Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 22. jan 2016, 09:35

DD_81 skrev:

bake-off er ting der er forhåndslavet på fabrikker, og som blot skal bages færdig ved udsalgssteder.
Melblandinger er ikke bake-off, men jo det er da "snyd"
Det er 20 år siden jeg havde fritidsjob i en bager, og dengang brugte man det også, og havde brugt det længe.
Det er jo den måde man sikrer at valnøddebrød altid smager af valnøddebrød ;)


I melblandinger er der da ofte fedtstof? Det er smart at blande fedtstof og stivelse i, for det gør brødet mere sprødt udenpå og bouncy indeni.

Edit: Tror du ikke bare jeg har misforstået bake-off termen? Jeg mener nok melblandinger så.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. jan 2016, 09:52

Ah, midt al denne bager-bashing må jeg lige indskyde, at "vores" bager er altså fin, og deres ting smager meget mere "rigtigt" end supermarkedernes, og at de som regel har adskillige forskellige slags rundstykker, nå!

Men det er nok også noget med, hvor stor omsætningen er i de forskellige butikker, hvor meget de kan gøre ud af det.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16247
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32462

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 22. jan 2016, 09:56

dgd2007 skrev:Ah, midt al denne bager-bashing må jeg lige indskyde, at "vores" bager er altså fin, og deres ting smager meget mere "rigtigt" end supermarkedernes, og at de som regel har adskillige forskellige slags rundstykker, nå!

Men det er nok også noget med, hvor stor omsætningen er i de forskellige butikker, hvor meget de kan gøre ud af det.

Meget enig:


Min lokale bager har minimum 8 forskellige rundstykker og han eksperimenter en del med nye slags. Jeg mener han har ihvertfald 5 eller seks med kerner/rugmel osv. Altså ikke kun bagt med hvedemel og så nogle kerner af en slags ovenpå; nej det er selve dejen, der er grov i det.

Eneste ulempe er så, at han nogle morgener genopvarmer rundstykker fra dagen før: Det er absolut ikke lykken, når man tror man skal have et frisk sprødt rundstykke og så får et gummi-agtigt et.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 22. jan 2016, 10:11

Lemonella skrev:
DD_81 skrev:Jeg undrer mig over at folk fortsat tror det er bake-off de køber i de større supermarkeder.
Føtex, Bilka, Kvickly har altså rigtige bagerier i butikken ;) - deres produkter er ikke mere eller mindre bakeoff end dem du finder i i rigtige bagere, hvor de altås også bruger mel-mix til deres produkter.


Der findes vist ikke mange bagere der ikke bruger diverse mel-mix til, at bage med. Bagere der laver alt fra bunden af, er i fåtal.
Folk ved det bare ikke og kan sikkert ikke smage forskel alligevel.

I har sikkert ret. Jeg kender ikke rigtigt andre bagere længere end den ude hos min mor. Og den er awesome.
Man kan se alle ingredienser på deres hjemmeside.
Alt andet brød jeg har fået fra bagere i mange år har været helt ligegyldigt. Supermarkedsbrød har længe været langt bedre.
Jeg ville dog ønske at det fremgik tydeligt om der er modificeret stivelse i.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pixie88 » 22. jan 2016, 11:17

Kvinder der bruger foundation og pudder, intet andet. Kan de ikke selv se, at deres ansigt bliver helt fladt og huden ser trist ud?
Brug dog lige en blush eller contour dine kindben, pande og kæbe :genert:
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 22. jan 2016, 11:28

icelady skrev:Meget enig:


Min lokale bager har minimum 8 forskellige rundstykker og han eksperimenter en del med nye slags. Jeg mener han har ihvertfald 5 eller seks med kerner/rugmel osv. Altså ikke kun bagt med hvedemel og så nogle kerner af en slags ovenpå; nej det er selve dejen, der er grov i det.

Eneste ulempe er så, at han nogle morgener genopvarmer rundstykker fra dagen før: Det er absolut ikke lykken, når man tror man skal have et frisk sprødt rundstykke og så får et gummi-agtigt et.


Jeg troede ikke de måtte sælge daggammelt brød længere? Der ligger en bager tæt på min by der gør et stort nummer ud at smide brød ud hver dag der ikke bliver solgt.
0
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3851

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyQ » 22. jan 2016, 11:54

Wizzze skrev:
kidkomb skrev:
Wizzze skrev:
Det gik ikke så meget på hvordan de har råd, men hvordan de får dem, regner ikke lige med at der er friske forsyninger med apple og Samsung telefoner ind til Damaskus :gruble:

Nøh, det er selvfølgelig rigtig nok :genert:

Måske de køber dem, når de når Tyrkiet.


Det må være det, og så tyrkiske simkort, de har nok også roaming aftalerne med europæerne, men hvordan så med betaling? kan de få prepaid sims med stor nok forudbetaling, for ellers vil et par opkald vel dræne konto, med de priser der er på roaming? :gruble:

Jeg ved ikke om de kan bruge det, men når mine børn er udenlands bruger vi Viber, det er gratis. Man kan både bruge SMS og tale.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. jan 2016, 12:30

HappyQ skrev:Jeg ved ikke om de kan bruge det, men når mine børn er udenlands bruger vi Viber, det er gratis. Man kan både bruge SMS og tale.

Man skal jo stadig kunne gå på nettet.
0
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3851

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyQ » 22. jan 2016, 13:18

dgd2007 skrev:
HappyQ skrev:Jeg ved ikke om de kan bruge det, men når mine børn er udenlands bruger vi Viber, det er gratis. Man kan både bruge SMS og tale.

Man skal jo stadig kunne gå på nettet.

Ja det er rigtigt nok, der er ikke wi-fi overalt.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16247
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32462

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 22. jan 2016, 18:25

Billede


Det er jo en bil.... trods alt... :gruble: :D
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kommodedyret » 22. jan 2016, 20:55

Hvorfor skal telefoner egentlig være så dyre, nu til dags?

Altså man er jo nærmest en neandertaler hvis man ikke har en smartphone til 4000 kroner.

Det er jo fuldstændig overskruet.
6
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 22. jan 2016, 21:32

Kommodedyret skrev:Hvorfor skal telefoner egentlig være så dyre, nu til dags?

Altså man er jo nærmest en neandertaler hvis man ikke har en smartphone til 4000 kroner.

Det er jo fuldstændig overskruet.

Jeg har en Sony experia Z3 og den er down right awesome! Den kostede omkring 2500kr :banan:
Bedste valg længe, at skifte væk fra Apple. Har haft den i over 1 år og jeg glæder mig jævnligt over, hvor ukompliceret tingene er uden iTunes feks.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kommodedyret » 22. jan 2016, 21:36

kidkomb skrev:
Kommodedyret skrev:Hvorfor skal telefoner egentlig være så dyre, nu til dags?

Altså man er jo nærmest en neandertaler hvis man ikke har en smartphone til 4000 kroner.

Det er jo fuldstændig overskruet.

Jeg har en Sony experia Z3 og den er down right awesome! Den kostede omkring 2500kr :banan:
Bedste valg længe, at skifte væk fra Apple. Har haft den i over 1 år og jeg glæder mig jævnligt over, hvor ukompliceret tingene er uden iTunes feks.


Godt at du er glad for den :-)

Jeg synes dog stadig at 2500 er voldsomt mange penge. Ca 5 gange så meget som jeg er beredt på at betale.
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 22. jan 2016, 21:40

Kommodedyret skrev:
kidkomb skrev:
Kommodedyret skrev:Hvorfor skal telefoner egentlig være så dyre, nu til dags?

Altså man er jo nærmest en neandertaler hvis man ikke har en smartphone til 4000 kroner.

Det er jo fuldstændig overskruet.

Jeg har en Sony experia Z3 og den er down right awesome! Den kostede omkring 2500kr :banan:
Bedste valg længe, at skifte væk fra Apple. Har haft den i over 1 år og jeg glæder mig jævnligt over, hvor ukompliceret tingene er uden iTunes feks.


Godt at du er glad for den :-)

Jeg synes dog stadig at 2500 er voldsomt mange penge. Ca 5 gange så meget som jeg er beredt på at betale.

Hæh, det var ikke meget du vil betale :lol2: Det var fordi du nævnte 4000kr, så tænkte jeg at 2500kr måske var mere spiseligt.
Men for 500kr kan du godt få en rigtig udmærket "gammeldags" mobil. Sådan uden touch og sådan. Jeg vil bestemt ikke anbefale at købe en smartphone i den prisklasse :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fru Sunshine » 22. jan 2016, 21:46

Kommodedyret skrev:
kidkomb skrev:
Kommodedyret skrev:Hvorfor skal telefoner egentlig være så dyre, nu til dags?

Altså man er jo nærmest en neandertaler hvis man ikke har en smartphone til 4000 kroner.

Det er jo fuldstændig overskruet.

Jeg har en Sony experia Z3 og den er down right awesome! Den kostede omkring 2500kr :banan:
Bedste valg længe, at skifte væk fra Apple. Har haft den i over 1 år og jeg glæder mig jævnligt over, hvor ukompliceret tingene er uden iTunes feks.


Godt at du er glad for den :-)

Jeg synes dog stadig at 2500 er voldsomt mange penge. Ca 5 gange så meget som jeg er beredt på at betale.

Min mor har en glimrende smartphone, som hun vist gav en lille tusse for. Den findes også i en billigere version. Hendes kan cirka det samme som min Sony Xperia Z4, der kostede en formue.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"