Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Pixie88 » 22. jan 2016, 16:28

Smiling_Goat skrev:Jeg er troende kristen, og han ved det. Han har altid syntes, det var åndssvagt, for Gud findes jo tydeligvis ikke.. Nu vil han så melde sig ind i den skide "religion" baseret på et flyvende spaghettimonster. Er det mig, der er noget galt med, når det gør mig virkelig ked af det? Han forventer, at jeg respekterer hans religion, som han respekterer min, men siger selv, at han ikke tror på monstret. Han tror på alt det andet religionen står for (som åbenbart er gode handlinger er godt dårlige handlinger er dårlige.) Jeg har pga. Det her undersøgt "religionen." Men det virker ikke som om, de helt selv kan beskrive, hvad de tror på. Dybest set ser det ud til at handle om at gøre grin med religiøse mennesker.

Jeg har forsøgt at forklare ham, hvorfor det gør mig ked af det, og det ikke handler om religionen, men den kendsgerning at han ikke rent faktisk tror på monstret - og jeg mener ikke, man kan tro på en religion, hvis man ikke tror på guden i den religion. Men han hører bare, at jeg er imod hans religion, og det er bare typisk religiøse mennesker. Det er jo for helvede ikke det, der handler om. Det handler om respekt.

Har han meldt sig ind i denne nye religion, for at gøre nar ad dig, eller hvad et formålet?
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf achillaxedprune » 22. jan 2016, 16:57

Pixie88 skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg er troende kristen, og han ved det. Han har altid syntes, det var åndssvagt, for Gud findes jo tydeligvis ikke.. Nu vil han så melde sig ind i den skide "religion" baseret på et flyvende spaghettimonster. Er det mig, der er noget galt med, når det gør mig virkelig ked af det? Han forventer, at jeg respekterer hans religion, som han respekterer min, men siger selv, at han ikke tror på monstret. Han tror på alt det andet religionen står for (som åbenbart er gode handlinger er godt dårlige handlinger er dårlige.) Jeg har pga. Det her undersøgt "religionen." Men det virker ikke som om, de helt selv kan beskrive, hvad de tror på. Dybest set ser det ud til at handle om at gøre grin med religiøse mennesker.

Jeg har forsøgt at forklare ham, hvorfor det gør mig ked af det, og det ikke handler om religionen, men den kendsgerning at han ikke rent faktisk tror på monstret - og jeg mener ikke, man kan tro på en religion, hvis man ikke tror på guden i den religion. Men han hører bare, at jeg er imod hans religion, og det er bare typisk religiøse mennesker. Det er jo for helvede ikke det, der handler om. Det handler om respekt.

Har han meldt sig ind i denne nye religion, for at gøre nar ad dig, eller hvad et formålet?


Det tænker jeg også... Og det lyder bare helt enormt nedern og underligt provokerende. Hvorfor opfører han sig så lamt?
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. jan 2016, 17:08

Ej, hvor er han ikke spor sød.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf ManicNinja » 22. jan 2016, 18:27

Smiling_Goat skrev:Nope.. Men jeg tror ikke det skyldes et ønske om at såre mig. Jeg tror bare ikke, han forstår hvor vigtig religion er for mig (jeg er jo netop ikke fanatisk) ikke rigtigt ved, hvad kristendommen går ud på og synes tanken om en godkendt religion baseret på et flyvende spaghettimonster et hysterisk morsomt - jeg kan også godt se det sjove, i teorien.

Jeg er bare træt, hormonel og trist, så det rammer lidt hårdere i dag.


Du kan hilse ham og sige, han skal være glad for, han ikke er kæreste med mig. Hoooold nu kæft ... Jeg var nok kommet til at sige noget meget højt til ... eller ad ... ham. Ahem.

Var blevet så fucking gal! Og jeg er ikke engang religiøs. Men det dér med grundlæggende overbevisninger ... Øj, man skal passe på. Og man skal da i hvert fald ikke bede andre vise respekt over for noget, man ikke selv har respekt for. Heller ikke som en eller anden syg joke som et eller andet statement. Ajmen, for filan da!

Det er ikke, at jeg ville kræve en undskyldning i 30 oktaver og på gennemslagspapir osv. Men det ville sgu være rart, hvis han kom listende senere og bare havde indset, at det måske ikke lige var det emne og den måde, der skulle stampes rundt i. Ville nok ikke snakke en masse om det. Bare komme ham i møde og foreslå, vi glemte det. Ikke altid den slags komplekse sager bliver bedre af en masse snak. Og tja, dérfra kunne man måske bare vælge at være stiltiende forskellige ift det dérsens religion, tænker jeg.

Men jo. Kan SAGTENS forstå, du føler dig ramt og trist. Bare det, jeg ville sige. Lod mig vist rive med. :)
Senest rettet af ManicNinja 22. jan 2016, 19:09, rettet i alt 1 gang.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf ManicNinja » 22. jan 2016, 18:59

Nja. Jeg synes, din første udlægning lød noget mere følelsesmæssig - og jeg synes også, det lød, som om du - med rette - følte dig ramt. Fordi hans adfærd ret uundgåeligt også bliver til et statement om dig (fordi du er religiøs). Og somme tider tror jeg, det kan være godt at holde fast i, at man føler sig ramt, hvis det er sådan, man har det. Man behøver ikke altid at formå at være rationel omkring alt. Ikke lige med det samme i hvert fald.

Men okay. Så længe I finder ud af det på jeres måde. Jeg havde sgu nok taget et par dage for mig selv ... :genert:
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Buller » 22. jan 2016, 19:07

Smiling_Goat skrev:Nope.. Men jeg tror ikke det skyldes et ønske om at såre mig. Jeg tror bare ikke, han forstår hvor vigtig religion er for mig (jeg er jo netop ikke fanatisk) ikke rigtigt ved, hvad kristendommen går ud på og synes tanken om en godkendt religion baseret på et flyvende spaghettimonster et hysterisk morsomt - jeg kan også godt se det sjove, i teorien.

Jeg er bare træt, hormonel og trist, så det rammer lidt hårdere i dag.


Måske du så skal overveje at vente med at reagere til du selv kan mærke om det er ren hormornella der taler eller hvad det er. Især når du godt selv kan se at det nok ikke er for at såre dig han gør det.

For hvis du ikke selv er fanatisk kristen, hvad er det så du har gang i mht at dømme hans religion som mindre korrekt, fordi den ikke følger samme dogmer som din. Og hvorfor er det en personlig fornærmelse?

Jeg forstår det ikke, du vil gerne have religionsfrihed, men kun til dem der har de rigtige religioner eller hvad menes der?
2
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Joe » 23. jan 2016, 03:37

Han er i byen, med nogle mennesker, jeg ikke kender, og har siden kl 2 ikke haft strøm på telefonen.
Jeg har nu ligget vågen i en halv time og været bekymret over at jeg dermed ikke kan få fat i ham, og ikke ved hvornår han tager hjem (og dermed om han er taget hjem, men de gået kold et sted mellem metro og lejlighed.)

Møgmand.
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Zombie » 23. jan 2016, 09:23

The Church of the Flying Spaghetti Monster - may His noodly appendix touch our souls.

Jeg er selv "Pastafarian" - jeg er også troende kristen.

CFSM (Church of the Flying Spaghetti Monster) blev dannet for mange år siden, da en amerikansk underviser eller professor (i high school tror jeg) af et school board blev tvunget til at undervise i kreationisme på lige fod med Darwins evolutionslære. Argumentet var, at siden så mange troede på kreationisme og det ikke kunne modbevises, at Gud havde skabt verden på 7 dage, så skulle han undervise i begge ting i biologi.

Professoren blev så hamrende arrig, at han oprettede sin egen "kirke" på internettet. Guddommen var et usynligt, flyvende spaghettimonster. Da diskussionen om kreationisme versus videnskab/evolutionsteori var på sit højeste dengang (det er måske 10 år siden), fik han hurtigt en stor tilslutning fra folk, der delte hans synspunkt.
I takt med at hans kirke voksede, kunne han lægge pres på school board: Han ønskede at undervise i, hvordan Jorden var blevet skabt af spaghettimonstret, ud fra en kødbolle - og grunden til, at man ikke kunne modbevise noget af det, var fordi det flyvende spaghettimonster ville røre ved forsøgsresultaterne med sin usynlige nuddel-arm og ændre dem. Derfor er det umuligt at bevise tilstedeværelsen af spaghettimonstret!

Sagen kom langt i det juridiske system i USA. Det blev til sidst afgjort, at skulle professoren undervise i kreationisme i biologi-timerne, så måtte han også gerne undervise i Pastafarianism iført et dørslag/spaghetti si på hovedet.
School board valgte så, at droppe deres krav - så nu undervises der kun i Darwins evolution. Og ingen religiøse overbevisninger - hverken kristne eller pastafariske.

USA har en del problemer med fanatiske kristne, der fra tid til anden forsøger at presse deres tro ind upassende steder. Derfor blev "kirken" med Flying Spaghetti Monster ved med at vokse - fordi medlemmerne på den måde havde noget at henvise til, som kunne lægge pres på beslutningstagerne.

En kvinde fik eks. lov til at være iført et dørslag på sit kørekort, under henvisning til at muslimske kvinder jo må bære tørklæde på deres kørekort.
En anden medarbejder blev tvunget til at arbejde henover julen, fordi vedkommende ikke var kristen. Vedkommende fik så lov til at holde en uges ferie på et andet tidspunkt, fordi kirken indførte sine egne tilsvarende helligdage - vist nok i den mest attraktive ferieperiode, bare for at være på tværs. Og fik han ikke lov til dét, ville hans arbejdsplads blive trukket i retten for diskrimination - så de havde intet valg.


Spørger man medlemmerne af denne "kirke", så tror de på Det Flyvende Spaghetti Monster. Det er de nødt til at holde fast i, fordi de ikke ellers kan anerkendes som religion og på den måde få trumfet deres mærkesager igennem.

En del af medlemmerne er ateister, og har tendens til at gøre nar af troende mennesker - det har en del ateister desværre. De er mega nederen.

Men "kirken" i sig selv, er ikke en hån. Den er skabt som et modtræk, for at kunne lave forskellig religiøs betinget aktivisme og for at sikre, at kreationisterne i primært USA, ikke får foden inden for de videnskabelige områder, da det har været et reelt problem.


I sig selv, er medlemskab af denne "kirke" ikke nedladende over for troende - som nævnt er jeg selv medlem, og jeg kender andre troende som også er medlemmer, fordi vi tror på at tro og videnskab skal og må adskilles i alle henseender. Vi vil gerne støtte denne aktivisme.

Når det så er sagt og forklaret, så virker det som om, at din kæreste SMILING GOAT, hverken har sat sig særlig godt ind i kirken og/eller ikke har formået at formidle grundbudskabet og historien bag, på en særlig fed måde.

Dermed står tilbage, at selve "kirken" ikke er nederen over for religiøse, men det betyder ikke at din kæreste ikke har været nederen over for dig.

Jeg var gået helt amok og var blevet skide sur - selvom jeg selv er medlem. Den attitude, du beskriver mellem linjerne - det er ikke i orden.
13
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Sevii » 24. jan 2016, 12:52

Det er en lidt vanskelig situation, fordi jeg tabte jo min iPad - eller rettere sagt den faldt ud af den der beskyttelse der fejlet i sit eneste job, nemlig at beskytte ipaden. Så derfor kom der nogle revner i glasset, men det var til at overleve da det ikke var på skærmen, hvor man skal læse. Det var kun ude i siden.
Jeg fortæller min kæreste det, og han tager så meget alvorligt og piller ved min iPad. Han trykker så for hårdt der hvor der er en revne, så det udvikler sig til flere store revner der til sidst går tværs over skærmen.
Der synes jeg han er en stor dum nar, men samtidigt bliver jeg irriteret over at jeg ikke bare kan give ham hele skylden, fordi han ville bare hjælpe.
Jeg er selvfølgelig offeret i denne fortælling. Jeg er lidt trist over det her, fordi jeg er samtidigt for nærig til at gøre noget ved det.
1
:banan: :banan:
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Firebird » 27. jan 2016, 08:01

Angelina skrev:Da han for tredje nat i træk holdt mig vågen med sit snorken, der var han en nar af rang... og jeg begyndte at overveje hvor lang tid man mon ville få i spjældet for at kvæle nogen med en pude grundet snorkeri... altså, det er vel formildende omstændigheder?


Holder han pauser i snorkeriet hvor han ikke trækker vejret? hvis han gør, kunne det tyde på søvnapnø, også skal han have en CPAP maske. Ellers risikerer du at han lige pludselig slet ikke snorker. Som i aldrig mere.
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf kokkenok » 28. jan 2016, 23:04

"The Gospel of the Flying Spaghettimonster" , pastafariasmens hellige skrifter, kommer ind på baggrunden for Bobby Hendersons ide, med det Flyvende Spgahettimonster.
Som Zombien også så nydeligt, har beskrevet.
Jeg vil gå så langt som til at anbefale at købe den. om ikke andet, så fordi der er pirater i! ;)
Men også fordi, at som Zombien og onkel Skum skriver, at den først og fremmest er et oprør/modtræk, på nogle strømninger, vi lige knap har set på nogen måde her i Europa siden Darwins tid.

Jeg tror også den måske kan bruges til at bygge endnu mere bro imellem dig og din kæreste.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Mus84 » 30. jan 2016, 18:54

Ballademager skrev:Han er lidt en nar omkring rengøring. Han hader det, og det er fair nok. Jeg er ikke fantatisk, men trives bedst med et rent og ryddeligt hjem, og jeg ser helst, at der bliver gjort rent en gang om ugen. Det er for mig en del af gamet i en husholdning på linje med opvask, indkøb og den slags. Ikke sjovt, men det skal gøres. Hans manglende interesse i rengøring betyder, at jeg skal drive det og sørge for at indkalde ham i kalenderen, når der skal gøres rent (hans eget ønske). Det, der irriterer mig, er, at han synes, jeg ødelægger hans aften, når jeg insiterer på, at vi skal overholde vores plan. Siger ofte til ham, at det er ok, at han venter med sin del, hvis han ikke orker det den aften (han har selv været med til at sætte tidspunktet). Men hvis jeg så gerne vil have min del overstået, så synes han, at jeg ødelægger hans afslapning. Jeg vil gerne have en rengøringshjælp, og synes, det er en oplagt løsning på problemet, men det vil han ikke, for han mener, at det er pinligt, og at jeg skal blive bedre til at trives med rod :stoned:

Overvejer bare at booke en rengørinshjælp selv, for det andet er simpelthen SÅ irriterende! :rulle:


Kan kun anbefale rengøringshjælp. Det sparer os for mange konflikter.
1
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Urtekussen » 30. jan 2016, 19:09

(OT, men hvordan kan man være kristen OG pastafarian? Er det ikke i direkte strid med biblens første bud?)
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf Zombie » 30. jan 2016, 19:28

Urtekussen skrev:(OT, men hvordan kan man være kristen OG pastafarian? Er det ikke i direkte strid med biblens første bud?)


Hvis de rent faktisk troede på et flyvende spaghetti monster, jo. Men det er jo ikke pointen, og vi tror ikke rigtig på det.
1
aka Forbies

:gammel:
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvornår har din kæreste sidst været en nar?

Indlægaf bluetof1 » 31. jan 2016, 02:37

Lige nu.
Han besøger en ven her i weekenden, hvilket er helt fint. Aftalen når man er afsted med overnatning er, at man altid kan nås på telefon hvis der nu er noget. Det er der heldigvis sjældent, men i nat er der altså noget. Tre af fire børn er syge og græder, hvilket de også gjorde natten til lørdag, så jeg har i løbet af de sidste to døgn sovet 45 minutter. Jeg er ved at være træt.
Det giver sig bl.a. udslag i at jeg mildest talt ikke har meget tålmodighed med ungerne og jeg blev ikke glad da den raske af dem bestemte sig for at begynde at græde højlydt lige da de tre andre var faldet i søvn. I skrivende stund er to børn vågne og skriger på skift.
Long story short: han skal holde vores aftale og tage den forbandede telefon så jeg kan få ham hjem nu i stedet for i morgen kl. halv ni.
Den yngste har så meget feber og trækker vejret så dårligt at en vurdering ved vagtlægen heller ikke ville være hysteri.

Så jeg er en smule irriteret på ham lige nu. Hvis det så bare var første gang, men det er det ikke. Undskyldningen er hver gang "jamen, jeg ringer da ikke til dig hvis de er syge når du ikke er hjemme!". Det er sgu da sagen totalt uvedkommende, asshat. Måske skulle du begynde at gøre det i stedet for at holde på din ret til martyrium (en anden ting hvor han er en nar. Jeg magter det faktisk ikke rigtig).
2
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.

Tilbage til "Forhold og sex"