Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Mani » 21. jan 2016, 09:29

Læste lige denne på en amerikansk vens FB væg...

An interesting analogy

You’ve been on vacation for two weeks, you come home, and your basement is infested with raccoons. Hundreds of rabid, messy, mean raccoons have overtaken your basement. You want them gone immediately so you hire a guy. A pro. You don’t care if the guy smells, you need those raccoons gone pronto and he’s the guy to do it! You don’t care if the guy swears, you don’t care if he’s an alcoholic, you don’t care how many times he’s been married, you don’t care if he voted for Obama, you don’t care if he has plumber’s crack…you simply want those raccoons gone! You want your problem fixed! He’s the guy. He’s the best. Period.

That’s why Trump. Yes he’s a bit of an ass, yes he’s an egomaniac, but you don’t care. The country is a mess because politicians suck, the Republican Party is two-faced & gutless, illegal’s are everywhere. You want it all fixed! You don’t care that Trump is crude, you don’t care that he insults people, you don’t care that he had been friendly with Hillary, you don’t care that he has changed positions, you don’t care that he’s been married 3 times, you don’t care that he fights with Megyn Kelly and Rosie O’Donnell, you don’t care that he doesn’t know the name of some Muslin terrorist,…this country is weak, bankrupt, our enemies are making fun of us, we are being invaded by illegal’s, we are becoming a nation of victims where every Tom, Ricardo and Hamid is a special group with special rights to a point where we don’t even recognize the country we were born and raised in; “AND WE JUST WANT IT FIXED” and Trump is the only guy who seems to understand what the people want. You’re sick of politicians, sick of the Democratic Party, Republican Party, and sick of illegal’s. You just want this thing fixed. Trump may not be a saint, but doesn’t have lobbyist money holding him, he doesn’t have political correctness restraining him, all you know is that he has been very successful, a good negotiator, he has built a lot of things, and he’s also not a politician, he’s not a cowardly politician. And he says he’ll fix it.
You don’t care if the guy has bad hair.

You just want those raccoons gone. Out of your house.
Now! THIS MAY BE WHY HE LEADS THE POLLS.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 21. jan 2016, 09:46

Jeg syntes godt nok, fru Palins stemme var blevet endnu mere skinger, da hun var oppe at anbefale Trump.
Men det siges jo, at hun stadig er en darling i visse kredse og kan øge hans popularitet i den del af det yderste højre, der ellers ville være til tilbøjlig til at stemme på Ted Cruz.

Det er selvfølgelig kun en fordel ved de interne republikanske primærvalg, næppe til det rigtige valg, hvor hun formentlig skræmmmer mindst lige så mange væk.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 23. jan 2016, 23:12

Han kan nu være meget skæg nogle gange ... fx, når han går efter højreekstremistiske ikoner, fx: "wacko Glenn Beck" :lol:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 24. jan 2016, 21:08

Der går lige nu rygter i USA om at Michael Bloomberg er på vej ind i valgkampen, som uafhængig.
Det vil virkelig ruske ting igennem, ikke mindst for Trump. Bloomberg har en fortid med 10år som borgmester i New York, og både som demokrat og republikaner, og den sidste periode som uafhængig. Han har altså praktisk ledererfaring, og glemte vi lige at nævne at han er en endnu større erhvervssucces og med flere penge end Trump.
Hvis han stiller op så vil han stjæle mange af de republikanske vælgere, og også en del demokrater, måske endda nok til at vinde samlet, hvis det bliver et trevejsvalg.
Da Bill Clinton i sin tid slog Bush 1, var det i stor grad fordi Ross Perot deltog og delte den republikanske stemme. Med en Bloomberg med i et valg vil det samme ske igen, med den forskel at Bloomberg også vil kunne appellerer til demokrater. Ganske spændende udvikling, hvis han vælger at deltage.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 24. jan 2016, 21:50

Wizzze skrev:Der går lige nu rygter i USA om at Michael Bloomberg er på vej ind i valgkampen, som uafhængig.
[...]

Jeg var lige forbi CNN ... hvor der var en, som sagde, at det nok kun ville være i en situation, hvor det ellers blev Trump vs. Sanders som de to klassiske partiers kandidater. Og at det så muligvis kunne give mening. Men ellers at tredjepartiskndidater i bedste fald (som Ross Perot) blev nr. 2 efter Demokraten i de "blå" stater og nr. 2 i de "røde" stater efter Republikaneren. Men der kunne muligvis være så mange, der syntes, at både Sanders og Trump var så langt ude, at det i hvert fald kunne inspirere MB til at give det en chance. (Men har har vist snakket om det før uden at gre noget ved det).
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 29. jan 2016, 20:30

Trumps nye veninde er da bare sådan et catch altså :tie:

http://www.bt.dk/udland/sarah-palin-giv ... n-kaereste

Gud hvor jeg savner Reagan, men i det her miljø ville han jo blive kaldt for blød og moderat :stoned:
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 29. jan 2016, 22:26

Savner Reagan ligefrem? Han var ved at udløse Armageddon hver anden uge :)

On August 11, 1984, United States President Ronald Reagan, while running for re-election, was preparing to make his weekly Saturday radio address on National Public Radio. At a sound check before the address, Reagan made the following joke to the radio technicians: "My fellow Americans, I'm pleased to tell you today that I've signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes."

] But the Tokyo newspaper Yomiuri Shimbun reported in October 1984 that the Soviet Far East Army was placed on alert after word of the statement got out and that the alert was not withdrawn until 30 minutes later. An unnamed aide to US Representative Michael Barnes (D-Md.) confirmed that the Pentagon was aware of the alert.[3] There was no report of any change in the DEFCON level for the United States. The Soviet reaction, and mild confusion it created, was covered by NBC news anchor Tom Brokaw, which has since been uploaded to internet video hosting websites.[4]

https://en.wikipedia.org/wiki/We_begin_ ... ve_minutes

Men OK i det lange løb havde han ret jo.
Senest rettet af Slettet bruger 29. jan 2016, 22:34, rettet i alt 1 gang.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Slettet bruger » 29. jan 2016, 22:28

Wizzze skrev:Der går lige nu rygter i USA om at Michael Bloomberg er på vej ind i valgkampen, som uafhængig.
Det vil virkelig ruske ting igennem, ikke mindst for Trump. Bloomberg har en fortid med 10år som borgmester i New York, og både som demokrat og republikaner, og den sidste periode som uafhængig. Han har altså praktisk ledererfaring, og glemte vi lige at nævne at han er en endnu større erhvervssucces og med flere penge end Trump.
Hvis han stiller op så vil han stjæle mange af de republikanske vælgere, og også en del demokrater, måske endda nok til at vinde samlet, hvis det bliver et trevejsvalg.
Da Bill Clinton i sin tid slog Bush 1, var det i stor grad fordi Ross Perot deltog og delte den republikanske stemme. Med en Bloomberg med i et valg vil det samme ske igen, med den forskel at Bloomberg også vil kunne appellerer til demokrater. Ganske spændende udvikling, hvis han vælger at deltage.


Bloomberg ville da vel være en fin præsident, jeg har ikke hørt meget om ham, men det har været ret fornuftigt mener jeg.

Det kan jo nok ikke lade sig gøre som uafhængig, men dunno, med den ekstreme politikerlede de har pt. Det er måske det han tænker, eller også at han i det mindste vil forhindre Trump i at vinde.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf vibbsen » 30. jan 2016, 00:09

Wizzze skrev:Trumps nye veninde er da bare sådan et catch altså :tie:

http://www.bt.dk/udland/sarah-palin-giv ... n-kaereste

Gud hvor jeg savner Reagan, men i det her miljø ville han jo blive kaldt for blød og moderat :stoned:


Man tror jo at det er løgn når man læser sådan en artikel.....Men det er det jo ikke....Konen er jo fuldstændig uden for pædagogisk rækkevidde..Og man tænker "You got to be kidding me"......Men det gør hun jo ikke....Hun er fuldstændig alvorlig....Hvilket er langt mere skræmmende end noget som helst andet.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 30. jan 2016, 01:19

Wizzze skrev:[...]
Gud hvor jeg savner Reagan, men i det her miljø ville han jo blive kaldt for blød og moderat :stoned:

Hæ-hæ ... ja, "moderat" er vist et af de værste skældsord i de kredse :D
Jeg ved nu ikke helt, om jeg vil deltage i helgenkåringen af Reagan.
Men ok, han havde da en heldig hånd i nogle situationer.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 1. feb 2016, 23:48

Test dig selv, hvad ville du stemme hvis du var amerikaner?

http://edition.cnn.com/interactive/2016 ... atchmaker/

Jeg endte på Hillary, det havde jeg også regnet med.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. feb 2016, 00:06

Jeg endte også på Hillary, og det havde jeg ikke forventet. Jeg havde regnet med, at det blev Bernie Sanders.
På den anden side svarede jeg, at der skal være en genvej til statsborgerskab for illegale immigranter (ikke en automatisk ordning), at skat er det emne, der optager mig mest, og at jeg anser atomvåben i de forkerte hænder som den største fare. Jeg kunne forestille mig, at de to sidste svar er "lost in translation", fordi min måde at forstå spørgsmålene på ligger langt væk fra den amerikanske. At skat ville være det, der optog mig mest som amerikansk vælger skyldes, at jeg finder skattetrykket alt for lavt derovre og kunne ønske mig en meget højere grad af omfordeling, og min vurdering af, at atomvåben er den største fare, skyldes våbnet i sig selv og ikke, at jeg anser det som sandsynligt, at et atomangreb er nært forestående.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 2. feb 2016, 00:09

Wizzze skrev:Test dig selv, hvad ville du stemme hvis du var amerikaner?

http://edition.cnn.com/interactive/2016 ... atchmaker/

Jeg endte på Hillary, det havde jeg også regnet med.

    1) Fru Clinton
    2) Hr. O'Malley
    3) Chris Christie

:fløjt: 2'eren ved jeg faktisk ikke, hvad han går ind for.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf landsbytossen » 2. feb 2016, 04:08

UPS. Ted Cruz vandt første slag
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 2. feb 2016, 06:19

landsbytossen skrev:UPS. Ted Cruz vandt første slag


Trumps vælgere er åbenbart ikke typen der møder op og bruge nogle timer til et caucus. Mens Cruz har de kristne vælgere som er mere trofaste og vant til at møde frem.

Det er også værd at bemærke at Rubio fik det sammen antal delegerede som Trump, så det er ikke bare Trump/Cruz.

Men lad os nu se i næste uge i New Hampshire, hvor det er en anden process, og hvor tro ikke fylder så meget.

For Hillary, ser det ikke helt sjovt ud, hun fik ingen klar sejr i Iowa, og i næste uge vinder Sanders, New Hampshire er nærmest hans hjemmebane, så han vinder de små New England Stater, og så har han pludselig det meget omtalte Momentum.
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"