Er denne debat for indspist og tam?

Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. jan 2016, 19:38

adagio skrev:
Fru Sunshine skrev:
adagio skrev:
Fru Sunshine skrev:Og hvad er "kant"? Er det popcorn og tilsvining, kan jeg følge jer. Ellers ikke.


"Hvad fik du at spise i går?"-trådene er en meget stor del af trafikken her.

Det var det da også på DD.


Ja, men det virker som en større del her. Og de lange politiske debatter på 20 sider er ikke her, de dør efter 2 sider.

Men det viser vel også, hvad de fleste har lyst til at deltage i.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf HappyHippo » 22. jan 2016, 20:38

Ja, her er kedeligt, men det er der i den grad også på jubii. Mon ikke det kommer, der har da været splid lidt hist og her.

At Code er skide utilfreds er jeg ligeglad med. Så må han blive på jubii. Sidst jeg hørte fra ham herinde var da han kom tilbage fordi han havde indset at her var bedst ? :gruble:
0
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Æske » 22. jan 2016, 20:45

Jeg skal bæres ud. Punktum :-D
7
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Rapfisk » 22. jan 2016, 20:49

Jeg synes, her er dejligt, og jeg føler mig tryg ved at vende meget personlige problemstillinger. Det savner jeg på Jubii nu.
9
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Anilara » 22. jan 2016, 20:58

Ja, her er indspist, synes jeg. Jeg savner udefrakommende, der skriver deres dilemmaer herinde, og en enkelt gang i mellem også en debat, som provokerer.
Jeg forsøger at rekruttere flere fra en anden debatside med brevkassespørgsmål herover, og har da indtil videre set 2 poste deres indlæg her også.
Jeg har dog også bidraget lidt til det indspiste, ved bl.a. også at få andre gamle brugere med herover. Ikke at jeg udelukkende synes det er en skidt ting - men her er en meget intern stemning, som både lokker folk til, og skræmmer folk væk. :)
Senest rettet af Anilara 23. jan 2016, 03:46, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. jan 2016, 21:01

Mon ikke det også hænger meget sammen med, hvor på DD man kom før?

Jeg kan godt forstå, at her virker lidt dødt, hvis man mest var til K&S, og at den type emner ikke fylder så meget her pt. skyldes vel omvendt netop også, at der ikke er så mange fra den del af DD, som er flyttet med.
Senest rettet af DetSorteCirkus 22. jan 2016, 21:04, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Ado » 22. jan 2016, 21:01

klyt skrev:
Ado skrev:
klyt skrev:
Ado skrev:Og altså; så kan jeg ikke tage det alvorligt, når klagen kommer fra en person, som ikke engang har gidet at gøre en indsats selv. Men sådan er der jo så meget.
Jeg opfatter det mere som en bekymring og forundring end en klage.

En bekymring ligefrem? :D
Altså, er det at tage DD for højtideligt da, hvis det stikker lidt dybere end forundring? Tjah, det må du da genre synes min tolkning er :)

Okay. Det gør jeg så.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Spjaerten » 22. jan 2016, 21:16

Her er så hyggeligt.
Og ja jeg vil da gi ret i her er lidt indspist men det er det jeg godt kan li ved stedet.

Men jeg bruger det også kun som et smalltalk sted.

Det er længe siden jeg har haft behov for decideret debat.

For min skyld måtte vi gerne stoppe med det her deltager antal (og det må man nok ikke sige ;) )
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf 2SHY » 22. jan 2016, 22:25

Jeg synes her er en dejlig stemning. Det er hyggeligt og trygt og har da være medvirkende til at jeg fik oprettet en tråd jeg nok ellers ville have holdt for mig selv, hvis jeg havde frygtet at der ville gå hat og briller i den.

Ja der er nogle jeg bare slet ikke kan med og nok aldrig kommer til at kunne med og der må jeg bare rulle med øjnene for mig selv og trække på skuldrene. Præcis ligesom andre må gøre det hvis de har issues med mig.

Jeg kan da godt savne popcorntråde men altså... Jeg tror også at debatten skal have lov at udvikle sig. Der kommer dagligt nye til og stedet har ikke engang eksisteret i et år. Giv det tid og lad os se hvad det bringer med sig. I mellemtiden nyder jeg at der er fred, ro og masser af søde debattører :lun:
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Badesandalen » 22. jan 2016, 23:05

Jeg var ude i et dilemma a la kakao-situationen, eller... kakao-gate Billede,
for et par dage siden, næste gang det sker lover jeg at skrive om det herinde. :slem:
6
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Viskelæder » 23. jan 2016, 00:19

Jeg er rigtig glad for at være herinde, men jeg savner meget brevkassetrådene, og jeg synes også, det er ærgerligt, at der efter min mening er lidt "over-moderation" i fht. ikke at må nævne andre debattørerer, lægge anonymiserede screenshots ud osv.. Det kan godt give lidt en vattet stemning.
Jeg synes dog, debattørerne herinde er fantastiske.
5
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf ExCoastal » 23. jan 2016, 02:00

Tja, jeg kommer jo begge steder, men der sker jo ikke så meget på Jubii, specielt ikke i de mere "smalle" grupper. Trolls er der heller ikke mange af, og der er rigtigt langt mellem de skæve indlæg og de sjove skænderier. Politik og Samfund gider jeg ikke læse, det er forvandlet til Nationen. Trist.

Jeg må tilstå, at jeg kiggede indenfor her stort set fra starten, men jeg meldte mig først til, da der begyndte at komme lidt gang i den. Og lige nu er der langt mere aktivitet her end på Jubii. Jeg tror, at på lidt længere sigt, lommer der flere og flere her, som ikke stammer fra Jubii. Ting tager tid, men når først Googles søgerobotter får fat, så skal der nu nok ske noget.

Jeg orker ikke klynketrädene, hverken her eller på Jubii. Som andre har sagt, så start selv nogle tråde. Med det sagt, så ser jeg mere potentiale her end på Jubii, fordi der er flere erfarne og aktive debattører her end på Jubii. Det er nok det, som lige nu er mest savnet derovre, folk der gider hjælpe, folk der formulerer sig godt, folk der har noget at sige....
6
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Delfin » 23. jan 2016, 02:46

Jeg holder meget af Debatten her. Jeg kan godt lide, at her kan diskuteres i en ordentlig tone, selvom man er uenige, men der er også ting, jeg savner. Jeg ved ikke helt hvad, men måske nogle flere tråde ala L&S og S&S, men på den anden side orker jeg af alligevel ikke altid at følge diskussioner helt til dørs, så jeg har gennem flere år mest været læser af mange af de tråde med mere kød på.
Det har ikke noget her eller der at gøre. Det er en personlig ting, som ikke har noget at gøre med hvilken debat, jeg er på, men skyldes at mine kognitive funktioner desværre har taget skade af sygdom. Jeg taber tråden og an heller ikke altid få formuleret mig så klart, som jeg gerne ville. Det tager evigheder at skrive et indlæg som dette.
Jeg burde måske selv lave nogle flere tråde, men det er ikke så let, når jeg ikke kan holde styr på det. Så er de lettere bare at hygge mig i de tråde, der er til det, læse med på det I andre kloger jer på og måske give et lille besyv med hist og pist.
Jeg er ikke 100% enig i moderationen, den er nok lige en tand strammere, end jeg bryder mig om. Det har jeg også givet udtryk for før i tråden om moderation, men jeg kan leve med det, og det er ikke så stramt, at jeg gider slås for at lave det om.
Debatten er stadig en baby, så meget kan ske, hvis vi selv er med til at forme den, og der også kommer nyt blod til. Det nye blod er så småt ved at komme og snakken om os og jer er ved at miste aktualiteten. Det tager tid at skabe noget nyt, og der er stadig plads til forbedring, men jeg overordnet set meget glad for at være her, og jeg føler mig rimeligt tryg.
Hvis man nu kunne tage det bedste fra begge steder, ville alt være perfekt - eller måske ikke. Det perfekte sted findes ikke, men vi er jo selv med til at gøre begge steder til det de er.
5
14 11 14
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Annione » 23. jan 2016, 03:06

Jeg har det dejligt her. Og jeg savner den gamle debat så lidt, at jeg ikke engang kigger forbi.
Dem jeg savnede fra den gamle debat er jo her nu - så godt som.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Er denne debat for indspist og tam?

Indlægaf Rapfisk » 23. jan 2016, 06:05

Der er en del tematråde herinde, hvor folk måske godt kunne blive bedre til at lave udbrydere. Det er fx Singletråden, som jeg selv startede og elsker højt, fordi den giver et trygt frirum. Ind imellem er der dog rigtig spændende debatter deri, som man måske skulle brede lidt mere ud. Et par gange har en lurer (i forhold) lavet spin-off-tråde, og det har været fedt.

Man så lidt samme tendens i børneforum på Jubii, da terminstrådene kom til. Så blev mange af brevkassetrådene (hvorfor græder min baby, hvorfor græder min baby ikke osv.) bare taget der.
2
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"