Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 21. jan 2016, 05:09

Fyrst Eberhard skrev:Caféen, hvor jeg normalt hygger mig en gang om ugen, er gået neden om og hjem, hvilket var ærgerligt, eftersom jeg ofte var den eneste, der var der. Af samme grund var det dog ret forståeligt.

Jeg spørger derfor en af mine venner, lad os kalde ham Fjols, om han kender en anden café, hvor man kan få ro til at læse. Han anbefaler et sted, hvor han kender en af bestyrerne, og i går besøger jeg stedet for første gang. Jeg skriver til Fjols, at jeg er på caféen og han beder mig hilse bestyreren, som han kender. Jeg svarer tilbage, at jeg ikke har tænkt mig at hilse én, jeg ikke kender, blot fordi, vi tilfældigvis har en fælles bekendt i Fjols. Det forekommer trods alt ret ofte.

Jeg lægger telefonen fra mig, og kaster mig ud i læsningen, som foregår uforstyrret en times tid, hvorefter en kvindestemme gjalder ud i caféen, hvor vi i alt sidder en 5-6 personer: "Fyrst Eberhard. Fyrst Eberhard!" Jeg sidder med ryggen til, og jeg gør, hvad man nu kan forvente, når man har et nogenlunde almindeligt navn, og ikke har behov for at snakke med en fremmed; ignorerer det, i håb om, at den insisterende person forsøger at råbe en anden person op.

Stemmen forstummer, og jeg gør hvad jeg kan for at virke komplet opslugt af mit læsestof. Det virker i en halv times tid, hvorefter mine nakkehår igen rejser sig, da stemmen igen lyder - denne gang endnu mere insisterende: "Fyrst Eberhard! FYRST EBERHARD!" Åh for helvede da.

Jeg vender mig om, og får den så: "Hej, jeg hedder Kaffebrygger. Fjols bad mig hilse." og jeg må så begynde på en rodet og meget utroværdig forklaring på, hvorfor jeg i første omgang ignorerede Kaffebrygger, og da jeg efter mit 15 sekunder lange forsvar er løbet tør for ting at sige til Kaffebrygger, bestiller jeg en ny kop (dyr) kaffe for at kvæle den akavede stemning.

Mens kaffen med en hastighed på en dråbe i minuttet løber ned i koppen, begynder vi derpå den altid berigende "Nå, hvad laver du så?" "Jeg laver dit." "Ej, hvor spændende, jeg laver dat."-snak, og en tredje person, som jeg heller ikke har lyst til at snakke med, blander sig tilmed i vores udveksling af høfligheder, hvorefter jeg betaler og vender tilbage til min plads, 35 kroner og åndsmæssigt uhyggeligt meget fattigere.

Jeg spytter på den her LinkedIn æra, hvor man hele tiden skal være på og networke, uanset hvor trivielt ens ærinde er. Jeg spytter to gange på forestillingen om, at blot fordi, vi kender de(n) samme person(er), så har vi en hujende fis til fælles. Og mest af alt spytter jeg på Fjols, næste gang jeg ser ham, for jeg må nu lede efter en ny café, så jeg ikke fremover skal tvangsindlægges til høflighedsudvekslinger med Kaffebrygger og Slænget.


Tror, vi er mange flere, end man regner med på den her. Forleden fulgtes jeg med fjern kollega til stationen.Vi kender kun hinanden meget lidt, og jeg var sindssygt træt efter som sædvanligt kun at være stået op og ikke vågnet til en myreflittig morgenvagt. Tog mig sammen og bekendte for ham, da vi steg på toget: "Du? Jeg ved godt, at det sikkert er virkeligt dårlig opdragelse. Men jeg har mest lyst at sætte mig i stillekupeen. Jeg er helt færdig!"
Miraklet skete: "Jeg er HELT enig!", grinede han. "Åh, hvor jeg kender det. No hard feelings! Vi ses!"
Og så steg vi på samme tog hver for sig. Den dårlige samvittighed var faktisk næsten væk efter tre stationer.

Jeg foreslår, vi stifter et nyt parti: De Asociale. Forventer kæmpe opbakning. Imødeser dog udfordring i forhold til at få medlemmerne til at mødes ...
8
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pixie88 » 21. jan 2016, 08:42

At jeg har valgt en alarm til min tlf, der består af politisirener, den der irriterende alarm clock lyd og den sirene der testes hvert år i maj. Det hele på samme tid.
Jeg vågner hver dag og tror der er noget helt galt..

Men det er den eneste der kan få mig op.
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. jan 2016, 08:46

Pixie88 skrev:At jeg har valgt en alarm til min tlf, der består af politisirener, den der irriterende alarm clock lyd og den sirene der testes hvert år i maj. Det hele på samme tid.
Jeg vågner hver dag og tror der er noget helt galt..

Men det er den eneste der kan få mig op.


Jeg fik lige læst det lidt hurtigt og troede det var dét du havde valgt som ringetone :lol: jeg nåede at blive lidt forarget på dine omgivelsers vegne :lol:
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Annione » 21. jan 2016, 15:19

At det sted, jeg havde forestillet mig at holde bryllup, kun er ledigt fra kl. 18 den dag vi skal giftes... Om 1,5 år! FFS! :sur:
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 21. jan 2016, 16:46

ManicNinja skrev:Tror, vi er mange flere, end man regner med på den her. Forleden fulgtes jeg med fjern kollega til stationen.Vi kender kun hinanden meget lidt, og jeg var sindssygt træt efter som sædvanligt kun at være stået op og ikke vågnet til en myreflittig morgenvagt. Tog mig sammen og bekendte for ham, da vi steg på toget: "Du? Jeg ved godt, at det sikkert er virkeligt dårlig opdragelse. Men jeg har mest lyst at sætte mig i stillekupeen. Jeg er helt færdig!"
Miraklet skete: "Jeg er HELT enig!", grinede han. "Åh, hvor jeg kender det. No hard feelings! Vi ses!"
Og så steg vi på samme tog hver for sig. Den dårlige samvittighed var faktisk næsten væk efter tre stationer.

Jeg foreslår, vi stifter et nyt parti: De Asociale. Forventer kæmpe opbakning. Imødeser dog udfordring i forhold til at få medlemmerne til at mødes ...


Fyrst Eberhard skrev:Nogle gange vil man bare gerne have sin introverte del af personligheden i fred. Jeg vil i det mindste selv have lov at dosere.


Ja, det er vel det, der ligger i, at den er introvert ... (Gætter på, den pun naturligvis var helt intended :genert: )

Faktisk er det her et punkt, hvor jeg er ekstraordinært glad for min arbejdsplads: Den er lidt specielt skruet sammen, fordi der er så godt som altid er nogen på arbejde. Det betyder også, at folk altid møder ind og ud dagen igennem, oooog at de holder pause på alle mulige tidspunkter. Dét at man aldrig har pause samtidig med den samme flok af kolleger gør dels, at man lærer en kæmpe gruppe mennesker lidt at kende på den dér hyggelige vi kommer hinanden ved-kollegamåde (ikke at der ikke er kolleger, jeg kender rigtig godt, for det ér der, men det er en anden snak). Dels er der slet ingen, der undrer sig, endsige nærmest bemærker det, hvis nogen altid holder pause for sig selv.

De fleste af os har "makkere" i vores team, dvs. én enkelt person, hvis arbejdsplan er stoooort set identisk med vores egen. Den person kunne man jo så godt holde planlagte pauser med. Guess what - min makker og jeg er rørende enige om, at vi holder pause hver for sig: Hun elsker at se film på sin iPad. Jeg går til pause og hopper på Debatten eller traver en tur "rundt om blokken" og får frisk luft. Hver for sig holder vi nu og da tilfældigt pause med andre, hvilket bestemt kan være rigtig hyggeligt!

Til gengæld snakker vi vildt godt hen over det faglige og er et godt og effektivt team - og på weekendvagter er vi, trods travlhed, virkelig på slap line og hygger. :love:

Pointe: Hvor er jeg dog glad for, at der hverken internt i teamet eller helt generelt på min arbejdsplads kigges skævt til, hvis man i vores nærmest altid meget hektiske miljø har brug for breaks, ro i hovedet, lige at trække vejret, alenetid eller hvad de nu alle sammen kaldes, de dér nødvendige mellemrum mellem menneskekontakt.
Senest rettet af ManicNinja 21. jan 2016, 17:51, rettet i alt 1 gang.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daphne » 21. jan 2016, 18:25

Mit tv-signal er røget, og jeg magter ikke at lave andet end at ligge foran flimmerkassen.... Chromecast med Netflix it is! ....first world problem....
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 21. jan 2016, 22:37

At her er så afsindigt kold.
Jeg hader altså at fryse.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pandesteg » 22. jan 2016, 07:40

ShuruQ skrev:Når jeg stresser for meget og har for mange ting i hovedet døjer jeg med mavesyre.

I dag er det så slemt at min mave nærmest er i krampe. Jeg har drukket mælk, jeg har ædt mandler, drukket vand med natron og INTET hjælper :rulle:.

Natron specielt plejet altid at hjælp, men ok, jeg har heller aldrig oplevet så massivt som nu.


Alminox kombineret med Omeprazol/Pantoprazol.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. jan 2016, 11:58

At vasketøj yngler. Det MÅ det gøre. Især min datters.
(Og hun kan godt selv, men det er altså lige så nemt at smide det hele i den samme dynge, som at sidde og sortere i hendes og mit. Og sådan en travl teenager, der aldrig er hjemme, har jo ikke tid.)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 22. jan 2016, 22:07

At min telefon regning er blevet 400 kroner dyre pga. 1 minuts skypeopkald i en lufthavn i Oman.
0
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 22. jan 2016, 22:14

Remee. Jeg ved faktisk ikke hvorfor. Han irriterer mig bare sådan!
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Viskelæder » 23. jan 2016, 00:21

Jeg har sådan en underlig trykken for brystet i dag, som om der er noget, der sidder i klemme, jeg ikke kan rette ud. Det gør ondt! Det irriterer mig og må gerne stoppe.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jan 2016, 11:02

At jeg har så meget, der skal ordnes, før jeg kan slappe af - men jeg kan ikke tage mig sammen. Det stresser mit hoved.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 23. jan 2016, 14:21

At jeg lige har opdaget en ændring af flytider i vores rejseplan fra rejsebureauet, så vi nu får 3 timer og 45 min. ventetid i Københavns Lufthavn på vej hjem i stedet for 1 time og 15 min. i den oprindelige rejseplan. Gaahhh! På den tid kan man jo nå at tage toget til Jylland. Så vidt jeg selv kan gennemskue, skyldes ændringen, at SAS har nedlagt deres afgang fra CPH til BLL kl. 7:15, så den første afgang først er kl. 9:45, men det gør det da ikke mindre irriterende. Og hvorfor opdagede jeg det ikke, inden jeg betalte den sidste rate af rejsen? Og i højere grad: Hvorfor har rejsebureauet ikke gjort opmærksom på ændringen?
Jeg kan først ringe til dem på mandag, så jeg kan høre, om de vil ombooke os til det tidlige fly til Aarhus i stedet. Ellers køber jeg altså selv en ekstra billet, for jeg magter ikke at sidde så længe i København ovenpå en lang flyvning fra New Zealand.

Det er som om, at hver gang jeg lige slapper af og begynder at glæde mig til rejsen, dukker der noget nyt op, jeg skal tage stilling til og bekymre mig om.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf hotlips » 23. jan 2016, 22:47

Januar.
Latterlige skodmåned som nærmer sig en farce skriiid.

Jeg har 900 kr jeg har fået i gave til at købe planter, det er for mig virkelig toppen, men med mit held for tiden bliver det ikke før i februar, jeg får bare sygdomme eller forkerte hybrider hvis jeg forsøger nu så det kommer mindst til at vente til 1 februar.
0

Tilbage til "Generelt"