Er denne debat for indspist og tam?

Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Wizzze » 22. jan 2016, 15:41

Kan se at vi på den gamle debat omtales som rygklappere, indspiste og at indholdet herinde er tamt, og mangler kant.

Er vi blevet for hygge hygge? Vender vi ikke vigtige emner, og kender folk hinanden for godt / er for kammeratlige, så der ikke kommer sandheder på bordet, eller luftes lidt ud ind i mellem? Trænger vi til et rigtig godt skænderi, eller bare et par popcorn tråde, hvor bølgerne går højt? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9521
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7830

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Sophies-mor » 22. jan 2016, 15:43

Jeg ser sådan på det, at indtil videre har der ikke været de store emner at blive "uvenner" med nogle om, og samtidig er vi heller ikke så mange endnu.
Måske kender vi hinanden godt, men jeg er da sikker på, at der nok skal komme kant og popcorn senere. Men man behøver jo heller ikke bevidst gå efter at lave popcorn?
:gruble:
3
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Dime » 22. jan 2016, 15:43

Jeg hygger ikke.
Jeg er jyde.
2
D.itsen
Indlæg: 3325
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8983

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf D.itsen » 22. jan 2016, 15:45

Næh, det synes jeg ikke. Jeg synes vi slipper for det meste at skænderi for skænderiet skyld, og dem der på ingen måde gider høre på andres synspunkter

Men jeg var også træt af den gamle debat og tonen derinde. Har (forhåbentligt) fået slettet alt derinde og aner ikke hvordan stemningen er derinde nu
7
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf kidkomb » 22. jan 2016, 15:47

Jeg synes kun at det er positivt at vi er startet som hygge, hygge. Så kan der blive bygget på efterhånden, som vi bliver flere.
Det er meget svært den anden vej rundt tror jeg.
Vi har allerede udviklet os meget og er på vej til at blive en facetteret debat.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Wizzze » 22. jan 2016, 15:47

D.itsen skrev:Næh, det synes jeg ikke. Jeg synes vi slipper for det meste at skænderi for skænderiet skyld, og dem der på ingen måde gider høre på andres synspunkter

Men jeg var også træt af den gamle debat og tonen derinde. Har (forhåbentligt) fået slettet alt derinde og aner ikke hvordan stemningen er derinde nu


Der er meget rumklang for ikke at sige ekko. Det er lidt ligesom et supermarked lige efter jul, hylderne er meget tomme :D
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Wizzze » 22. jan 2016, 15:51

D.itsen skrev:Næh, det synes jeg ikke. Jeg synes vi slipper for det meste at skænderi for skænderiet skyld, og dem der på ingen måde gider høre på andres synspunkter

Men jeg var også træt af den gamle debat og tonen derinde. Har (forhåbentligt) fået slettet alt derinde og aner ikke hvordan stemningen er derinde nu


Jeg synes kunstigt skabt uenighed, er ret kedeligt, og negativitet for negativitetens skyld vil jeg gerne undgå, men jeg kan godt savne nogle af de "gamle" tråde fra debatten, hvor der var gang i den, på en sjov positiv måde, og det ikke handlede om at tryne den anden mening, eller hvor der bare var mange forskellige karakterer der deltog i debatterne, med deres unikke tilgang til verden.

Der er ikke lige nogen der står overfor at skulle slå et køleskab ihjel, vel? eller måske en kummefryser :-D
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf kidkomb » 22. jan 2016, 15:53

Wizzze skrev:
Jeg synes kunstigt skabt uenighed, er ret kedeligt, og negativitet for negativitetens skyld vil jeg gerne undgå, men jeg kan godt savne nogle af de "gamle" tråde fra debatten, hvor der var gang i den, på en sjov positiv måde, og det ikke handlede om at tryne den anden mening, eller hvor der bare var mange forskellige karakterer der deltog i debatterne, med deres unikke tilgang til verden.

Der er ikke lige nogen der står overfor at skulle slå et køleskab ihjel, vel? eller måske en kummefryser :-D

Næh, men sidste nye trend på de sociale medier er vist, at vise sine bryster med en kuglepen under.
Tsk, tsk, de skulle bare vide....
10
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55858
Kontakt:

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Ado » 22. jan 2016, 16:00

Narh, jeg ved sgu ikke. Er vi ikke alle bare blevet ældre? Og klogere?

Altså, jeg kan da godt se, at det virker meget fryd og gammen herinde. Og at popcornstråde er i restordre. Men det tillægger jeg altså, at diverse trolls ikke har fundet herind. Og så tror jeg også det har en del at sige, at der har været ret stor enighed om fra starten, at "hvad vil du sige til en unavngiven debattør"-tråde ikke behøvede at være herinde. Den var virkelig en led satan. (Sagde kvinden, som i den grad var ivrig bruger af den).

Om der mangler kant? Det ved jeg ikke. Gør der? Måske lidt? Jo, altså - jeg savner da tit de der cliffhangertråde, hvor man ikke havde tid til tissepauser. Men de har jo heller ikke været på Jubii i 100 år. Men jo, det kan godt virke meget blankpoleret herinde. Men det behøver ikke betyde noget negativt. Jeg har faktisk nydt at det har været muligt at debattere følsomme emner, uden det er endt i trailerfulde "rulle-øjne" smileys.

Men - udefra set, kan jeg godt se lidt af årsagerne til Jubii-bagtalelsen. Jeg havde en periode herinde, hvor jeg syntes det virkede som om man ikke kunne skrive bøh, uden nogen følte sig trådt over tæerne/syntes man var en kegle. Og hvor jeg tænkte: "I guder; hvor er det bare High School herinde. Og hvor ER jeg da bare ikke med i kliken af Mean Girls".
Men sådanne perioder er vel naturligt nok. Og så holdt jeg bare min aktivitet lidt nede. Ligesom jeg da også har tænkt "kvajpande" i nogle tråde herinde, men hvor jeg bare ikke har gidet at starte et debatdrama op.


Men jeg synes nu det er et fint sted. Og hyggeligt og sagligt. Og hey; dem på Jubii er jo bare sure, fordi vi er skyld i, at der ikke sker en skid i Høvdingens hule.
13
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9161

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Kommodedyret » 22. jan 2016, 16:31

Jeg tror at nogen forveksler kant med personangreb.
10
Closure, closure, closure closure closure
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Firebird » 22. jan 2016, 16:32

Kommodedyret skrev:Jeg tror at nogen forveksler kant med personangreb.


Jeg tror nogen forveksler humor med personangreb.
2
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9161

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Kommodedyret » 22. jan 2016, 16:35

Firebird skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg tror at nogen forveksler kant med personangreb.


Jeg tror nogen forveksler humor med personangreb.


Hej Vintersol,
Du lovede sådan set at holde dig lagt væk fra mig, så det synes jeg faktisk at du skulle leve op til. Jeg GIDER ikke noget fnidder med dig, jeg gider ikke at skændes og at nedgøre hinanden. Hold dig væk fra mig.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Juki » 22. jan 2016, 16:44

Jeg synes både denne her side og Jubii er hvad man gør det til.

Hvis man vil have gang debatten, så må man squ også selv være med til at skabe den, i stedet for bare at brokke sig over at der ikke sker en skid. Og dem der der kommer efter en årelang pause og synes debatten er død skal altså lukke røven. Det er squ så dobbeltmoralsk.

Men ellers tænker jeg som Ado at vi er mange der er blevet ældre, klogere og/eller har fået andre interesser i livet Billede
7
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Pixie88 » 22. jan 2016, 16:54

Jeg ser intet galt i, at vi er en gruppe mennesker der hellere vil hygge og holde en god tone, end vi vil være ærkefjender på kryds og tværs. Det er jo pisse belastende, den slags er jeg blevet for gammel til at orke :gammel:
Jeg synes her er tilpas meget kant, uden at der går rundkreds i det.
9
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Fuck.exe » 22. jan 2016, 16:56

Jeg synes at det er helt vildt fjollet at gå op i hvad en anden debatside tænker om os :)
11
Gulvaber er også mennesker.

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"