Ulv, guldsjakal, elg og bison!

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Ulv, guldsjakal, elg og bison!

Indlægaf Slettet bruger » 22. jan 2016, 15:32

Alternativet har foreslået at tage 20% af statsskovene ud af drift, så ovennævnte dyr får et sted de kan rykke ind.

Det skulle betyde et tab på 32 millioner på driften.

Jeg er sq lidt splittet med det her. Jeg kan rigtigt godt lide vild natur, omvendt er jeg lidt ræd for ulvene, og jeg er nærig, så synes måske 32 millioner er liiidt i overkanten i disse tider hvor staten har en presset økonomi. Men 32 mio og jo heller ikke mere end det, så baaah.

Hvis de pilede ulvene ud var jeg mere frisk på det, men kan vild natur overhovedet fungere uden predators? Så blir de måske bare et stort elg-vanvid hvor de formerer sig helt sindsygt og der kommer elge overalt.

Guldsjakalen er lidt meh, men elge og bisonner er awsome.

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE83 ... -og-bison/
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ulv, guldsjakal, elg og bison!

Indlægaf Slettet bruger » 22. jan 2016, 15:39

En guldsjakal ser åbenbart sådan her ud, det er en slags mini-ulv/kæmpe-ræv, størrelse ml ræv og en golden retriever. Den skulle være ganske ufarlig, og er da ret malerisk.

Billede

Og der blev fundet en død en for nyligt i Jylland, så der er åbenbart nogen i DK allerede

http://www.dr.dk/nyheder/viden/naturvid ... -i-jylland
1
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Ulv, guldsjakal, elg og bison!

Indlægaf fisken80 » 22. jan 2016, 16:47

Hvorfor er du bange for ulve? Risikoen for overhovedet at se en ulv er forsvindende lille og at en ulv skulle overfalde dig er usandsynligt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ulv, guldsjakal, elg og bison!

Indlægaf Slettet bruger » 22. jan 2016, 18:07

Det er ikke for min egen skyld, jeg kommer ikke til at bo i nærheden af ulve. Men jeg tænker de f.eks. nupper en baby en dag, danskere har jo for vane at lade babyer sove udendørs i barnevogne.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Ulv, guldsjakal, elg og bison!

Indlægaf Tibbler » 22. jan 2016, 18:15

Med tanke på, hvor mange områder der rammes af besparelser år efter år (og så engang i mellem får en pose penge)
uddannelsesstederne, daginstitutioner, ældreområdet, hospitalerne osv. Så vil jeg nok prioritere, at bruge pengene der i stedet for nogle dyr, som sikker lever ganske fint andre steder. Dem behøver vi ikke bruge penge på.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ulv, guldsjakal, elg og bison!

Indlægaf Slettet bruger » 22. jan 2016, 18:39

Tibbler skrev:Med tanke på, hvor mange områder der rammes af besparelser år efter år (og så engang i mellem får en pose penge)
uddannelsesstederne, daginstitutioner, ældreområdet, hospitalerne osv. Så vil jeg nok prioritere, at bruge pengene der i stedet for nogle dyr, som sikker lever ganske fint andre steder. Dem behøver vi ikke bruge penge på.


Mjah, det er lidt luksuspræget. Den frister mig bare den guldsjakal.

32 millioner er nu ikke så meget, det svarer til det som bare Esbjerg skal spare på handicapområdet på 4 år.
0
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Ulv, guldsjakal, elg og bison!

Indlægaf fisken80 » 23. jan 2016, 08:20

eks-Maupassant skrev:Det er ikke for min egen skyld, jeg kommer ikke til at bo i nærheden af ulve. Men jeg tænker de f.eks. nupper en baby en dag, danskere har jo for vane at lade babyer sove udendørs i barnevogne.


Ej come on. Det er fuldkommen usandsynligt, at en ulv kommer så tæt på endsige hopper op i en barnevogn.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24645

Re: Ulv, guldsjakal, elg og bison!

Indlægaf LaScrooge » 23. jan 2016, 10:28

The dingo ate ma baibi!

Jeg kan godt lide Alternativets naturplan. Den er krævende og ambitiøs.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Ulv, guldsjakal, elg og bison!

Indlægaf LadyFox » 23. jan 2016, 10:41

Jeg må indrømme jeg er på med guldsjakaler, elge, bisoner - ulvene er jo allerede på vej tilbage. Grævlingen så jeg også meget gerne gøre sit comeback.
Jeg synes vores natur er enormt vigtig, og jeg synes ikke det et en dårlig ide at investere i den, og få en bestand af arter der var her engang.
Jeg synes det er et spændende projekt, og jeg er meget positiv omkring det.
2
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Ulv, guldsjakal, elg og bison!

Indlægaf dgd2007 » 23. jan 2016, 15:02

Ikke nogen ulve her, tak :naughty:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ulv, guldsjakal, elg og bison!

Indlægaf Slettet bruger » 23. jan 2016, 15:18

fisken80 skrev:
eks-Maupassant skrev:Det er ikke for min egen skyld, jeg kommer ikke til at bo i nærheden af ulve. Men jeg tænker de f.eks. nupper en baby en dag, danskere har jo for vane at lade babyer sove udendørs i barnevogne.


Ej come on. Det er fuldkommen usandsynligt, at en ulv kommer så tæt på endsige hopper op i en barnevogn.


De har gået lige op ad folks huse en del gange allerede. Så usandsynligt eller ej, det er noget der sker.

Og de kan altså godt angribe mennesker. Inkomplet liste her https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks
0
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Ulv, guldsjakal, elg og bison!

Indlægaf fisken80 » 23. jan 2016, 18:52

eks-Maupassant skrev:
fisken80 skrev:
eks-Maupassant skrev:Det er ikke for min egen skyld, jeg kommer ikke til at bo i nærheden af ulve. Men jeg tænker de f.eks. nupper en baby en dag, danskere har jo for vane at lade babyer sove udendørs i barnevogne.


Ej come on. Det er fuldkommen usandsynligt, at en ulv kommer så tæt på endsige hopper op i en barnevogn.


De har gået lige op ad folks huse en del gange allerede. Så usandsynligt eller ej, det er noget der sker.

Og de kan altså godt angribe mennesker. Inkomplet liste her https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks



Har de det? Hvorhenne i Danmark? Altså hvor det er 100% dokumenteret at der var tale om en ulv og ikke bare nogen der tror at der var tale om en ulv...

Og med hensyn til angreb så er der en ulveekspert, der på et tidspunkt forklarede, at de ulve, der er aggressive og kan finde på at angribe mennesker ikke er den type ulv, der nu er i Danmark. Det er netop den ulv de har de steder som dit link henviser til.

Så - jeg fastholder, ar risikoen for at blive overfaldet af en ulv er forsvindende lille i Danmark.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ulv, guldsjakal, elg og bison!

Indlægaf Slettet bruger » 24. jan 2016, 00:46

fisken80 skrev:
eks-Maupassant skrev:
fisken80 skrev:
eks-Maupassant skrev:Det er ikke for min egen skyld, jeg kommer ikke til at bo i nærheden af ulve. Men jeg tænker de f.eks. nupper en baby en dag, danskere har jo for vane at lade babyer sove udendørs i barnevogne.


Ej come on. Det er fuldkommen usandsynligt, at en ulv kommer så tæt på endsige hopper op i en barnevogn.


De har gået lige op ad folks huse en del gange allerede. Så usandsynligt eller ej, det er noget der sker.

Og de kan altså godt angribe mennesker. Inkomplet liste her https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks



Har de det? Hvorhenne i Danmark? Altså hvor det er 100% dokumenteret at der var tale om en ulv og ikke bare nogen der tror at der var tale om en ulv...

Og med hensyn til angreb så er der en ulveekspert, der på et tidspunkt forklarede, at de ulve, der er aggressive og kan finde på at angribe mennesker ikke er den type ulv, der nu er i Danmark. Det er netop den ulv de har de steder som dit link henviser til.

Så - jeg fastholder, ar risikoen for at blive overfaldet af en ulv er forsvindende lille i Danmark.


Du kan jo bare google "ulv tæt på hus", der er en masse historier. Det er jo heller ikke så underligt, der er jo mennesker overalt i DK, så der er ikke meget plads for ulvene at leve usynligt.

Eksperterne, ja hvis han arbejder for en dyreværnsorganisation, så siger han jo det der skal til for at beskytte et dyr der står på listen over truede arter. Jeg tror ikke på de er objektive. Jeg tror som sådan ikke de er super farlige, men det skulle da undre mig om de ikke nuppede et spædbarn hvis de så deres snit. Eller hvis et barn går hen til dem "for at klappe hunden", det tror jeg også kunne ende skidt.

Vildsvin han også finde på at angribe f.eks. i nogen specielle situationer. Hvis man kommer til at vade hen til deres unger f.eks. Hvordan reagerer en ulv hvis en børnehave på skovtur kommer til at vade hen oven i dens rede eller hvad det hedder?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"