Kronik - Sexisme & integration

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Slettet bruger » 24. jan 2016, 02:13

Venstrefløjen er blevet et underligt miskmask af ideer, hvor det bare går helt i sort i nogen situationer. Man kan måske sammenligne det med en computer der er blevet fikset med i så lang tid, at den har en ustabil sammensætning af programmer der ikke taler med hinanden, så den går ned i nogen sammenhænge.

Deres insisteren på at "kultur ikke er vigtigt" er et levn fra Marx f.eks. Det skal altid være socioøkonomiske ting, fordi han mener kultur og religion er produkter af det socioøkonomiske. Der kunne man måske lige godt lave en hurtig opdatering, det er immervæk 150 år siden Marx huserede. Men det er altså stadigt et venstreorienteret dogme, og de gør de bare ikke kan se kulturelle problemer, eller måske kun lige kan skimte dem lidt.

Det bliver så helt grotesk når feministerne insisterer på at bruge kulturbegrebet ("rape culture") - når de har rape culture- hatten på, så er kultur/tankegang noget meget vigtigt for folks adfærd, det er totalt indgroet overalt, man kan kun ændre gennem lang tids kampagner og regelændringer i samfundet, det vil kræve en ekstrem indsats osv. Men når de så tager den "antiracistiske hat" på, så har kultur intet med 3verdendindvandreres adfærd at gøre, det er socioøkonomi det hele, og løser sig helt af sig selv. Evt. kan det klares med et 14 dages aftenkursus - men de ville jo aldrig gå med på at man bare kan fjerne "rape culture" med et 14 dages kursus.

For mig har man bare komplet modstridende forklaringsmodeller, hvor man vælger den der passer til situationen, men der er ingen sammenhæng i det. Det samme gælder bøsser. Når de tager antiracisme-hatten på, så sætter de beskyttelsen af homosexuelle ud af kraft, og man vil f.eks. gerne samarbejde med moskeer der er dybt anti-homosexuelle. Når de så tager den af og tager LGBT-hatten på, så kan man få en shitstorm ud af at der ikke er nogen personer i Star Wars der er erklærede bøsser og den slags. Kontrasten i hvad de accepterer af hvem er simpelt hen skærende, og mere og mere tydelig som tiden går.

Fandt en homofob, der blev valgt ind for SF, smidt ud for homofobi, men så kom med i EL, hvor han så blev smidt ud da han tog en runde to med homofobi.

Enhedslistens byrådskandidat i Odense Dahir Jama Roobleh har beklaget, at han i weekenden kaldte det en katastrofe, at socialdemokraten Tim Vermund foreslog at undervise i homoseksualitet i odenseanske skoler.

Nu oplyser TV 2/Fyn, at han som SFer sidste år sammenlignede homo-ægteskaber med at gifte sig med en kamel.

http://www.dr.dk/nyheder/politik/roed-b ... ed-kameler

SÅ uhm EL lukker en mand ind der har sammenlignet bøsser med kameler. Der sker jo bare ikke der kommer en kandidat ind i et parti med så totalt forskellige holdninger, a la en LA'er der går glødende ind for at samfundet skal overtage alle virksomheder :) De må da også kunne mærke det på ham, hvordan hans syn på ting er, når man arbejder sammen med ham. Men de har jo antiracisme-hatten på når de ser ham Robbleh, og så er det bare OK alt han foretager sig. Og så er min holdning ikke baseret på den her enkeltsag - jeg synes man har set utallige gange at kæden hopper helt af for venstrefløjen når der er noget etnisk i farvandet. Så det de ender med at stå for bare bliver et meningsløst ruskomsnusk af pæne ideer der modsiger hinanden.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Pølsemix » 24. jan 2016, 08:54

GnueN skrev:Nåmen hvis man så ser bort fra det seneste døgns autofellatio her i tråden over temaet "min (kultur) er længere og bedre end din", så kunne nogen måske svare mig på:

Når nu der tilsyneladende er ført endeligt juridisk og meget sagvidenskabeligt bevis for både alle jeres påstande og at de overgreb som pressen indtil videre har fået klasket op på spisesedlerne rundt omkring er begået af, hvad der - selv på en god dag og med en kugleramme, der hælder lidt mere til højre end til venstre - svarer til cirka 0,0005% af den mandlige muslimske befolkning i Europa... burde det der skete nytårsnat så ikke være noget der skete hver nat i alle byer med en overpræsentation af disse middelalderlige mørkemænd?

Eller kunne det tænkes, at der i dette pusserløjelige sammenrend af alle mulige blandede bolsjer lige fra de disenfranchiserede nordafrikanske gadedrenge og tyske taberbørn af tyrkiske taberforældre til hjemløse østeuropæiske vanekriminelle og syriske højtuddannede mellemklasseløg, man sikkert kunne finde på sådan en banegård klokken lort en nytårsmorgen også VAR nogen, hvor det ikke nødvendigvis var islam eller ikke-vestlighed, der var fællesnævneren, så meget som "dem, der har" og "dem, som ikke har" en seng at sove i eller bare straight up den samme ukontrollerede, gruppedynamiske (magt)liderlighed, som også en gang imellem har budt unge danske mænd at gennemkneppe en halvbevidstløs studine for rullende kameraer en lørdag morgen i en villa på Strandvejen? Og kunne det tænkes, at det ikke var første gang i en kold, tysk vinternat at alle katte ligesom bare blev grå - eller i dette tilfælde sorte - og at det af netop dén årsag var en lidt bedre historie at skrive om end når krænkelser begåes i flok af unge ikke helt så eksotiske unge jurastuderende mænd eller på Sunny Beach?

Er noget af det overhovedet til diskussion - skal jeg bare unlike kvinfo og stemme borgerligt fremadrettet for at tingene løser sig? Eller skal vi bare heppe på en krystalnat mere og satse på at PEGIDA og bøllerne i Leipzig også tager sig kærligt af de millioner muslimske mænd, som ikke knepper løs?


Hvad så med alle de andre "enkeltstående hændelser"?
Btw den hændelse i sunny Beach du henviser til kan du ikke ikke bruge til noget, da pigerne det omhandler var Indforstået og vidste hvad de blev udsat for. Var de det i Køln?
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf FruitFly » 24. jan 2016, 09:20

GnueN skrev:Eller skal vi bare heppe på en krystalnat mere og satse på at PEGIDA og bøllerne i Leipzig også tager sig kærligt af de millioner muslimske mænd, som ikke knepper løs?

Nogen gange er det lidt det indtryk jeg får. Men jeg går altid ud fra at det er en misforståelse... det skal det være.
1
#Klimatosse
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 10:41

GnueN skrev:Nåmen hvis man så ser bort fra det seneste døgns autofellatio her i tråden over temaet "min (kultur) er længere og bedre end din", så kunne nogen måske svare mig på:

Når nu der tilsyneladende er ført endeligt juridisk og meget sagvidenskabeligt bevis for både alle jeres påstande og at de overgreb som pressen indtil videre har fået klasket op på spisesedlerne rundt omkring er begået af, hvad der - selv på en god dag og med en kugleramme, der hælder lidt mere til højre end til venstre - svarer til cirka 0,0005% af den mandlige muslimske befolkning i Europa... burde det der skete nytårsnat så ikke være noget der skete hver nat i alle byer med en overpræsentation af disse middelalderlige mørkemænd?

Eller kunne det tænkes, at der i dette pusserløjelige sammenrend af alle mulige blandede bolsjer lige fra de disenfranchiserede nordafrikanske gadedrenge og tyske taberbørn af tyrkiske taberforældre til hjemløse østeuropæiske vanekriminelle og syriske højtuddannede mellemklasseløg, man sikkert kunne finde på sådan en banegård klokken lort en nytårsmorgen også VAR nogen, hvor det ikke nødvendigvis var islam eller ikke-vestlighed, der var fællesnævneren, så meget som "dem, der har" og "dem, som ikke har" en seng at sove i eller bare straight up den samme ukontrollerede, gruppedynamiske (magt)liderlighed, som også en gang imellem har budt unge danske mænd at gennemkneppe en halvbevidstløs studine for rullende kameraer en lørdag morgen i en villa på Strandvejen? Og kunne det tænkes, at det ikke var første gang i en kold, tysk vinternat at alle katte ligesom bare blev grå - eller i dette tilfælde sorte - og at det af netop dén årsag var en lidt bedre historie at skrive om end når krænkelser begåes i flok af unge ikke helt så eksotiske unge jurastuderende mænd eller på Sunny Beach?

Er noget af det overhovedet til diskussion - skal jeg bare unlike kvinfo og stemme borgerligt fremadrettet for at tingene løser sig? Eller skal vi bare heppe på en krystalnat mere og satse på at PEGIDA og bøllerne i Leipzig også tager sig kærligt af de millioner muslimske mænd, som ikke knepper løs?


Nu findes der jo andre grupper end nazister, der kunne finde på ikke at være moral-relativister. Det at man synes et værdisæt er bedre end et andet behøver ikke i alle tilfælde at dreje sig om at man er klar til støvler og armbind. Det kan i nogen tilfælde dreje sig om at man kan måle på tingene. Eksempelvis klarer lande sig generelt bedre, jo mere ligestilling og jo mindre chauvinisme der opleves.

Jeg synes du snakker udenom. Det er helt rigtigt at det ikke er alle muslimer, der forgriber sig på kvinder. Men skal vi op på dem allesammen, før vi må bemærke at de er højere repræsenterede i sager om overgreb, voldtægt og kvindefornedrende kriminalitet generelt? Var det i 2014 at Oslo kunne rapportere at 100% af alle deres voldtægtssager det år var begået af muslimske mænd?

Og når nu du selv nævner det at stemme, så vil jeg pege tilbage til min kommentar ovenfor. Din anti-facistiske retorik er med til at gøre venstrefløjen uvælgelig. Man bliver ikke facist af at synes at folk, uanset hvor de kommer fra, skal kunne tage en joke og behandle kvinder ordentligt. Jeg understreger gerne, at jeg mener slet ikke vi skal give os på det her punkt.

En komplet assimilation af værdier der gerne ser kvinder ligestillet er den eneste vej frem. Komprimisser er ikke at ønske sig.


Dit modargument må være dine 0,0005%, og det er super. Hvis ikke det var fordi at overgrebene nytårsaften var koordinerede i flere forskellige byer. Køln var det mest ekstreme eksempel, men det samme skete flere steder i Tyskland og Sverige på samme tid. Noget vi ikke ser ske i lignende sager, hvor muslimer ikke er indblandet.

Men som jeg skrev, vi er da ikke i mål endnu. Men jeg synes heller ikke vi behøver have alle 100% af etniske danskere til at enes med mig om at kvinder er komplet ligestillede med mænd og skal ikke udsættes for ting de ikke beder om, før vi kan sige at vi er tæt nok på til at de hængepartier vi har bare må finde sig i at blive trukket med alligevel.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 10:47

I øvrigt vil jeg påpege, at det netop er beviseligt, at det intet har med racisme at gøre, når jeg mener at de vigtigste borgere vi har i Danmark i disse år, er arabiske ex-muslimer, der tør stå frem. Det er religionen og den kultur den har promoveret, som nogen falder for (og andre ganske vidst ikke gør), der skaber ballade og problemer. Der findes ikke nogen som helst ideologisk tilgang til verden og mennesker, der kommer fra den tidligste middelalder, som vi har noget at bruge til i dag.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 11:53

GnueN skrev:Nej, det kan du have ret i. Når jeg læser ovenstående tænker jeg lige umiddelbart, at reformationen og oplysningstiden måske slet ikke har gjort os så reformerede og oplyste, som jeg i min naivitet gik og troede... så lidt ret har du da.


Hvad skal det sige?
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 12:14

GnueN skrev:Din afskrivning af flere århundreders åndelig udvikling og kulturhistorie og dens betydning for mennesker - ja, også dem på den arabiske halvø - er lidt... well... komisk. Hvor tror du dit vestlige frisind og dine raffinerede talking points kommer fra? Dine gener? :)


Komik afhænger vel lidt af at du rent faktisk har ret i den afskrivning. Citerer du mig lige for at have gjort det, så jeg kan se hvad vi taler om? For jeg synes det ligner at vi trådte ud af det skrevne og ind i det uskrevne et sted imellem det jeg skrev og det du læste.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 12:24

GnueN skrev:
Precaseptica skrev:
GnueN skrev:Din afskrivning af flere århundreders åndelig udvikling og kulturhistorie og dens betydning for mennesker - ja, også dem på den arabiske halvø - er lidt... well... komisk. Hvor tror du dit vestlige frisind og dine raffinerede talking points kommer fra? Dine gener? :)


Komik afhænger vel lidt af at du rent faktisk har ret i den afskrivning. Citerer du mig lige for at have gjort det, så jeg kan se hvad vi taler om? For jeg synes det ligner at vi trådte ud af det skrevne og ind i det uskrevne et sted imellem det jeg skrev og det du læste.


Sådan lige omkring... her:

Precaseptica skrev:Der findes ikke nogen som helst ideologisk tilgang til verden og mennesker, der kommer fra den tidligste middelalder, som vi har noget at bruge til i dag.


Ah ja. Men så finder jeg det da mere komisk, som du siger, at det netop ikke var de "raffinerede" "analyser" du fandt grund til finde grinagtige, når det eneste du skulle bruge var netop en enkelt klar og tydelig sætning.

Men så lad mig opklare det for dig. Hvad der rent faktisk står, er ikke at den del af historien ikke fandt sted, men at hvis den del af historien skal til at genleves her, hvor den allerede er gennemgået én gang, så har vi "ikke noget at bruge den til". At du læser de ord, som at jeg afskriver den del af historien er, for mig at se, opsøgende, som minimum.

Hvis du gerne vil kritisere mit synspunkt synes jeg du skal tage fat i den del af min såkaldte analyse, der er lidt mere kød på. Den ene sætning du skulle læse vendt på vrangen for at få den til at blive åndssvag, tror jeg kun du har underholdt dig selv med.

PS: For nu lige at udspecificere, så vi kan lægge jeg-sagde-du-sagde på hylden og vende tilbage til emnet, så tror jeg den sætning du synes du har læst nærmere ser sådan her ud:

Precaseptica skrev:Der findes ikke nogen som helst ideologisk tilgang til verden og mennesker, der kommer fra den tidligste middelalder, som vi nogensinde har haft noget at bruge til.
Senest rettet af Precaseptica 24. jan 2016, 12:29, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Dime » 24. jan 2016, 12:25

Bare lige en indskudt bemærkning...
Jeg har en fornemmelse af, at der er en større gruppe af kvinder ude i det dersens samfund, som føler sig krænkede af at blive klapset i måsen af en mand med alternativ etnisk oprindelse men som samtidig føler sig smigret over et identisk klap af en nydelig og dansk herre...
Eller... i det hele taget kun føler klappet som krænkende når det kommer fra en der ikke er så pæn, i deres øjne...
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 12:26

Dime skrev:Bare lige en indskudt bemærkning...
Jeg har en fornemmelse af, at der er en større gruppe af kvinder ude i det dersens samfund, som føler sig krænkede af at blive klapset i måsen af en mand med alternativ etnisk oprindelse men som samtidig føler sig smigret over et identisk klap af en nydelig og dansk herre...
Eller... i det hele taget kun føler klappet som krænkende når det kommer fra en der ikke er så pæn, i deres øjne...


Så der skulle være noget iboende racekritisk ved kvinders seksuelle image?
0
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Dime » 24. jan 2016, 12:28

Det har jeg ikke lige en mening om... jeg påpeger bare, at nogle krænkelser ikke bliver anset som sådan...
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 13:04

GnueN skrev:Cool! Jamen, så copy-paster jeg bare hele smøren fra før, så den ikke "forputter" sig i historieundervisningen. Du skriver:

Precaseptica skrev:[...]


... og jeg svarer:


Jeg tager den lige point by point, så jeg kan barbere den del af dine pointer ud der forholder sig til din fejlfortolkning af hvor lidt jeg påskønner historiens udvikling. Dog vil jeg pointere, at du understreger min pointe om at venstrefløjens (hvis jeg må være så fræk at placere dig dér) retorik ikke har udviklet sig siden det 20. århundrede.

Din "analyse" er lidt... well.. Her er tingen, Preca:


Hvad er min "analyse"? Historieblind? Det håber jeg at få kål på misforståelsen af nu.

Vores velstand blev ikke bygget i forgårs, igår eller idag. Den blev bygget over en periode på 200 år, hvor kvinder i første omgang var gratis arbejdskraft, og siden gradvist fik lidt basseører og lidt rettigheder her og dér, hvis de til gengæld leverede det boost i rå (wo)manpower, som industrialiseringen fordrede. Vores samfund er - med andre ord - bygget på en chauvenistisk, hegemonisk og ja, også racistisk hakkeorden, hvor dit argument egentlig bare er den lidt mere sofistikerede, glatpolerede version af det samme forarmede sniksnak om, hvor awesome vi generelt er, uden vi egentlig har løftet en finger for det selv. Ligestilling og de frihedsidealer, der gør det muligt for kvinder og mænd i vores samfund at udfolde sig på deres egne præmisser, frie af social tvang og dogmatisk religion, er købt og betalt for af generationer før os, som ikke har haft de samme privilegier...


En noget farverig historiegennemgang, men nuvel.

Det lader til at være her du første gang (i dette indlæg) anvender moralrelativisme. Jeg er ikke sikker på vi er enige om hvordan jeg har anvendt begrebet i min "analyse", når du længere ned skriver:

Intet af det hér handler om at pege fingre af nazisme eller moralrelativisme.


Jeg anklager dig for at anvende moralrelativisme. Der er så vidt jeg kan se ikke andre der endnu har påtalt det. Men jeg synes i allerhøjeste grad du gør brug af begrebet. Jeg påpeger, at vi statisisk set har verdens bedste lande i Skandinavien man kan bo i som kvinde, når det drejer sig om ligestilling. Vi kan præsentere den laveste risiko for at opleve sexchikane, overgreb, voldtægt, chauvinisme osv. Det vælger jeg at kalde en værdi, som baseres på et værdisæt. Et værdisæt der lader til at være absorberet i "vores" delte kultur heroppe. Du kender din historie, så jeg skal ikke spilde tiden på at nævne Islands kvinderevolution, dens spredning til resten af de nordiske lande osv. Jeg går ud fra det på nuværende tidspunkt står klart, at jeg forholder mig til at vi målbart klarer os bedre på det her plan end andre.

Vi er dog som sagt ikke i mål endnu. Et kritisk punkt vi mangerl, vil jeg mene, er at vi skal være klar til at identificere os med den moralske, sociale og egentlig også den økonomiske gevinst vi har af dette værdisæt. Det ville klæde os, hvis vi i mødet med andre kulturer var klar til at understrege, at her tror vi på kvinders rettigheder og dem vil vi fortsat arbejde kompromisløst for. Vi har stadig ærgerlige eksempler, såsom dem i Sunny Beach du henviser til. Det vender jeg tilbage til.

og dét, der truer dem idag er hverken snigende kvindeundertrykkelse i indvandrermiljøer eller hardcore islamofascisme (selv om dén helt bestemt også er et problem). Det er en ny virkelighed med stigende ulighed, hvor magt er ret - og hvor disenfranchiserede mennesker dagligt finder nye måder at kræve det, de føler er deres ret, helt uden om vores sagsbehandlingskultur...


Nu er det jo hverken snigende eller henvist til "indvandrermiljøer", når det foregår i det offentlige rum og involverer helt op til voldtægtssager.

... og så er der dem, du så henkastet negligerer som værende et eller andet nazistisk spøgelse fra fordums tid. De er ikke nazister. De er - i modsætning til din blandede landhandel af formodede og mulige endnu-ikke dømte voldtægtsmænd af blandet herkomst - mennesker med et klart og tydeligt erklæret politisk mål om at bringe ikke-kontrollerbar indvandring og kultursammenblanding til standsning... og de er klar på at brænde hele butikken ned, hvis ikke de får deres vilje, som de gjorde det i Leipzig for to uger siden. Det var i øvrigt dén krystalnat, jeg hentød til. Men det kunne du jo ikke vide...


Så lad os få tal på bordet og sammenligne. Hvor mange er der af disse farlige elementer? Hvad har de gjort? Hvordan spiller det ind at anti-facistiske bevægelser generelt er meget optrappende, når de mod-demonstrerer? I hvor høj grad er de det?

Du kan sagtens have ret i, at jeg gjorde fejl, da jeg neglicerede dette. Det vedkender jeg gerne. Men jeg vil mene, at der findes mange måder at bekæmpe en ekstrem højrefløj på. At du korrekt kan identificere deres subkultur og dens problemer og dens forfejlede værdisæt, er netop et eksempel på den hykleri, der som jeg siger gør venstrefløjen uvælgelig.

Hvis det kan lade sig gøre at mene noget forkert og forkasteligt. Noget menneskeligt farligt og noget vi gerne vil frabede os, så er moralrelativismen et knækket værktøj. Den kan kun hjælpe dig med at kritisere din modstander. Den kan ikke anvendes introspektivt. For jo, muslimer, som de bliver mere og mere rettroende, pålægges at tro på en bog, der beskriver hvordan kvinder er laverestående. Dette er forkert. Det er ikke forkert i kontekst, eller forkert pga. en historie der også omfatter mit stamtræ. Det er forkert, fordi alle undersøgelser der tager højde for det, viser at lande der behandler kvinder bedre klarer sig bedre. Jo mere, jo bedre. Jo mindre, jo værre.

Intet af det hér handler om at pege fingre af nazisme eller moralrelativisme. Der ER slet ikke nogen stor konspiration af muslimske sædelighedsforbrydere, der søger at underkue det vestlige Europa ved at skænde kvinder og tvangsformere sig (hvis der er, ville det klæde dig at dokumentere det med lidt mere end "det har jo vist sig at...") - og alt det her omkring Køln og what not har aldrig været en saglig diskussion om overrepræsentation i statistikkerne, og hvad der ellers kunne ligge til grund for den. Det er for nuværende et medieinduceret massehysteri af sladderjournalistik om flygtninge, der rager provinspiger i skridtet og skider skider i vores swimmingpools. Det er unuancerede partsindlæg af bloggere og "meningsdannere", som nærmest helt dommedagsprofetisk erklærer multikulturen stendød og integrationen forfejlet, helt uagtet at pisser op og og ned af ryggen på i titusindvis af danskere med indvandrerbaggrund og muslimer, som har bygget sig en tilværelse her i landet og bidrager til samfundet på alle tænkelige måder.


Her er jeg enig. Det er uden tvivl opreklameret. Det er et mindre problem end det ligner. Men det er dog et problem, og jeg vil mene at det er debat værd. Specielt fordi mange har rigtigt RIGTIGT travlt med at kalde alle ønsker om en sådan debat for skingrende, historiemiskendende, tosset, racistisk, fascistisk osv.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig, at vi ikke ser flere europæiske valg der tages stormende af højrefløjens yderste elementer. Hvis dette skal blive en realitet, så må vi tage fat på de ting vælgerne interesserer sig for. Både fordi medierne får dem til det, men også fordi vi i sidste ende ikke når multikulturalismens mål, før vi som minimum kender det fælles holdepunkt.

... og når selverklærede feminister gakker helt ud over det her og undsiger sig det tvivlsomme privilegie, det nu engang må være at blive brugt som blikfang i en betændt debat om uønsket fremmedhed OG talt ned til på samme tid af både bondejokker med baseballkøller, som vil 'beskytte deres damer', og skabssexister med en lidt mere ridderlig og streamlinet version af det samme pleistocæne argument, så er det måske ikke KUN et tilfælde af forkvaklet moralrelativisme, generel venstreorienterethed eller kulturmarxistisk fail. Måske synes de også bare, at det er nederen, hvis man bliver set som kvinde - eller perker - FØR man er alt muligt andet, som feks et menneske.


Interessant betragtning. Men så længe vi stadig identificerer os og nådesløst forsvarer de ting vi mener vi selv står for, så er det en lidt tynd pointe at holde fast i. Det kræver en noget mere udviklet stillingtagen til individets plads i fællesskabet, for at vi kan snakke om hvordan vi IKKE opfattes som andet end vores ord og vores handlinger. Der er vi ikke helt nået til endnu.

Så for nu må vi forholde os til, at vi kan risikere at støde på folk, der i kraft af vores umiddelbare udseende og udstråling kan siges noget til, gøres noget ved eller menes noget om.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 13:06

GnueN skrev:Tal fra Det Kriminalpræventive Råd viser, at kun 400 anmeldes af mere end 3.000 skønnede voldtægter årligt. Hvem begår resten - og hvis de begås af velrennomerede ressourcestærke unge kridhvide mænd, hvad betyder det SÅ for vores opfattelse af den dér overrepræsentation som en etnoreligiøs problemstilling?


Vel det samme som det vil betyde for din opfattelse, hvis resten begås af etniske arabere eller nordafrikanere?

Men ja. Flere tal på bordet. Lad os komme det til livs hvordan vi, uanset hvem der har ret, får nedbragt antallet af de sager.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 13:46

GnueN skrev:Det er ikke moralrelativisme - det du klandrer mig for. Moralrelativisme er en baseline forståelse af moral som noget, der først og fremmest dikteres af vores egne normer og værdier - i dette tilfælde at sexchikane, overgreb, voldtægt, chauvinisme og alt det jazz ikke nødvendigvis er forkert, fordi det må være op til gerningsmandens normer og værdier, og de er jo ukrænkelige - eller sådan skulle jeg have sagt eller hvad? Det er ikke, hvad nogen som helst skriver eller påstår - end ikke den mest venstredrejede, marxistiske feminista-wannabe, du kan banke op af gulvbrædderne.


Moralrelativisme er et begreb, der dækker over den opfattelse, at værdien i et moralsæt kan være lige så godt som et andet, fordi der ikke findes nogen absolut værdi i et moralsæt. Det er den opfattelse man er NØDT TIL at anvende, for at argumentere for at kulturer der ser ned på kvinder i højere grad end vi gør, er lige så gode som vores. Der skal noget seriøs hopla-logik til for at ligestille vores kulturer i social værdi for den enkelte borger, hvis der ikke skal anvendes moralrelativisme.

Ellers skal du komme med et godt argument for hvorfor kvindefornedrelse IKKE hænger sammen med den sociale sikkerhed vi oplever i de lande hvor den mindskes. Jeg går ud fra det er det du forsøger i det følgende.

Jeg anfægtede dit argument om, at vores kultur skulle give bedre nettoresultater på bundlinjen end en eller anden middelalderlig ideologi (hvad så end dét er for en størrelse), og at det skulle kunne aflæses på vores velstand. Det er noget sludder. Vi er frie, fordi vi er rige - og vi bliver mere rige, fordi vi er frie. Det er rigtigt. Men vi var ingen af delene til at begynde med. Vil du se rå, uhæmmet vækst i så koncentreret form, at den ville gå i bukserne på Anders Samuelsen? Så tag til Kina. Ethiopien. Saudiarabien. Steder, hvor shit bliver bygget, fordi folk er sultne og/eller bogstavelig talt kan vælge at arbejde eller gå til grunde. Steder hvor snak om kvinderettigheder (eller nogen rettigheder overhovedet) ikke fylder en skid, for det har man simpelt hen ikke råd til. Sådan var det også her i Danmark engang - og derfor kan du ikke tage den rå sum af et halvt hundrede generationers ofre i form af blod, sved og tårer, og bruge det som et talking point i en eller anden hjemmestrikket dikotomi om moderne samfund mod mørk middelalder. Eller... det kan du godt - men så er din konklusion forfejlet... og alt det i dit indlæg, du baserer på denne vildfarelse også, som følge heraf.


Hvad der er noget sludder er at økonomisk vækst skulle give ligestilling. Vi var både dummere og fattigere end Mellemøsten i næsten 800 år. De ville stadig være verdens førende, hvis ikke islam satte et loft over den rationelle udvikling, som vi her i Europa nød godt af. Netop fordi vi ikke accepterede at lade os begrænse, i hvad vi måtte stille spørgsmål ved, har vi overhalet dem på det teknologiske og videnskabelige plan, der skal til for at bringe velstand.

Men dette behøver slet ikke hænge sammen med kvindefrigørelsen i det 20. århundrede. Det eneste vi kan sige med sikkerhed er at de har ikke haft den samme udvikling på det plan, og det gør vi klogt i at observere og notere os, nu hvor vi skal til at integrere over en million nye, fattige, desperate, kulturelt tyngede muslimer.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 14:26

GnueN skrev:Læs hvad jeg skriver. Du forsøger at tage mig til indtægt for en eller anden cirkulær logik, hvor dét at jeg ikke anerkender "din" kultur som værende "deres" mere overlegen skulle gøre mig til moralsk relativist og af den holdning, at voldtægt og chikanøs adfærd nok bare handler om øjnene der sér. Det er noget enfoldigt vås... lidt ligesom dit verdensbillede.


Hvad er "mit verdensbillede" i den her sammenhæng? Og hvordan skulle en kultur, om det er min eller din eller en australiers, der målbart klarer sig bedre på ligestilling, være andet end overlegen (i hvert fald på dét punkt) overfor en anden kultur?

Islam har - på samme vis som kristendommen - været katalysator for århundreder med store videnskabelige landvindinger, særligt indenfor arkitektur og opbygning af vigtig infrastruktur, såvel som hele litterære epoker, ligesom mellemøsten har oplevet (og oplever) perioder med stor velstand og teknologiske fremskridt, helt uden vores rationelle og sekulære tilgang til tingene. Når det står så skidt til som det gør i dele af mellemøsten, så er det i høj grad fordi vores kulturelle indflydelse gennem århundreder og vores manipulation af frie markeder, som har skabt elendighed - og ironisk nok også skabt grobund for militant islamisme i mindst lige så lang tid...


Det er delvist rigtigt, men igen falder du tilbage til at snakke historie, fremfor hvad vi så gør nu. Vi mødes med en kultur der er tilbagestående på punkter vi ikke har lyst til at gå på kompromis på og mødes på midten. Så hvad så?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"