Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 22. jan 2016, 18:16

Julie skrev:Jeg kan se, mange af jer bruger crosstraineren .. Hvad er en god begynderindstilling? Jeg har lidt svært ved at regne den maskine ud :P Og SKAL man stå og rive i de der stænger, eller giver det bare noget ekstra? #newbie


Jeg har den normalt på 5 og kører på en halv time. Mit mål er 300 kcal forbrændt, og kan jeg se, der skal speedes op, kan vores bruges til step ved ikke at bruge stængerne, og så når jeg det som regel til den fastlagte tid.

Forleden prøvede jeg med 10, men selvom det var hårdere, gav det ikke noget videre på kaloriefronten.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 22. jan 2016, 18:18

Jeg kom ikke ned at træne i dag. Mageligheden aka sofaen vandt.

Jeg tager revanche i morgen...
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf superboa » 22. jan 2016, 18:21

Er vældigt tilfreds med denne uge ind til videre :)
Tæl skridt kampagnen holder mig på fødderne (i dag blev det til 1 times gang i solskinnet :love: ), maden er fornuftig og krydret med friskpressede juicer, jeg får lavet øvelser for mig ryg/nakke/skuldre og balancebrættet er kommet i brug - og det alt sammen trods en uge med mange arbejdsdage :)
3
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 23. jan 2016, 15:44

Jeg har fået trukket noget jern i dag - bl.a. 110kg i røvpres :afro: To fastedage gennemført i ugen, men den i går var godt nok drøj. Hold kæft, hvor jeg tænkte på mad hele tiden. Jeg bliver altså så skidesur af at faste, at jeg nok er nødt til at finde på noget andet :genert: Ideen er god nok, og det virker også på vægten, men jeg er muligvis fyret, skilt og barnløs, før jeg er færdig. Nå, men målet er nået, og det er jeg tilfreds med.

Vi skal til at flytte, hvilket jeg absolut hader og afskyr, så der er generelt lidt rod i mit liv lige nu. Det gør det altså ikke nemmere at køre militærdisciplin på kost og motion.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jan 2016, 15:55

Novella skrev:Jeg har fået trukket noget jern i dag - bl.a. 110kg i røvpres :afro: To fastedage gennemført i ugen, men den i går var godt nok drøj. Hold kæft, hvor jeg tænkte på mad hele tiden. Jeg bliver altså så skidesur af at faste, at jeg nok er nødt til at finde på noget andet :genert: Ideen er god nok, og det virker også på vægten, men jeg er muligvis fyret, skilt og barnløs, før jeg er færdig. Nå, men målet er nået, og det er jeg tilfreds med.

Vi skal til at flytte, hvilket jeg absolut hader og afskyr, så der er generelt lidt rod i mit liv lige nu. Det gør det altså ikke nemmere at køre militærdisciplin på kost og motion.


Hvordan faster du?

Uh - flytning! Hate it! Men fedt, du har fået trænet (hvad er røvpres? :genert: )

Det eneste produktive, jeg har gjort i dag, er at lægge en hulens masse vasketøj sammen. Tv, pc og sofa holder i den grad fast. Det blev heller ikke til træning i dag :fløjt: :sur:
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 23. jan 2016, 16:04

Røvpres hedder åbenbart "seated leg press" - det er vistnok meningen, at den skal være ond samme steder, som når man squatter med en vægtstang på skuldrene, men det er nu næppe det samme, fordi det er en fikseret stilling. Anyways 110 kg. Det lyder sejt :D Og det tager helt sikkert fat i baldemusklerne.

Billede

Jeg faster med 2 x 250 kcal i løbet af en dag. Det gør mig skingrende hvinende i hovedet, rystende kold, høj og glasklokkeagtig, sitrende i musklerne, ukoncentreret, fraværende, sur og snappy og meget træt. Ret svært at gennemføre, når jeg er på arbejde, men næsten helt umuligt, når jeg er hjemme, fordi jeg så er i nærheden af køleskabet.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jan 2016, 16:09

Novella skrev:Jeg har fået trukket noget jern i dag - bl.a. 110kg i røvpres :afro: To fastedage gennemført i ugen, men den i går var godt nok drøj. Hold kæft, hvor jeg tænkte på mad hele tiden. Jeg bliver altså så skidesur af at faste, at jeg nok er nødt til at finde på noget andet :genert: Ideen er god nok, og det virker også på vægten, men jeg er muligvis fyret, skilt og barnløs, før jeg er færdig. Nå, men målet er nået, og det er jeg tilfreds med.

Vi skal til at flytte, hvilket jeg absolut hader og afskyr, så der er generelt lidt rod i mit liv lige nu. Det gør det altså ikke nemmere at køre militærdisciplin på kost og motion.


Jeg fandt lynhurtigt ud af, at faste ikke er for mig, medmindre det selvfølgelig sker uplanlagt, fordi jeg en dag ikke er særlig sulten. Eller fordi jeg tager en detox-dag.
Jævnlig planlagt faste med indtag af meget få kalorier får mig til at tænke alt for meget på mad og kommer til at gøre det til forbuden og skamfuld frugt, og det er lige præcis det forhold, jeg IKKE vil have til mad.

Rent praktisk forvirrer det også min kognitivt udfordrede hjerne ikke at køre efter samme model hver dag.

Jeg synes, at sådan noget som 5:2 lyder rigtig godt som koncept, og jeg tvivler ikke på, at det oprigtig fungerer for mange, men for mig gør det bare ondt værre.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jan 2016, 16:27

Novella skrev:Røvpres hedder åbenbart "seated leg press" - det er vistnok meningen, at den skal være ond samme steder, som når man squatter med en vægtstang på skuldrene, men det er nu næppe det samme, fordi det er en fikseret stilling. Anyways 110 kg. Det lyder sejt :D Og det tager helt sikkert fat i baldemusklerne.

Billede

Jeg faster med 2 x 250 kcal i løbet af en dag. Det gør mig skingrende hvinende i hovedet, rystende kold, høj og glasklokkeagtig, sitrende i musklerne, ukoncentreret, fraværende, sur og snappy og meget træt. Ret svært at gennemføre, når jeg er på arbejde, men næsten helt umuligt, når jeg er hjemme, fordi jeg så er i nærheden af køleskabet.


Ah, den. Den klarer jeg lige og lige 80 kg på :lol:

Sådanne fastedage har jeg også ind imellem. Mange klager over det de første 2-3 uger, men får det så godt, når kroppen har vænnet sig til det. Får du væske nok?

Personligt har jeg det bedst med 100 kcal til morgen, 8-50 til frokost og så 250-300 til aften. Jeg er meget i gang på arbejde, så jeg har nærmest ikke tid til at tænke på mad. Har lige en krise mellem 9-11, men så går det nemt resten af dagen. Især, når vandbalancen er god. Jeg træner også bedst på fd.

Men igen - faste er godt for nogen, mens andre ikke kan holde det ud.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jan 2016, 16:37

GnueN skrev:Jeg har altså ikke glemt mine mål. Tværtimod har jeg fulgt dem slavisk. Men en skriftlig prøve + åndssvagt lange arbejdsdage har gjort det lidt svært at holde mig opdateret med mine mål. Tilgiv mig! Jeg er en orm! :stoned:


Du er undskyldt! :gogo:

Håber, din opgave blev god.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jan 2016, 16:45

Jeg har indtil videre gennemført mine mål om regelmæssige, varierede måltider og daglig motion hele ugen igennem.
Det er, udover at være behageligt i sig selv, en kæmpe sejr ift. mine kognitive vanskeligheder. Den første uge af januar gik jo nemt, men jeg var virkelig skeptisk omkring, hvad opgaveugen ville kunne komme til at betyde i negativ retning, da mit sind stadig har meget nemmere ved at hoppe med på dårlige end gode vaner.
Men det er gået over al forventning! At jeg så bortset fra det har været aldeles inaktiv, går jeg ikke så meget op i. Min undervisning starter først i næste uge, og jeg vidste godt, at det ville komme til at kræve en del afslapning ovenpå fire dages manisk opgaveskrivning.

Min døgnrytme er ved at komme i orden. Jeg har været bekymret for mit store søvnbehov, men i morges vågnede jeg omsider efter syv timers søvn uden at være søvndrukken eller have summen i benene.

Jeg er på de her tre uger blevet knap 2 kg. lettere, og det er jeg godt tilfreds med, når nu den ene uge på det punkt kun havde som mål ikke at tage på. Jeg skal dog have justeret tidspunkterne for mine måltider, da jeg tidligere har haft gode erfaringer med at spise let og forholdsvis tidlig aftensmad.
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 23. jan 2016, 16:54

Guilded_Lily skrev:Ah, den. Den klarer jeg lige og lige 80 kg på :lol:

Sådanne fastedage har jeg også ind imellem. Mange klager over det de første 2-3 uger, men får det så godt, når kroppen har vænnet sig til det. Får du væske nok?

Personligt har jeg det bedst med 100 kcal til morgen, 8-50 til frokost og så 250-300 til aften. Jeg er meget i gang på arbejde, så jeg har nærmest ikke tid til at tænke på mad. Har lige en krise mellem 9-11, men så går det nemt resten af dagen. Især, når vandbalancen er god. Jeg træner også bedst på fd.

Men igen - faste er godt for nogen, mens andre ikke kan holde det ud.


Jeg synes, at jeg får væske nok. Det er helt sikkert bragende ketose, som jeg kender det fra LCHF, og det holder delvis ved dagen efter, selv om jeg spiser. Det kan så også godt være, at jeg får lidt for lidt væske, men under alle omstændigheder er det en sultomstilling. Jeg tager noget medicin, som ikke fungerer helt så godt, når jeg ikke spiser. Måske går det bedre efter de første uger. Det kan også godt være, at jeg skal have bare lidt kcal løbende hen over dagen, bare lidt suppe eller lignende.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 23. jan 2016, 17:03

Jeg er sur i dag. Har taget 1,5 kg på i løbet af 2 dage selvom jeg har spist noget så regelret og både løbet 11 km og været til stepfitness :sarkasme: Hader når kroppen laver den slags lortetricks!! :evil: nu har jeg været til fødselsdag og ædt bizarre mængder lasagne og tiramisu, virkelig lækkert. Overvejer at fortsætte resten af aftenen i samme stil med alverdens slik og chokolade og kage og og og :savl: nu må vi se om jeg finder min rygrad. I morgen vanker løbetur og op-på-hesten igen.

God lørdag aften!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jan 2016, 17:05

Er der forresten nogen, som har en ide til. hvad jeg kan bruge en masse hytteost til?

Jeg køber det stort set aldrig pga. min laktoseintolerance, men nu var det der lige til ren foræringspris, og min mave har det ok med enkelte laktoseprodukter engang imellem, fordi jeg så kan dosere laktasepillerne ret præcist.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jan 2016, 17:07

GnueN skrev:
Hah den er slet ikke færdig - men den er i... ahem.. research-fasen. Du ved, den hvor man burde sidde og finde hoved og hale i sin empiri, men alligvel bare ender med at sidde og overspringshandle herinde. :lol:


Ah ja - dén fase :lol:

Jeg var glad for, jeg ikke havde internet dengang, jeg skulle skrive min bachelor. Den blev skrevet på en weekend, opfyldte kun lige kravene. Jeg lånte pengene fredag og købte computeren samme dag, sov vel 3-4 timer pr. nat og måtte opgive at koble printeren til, så jeg måtte ordne det hele i panik sammen med mindst 80 andre på seminariet mandag.

Eneste overspringshandling dengang var 7-kabale :lol:

*mumler noget om at arbejde "bedst" under pres*
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Slettet bruger » 23. jan 2016, 17:08

DetSorteCirkus skrev:Er der forresten nogen, som har en ide til. hvad jeg kan bruge en masse hytteost til?

Jeg køber det stort set aldrig pga. min laktoseintolerance, men nu var det der lige til ren foræringspris, og min mave har det ok med enkelte laktoseprodukter engang imellem, fordi jeg så kan dosere laktasepillerne ret præcist.


Man kan blande det med tun og guffe det. Men det er nok en ret der appelerer mere til singlemænd :)
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"