Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Indlægaf HerErJeg » 22. jan 2016, 09:42

Når jeg hører snakken rundt, så er der enorm forskel på, hvor mange skavanker der døjes med.
Nogle er ret unge og har en bredside af alverdens ting der driller, andre er halvgamle og har ingen verdens ting der irriterer.
Hovedpine og migræne er åbenbart ret udbredt, nogle er så hårdt ramt, at det kræver en sygedag for nedrullede gardiner.
Andre døjer med slidskader, men ikke nødvendigvis pga. hårdt fysisk arbejde.

Hvad er din status? Føler du dig godt brugt i forhold til sin alder?

Jeg er 42, og føler ikke nogen særlige skavanker undervejs. Jeg sidder med massivt skærmarbejde, men hænder og skuldre holder stand indtil videre.
Dog ville jeg gerne have større muskelstyrke, da hårdt arbejde i den grad godt kan mærkes i kroppen, som jo ellers ikke er vant til at tage "godt fat".
Især kan musehånden godt klage sig noget, hvis jeg laver hårdt anderledes arbejde, det bryder den sig ikke så meget om.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32467

Re: Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Indlægaf icelady » 22. jan 2016, 09:52

Jeg er 47 og godt på vej til at blive invalid.

Så nej, føler mig slet ikke frisk ift min alder.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Indlægaf Thestral » 22. jan 2016, 10:23

Jeg er 43 og min krop tror den er 95 så vi er ikke helt enige om hvordan tingene skal foregå
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10422

Re: Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Indlægaf lillebjoern » 22. jan 2016, 10:40

Jeg synes det går ret godt med mig. Ingen skavanker, ingen sygdomme, og har det generelt godt. Bortset fra mine øjne – jeg er meget nærsynet. Men det er ikke noget, jeg tænker over.

Jeg er i midttyverne.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Indlægaf didas » 22. jan 2016, 10:52

Jeg følger vist meget godt min alder. Jeg er 34 og har ikke de store skavanker.

Jeg har tendens til hovedpine/migræne, men det er genetisk. Jeg har nogle knæ, der smerter en gang i mellem, især når det er koldt, men hvis jeg passer min alm. træning, så hjælper det meget på det.

Og så er jeg nærsynet og har nikkelallergi, men det løses bare ved endagslinser og ingen crapsmykker :-D
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25613

Re: Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. jan 2016, 10:57

overvægt in mente, så har jeg et glimrende helbred, både fysisk og psykisk.
Jeg fejler intet, og jeg rager sjældent nogle af de der vira og smitte-sygdomme til mig.

Min ryg kan drille indimellem, har en iskias der som følge af graviditeter lettere kommer i klemme, og det kan gøre naller. Og så kunne jeg vist bare generelt godt bruge noget mere styrke i ryg og lænd end tilfældet er p.t. - men lytter jeg efter kroppen, så er der ingen problemer.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Indlægaf lulu-p » 22. jan 2016, 11:06

Har rundet 40 og har ingen psykiske eller fysiske skavanker. Jeg sidder ved en skærm det meste af arbejdsdagen, men min krop kan tilsyneladende holde til det. Jeg løber dog 2-3 gange om ugen for at holde mig i gang, og så spiser jeg nææææsten sundt og er ret opmærksom på mit alkoholindtag.

Jeg er meget sjældent syg. Jeg lægger mig 4-5 dage med influenza hvert 6-7 år. Mine børn er også meget lidt syge, så det tænker jeg er arveligt.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Indlægaf girl_beat » 22. jan 2016, 12:07

Jeg er 32 og har nogle svage/dårlige nakke-led, som måske er en medfødt skavank; det har i hvert fald fulgt mig siden teenage-årene og skaber gener sådan on-off i hverdagen. Ellers er jeg forskånet :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Indlægaf Aima » 22. jan 2016, 12:28

Jeg er 33 år og har en autoimmun lidelse der gennem de sidste 10 år har sat mig lidt i knæ nogle gange. Den blev først opdaget sidste år, hvilket var lidt af et klarsyn, for jeg kunne fandme ikke forstå det skulle være så meget op ad bakke for mig at passe helt almindeligt på mig selv. Jeg syntes jo, jeg gjorde nogenlunde, hvad jeg kunne og alligevel var det som om, jeg blev ramt på helbredet igen og igen.

Som følge af det er jeg synshandicappet og så døjer jeg lidt med neglene og har hudgener på brystet, dog kun i perioder. Og nåja, trætheden, men den er nærmest bare blevet et grundvilkår i min opfattelse, den evige kamp mellem mig og den.

Derudover er jeg vist ret godt med. Den sidste body-age-test jeg fik lavet sagde 17 år, jeg er slank og muskuløs, ret stærk og kan løbe 10 kilometer uden problemer, men det er, sagt i al beskedenhed, heller ikke noget jeg kommer sovende til. Jeg er nødt til at være over-bevidst og fokuseret på min sundhed og min generelle helbredsmæssige tilstand. Overvægt, inaktivitet og usund livsstil kan ikke være en realitet i mit liv, såfremt jeg vil leve længe og godt, jeg har ikke noget valg, jeg er nødt til at tage det alvorligt og prioritere det ret højt, så jeg lever generelt både ret sundt og ret aktivt og jeg tror egentlig nok, min grundform er bedre end hos gennemsnittet for min alder. Omvendt er jeg så bagud på point på andre områder.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Indlægaf Pussikat82 » 22. jan 2016, 13:15

Ikke godt. Har betydeligt mere at kæmpe med, end folk generelt har på min alder (34 år er jeg netop blevet). Lider af kronisk psykisk og fysisk sygdom. Noget af det fysiske er medfødt, mens resten er kommet hen ad vejen. Jeg lider af en medfødt defekt i ryggen, da en af mine ryghvirvler er kileformet. Derudover pådrog jeg mig i 2005 et piskesmæld ved en påkørsel. Det betyder, at min ryg er meget svag, og jeg har brug for hjælp til at bære mange ting for ikke at belaste ryggen yderligere. Når vi er ude og fotografere f.eks., er det næsten altid kæresten, der bærer vores udstyr. Kæmper jævnligt med smerter fra ryg og især nakken ved overbelastning (hvilket også bare kan være at få bevæget mig for lidt/for monotone stillinger).

Jeg lider af epilepsi (der dog er under kontrol med medicin) og har en mave-tarmlidelse, som der ikke er sat navn på, men dog forsøgt undersøgt et par gange uden noget entydigt svar. Den påvirker mit liv allermest, fordi jeg har svært ved at tåle en masse forskellig mad, og det er besværligt, når vi skal hjemmefra. Jeg er jævnligt syg med mavesmerter, kvalme og andet ubehag, efter jeg har spist ting, der trigger det, så det er meget omkostningsfuldt at skulle spise væk hjemmefra. Det begrænser også på den måde min sociale omgang med folk en del og gør længere ture væk hjemmefra virkelig besværlige.
Jeg har en form for eksem, som jævnligt blusser op, især i ansigtet. Jeg tåler ikke kulde/varmepåvirkninger i ansigtet. Så får jeg blærer og hæver op. Derudover skal der smøres med forskellige cremer efter badet, for at det samme ikke sker. På hænderne reagerer jeg ved meget kontakt med vand eller rengøringsmidler, og det giver kløende knopper.

Jeg lider af tilbagevendende stress i perioder og tilhørende brændende mund-syndrom, som giver smerter i mundhule og tunge. Det blusser op, når jeg bliver stresset, men hænger sandsynligvis også sammen med svær d-vitaminmangel, som jeg fik konstateret for nogle år siden. Jeg holder det i ave med vitaminer året rundt i stor dosis og prøver at minimere stressen så godt, jeg kan. Jeg har haft stress to gange fra 2013-2015/2016.

Jeg lider af personlighedsforstyrrelse, angst og spiseforstyrrelse. Sidstnævnte udøver jeg ikke fysisk mere, men tankerne tror jeg aldrig, jeg slipper for. De er værst, når jeg har det rigtig dårligt psykisk. Pga. psyken bliver jeg hurtigt træt og udmattet, og det er meget hårdt at være sammen med andre mennesker. Derfor har jeg min primære kontakt til andre via computeren/sms, fordi jeg så bare kan logge af eller slukke for telefonen, når jeg ikke kan holde til mere. Det bliver dog ret ensomt til tider, og det føler jeg mig lidt ramt af for tiden. Har desværre ikke ret mange venner, for jeg bor langt væk fra dem, jeg havde tidligere, før jeg flyttede til Sjælland, og de har travlt med deres egne liv. Forsøger at ændre lidt på det ved at skabe nye kontakter, og jeg vil gerne starte med at svømme igen. Så har jeg lidt at komme ud til.

Ud over ovenstående har jeg det så godt, som jeg nu kan have, alting taget i betragtning. Jeg er ikke længere overvægtig og har ikke været det en del år pga. mave-tarmlidelsen, så jeg spiser pænere (dog begrænset). Jeg er ikke specielt fysisk aktiv - for at sige det mildt :genert: - men kræfterne mangler. Vil dog som sagt gerne starte med at svømme igen. Jeg er førtidspensionist pga. ovenstående lidelser (primært psyken og ryggen, der var de primære sygdomme, da der blev ansøgt), hvilket nok også siger lidt om min helbredstilstand, men jeg er glad for, at det er muligt, når jeg nu har det at kæmpe med, som jeg har.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Indlægaf Pixie88 » 22. jan 2016, 14:55

Jeg er snart 28.
Jeg er nærsynet pga bygningsfejl men selve "grund"synet er perfekt.
Psykisk har jeg to diagnoser, men jeg mærker ikke rigtig noget til dem mere, fordi jeg spiser sundere og ikke længere snakker med folk der egentlig mest var en belastning for mig, uden jeg var klar over det.

Så alt i alt er jeg vist godt nok kørende. Vil næsten påstå at jeg har det godt i krop og sind :-D
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. jan 2016, 15:03

Jeg er 44 og ud over at være nærsynet og kronisk utilfreds med løs hud og kalkunpludder, fejler jeg ikke noget.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Indlægaf tjald62 » 22. jan 2016, 15:16

Jeg er 53 og døjer meget med min astma sådan off and on lige for tiden samt har en fortykket akillessene som ikke kan opereres, men eller har jeg det godt nok ;)
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Indlægaf Maoam » 22. jan 2016, 17:29

Jeg har siden jeg var lille haft problemer med mine knæ, og har for tiden en knæskade. Astma siden jeg var barn. Jeg har haft ondt i lænden siden jeg var 19. Bipolar lidelse og deraf stressfølsomhed og kognitive vanskeligheder. Migræne og diverse infektioner og virussygdomme får jeg ofte, når jeg bliver stresset. Jeg får nemt ondt i senen under fødderne og er nærsynet.

Jeg er midt i 20'erne.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hvor godt er dit helbred i forhold til din alder?

Indlægaf Spjaerten » 22. jan 2016, 17:34

Jeg er 37 men alderen på mine hofter og de nederste ryghvirvler er vist +10 ifht det slid der er :whine:
0
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Helbred"