Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf kidkomb » 13. jan 2016, 11:21

Allmost_Famous skrev:
kidkomb skrev:Jeg har både Divacup, Lunette og den fra Netto. Ingen har fungeret for mig, jeg prøver stadig at tage mig sammen til, at forsøge igen.
Labia-fold bør jeg prøve kan jeg se.

Den fra Netto?

De solgte nogle i Netto for et års tid siden (og måske og på andre tidspunkter) en anden nævnte det vist også, så sådan et no-name brand går jeg ud fra. Den er rigtig blød og ikke så dyr, så det skulle jo prøves, når jeg ikke havde haft succes med de andre.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Mikkili
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. jan 2016, 12:47
Kort karma: 0

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Mikkili » 14. jan 2016, 12:51

Jeg bruger divacup og kan klart anbefale den.
0
Soulme
Indlæg: 186
Tilmeldt: 4. nov 2015, 20:47
Kort karma: 7
Likede indlæg: 161

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Soulme » 23. jan 2016, 11:56

Er det rigtig forstået at man ikke nå bruge en cup hvis man har spiral?
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16114

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Urtekussen » 23. jan 2016, 12:06

Jeg har spiral og spurgte gynækologen, som lagde den, om jeg måtte bruge cup.
Det måtte jeg gerne.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf 2SHY » 23. jan 2016, 12:31

Øv jeg synes ikke jeg har kunnet få det til at fungere med koppen i denne omgang :( Så jeg har meget mod min vilje været nødt til at købe bind og tamponer fordi jeg ikke aner hvad min krop vil være med til :( Sådan noget hø
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Miss_no_More » 24. jan 2016, 16:43

2SHY skrev:Øv jeg synes ikke jeg har kunnet få det til at fungere med koppen i denne omgang :( Så jeg har meget mod min vilje været nødt til at købe bind og tamponer fordi jeg ikke aner hvad min krop vil være med til :( Sådan noget hø


Var det første gang, du skulle prøve det?


Jeg har lige erhvervet mig en diva-cup og går nu næsten og glæder mig til min mens, så jeg kan prøve den :D Er ret så spændt på det.
Er vant til tamponer, men gad godt få denne cup til at virke.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf 2SHY » 24. jan 2016, 16:50

Miss_no_More skrev:
2SHY skrev:Øv jeg synes ikke jeg har kunnet få det til at fungere med koppen i denne omgang :( Så jeg har meget mod min vilje været nødt til at købe bind og tamponer fordi jeg ikke aner hvad min krop vil være med til :( Sådan noget hø


Var det første gang, du skulle prøve det?


Jeg har lige erhvervet mig en diva-cup og går nu næsten og glæder mig til min mens, så jeg kan prøve den :D Er ret så spændt på det.
Er vant til tamponer, men gad godt få denne cup til at virke.

Overhovedet ikke. Jeg har brugt min mooncup siden 2007 eller noget i den stil. Men jeg har taget meget på det sidste halve års tid plus det løse så jeg synes lidt maven er i vejen på en eller anden måde. Ej jeg ved det ikke. Jeg opgav i hvert fald for denne omgang
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf HappyHippo » 27. jan 2016, 11:40

Det lykkedes efter 10 min :banan:

Dog aner jeg ikke om den har foldet sig ud, for jeg ee lidt kropsforskrækket og kan ikke overskue at have fingrene så langt op :genert: Men den sidder vist hvor den skal, for jeg kan ikke mærke den eller stilken
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Torn » 11. feb 2016, 15:11

Jeg har vist en ladycup. Har nok haft den i 2 år nu. Jeg ville gerne have en med en mørk farve, da jeg havde hørt, at de hvide blev grimt misfarvet hen ad vejen. Og så var den på megatilbud.

Jeg er glad for min kop, men det tog mig ca. 6 x menstruationer at lære det (omg! et halvt år) og det var mest pga. smerter, at jeg havde problemer. Jeg troede, det var fordi, jeg var "for lille", men det viste sig at handle om teknik. Som så meget andet. Så nu kan den komme op og ud uden at jeg sprækker. Hallelujah!
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf LadyFox » 11. feb 2016, 15:26

Kan de købes i nogle fysiske butikker egentlig?
Jeg har i længere tid gerne ville skifte tamponerne ud, men jeg får bare ikke taget mig sammen og købt en kop - jeg synes det er lidt uoverskueligt, og jeg har jeg intet bankkort, og jeg magter pt. ikke at låne min kærestes kort til at bestille.
0
...
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Torn » 11. feb 2016, 15:28

LadyFox skrev:Kan de købes i nogle fysiske butikker egentlig?
Jeg har i længere tid gerne ville skifte tamponerne ud, men jeg får bare ikke taget mig sammen og købt en kop - jeg synes det er lidt uoverskueligt, og jeg har jeg intet bankkort, og jeg magter pt. ikke at låne min kærestes kort til at bestille.



De har dem i Matas' webshop, så måske også i butikkerne?

Jeg har indimellem set dem i Netto - kan ikke huske mærket, men de var til gengæld billige! Sådan, 30 kr-agtigt.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf LadyFox » 11. feb 2016, 15:39

Guldlok skrev:
Jeg har set apotekerne sælger nogen, ved ikke hvilken dog.

Organicup kan købes i helsekost - evt bestilles via helsam.dk og så hentes i din lokale, hvis der er en :) Det kan du se på hjemmesiden.


Jeg må kigge på apoteket :) Det er helt det med at låne et kort jeg ikke rigtig gider, så jeg tror ikke helsam.dk hjælper så meget :)

Torn skrev:
De har dem i Matas' webshop, så måske også i butikkerne?

Jeg har indimellem set dem i Netto - kan ikke huske mærket, men de var til gengæld billige! Sådan, 30 kr-agtigt.

Tak. Jeg må kigge i Matas og Netto.
0
...
Brugeravatar
Medd
Indlæg: 130
Tilmeldt: 24. aug 2015, 12:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 130

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Medd » 23. feb 2016, 12:37

Guldlok skrev:
Allmost_Famous skrev:
Guldlok skrev:
Guldlok skrev:Har nogen af jer erfaringer med organicup ?

https://www.organicup.eu/da/


Jeg spørger lige igen :genert:

Min bedste veninde bruger den der. Jeg kan godt spørge ind til den - hvad vil du vide? :)


Jamen mest bare om den er hård eller blød eller hvordan. Jeg er helt ny i det med kop, men jeg har simpelthen så mange problemer med bind :tie: (for slet ikke at tale om, hvor besværligt det nogle gange er at finde dem uden parfume eller anden besynderlig tilsætning).
Så faldt jeg bare over OrganiCup på helsam.dk.

Jeg tænker jeg nok skal have model b, til kvinder der har født.


Jeg bruger Organicup. Den lille til personer under 30. Den er ret blød! Jeg synes det er dejligt, men det kan være en smule sværere at få den til at folde sig ud, fordi den jo nemmere bøjer når den er blød.
Jeg prøvede at købe et andet mærke (jeg mener det var Meluna, men er ikke helt sikker) og jeg synes den var alt for hård. Så jeg købte en Organicup mere i stedet.
Jeg synes den sidder bedre når den er blød, og samtidig er den meget nemmere at få ud. Den anden jeg købte gav mig smerter, når jeg tog den ud, fordi den var fuldt åben og pressede udad ved skedeåbningen. Nogengange så meget at jeg flækkede :tie:
Men det kommer nok også an på hvordan man er bygget og om man er stor eller lille dernede.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf LadyFox » 23. feb 2016, 14:27

Jeg har købt en billlig-billig en på Ebay, som jeg ikke har tænkt mig at bruge til hverdag eller noget, jeg stoler ikke rigtig på hvad de putter i deres billige lort i kina, men jeg tænkte at så kunne jeg lige fornemme om jeg overhovedet ville kunne få sådan en til at sidde ordenligt inden jeg købte en.
0
...
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16114

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Urtekussen » 4. mar 2016, 19:53

Jeg tænker det er lidt som en tampon! Jo højere op jo bedre.
Jeg kan mærke den, når den snart skal tømmes, og "tynger".
0
2011
2015
2018
2020
2023

Tilbage til "Helbred"