Hjælp til at afvise fyr...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf Grissebassen » 23. jan 2016, 14:18

Jeg var i kiosken i går i mit lokalområde og smalltalkede lidt med ham der arbejdede der, mens han ventede på at dankortsystemet skulle genstarte. Han fortalte at han havde lagt mærke til mig før og spurgte om mit nummer. Jeg var lidt i min egen verden, og endte med at give ham det. Jeg tænkte ikke videre over det, da jeg normalt er rigtig dårlig til at opfange signaler, og ikke er vant til at mænd viser interesse i mig (hvad jeg ved af). Jeg ved godt, at jeg burde have afvist ham der med det samme :nej: Man han virkede meget flink og jeg tænkte det kunne være hyggeligt at snakke videre. Så jeg tænkte slet ikke over, hvad han lagde i det.
Idag kører den så med non-stop creepy-texting, og jeg har prøvet at være lidt flink og skrive, at nej, jeg nok desværre ikke kan give ham den støtte og kærlighed, han er 100% sikker på, at jeg vil være den, der skal give ham :tie: Men det virker tilsyneladende ikke. Hvad gør man så lige herfra? Og hvordan forklarer man lige en lettere desperat mand, som taler/skriver lettere gebrokkent dansk, at man ikke er interesseret i et kærlighedsforhold til en fremmed? Jeg er virkelig dårlig til at såre folk og få sagt tingene direkte og forståeligt på en pæn måde.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf LadyFox » 23. jan 2016, 14:26

Ring ham op og vær meget direkte omkring at du ikke ønsker en kærlig relation til ham - kort og godt og så det ikke er til at misforstå.
2
...
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf Grissebassen » 23. jan 2016, 14:27

LadyFox skrev:Ring ham op og vær meget direkte omkring at du ikke ønsker en kærlig relation til ham - kort og godt og så det ikke er til at misforstå.

Ja, det er nok sådan noget jeg er ude i. Men hvordan formulerer man det helt konkret på en pæn måde?
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf Orchidea » 23. jan 2016, 14:34

Først og fremmest forstår jeg ikke at du giver dit nummer, hvis du ikke er interesseret. Jeg synes det er tydeligt hvorfor han beder om det, men nok om det.

Jeg ville fuldstændig ignorere hans beskeder. Du skylder ham ingenting og hvis du ikke ønsker relationen så er den ikke længere.
3
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf decibell » 23. jan 2016, 14:35

Hvis du allerede har skrevet til ham, at du ikke er interesseret, men har pakket det for pænt ind, må du bare være mere konkret og uden alt det venlige fyld (jeg siger ikke, at du skal til at være uhøflig):

Jeg er IKKE interesseret i dig på den måde og ønsker ikke mere kontakt med dig. Skriv ikke til mig mere.

Og hvis det ikke virker, så blokér ham, eller bare lad være med at svare ham, hvis du ikke kan blokere på din telefon. Slet hans sms ulæst.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf Slettet bruger » 23. jan 2016, 14:39

Hvis der er langt til den næst-nærmeste kiosk får du da i det mindste nogen gåture ud af historien :)
3
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf Grissebassen » 23. jan 2016, 14:39

Orchidea skrev:Først og fremmest forstår jeg ikke at du giver dit nummer, hvis du ikke er interesseret. Jeg synes det er tydeligt hvorfor han beder om det, men nok om det.

Jeg ville fuldstændig ignorere hans beskeder. Du skylder ham ingenting og hvis du ikke ønsker relationen så er den ikke længere.

Ja, men det var også en klar fejl fra min side. Jeg lagde simpelthen ikke mere i det, end at han virkede flink og jeg tænkte det kunne være hyggeligt at fortsætte snakken. Men når han tilsyneladende ligger alt i det, så mener jeg ikke rigtigt at der er grundlag for videre kontakt. For jeg er ikke interesseret i at være kvinden i en fremmed persons liv. Havde han haft det på samme måde som mig, at det kunne være hyggeligt at snakke videre og tage den derfra, så havde jeg da været åben over for en date. Men det kunne jeg jo ikke rigtigt vide, da jeg gav ham mit nummer.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf Code71 » 23. jan 2016, 14:41

Har du en smartphone? Så bloker hans nummer? :)
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf Orchidea » 23. jan 2016, 14:42

Men så er det jo klart. Du mener ikke der er grundlag for mere kontakt, så stop kontakten.

Jeg forstår skam godt at du bliver lidt rådvild, men du skal ikke føle dig dårlig tilpas over det, det er ham der fatter hat. Ikke dit ansvar.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf LadyFox » 23. jan 2016, 14:43

Grissebassen skrev:
LadyFox skrev:Ring ham op og vær meget direkte omkring at du ikke ønsker en kærlig relation til ham - kort og godt og så det ikke er til at misforstå.

Ja, det er nok sådan noget jeg er ude i. Men hvordan formulerer man det helt konkret på en pæn måde?

"Hej. Jeg er ikke interesseret i at have kontakt med dig. Det var en fejl at give dig mit nummer og det beklager jeg. Men jeg har ikke lyst til at snakke med dig" og hvis han kontakter dig bagefter så ignorer.
8
...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jan 2016, 14:43

Jeg er egentlig enig med Orchidea. Under de beskrevne omstændigheder skal man ikke give sit nummer til en person, man ikke er den mindste smule tiltrukket af.
Når det er sagt, er et nummer heller ikke et carte blanche til hverken en længere envejskommunikation eller et forhold, men en mulighed for under private former at skrive, hvad man egentlig gerne vil og så lade modtager forholde sig til dette.

Jeg kan derfor heller ikke se, hvorfor du på nuværende tidspunkt, efter at han har vist, at han ikke respektere dine grænser, behøver være høflig?
Bare skriv, at du, som du allerede har skrevet, ikke er interesseret, og at han derfor skal stoppe med at kontakte dig. Lad være med at gå i dialog eller komme med forklaringer.
5
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf Grissebassen » 23. jan 2016, 14:44

Orchidea skrev:Men så er det jo klart. Du mener ikke der er grundlag for mere kontakt, så stop kontakten.

Jeg forstår skam godt at du bliver lidt rådvild, men du skal ikke føle dig dårlig tilpas over det, det er ham der fatter hat. Ikke dit ansvar.

Det er aldrig sjovt at såre nogen. Og jeg kommer aldrig til at begribe, hvordan man kan ligge så meget i en overfladisk samtale. Men der er ikke andet at gøre end at stoppe kontakten. Jeg vil bare gerne gøre det på den mest hensynsfulde måde.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf Grissebassen » 23. jan 2016, 14:47

DetSorteCirkus skrev:Jeg er egentlig enig med Orchidea. Under de beskrevne omstændigheder skal man ikke give sit nummer til en person, man ikke er den mindste smule tiltrukket af.
Når det er sagt, er et nummer heller ikke et carte blanche til hverken en længere envejskommunikation eller et forhold, men en mulighed for under private former at skrive, hvad man egentlig gerne vil og så lade modtager forholde sig til dette.

Jeg kan derfor heller ikke se, hvorfor du på nuværende tidspunkt, efter at han har vist, at han ikke respektere dine grænser, behøver være høflig?
Bare skriv, at du, som du allerede har skrevet, ikke er interesseret, og at han derfor skal stoppe med at kontakte dig. Lad være med at gå i dialog eller komme med forklaringer.

Som jeg skriver, var jeg også interesseret i lidt smalltalk over sms, der måske kunne udvikle sig til en date :) Det var stadig en fejl ikke at tænke mig nærmere om, inden jeg gav ham mit nummer. Men jeg kan ikke rigtigt stilles til regnskab for, at han erklærer sin kærlighed.
1
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf Orchidea » 23. jan 2016, 14:49

Grissebassen skrev:
Orchidea skrev:Men så er det jo klart. Du mener ikke der er grundlag for mere kontakt, så stop kontakten.

Jeg forstår skam godt at du bliver lidt rådvild, men du skal ikke føle dig dårlig tilpas over det, det er ham der fatter hat. Ikke dit ansvar.

Det er aldrig sjovt at såre nogen. Og jeg kommer aldrig til at begribe, hvordan man kan ligge så meget i en overfladisk samtale. Men der er ikke andet at gøre end at stoppe kontakten. Jeg vil bare gerne gøre det på den mest hensynsfulde måde.


Men sødeste, du har jo forsøgt dig med at være hensynsfuld. Det virkede ikke og han vil blive ved så længe du giver respons.

Det er okay at sige fra (i dette tilfælde ved at ignorere), det gør dig ikke til et dårligt menneske. Det betyder blot at du er en kvinde, der respektere egne grænser.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hjælp til at afvise fyr...

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jan 2016, 14:50

Grissebassen skrev:Som jeg skriver, var jeg også interesseret i lidt smalltalk over sms, der måske kunne udvikle sig til en date :) Det var stadig en fejl ikke at tænke mig nærmere om, inden jeg gav ham mit nummer. Men jeg kan ikke rigtigt stilles til regnskab for, at han erklærer sin kærlighed.


Jeg havde ikke set indlægget, hvor du skrev det, da jeg svarede.
I så fald kan jeg ikke se, at du har gjort noget som helst galt eller skulle have tænkt dig bedre om.
Du har bare været uheldig at give dit nummer til et menneske, der virkede sympatisk, men viste sig at være patetisk og creepy.
4

Tilbage til "Forhold og sex"