Dit forhold til din frisør

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dit forhold til din frisør

Indlægaf Annione » 18. jan 2016, 04:13

Jeg elsker min frisør. Gik dog væk fra hende i en periode, fordi hun er i den dyre ende. Men jeg er kommet tilbage igen - mit hår er bare pænere, når jeg kommer hos hende.
Vi snakker, hygger og griner sammen.
Og mit hår er altid som det skal være, efter en tur hos hende. Jeg skal dog altid være opmærksom på, at hun ikke klipper mit pandehår for kort, men det skal jeg hos alle frisører.

Jeg får kun klippet spidser, og altid hårkur. Med hårkur følger der hovedbundsmassage :love:

Det bliver også hende, der skal sætte mit brudehår, når jeg skal giftes.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Dit forhold til din frisør

Indlægaf Mi55y » 18. jan 2016, 08:16

Jeg har en veninde, der er frisør med egen salon. Hun kender mit hår godt (meget tykt og skal tyndes meget), så jeg går gladeligt hos hende, og får da også en vennepris.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Dit forhold til din frisør

Indlægaf LadyFox » 18. jan 2016, 09:47

Jeg har klippet mig selv de sidste mange år - siden min gamle frisør lukkede - hun var ekstremt billig, og talte meget dårlig dansk - men hun forstod hvad man ville have og var dygtig til at klippe, før hende har jeg aldrig været tilfreds med en frisør, så da hun lukkede var jeg færdig med frisører.

Min barndomsven er dog blevet kæreste med en frisør, og hun har klippet min mor rigtig pænt, så jeg kunne godt overveje at give hende et forsøg.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Dit forhold til din frisør

Indlægaf LadyFox » 18. jan 2016, 09:47

Jeg har klippet mig selv de sidste mange år - siden min gamle frisør lukkede - hun var ekstremt billig, og talte meget dårlig dansk - men hun forstod hvad man ville have og var dygtig til at klippe, før hende har jeg aldrig været tilfreds med en frisør, så da hun lukkede var jeg færdig med frisører.

Min barndomsven er dog blevet kæreste med en frisør, og hun har klippet min mor rigtig pænt, så jeg kunne godt overveje at give hende et forsøg.
0
...
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Dit forhold til din frisør

Indlægaf girl_beat » 18. jan 2016, 11:24

Garfield skrev:Jeg har brugt den samme salon i omkring 8 år: Buch tæt på Rundetårn (http://www.cyberbuch.com). Min veninde havde benyttet sig af salonen og da jeg syntes hendes hår var blevet vildt godt, prøvede jeg dem. Hurtigt fandt jeg min yndlingsfrisør derinde, Janus, og ham bestilte jeg altid tid hos i ca. 3 år. Desværre skiftede han job og arbejder nu i en barbersalon, dvs. klipper kun mænd. Siden da har jeg prøvet forskellige af frisørerne derinde og jeg har altid været tilfreds.

Da jeg for nylig overvejede at blive klippet kort efter at have haft langt hår i ca. 15 år, valgte jeg at blive klippet af én af ejerne. Det blev vildt godt og jeg er meget tilfreds.

Udover at klipningen altid er god, er der bare så hyggeligt derinde og jeg går altid derfra med et smil. :)

Det er ikke billigt, men jeg bliver ikke klippet så tit, så det er en luksus, jeg vælger.

Jeg er egentlig bare nysgerrig efter at høre, hvad du giver for klipning hos en 'Strøg-frisør´? :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Dit forhold til din frisør

Indlægaf Garfield » 18. jan 2016, 12:04

girl_beat skrev:Jeg er egentlig bare nysgerrig efter at høre, hvad du giver for klipning hos en 'Strøg-frisør´? :)


For en klipning (uden farve eller andet) har de tre priser for kvinder alt efter frisørens niveau:
Stylist: 595,-
Key stylist: 700,-
Topstylist (de to ejere): 800,-

De bruger altid lidt under en time i alt på snak om ønsker, hårvask, te/kaffe/vand, klipning. Det går stille og roligt.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Dit forhold til din frisør

Indlægaf Marichen12 » 18. jan 2016, 14:08

Spjaerten skrev:Jeg har haft den samme i 4 år og flyttede med hende da hun blev selvstændig.

Er så glad for hun er teknisk dygtig, lytter til mine ønsker og ikke prøver at prakke mig en frisure på fordi den er åh så moderne eller det seneste hun har lært på kursus.

Og så er prisen yderst rimelig for Kbh priser.


This - har bare haft den samme i 7 år :)
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Dit forhold til din frisør

Indlægaf sigge » 18. jan 2016, 14:10

Jeg var nødt til at skifte frisør for 2-3 år siden, da min faste frisør stoppede i den salon, hvor jeg blev klippet, uden at fortælle mig, hvor hun så tog hen. Og jeg ville ikke være bekendt at ringe til salonen og spørge efter hendes nye arbejdsplads. Jeg var ellers blevet klippet af hende i ca. 5 år (bortset fra et enkelt forsøg med en billigere frisør og deraf følgende ekstremt asymmetrisk pandehår), og jeg var fortsat med at komme der, selvom jeg flyttede fra byen og også fik job i en anden by. Da jeg nu ikke længere kunne blive klippet af Susanne, kunne jeg lige så godt vælge en helt anden salon, og jeg prøvede et par stykker i den by, jeg arbejder i nu, og har så fundet en, jeg er rigtigt glad for. Men er du gal, det var grænseoverskridende de første par gange, jeg blev klippet af en helt fremmed. Jeg har nok virket lettere paranoid, som jeg har siddet der og holdt øje med deres mindste bevægelser. :lol:

Min nye frisør gik så på barsel for et halvt års tid siden, men så har hun heldigvis en kollega, som jeg også godt kan lide. Og de kan begge klippe mit pandehår, uden at jeg selv skal hjem og rette det til bagefter. Det er ellers kun Susanne, der har kunnet det.
Min nuværende frisør er lidt i den dyre ende, men jeg har efterhånden erfaret, at det er det værd. Og det handler for mig ikke kun om selve klipningen, men også om stemningen i salonen. For jeg har fået en næsten lige så god klipning andre steder, hvor jeg bare ikke havde lyst til at komme igen. F.eks. var der den frisør, der under hele klipningen snakkede med en anden kunde og stort set ikke vekslede et ord med mig, mens hun hakkede neglene ind i min hovedbund for at dreje mit hoved. Der var også en anden salon, hvor det hele så lidt nusset ud: De hvide stole havde helt misfarvede ryglæn pga. hårfarve, og da jeg satte mig, sad der et stykke tape med op til flere lange, mørke hår på kanten af bordet.
0
You can't spell awesome without me.
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Dit forhold til din frisør

Indlægaf Lykke » 18. jan 2016, 15:32

Jeg hader at gå til frisør. Synes de snakker for meget, og jeg er aldrig helt tilfreds.

Har sågar prøvet en meget dyr salon her i Odense, men stadig ikke tilfreds. Det var ikke det vilde wow hår, og jeg synes det blev alt for kort. Igen for meget snak. Jeg hader al den snak. Det er så presset at få det hår klippet.

Hvis nogen kender til en lækker salon i Odense uden for meget snak, må I gerne sige til :) Og som klipper godt og efter ens ønske ;)
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Dit forhold til din frisør

Indlægaf StripesAddict » 18. jan 2016, 15:53

Beskrives nok bedst som religiøst.

Jeg har ellers, umiddelbart, ret simpelt hår - langt, langt pandehår og midterskilning, og burde deraf godt kunne gå til en billigere frisør når jeg skal have rettet det til hver 3. måned. Men jeg har noget naturkrøl/fald, som kræver at det bliver klippet helt rigtigt, så derfor går udelukkende til <i>min</i> frisør, selvom det er lidt i den dyre ende, på en SU.
1
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Dit forhold til din frisør

Indlægaf Grissebassen » 19. jan 2016, 21:31

Jeg er fattig og går som regel efter det billigste (ca. 100 kr). Har jeg en smule overskud i økonomien og føler mig eventyrlysten, kan jeg dog godt finde på at prøve en ny. Jeg er lidt ked af, at jeg ikke har råd til at gå fast hos en god frisør, da mit hår er blevet meget tyndere de seneste par år og ikke rigtigt vil gro så meget. Jeg tænker derfor at en god frisør måske ville kunne gøre en forskel. På den anden side har jeg krøller, så mit hår sidder som det selv vil, uanset hvad jeg gør ved det. Jeg kan derfor ligeså godt lade være med at gøre noget. Derfor kan det heller ikke rigtigt betale sig at prioritere det, når jeg alligevel bare skal have taget spidserne, når de bliver slidte.
1
Brugeravatar
Outsider
Indlæg: 51
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:06
Kort karma: 0
Likede indlæg: 68

Re: Dit forhold til din frisør

Indlægaf Outsider » 23. jan 2016, 14:46

Jeg er nok lidt "frisør kræsen", så jeg har prøvet en del forskellige de seneste år :fløjt: Jeg synes ikke jeg er en besværlig kunde, da jeg har ret langt hår og bare bliver studset. Når det går vildt for sig bliver der eksperimenteret med forskellige typer pandehår. Jeg gik i en periode på en salon, hvor jeg egentlig var tilfreds nok med klipningen, men kemien med frisøren ikke eksisterede. Et besøg hvor hun havde vasket og stod og fønede mit hår, siger hun til sin kollega "årh hun har bare så tykt hår, jeg bliver jo ALDRIG færdig", på en måde, som bare fik mig til at føle jeg var sådan til besvær. Hallo jeg betaler jo ligesom for det?? Hvis mit hår er tager så lang tid så må hun vel bare sætte priset efter det! :nej:
Men efter det fandt jeg en frisør jeg var rigtig glad for, min kæreste gik også ved hende og var meget tilfreds. Hun gik så på barsel og er lige kommet tilbage nu her i januar. Hun er udover at være et behageligt menneske en virkelig dygtig frisør. Selvom det er en lidt dyr salon så betaler jeg gerne for så pænt hår. Jeg glæder mig til at besøge hende igen og jeg overvejer at kaste mig ud i at farve håret nu til foråret! :gogo:
Da hun var på barsel, gik jeg hos en frisør min kæreste kender. Hun er virkelig billig, rigtig sød og jeg har ikke været utilfreds med hende. Det eneste der gør at jeg vender tilbage til den anden er at jeg føler, at jeg kan se den lille ekstra forskel på mit hår. Og at jeg hun har et bedre øje for, hvad der klæder netop mig. Jeg kommer nok til at bruge min kærestes frisør, som vedligeholdelse mellem besøgende hos min dyrere favorit.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Dit forhold til din frisør

Indlægaf Mangoness » 23. jan 2016, 14:51

Jeg har brugt den samme frisør siden barndommen :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Dit forhold til din frisør

Indlægaf Pyjamas » 23. jan 2016, 15:12

Jeg er meget glad for min frisør. Hun er god til at fortælle mig, hvis en idé ikke fungerer mit hår, hun vil hellere blive forsinket end at levere noget, der ikke er helt i orden, og hun er super sød :D Hun har samme type hår som mig, så jeg stoler på både hendes faglige viden og egen erfaring.

Jeg frygter, at hun bliver gravid og skal på barsel. Jeg kan ikke klare det uden hende i et år :genert:
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3480

Re: Dit forhold til din frisør

Indlægaf Torn » 26. jan 2016, 08:18

Jeg har ikke en fast frisør. Jeg går efter pris, da jeg bare har laaangt hår som ind i mellem skal studses (jeg gør det nu også ofte selv og er derfor kun 1 -2 gange om året hos frisøren). Jeg leger lidt med tanken om pandehår. I så fald skal jeg finde mig en dygtig(ere) frisør. :fløjt:
0

Tilbage til "Skønhed"