Januar '16 - en fællestråd

HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 21. jan 2016, 19:22

Jeg havde lovet min kæreste lasagne og gad ikke lave en sundere version til mig selv, så har både fået pasta og mornaysauce til aften. Og faldt i søvn lige efter :lol:

Jeg kom også lige til at købe en ramme cola i dag og nu står der en dåse og kalder på mig i køleskabet :fløjt: must resist...
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 21. jan 2016, 20:00

Jeg er netop kommet hjem fra fitnesscentret. Jeg burde nok have kørt programmet igennem, men jeg havde lyst til cardio - og sådan blev det til, at jeg cardio-trænede en times tid inkl. mave/ryg/balde-øvelserne, som fysioterapeuten anbefalede mig.

Jeg er en smule nervøs over at skulle møde en ny klasse i morgen. Den klasse på handelsskolen, som jeg skal undervise i engelsk. Det burde jeg ikke være, for jeg møder tit nye klasser, men det er nok fordi det er på en anden afdeling end min egen. Krydser fingre for, at det kommer til at gå godt :blush:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 21. jan 2016, 20:06

Log_Lady skrev:I går aftes faldt jeg i gryden med varm kakao. Det var ikke så godt. Til gengæld har jeg ikke spist hverken slik eller kage endnu, til trods for, at jeg var i mødregruppe, hvor der var scones og chokoladecroissanter. I morgen er det min ugentlige slikdag, og jeg har lidt lyst til at købe en stor pose blandet slik. Nu må vi se, hvad det bliver til ... :p

Jeg har løbet en tur på 10 km i forgårs, og i morgen skal jeg ud at løbe igen. Jeg har lyst til at se, om jeg kan presse tallet op på 13 km, men hvis det fryser lige så meget, som det gjorde i tirsdags, bliver 10 km nok maksimum igen. Trods tre lag træningstøj på overkroppen og 2 lag på benene, hue og handsker, blev det alligevel lige køligt nok. :s


Sejt gået med både kage og motion!!

Mht løbeturene så bare til inspiration så har jeg har 3 lag på benene (det midterste er rigtige vinterløbetights), på overkroppen (alt er langærmet selvfølgelig) en mellemlagstrøje, en merinould-undertrøje, en tyk løbetrøje, en fleecetrøje og min løbejakke og det er ret passede. Fryser ikke i det outfit medmindre det blæser helt vildt. Og så kan det godt betale sig at købe vinterløbesokker - jeg har nogle der er sygt gode og virkelig varme men som samtidig lader fødderne ånde. Eneste minus er at de er møgdyre :tie:

Men jeg håber godt nok ikke det bliver koldere, for har ikke flere stykker tøj jeg kan tilføje :-D
Senest rettet af Pandesteg 21. jan 2016, 20:08, rettet i alt 2 gange.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 21. jan 2016, 20:07

Jeg var faktisk lidt aktiv i går. Vi stod sent op, så min datter kunne ikke komme i børnehave, da de skulle på tur kl 9. Så måtte jeg jo lave noget med hende, og vi cyklede ind på zoologisk museum og kiggede på dyr og skeletter :D

Jeg følte mig i hvert fald ret aktiv lige der. Jeg er vandt til at sove i løbet af dagen :genert:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 21. jan 2016, 20:45

Arg min mand sidder og guffer salte fisk og matadormix. Virkeligt ikke nemt at holde stand.

Udholder det ved at drømme om den fastelavnsbolle, jeg skal have i morgen.
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 21. jan 2016, 20:59

Log_Lady skrev:
FruKuk skrev:Arg min mand sidder og guffer salte fisk og matadormix. Virkeligt ikke nemt at holde stand.

Udholder det ved at drømme om den fastelavnsbolle, jeg skal have i morgen.


Hvor tarveligt. Som trøst får du en blomst af mig: :blomst:


Ret skal være ret - han spurgte faktisk, om det var ok. Og det er det. I teorien :genert:

Tak for blomsten :kys:
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 21. jan 2016, 21:01

FruKuk skrev:Arg min mand sidder og guffer salte fisk og matadormix. Virkeligt ikke nemt at holde stand.

Udholder det ved at drømme om den fastelavnsbolle, jeg skal have i morgen.


Forleden spiste min dumme kæreste et rør pringles, mens vi så film.

Årh, fastelavnsboller. Jeg kan kun lide dem af vandbakkelsesdej med flødeskumsfyld, men de er også vildt lækre :savl:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 21. jan 2016, 21:08

Log_Lady skrev:
Pandesteg skrev:Sejt gået med både kage og motion!!

Mht løbeturene så bare til inspiration så har jeg har 3 lag på benene (det midterste er rigtige vinterløbetights), på overkroppen (alt er langærmet selvfølgelig) en mellemlagstrøje, en merinould-undertrøje, en tyk løbetrøje, en fleecetrøje og min løbejakke og det er ret passede. Fryser ikke i det outfit medmindre det blæser helt vildt. Og så kan det godt betale sig at købe vinterløbesokker - jeg har nogle der er sygt gode og virkelig varme men som samtidig lader fødderne ånde. Eneste minus er at de er møgdyre :tie:

Men jeg håber godt nok ikke det bliver koldere, for har ikke flere stykker tøj jeg kan tilføje :-D


Øj, det er godt nok også meget tøj, du har på overkroppen! :D Jeg bliver hurtigt meget varm, så for mig vil det nok være for meget - men et enkelt lag til ville ikke skade. Jeg har desværre (!) endnu ikke fået købt uldundertøj, men det råder jeg bod på inden næste uge. Jeg havde slet ikke overvejet, at man kan få vinterløbesokker, men sådan nogle skal jeg da ha'. :ivrig:


Ja det er ret meget - men det er også blevet tilføjet lidt efter lidt fordi jeg frøs så pissemeget :-D

Mine strømper er dem her http://www.loebeshop.dk/plussock-winter ... ssion.html, de er vildt gode, købte dem på tilbud til 99 kr. Er efterhånden blevet fan af kompressionsstrømper, det gør bare et eller andet godt synes jeg.

Kan forresten anbefale Helly Hansens Ice Crew uldundertrøjer, de er mega gode! Jeg har sådan en her: http://www.loebeshop.dk/helly-hansen-da ... 14372.html Men desværre også ret pricey. Dog hver en krone værd. (Og nu kom jeg lige til at tænke på hvor mange penge jeg mon har købt udstyr for det seneste år :tie:)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 22. jan 2016, 07:57

Wush, jeg er træt! Det er dælme godt, det er fredag!

Det var en lang dag i går, men forældrearrangementet endte med at blive rigtig hyggeligt på trods af, at vi ikke var mere end halvdelen af klassen repræsenteret.
Men man ved, man trænger til weekend og mulighed for at sove igennem, når alarmen ringer, man registrerer det en enkelt gang og kigger på uret og ser, man er 40 minutter for sent i morgenrutinen. Shiart!

Men nu er jeg klar til at holde oplæg om Jack the Ripper, og resten af dagen går med projekt. Vi har projektuge i næste uge, så jeg skal ikke forberede en masse i dag - dobbelt- :banan:

Jeg gruer allerede lidt for omklædningen til fitness i eftermiddag - tasken ligger i bilen i -7 grader de næste fem timer. (Det hjælper ikke at tage den med ind på kontoret, den bliver alligevel kold igen, når jeg kører...)

Well, here we go... God dag derude :dance:
3
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 22. jan 2016, 11:40

Jeg har pms = craver alt med sukker og kan ikke passe min bukser.

Og oven i det er min datter syg og ville have chokoladeboller, så jeg bagte scones. Og kom til at spise en. Eller to. Men de smagte godt :D
0
Brugeravatar
Julie
Indlæg: 605
Tilmeldt: 10. sep 2015, 14:56
Kort karma: 55
Likede indlæg: 865

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Julie » 22. jan 2016, 12:04

Jeg kan se, mange af jer bruger crosstraineren .. Hvad er en god begynderindstilling? Jeg har lidt svært ved at regne den maskine ud :P Og SKAL man stå og rive i de der stænger, eller giver det bare noget ekstra? #newbie
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 22. jan 2016, 14:00

Julie skrev:Jeg kan se, mange af jer bruger crosstraineren .. Hvad er en god begynderindstilling? Jeg har lidt svært ved at regne den maskine ud :P Og SKAL man stå og rive i de der stænger, eller giver det bare noget ekstra? #newbie

Jeg kører som regel et program på crosstraineren i 10-15 minutter som opvarmning - og indstiller den til...bum-bum...level 8. Jeg hiver også i stængerne, da det vel gør, at hele kroppen trænes igennem end hvis man ikke hiver i dem. Generelt er crosstraineren min yndlings-cardio-maskine :love:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 22. jan 2016, 14:11

Tak for grønt til @FruKuk og @Log_Lady :kys: I havde jo ret, det gik fint i dag med undervisningen af handelsskoleeleverne. De virker flinke, forholdsvis modne og tog godt i mod mig. Det er uden tvivl en anden elevgruppe end håndværkereleverne, jeg til daglig omgås - men jeg er blot glad for, at jeg får mulighed for at undervise forskellige elevgrupper.

Efter arbejde smuttede jeg i storcentret og fik købt nogle skjorter og bluser, jeg kan bruge under mine mange blazere, jeg alligevel har hængende i klædeskabet. De bliver ikke rigtig brugt fordi jeg nemt får det til at se "for pænt" ud, men det vil jeg forsøge at ændre - og måske også komme ud af min "uniform", der som regel består af top, cardigan og tørklæde - i længden kan det godt blive lidt kedeligt :lol: Og let's face it - der er altså forskel i påklædningen på handelsskolen og håndværkerlinjerne ;)
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Julie
Indlæg: 605
Tilmeldt: 10. sep 2015, 14:56
Kort karma: 55
Likede indlæg: 865

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Julie » 22. jan 2016, 14:30

Ally skrev:
Julie skrev:Jeg kan se, mange af jer bruger crosstraineren .. Hvad er en god begynderindstilling? Jeg har lidt svært ved at regne den maskine ud :P Og SKAL man stå og rive i de der stænger, eller giver det bare noget ekstra? #newbie

Jeg kører som regel et program på crosstraineren i 10-15 minutter som opvarmning - og indstiller den til...bum-bum...level 8. Jeg hiver også i stængerne, da det vel gør, at hele kroppen trænes igennem end hvis man ikke hiver i dem. Generelt er crosstraineren min yndlings-cardio-maskine :love:


Tak for svar! Det må jeg prøve :D Havde ellers tænkt jeg skulle ned og træne i dag, men har sådan en kedelig hovedpine :/
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 22. jan 2016, 17:03

Wup wup har tabt 1,3 kg fedt og lavet 1,5 kg muskler på en uge :banan:

Er pjattet med løse vægte - det fungerer super godt for mig.

God weekend til jer alle:)
6

Tilbage til "Sund og/eller slank"