bage selv :P Godt det kun er fastelavn en gang om året :lol:
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 21. jan 2016, 21:51

Jeg vil bare lige skyde ind med en fabelagtig idé :-D Når jeg fra tid til anden laver fastelavnsboller, er det min helt egen 'opskrift' – buttedej (som man køber og ruller ud) og hjemmelavet kagecreme. Hårh. Det er altså eminent. Aller helst en af de opskrifter på kagecreme, hvor man blander lidt flødeskum i. Er du helt vimmer, det er til at komme i himlen af.
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 21. jan 2016, 21:55

Neeeejjjj ikke tale om kage :gisp:
Jeg har ikke fået kage i ugevis pga. min ingen hvede-sukker-hurtige kulhydrater kur :whine: Jeg savner kage! Hvad man dog ikke gør for at fremme fertiliteten :genert:
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 21. jan 2016, 22:17

alfe skrev:Jeg vil bare lige skyde ind med en fabelagtig idé :-D Når jeg fra tid til anden laver fastelavnsboller, er det min helt egen 'opskrift' – buttedej (som man køber og ruller ud) og hjemmelavet kagecreme. Hårh. Det er altså eminent. Aller helst en af de opskrifter på kagecreme, hvor man blander lidt flødeskum i. Er du helt vimmer, det er til at komme i himlen af.


Selvfølgelig skal der blandes flødeskum i cremen, det andet bliver lidt for oversødt... Men neeeeej! Du må ikke sige jeg nemt kan lave dem selv (koger en ret god creme hvis jeg selv skal sige det), forudser at uanset om jeg er gravid eller ej vil jeg se gravid ud til sommer :lol: Tarveligt!
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 21. jan 2016, 22:19

Howitz skrev:Neeeejjjj ikke tale om kage :gisp:
Jeg har ikke fået kage i ugevis pga. min ingen hvede-sukker-hurtige kulhydrater kur :whine: Jeg savner kage! Hvad man dog ikke gør for at fremme fertiliteten :genert:


Jeg var samme sted, men når jeg nu ikke var gravid og var ked af det mente min kæreste jeg skulle spise fastelavnsbolle, fra i morgen og indtil næste mens (som forhåbentlig udebliver) holder jeg sukkerfri. Eller, i hvert fald meget lidt sukker :genert:
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 22. jan 2016, 07:12

Ååååh, hvor er jeg utålmodig! Gad fanme godt snart at vide, om der er stær i kassen denne gang, eller hvad. Det er alt for tidligt at teste, det giver ingen mening, men en lille krystalkugle gad jeg godt at ha'!

Min tålmodighed er blevet testet som aldrig før, i det her fertilitetsshow... Fanme ikke nemt, når man er ca. verdens mest utålmodige menneske.

Jeg er gået i gang med at dyrke en del yoga hjemme på stuegulvet; håber på at opnå noget 'inner peace'.. Eller noget.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 22. jan 2016, 07:14

Jeg skal også SÅ meget have fastelavnsboller når jeg får mens. Tror det skal være min mens præmie i denne måned. Måske hjemmebagt wienerdej og det hele :slem:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 22. jan 2016, 07:15

godtnavn skrev:
MyGirl skrev:Sundt er det stensikkert ikke, men rart :lun: har planer om, at jeg skal bage fastelavnsboller fastelavns søndag i år. Det er virkelig mange år siden, jeg har fået en hjemmelavet fastelavnsbolle! (Og de er altså bedst :generet: )

Vi skal til gengæld holde børnefødselsdag på søndag, så der skal jeg nok tage revanche på kalorierne!


For mig er en fastelavnsbolle med wienerdej og vaniljecreme, og det kaster jeg mig altså ikke lige ud i at bage selv :P Godt det kun er fastelavn en gang om året :lol:


Sidste indlæg om kage, så skal jeg nok stoppe Howitz :D

Jeg er slet ikke til dem med wienerdej faktisk. Det skal være en gærdejsbolle med creme og måske lidt chokolade eller marcipan i og glasur på toppen :ivrig:

Ved ikke hvornår, det blev bestemt at fastelavnsboller skal være af wienerdej, men det er en fejl, som ikke forekom, da jeg var barn :genert:
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 22. jan 2016, 07:37

MyGirl: den er jeg med på. Gærdej med fyld og glasur (meget glasur)!
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 22. jan 2016, 07:49

Mygirl: jeg er helt enig! Gærdejsbolle m. Creme og ikke noget syltetøj, som min kæreste gerne vil have i!

Vi er godt nok mange der forventer mens (eller positiv test :D ) lige omkring d. 1/2!
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 22. jan 2016, 08:52

Jeg er også med på gærdej, creme og glassur :love: Jeg fik faktisk en igår :genert:

Jeg har aftalt med mine søstre at vi skal bage fastelavnsboller med S den weekend det er fastelavn :ivrig:


LW - var det torsdag du fik lagt op? Så du er 3+1?
1
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 22. jan 2016, 13:17

S_imse skrev:Tror også jeg springer listen over, efter en cyklus på 101 dage, så har jeg ingen ide om hvornår jeg kan forvente noget som helst :lol:


Åh altså, ud over al den vente tid og færre chancer for at blive gravid, så er det det der er så irriterende ved lange uregelmæssige cyklusser - at man ikke ved hvad/hvornår man skal forvente.. Hvis du finder ud af du har fået æl på et tidspunkt, så kan du jo bare hoppe på :)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 22. jan 2016, 13:20

Lige et spørgsmål til jer der måler temperatur.. Hvornår dykker den (eller bliver oppe :D) efter æl?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 22. jan 2016, 13:52

Det skal være sådan en her bombe :love: Jeg kan normalt ikke så godt lide wienerbrød, spiser en tebirkes på min fødselsdag, men det er nok mere tradition end noget andet, ellers spiser jeg det aldrig, synes det er kedeligt. Men i sådan en her er wienerdejen vel også mere en tynd indpakning til de der par kg vaniljecreme :lol:

Min mens kom i nat, meget smertefuldt, så havde et par timer hvor jeg ikke kunne sove. Jeg brugte de søvnløse timer til at kigge på kiss kost, egentlig er jeg modstander af alle mulige mærkelige kure, men kan ikke finde noget der ser usundt ud i den, og så virkede det jo for snowdrop :genert: Dog vil jeg nok ikke skærer rodfrugter 100% ud af kosten, men skærer markant ned og kun få det en gang om ugen og hvor det ikke er er hovedingrediens. Så jeg vil i store træk følge det, uden at blive fanatisk.

Så har min livmoderslimhinde bare at være monstertyk om halvanden uge når jeg bliver scannet, ellers spiser jeg en fastelavnsbolle mere :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 22. jan 2016, 15:15

PinkPowerPrincess skrev:Lige et spørgsmål til jer der måler temperatur.. Hvornår dykker den (eller bliver oppe :D) efter æl?


Min dykker dagen før mens. Super praktisk. Det er 13 dage efter æl for mig, det kommer jo an på hvor lang din luthealfase er. Den cyklus hvor jeg blev gravid, da steg temperaturen på dag 10, og forblev høj på dag 11 og 12, derfor testede jeg.

Her er de to bedste eksempler jeg har.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Graviditet"