Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jan 2016, 10:43

Nye mål

- Gå i seng kl. 23-24 og stå op kl. 7-8
- Lave madplan for alle måltider og følge den
- Spise på faste tidspunkter (7-8, 12-13 og senest kl. 18)
- Huske at tage min medicin
- 1-2 indkøbsture
- Lang gåtur eller noget bevægelse hjemme hver dag
- Drikkevarer: Vand/the, mælk, cola light, andet (i prioriteret rækkefølge)
- Kun usunde snacks fredag aften + den ene af de to dage, jeg spiser ude
- Researche på ideer til sunde snacks, som også kan bruges om aftenen
Senest rettet af DetSorteCirkus 24. jan 2016, 11:06, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jan 2016, 10:48

Guilded_Lily skrev:TAG


Hvor køber du den der drikkebouillon? :)
Jeg tænker, at den kunne være god som salt eftermiddagssnack og dermed alternativ til de sødlige urteteer, jeg plejer at ty til der.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 24. jan 2016, 10:51

Hvor er jeg dog doven i denne weekend! I går havde jeg planer om at træne, gøre rent, vaske tøj og tage hul på en ny bog. Det blev ikke til andet end lidt vasketøjssammenlægning og læsning på pc'en!

I dag er planen at træne og tegne/læse. Men energien er lig nul og jeg er blevet kampsnottet.

I det hele taget har jeg det ikke for godt lige pt. Jeg ligner en i 8. måned, og mit hoved er tungt. Jeg er som forsøg på at undgå den sædvanlige vintertræthed begyndt at tage dobbelt-d-vitamin+kalk, og jeg synes egentlig, mit humør er bedre end ellers, men altså, resten følger ikke rigtig med.
Jeg undrer mig over min maves udspilethed, og den eneste forklaring, jeg sådan lige kan komme op med, er at jeg jo pludselig har inddraget en daglig smoothie af fedtfattig yoghurt (ca. 1-1,5 dl) og et par håndfulde mango, honningmelon og granatæble. Kan det udspile maven på den måde?

I næste uge får jeg en juicer hjem, så vil jeg i gang med de grønne også.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 24. jan 2016, 10:55

DetSorteCirkus skrev:
Hvor køber du den der drikkebouillon? :)
Jeg tænker, at den kunne være god som salt eftermiddagssnack og dermed alternativ til de sødlige urteteer, jeg plejer at ty til der.


Jeg har købt den i Brugsen, Kvickly, Føtex, Bilka, Fakta - en enkelt gang i Netto som spotvare - jeg kan ikke rigtig huske, om jeg har fundet den i Rema.

Den koster mellem 9-13 kr. og indeholder fem breve.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jan 2016, 11:05

Jeg har tegnet alle mine sædvanlige gåture ind i et ruteprogram og kan derfor se, at det ender med at blive til 15 km denne uge.

Her kl. 13.30 begiver jeg mig ud på den sidste planlagte tur for denne etape.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 24. jan 2016, 12:44

Imponerende, hvad et bad kan gøre ved et menneske!

Vi skal lige have kigget på madplanen, så kører jeg i Bilka efter kyllepatter og videre til træning. Jeg gider ikke rigtig, men jeg skal!
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 24. jan 2016, 13:09

Nye mål:

3 x holdtræning
1-2 x løb
Begrænse madindtag efter kl 20 :ninja:
Være med på mandens core-challenge
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 24. jan 2016, 14:23

Evaluering
- Drikke vand Det går fint på arbejdet, men ikke hjemme
- Neglepleje Helt klart plads til forbedringer
- Motionere iflg. plan Måske ikke 100% efter planen, men jeg har logget 2 x træning, 1 gåtur og 1 x svømning
- Minimere indtaget af synlig sukker - her tænker jeg på slik, chips, kage og is Igen er der plads til forbedringer, men jeg ville også blot minimere indtaget, der var ikke tale om 100% udelukkelse

Nye mål
- Drikke vand
- Neglepleje
- Motionere - og helst efter planen
- Minimere indtaget af synligt sukker - as in slik, chips og kage
Senest rettet af Ally 24. jan 2016, 18:01, rettet i alt 1 gang.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 24. jan 2016, 15:14

To fastedage - tjek. Det var ikke rart
To gange træning - tjek. Tre gange, faktisk. En gang kampsport, en gang styrke og en løbetur - det sidste her til eftermiddag, hvilket godt nok ikke var noget kønt syn. 34 minutter om en 5km :tie:
Ingen alkohol - tjek
Ingen slik - tjek

Næste uges mål må være noget med at holde fast og fortsætte rytmen
- To gange træning
- Stadig ingen slik eller alkohol
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Joe » 24. jan 2016, 16:45

Jeg må hellere komme ind i kampen igen med at nedskrive mål. Selvom jeg ikke havde nogle mål for denne uge, har jeg trods alt nået tre gange træning. Er utroligt selvtilfreds over det!

I næste uge vil jeg:
- Træne tre gange.
- Spise hjemmelavet mad både til frokost og aftensmad mandag til torsdag.
- Kun drikke vand/kaffe/te på arbejdet.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jan 2016, 20:20

Jeg var ved at få et chok, da jeg i dag tog en kjole på, som jeg sidst brugte før jul. Den sad overhovedet ikke stramt i taljen eller omkring armene, hvilken den ellers tidligere har haft en tendens til :8:
Der må være sket mere med min krop, end de to tabte kg. indikerer, men i modsætning til tidligere sundhedsprojekter har jeg også været konsekvent denne gang, og det burde vel også kunne mærkes efter en lille måned.

Min gåtur i tåge gik fint, og det var virkelig rart med højere temperaturer.
Nu skal jeg lave/revidere madplan. Jeg havde faktisk aftensmaden på plads, men bliver nødt til at ændre lidt, da jeg er kommet i besiddelse af en portion reste-roastbeef med tilbehør og åbenbart ikke skal én gang ud at spise, men to.
6
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 24. jan 2016, 20:45

Evaluering:
Søvn nok Tjek
Vitaminer hver dag Næsten!
Mere vand Yes!
Mindst 1 lang gåtur Jeps
Forholdsvis sund mad Jeps
Fokus på faglighed fremfor sundhed på 2-dages kursus Ja - selvom det faktisk var virkelig sund mad vi fik, så det var slet ikke et issue

Nye mål:
Søvn nok
Vitaminer hver dag
Mere vand
Gå London tynd
Forholdsvis sund mad - bortset fra på Jamie Oliver restaurant i London :love:

Status er, at jeg stadig er småsyg, kursus var fantastisk(!) og maden er ok for tiden, men kunne være bedre. Jeg lurer lidt på det der drikke boullion og om man skulle have noget småfaste. Jeg synes bare aldrig jeg har set det i nogen butikker.
Da jeg kom hjem fra kursus i fredags havde jeg bare lyst til at finde nogle traumatiserede børn jeg kunne stabilisere, jeg følte mig SÅ klar til at lave det arbejde jeg lige havde lært :lol:
I morgen tager jeg en dag i sengen med serier, så jeg forhåbentlig kan blive helt rask i stedet for det her halvsyge.
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 24. jan 2016, 21:34

Evaluering:

* faste 1 dag og 16:8 i weekenden Faste tjek, men 16:8 - narh. Jeg har spist, da jeg stod op, men så heller ikke mere før aftensmad. Men der gik ikke 16 timer imellem
* træne 2-3 gange Jeg har godt nok været af sted to gange, men den i onsdags, hvor jeg blev terroriseret af teenagedrengesved, måtte jeg opgive efter en time.
* huske væskebalancen Tjek
* skrive lister Oh yes. MANGE lister!
* sørge for at slappe max af, når jeg endelig har fri! Absolut! Jeg er så afslappet, jeg ikke orker at skulle tidligt op i morgen...

Jeg kom både i Bilka og fik trænet. To timer med max gas. Jeg lavede nye gentagelser (4x8 i stedet for 3x12-15 med 5 kg ekstra på maskinerne) og tog tungere håndvægte. Jeg var HELT færdig, da jeg sluttede af med 12 min. løb/gang og 10 min gang med 15% med 7 km/t. (Jeg varmer altid op med 30 min. på crosstraineren). Jeg er slet ikke stærk og hurtig som andre i tråden, men i dag var alligevel et fremskridt. Min drøm er bare at kunne løbe 3 km uden gang. Novella havde vist løbet 5 på en halv time? Det er den tid, jeg tager om 3 km... :genert:
I dag blev jeg så også terroriseret af klam svedlugt. Sådan rigtig sur gammelmandssved. Jeg var tæt på at gagge MANGE gange! Han blev heldigvis ikke så længe...

Nye mål:
* faste to gange
* træne to gange
* huske vandbalancen
* skrive lister
* slappe af, når jeg har fri (vi har projektuge hele ugen = lidt tidligere fri nogle dage :klap: )
* lade være med at stresse over irriterende fastelavnshalløj med sønnens klasse på lørdag. Han vil være Anakin SKywalker, og kostumet koster en bondegård (for mig, i hvert fald)

Sophaya skrev:Gå London tynd
Forholdsvis sund mad - bortset fra på Jamie Oliver restaurant i London :love:


Status er, at jeg stadig er småsyg, kursus var fantastisk(!) og maden er ok for tiden, men kunne være bedre. Jeg lurer lidt på det der drikke boullion og om man skulle have noget småfaste. Jeg synes bare aldrig jeg har set det i nogen butikker.
Da jeg kom hjem fra kursus i fredags havde jeg bare lyst til at finde nogle traumatiserede børn jeg kunne stabilisere, jeg følte mig SÅ klar til at lave det arbejde jeg lige havde lært :lol:
I morgen tager jeg en dag i sengen med serier, så jeg forhåbentlig kan blive helt rask i stedet for det her halvsyge.


DET dér, DET gider jeg bare ikke se på, nå! :skeptisk: (kald det en grøn-af-misundelsesmiley!) Fåt, hvor gad jeg godt en tur hjem sådan, lige NU! Tag lige en tur langs Southbank for mig, hva? Hvis du har tid og mod på det, så vil jeg gerne anbefale turen i Tower Bridge Glass Floor: http://www.towerbridge.org.uk/tower-bridge-glass-floor/

Jeg håber, det bliver en god oplevelse på den JO-restaurant, du skal på. Jeg blev noget skuffet over den i St. Albans.

Og rigtig god bedring! Håber, du når at blive rask inden London! :kram:
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 24. jan 2016, 21:59

Guilded_Lily skrev:
DET dér, DET gider jeg bare ikke se på, nå! :skeptisk: (kald det en grøn-af-misundelsesmiley!) Fåt, hvor gad jeg godt en tur hjem sådan, lige NU! Tag lige en tur langs Southbank for mig, hva? Hvis du har tid og mod på det, så vil jeg gerne anbefale turen i Tower Bridge Glass Floor: http://www.towerbridge.org.uk/tower-bridge-glass-floor/

Jeg håber, det bliver en god oplevelse på den JO-restaurant, du skal på. Jeg blev noget skuffet over den i St. Albans.

Og rigtig god bedring! Håber, du når at blive rask inden London! :kram:


Haha! Sorry :lol:
Det er bare en weekend, så vi har nærmest ingen tid. Det er bare for at komme lidt væk :D Vi skal se tower bridge, så jeg vil lige tjekke det der ud. Tak :kys:
Vi skal på Jamies ved Tower Bridge også, så jeg håber den er god - jeg er kæmpe Jamie fan :lol:
Tak, jeg tror (håber) på at den her virus er død når vi skal flyve! :tie: :pompom:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Viskelæder » 24. jan 2016, 22:22

Min uge har været ren røv. Det eneste gode, der skete er, at jeg har gået to ture, som jeg havde som mål. Ellers har jeg spist virkelig, virkelig usundt og meget. Jeg har været out of control! Og jeg tør da ikke veje mig :s
Jeg har været i biografen gratis med en gratis gufbillet (= mega mange gratis popcorn), på "julefrokost" med arbejdet, hvor jeg fik restaurantmad og vin, og selv de dage, hvor jeg ikke skulle noget, har jeg spist usundt.

Nå, men det eneste gode, det har gjort, er, at jeg da lige nu føler mig motiveret igen :pompom:
Jeg lavede i går kyllingefrikadeller og ægge-gratin, som jeg kan spise i den kommende uge, og jeg har lige lavet madpakke til i morgen, som består af gulerodssalat, æg, avokado og en af de der æggegratin-ting.

Mine mål for den kommende uge er:
- 3 gåture
- spise nogenlunde sundt
- ikke købe slik og andre snacks, men spise det, jeg har liggende, hvis jeg får cravings. Jeg har kun lort liggende, så måske det kan afholde mig fra at æde så meget :D
- Drikke mere vand og færre pepsi max
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"