Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jan 2016, 15:53

Mani skrev:
Guilded_Lily skrev:Det undrer mig, at Lego Friends (til piger) er så småt i forhold til drengenes.

Hvordan småt?


Klodserne er nogenlunde samme størrelse, men menneskene og så alle de bittesmå dele. Fumlearbejde!
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jan 2016, 19:44

Wizzze skrev:Det gik ikke så meget på hvordan de har råd, men hvordan de får dem, regner ikke lige med at der er friske forsyninger med apple og Samsung telefoner ind til Damaskus :gruble:


Rigtig mange af dem, der er kommet fornylig, har tilbragt uger, måneder eller år i de såkaldte nærområder.
Det kan vel være der, de har købt deres telefoner.

I øvrigt tror jeg ikke, at "næsten alle flygtninge" har nye telefoner. Eller rettere - det kan jeg ikke fastslå, om de har eller ej, da jeg kun har set eller været i kontakt med en meget lille del af den samlede flygtningegruppe. Jeg tror til gengæld, at en del journalister er vilde med at filme lige de flygtninge, der står og flagrer med en dyr mobil.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jan 2016, 19:51

polavyk skrev:Om krokodillen i Peter Pan hedder noget på dansk?


Jeg googlede det lige, da det er sådan noget, der ellers kan holde mig vågen om natten, og det ser ikke ud til, at den hedder andet end Tick-Tock, heller ikke på danske sider.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. jan 2016, 20:00

At alle pludselig er begyndt at servere drinks, smoothis, chokolademousse osv osv portionsanrettet i gamle champignonglas eller hvad det nu er, altså glas med gevind til et skruelåg.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jan 2016, 22:11

Dirtylittledevil skrev:At alle pludselig er begyndt at servere drinks, smoothis, chokolademousse osv osv portionsanrettet i gamle champignonglas eller hvad det nu er, altså glas med gevind til et skruelåg.


Som du dog kan sige det :lol:
På Youtube kaldes det "a mason jar".
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jan 2016, 22:19

Lemonella skrev:
Dirtylittledevil skrev:At alle pludselig er begyndt at servere drinks, smoothis, chokolademousse osv osv portionsanrettet i gamle champignonglas eller hvad det nu er, altså glas med gevind til et skruelåg.


Det har jeg set de gør meget i Amerikanske film, så måske det er blevet en trend her hjemme også.
Man kan vist købe dem fra nye af. Altså drikkeglas der aldrig har været syltetøj eller andet i først.


Gud, jeg troede kun, det var "min" engelske soap, der forsøgte at være nyskabende eller noget.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 23. jan 2016, 22:24

Dirtylittledevil skrev:At alle pludselig er begyndt at servere drinks, smoothis, chokolademousse osv osv portionsanrettet i gamle champignonglas eller hvad det nu er, altså glas med gevind til et skruelåg.


I USA er det et levn fra forbudstiden, det var hvad moonshinerne havde adgang til, fordi alle dengang hjemmesyltede og konserverede i den slags glas/krukker. Da så cocktail trenden kom tilbage her for 10-15 år siden, begyndte nogle barer at promovere sig som smugkroer, med hemmelige indgange og man kom kun ind hvis man kendte nogen der kendte nogen, og de fik også inspiration til indretning og drikke"kultur" fra forbudstiden, og derfra spredte glastrenden sig bare og blev mainstream og hipt.

http://thinkprogress.org/culture/2014/0 ... mason-jar/

http://www.independent.co.uk/life-style ... 35162.html
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 23. jan 2016, 23:44

Den her:

Billede

Hvis man har brug for sådan en for ikke at skære fingrene af sig selv, bør man så ikke bare helt lade være at skære grøntsager? :gruble:
9
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 24. jan 2016, 05:09

Hvis ikke medierne skriver om det, så er det ikke sket

90 asylansøgere og flygtninge forgreb sig på svenske børn
http://www.bt.dk/udland/uhyggelige-over ... il-koncert
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 24. jan 2016, 06:28

GnueN skrev:
landsbytossen skrev:Hvis ikke medierne skriver om det, så er det ikke sket

90 asylansøgere og flygtninge forgreb sig på svenske børn
http://www.bt.dk/udland/uhyggelige-over ... il-koncert


Sejt! Så mangler vi bare... bum, bum, bum... 398.010 overgreb mere for at komme op på bare 1% af EU's samlede antal muslimer som afstumpede voldtægtsmænd, hvilket i øvrigt ville være lige omkring hvor mange mænd med god og vesteuropæisk baggrund, der antages at have pædofile tendenser.

Så her er to ting mere, der undrer mig:

Hvilken interesse skulle medierne have i ikke at skrive om det - og hvor mange europæiske aviser skriver ikke lystigt (og gerne uden nogen form for videre dokumentation) om flygtninge og asylansøgere, som rager på pigerne og skider i vores svømmehaller? Men den er måske bedre at tage i Politik & Samfund eller på nogle af de andre travle debatfora, hvor ingen overhovedet tør snakke om flygtningeproblemer pga politisk korrekthed og meningstyranni, og og og...

Kan du finde sammenlignelige eksempler, hvor en avis er interesseret i at skrive en artikel, men ændrer holdning når journalisten opdager, gerningsmanden er kristen og af europæisk afstamning ?
Hvis du kan, så vil jeg også undre mig over den journalists holdning.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Firebird » 24. jan 2016, 06:58

Aviser skriver det de kan tjene penge på. Der er ikke noget at undre sig over.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 24. jan 2016, 08:07

Flora skrev:Den her:

Billede

Hvis man har brug for sådan en for ikke at skære fingrene af sig selv, bør man så ikke bare helt lade være at skære grøntsager? :gruble:


Den er sikkert god til dem med parkinson.
3
Klimatosse
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 24. jan 2016, 08:45

En hel del i forbindelse med Thomas, som er forsvundet i Randers efter en bytur.

Han er set på overvågningskameraer ved havnen.

Bla moderen har lavet et opslag, hvor hun beder om hjælp til eftersøgning (koordineret med Missing People DK)...men alligevel kommer der
"Ja det er jo ikke første gang der er forsvundet unge mennesker ved Havnen, lad os hegne hele havnen + området ved Justensens Plæne ind."-kommetarer, lige så vel som "Han ligger nok død i havnen."-kommentarer.

Moderen skriver jo for hulen familien godt ved håbet er lille, men vad da endelig i det :rulle:

Og så tag da debatten om indhegning vs folks eget ansvar i et seperat opslag.


Jeg fatter simpelthen ikke, at folk ikke kan holde det adskilt.
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jan 2016, 11:12

At News-værten udtaler Port-au-Prince "Pårt-a-prins".
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 24. jan 2016, 11:40

DetSorteCirkus skrev:At News-værten udtaler Port-au-Prince "Pårt-a-prins".

Hæ-hæ, ja der er mange sjove varianter af det den slags.

Det er jo også lidt forskelligt, hvilke geografiske navne man forventer at høre i en dansk eller udenlandsk version. Nok noget med, hvor længe der har eksisteret en dansk version. Det ville jo virke helt krukket at udtale Paris på fransk eller Californien på amerikansk. De er dog begyndt at udtale Toronto som "Torontøv" :)

Hvad jeg slet ikke kan bære, er når de udtaler fx spanske navne på engelsk: "Akapulkøv" osv. :genert:

Men generelt er der nok en tendens til at bruge de udenlandske navne mere. Jeg vil mene, at min bedstefar sagde "Florens" og "Neapel", som nu er uddøde. Men på den anden side ville "Venezia" eller "Roma" stadig blive betragtet som krukket. Nå, jeg ved ikke, hvor jeg vil med dette! :)
0

Tilbage til "Generelt"