Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jan 2016, 17:09

Novella skrev:Jeg synes, at jeg får væske nok. Det er helt sikkert bragende ketose, som jeg kender det fra LCHF, og det holder delvis ved dagen efter, selv om jeg spiser. Det kan så også godt være, at jeg får lidt for lidt væske, men under alle omstændigheder er det en sultomstilling. Jeg tager noget medicin, som ikke fungerer helt så godt, når jeg ikke spiser. Måske går det bedre efter de første uger. Det kan også godt være, at jeg skal have bare lidt kcal løbende hen over dagen, bare lidt suppe eller lignende.


Min frokost består ofte kun at et krus drikkebouillon (8 kcal). Det er som om, varmen og saltet fjerner sultfølelsen og en evt. hovedpine/andet ubehag.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Slettet bruger » 23. jan 2016, 17:10

Højre ankel er stået af på løb, selv om jeg synes jeg har passet på. Har mærket en smule i den, men tænkte det var OK. Sidste gang jeg læb begyndte højre fod at sove under sidste kilometer, jeg tænkte "skidt med det", men den er altså utilfreds med et eller andet. Så jeg er skiftet til at ro i stedet for, og det ser ud til at ankelen er OK med det. Roning skulle være lidt mindre kalorieforbrændende end løb, men godt for en masse andre ting, så det kan være jeg bare skifter helt over.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jan 2016, 17:14

eks-Maupassant skrev:Man kan blande det med tun og guffe det. Men det er nok en ret der appelerer mere til singlemænd :)


Det er da en god ide til frokost med forskelligt gnavegrønt og måske lidt groft brød til.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jan 2016, 17:16

DetSorteCirkus skrev:Er der forresten nogen, som har en ide til. hvad jeg kan bruge en masse hytteost til?

Jeg køber det stort set aldrig pga. min laktoseintolerance, men nu var det der lige til ren foræringspris, og min mave har det ok med enkelte laktoseprodukter engang imellem, fordi jeg så kan dosere laktasepillerne ret præcist.


Du kan røre det op med tun og peberfrugt, evt. lidt løg. Eller med tørret frugt og kerner, så bliver det lidt dessertagtigt. Det kan også bruges i tærter eller i pirogger (nu kan jeg pludselig ikke huske, hvordan du har det med brød). Eller bare på knækbrød, fx. med hamburgerryg under eller radiser på toppen.

Jeg har først lige lært at spise det i forb. med 5:2. Jeg var ret glad for Karolines med tørrede tranebær, nødder og kerner, men den ser ud til at være taget af markedet :(
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jan 2016, 17:19

Guilded_Lily skrev:Du kan røre det op med tun og peberfrugt, evt. lidt løg. Eller med tørret frugt og kerner, så bliver det lidt dessertagtigt. Det kan også bruges i tærter eller i pirogger (nu kan jeg pludselig ikke huske, hvordan du har det med brød). Eller bare på knækbrød, fx. med hamburgerryg under eller radiser på toppen.

Jeg har først lige lært at spise det i forb. med 5:2. Jeg var ret glad for Karolines med tørrede tranebær, nødder og kerner, men den ser ud til at være taget af markedet :(


Jeg har blåbær, valnødder og tørrede tranebær på lager, så det må prøves som lørdagssnack :)
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 23. jan 2016, 17:27

Guilded_Lily skrev:
Novella skrev:Jeg synes, at jeg får væske nok. Det er helt sikkert bragende ketose, som jeg kender det fra LCHF, og det holder delvis ved dagen efter, selv om jeg spiser. Det kan så også godt være, at jeg får lidt for lidt væske, men under alle omstændigheder er det en sultomstilling. Jeg tager noget medicin, som ikke fungerer helt så godt, når jeg ikke spiser. Måske går det bedre efter de første uger. Det kan også godt være, at jeg skal have bare lidt kcal løbende hen over dagen, bare lidt suppe eller lignende.


Min frokost består ofte kun at et krus drikkebouillon (8 kcal). Det er som om, varmen og saltet fjerner sultfølelsen og en evt. hovedpine/andet ubehag.

Hvilken slags køber du? Jeg synes kun jeg kan finde noget, der inkluderer nudler.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jan 2016, 17:33

Novella skrev:
Guilded_Lily skrev:
Min frokost består ofte kun at et krus drikkebouillon (8 kcal). Det er som om, varmen og saltet fjerner sultfølelsen og en evt. hovedpine/andet ubehag.

Hvilken slags køber du? Jeg synes kun jeg kan finde noget, der inkluderer nudler.



Bare denne:
drikkeboul.jpg


Edit: Jeg kan se, der står 4 kcal på - fint nok. På madlog siger den vist 8.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 23. jan 2016, 18:56

Efter aftensmaden gik jeg en tur på ca. 45 minutter. Det var koldt - men også dejligt forfriskende. Nu er pigerne puttet og jeg tænker, at aftenen skal nydes med benene oppe og Netflix :-D
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 24. jan 2016, 06:59

Status 3. etape

- Ikke gå og være sulten i timevis grundet manglende mulighed for god kost - så husk madpakke!!! Har fået mad hver dag på jobbet, det fungerer godt :D
- Træne rigtige armbøjninger Har ikke trænet armbøjninger de sidste par, da jeg er blevet lidt tudeagtig over ømme brystmuskler :genert: Må igang igen
- Få opdateret træningsprogram Nope - utroligt, at det skal være så svært
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 24. jan 2016, 07:00

4. Etape

- Passe kost og træning
- Træne rigtige armbøjninger
- Få opdateret træningsprogram
- Blive klippet
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Alphilia » 24. jan 2016, 09:03

Jeg røg helt ud af kampen efter 1. etape der jo egentlig gik ret godt. ØV! Det har ikke været helt skidt, men kunne bare godt ha været (meget) bedre.
Nå, men det er jo aldrig for sent at komme tilbage i kampen, og jeg har planer om træning senere på dagen.
Mål for etape 4 kommer senere
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 24. jan 2016, 09:27

Evaluering:

- løb x 2 (6 + 10 km) - det blev til 2 x 11 km, woop woop :pompom:
- hold i fitness x 2 - var på 3 x holddeltagelse: bootylicious, H.I.T og stepfit :banan:
- cykle til arb x 5 - yes :gogo:
- begrænse snacks (but who am I kidding) Nope! Dvs klarede 1 dag uden snacks, men det er ikke ligefrem flot!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 24. jan 2016, 09:38

Log_Lady skrev:
Hvis nogle af jer har gode og nemme forslag til lowcarb mad, må I meget gerne hoste op med dem. :p


Jeg spiser LCHF og har gjort det i et års tid, så kan godt komme med et par bud på tilbehør som du kan bruge til Low carb-måltider: Bønnefritter, broccolifritter (broccolibuketter i ovnen med olie og krydderier - skal vel ha omkring 15 minutter), mos af græskar/blomkål/broccoli/selleri- jeg er ikke meget striks omkring mit kulhydratindtag, så kan også finde på at bruge persillerødder eller pastinakker. Spidskål/hvidkål svitset på panden fungerer godt som tilbehør til gryderetter eller kødsovs. Og så er der jo LCHF-klassikeren blomkålsris som kan varieres og tilberedes på mange forskellige måder.

Den salat du viser ser lækker ud - men vær obs på at bønner (ekskl. Grønne bønner/haricot vert) ikke er Low carb. :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jan 2016, 10:21

Status

- Få rykket min døgnrytme!!! Jeg skal tilbage til at sove 00-7/8. Tjek
- Sund og varieret madplan, som skal følges Tjek (1-2 måltider ud af de 21 blev anderledes, og det skyldtes ændrede planer)
- Huske at tage min medicin Tjek
- Kun 1-2 indkøbsture Tjek
- Lang gåtur eller noget bevægelse hjemme hver dag. Tjek
- Drikkevarer: Vand/the, mælk, cola light, andet (i prioriteret rækkefølge) Tjek (det er kun blevet til ½ l. cola light og til gengæld masser af vand)
- Have som klar hensigt at holde mig fra usunde snacks og i det hele taget undgå snacking, der reelt går ind og erstatter dele af måltider Plads til forbedring. Jeg er ikke faldet tilbage til 2015-niveau, men lidt usundt hver dag var ikke meningen.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12727
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12459

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 24. jan 2016, 10:28

Alphilia skrev:Jeg røg helt ud af kampen efter 1. etape der jo egentlig gik ret godt. ØV! Det har ikke været helt skidt, men kunne bare godt ha været (meget) bedre.
Nå, men det er jo aldrig for sent at komme tilbage i kampen, og jeg har planer om træning senere på dagen.
Mål for etape 4 kommer senere


Jeg bruger lige det fortærskede udtryk: op på hesten igen.

Det er det fede ved de her tråde - nogle uger er bare irriterende dårlige, mens andre er for fede, og når først man kommer ind i rytmen, er de stærkt vanedannende :)
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"