Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf kidkomb » 25. jan 2016, 09:24

Jeg går ikke ind for ligestilling. (Jeg er kvinde)
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Akehurst2 » 25. jan 2016, 09:54

Jeg synes rygning burde forbydes. Det er så klamt og nyttesløst.

Det er en holdning, der er decideret upopulær hos mig selv (er et liberalt menneske), men som jeg ikke kan lade være med at have alligevel.
6
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Vaginetta » 25. jan 2016, 09:57

Barselsrettighederne i Danmark er alt for generøse.
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Anilara » 25. jan 2016, 09:57

Angelina skrev:
Anilara skrev:Umiddelbart virker det til, at der er masser af materiale til nye debatter (omend meget nok har været diskuteret før). :)


Spørgsmålet er om der er nogen der gider debattere det - om de her upopulære holdninger er noget vi tror andre kan flytte på - om man kan/gider se andre vinkler på det? For ellers er det jo ikke en debat - så er det bare en "Nejhaj" - "Johow" udveksling.

Jeg kan kun tale for mig selv, og jeg synes det er spændende at debattere det. Og jeg synes det virker til, at det er de færreste herinde, som omgående vender over i "Nahej" og "Johow". Også når der er mere kontroversielle emner. :)
Senest rettet af Anilara 25. jan 2016, 10:24, rettet i alt 1 gang.
2
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Akehurst2 » 25. jan 2016, 10:07

I forhold til det med dyr er jeg helt cool med, at folk ombestemmer sig og får aflivet et dyr, de ikke ønsker at have alligevel.

Det er et dyr, ikke et menneske. Og hvis man er helt okay med, at man slagter dyr og spiser dem, så har man også anerkendt, at dyr er til for menneskers behov, og så er det ikke anderledes at aflive en kat, man ikke vil have alligevel. For katten er det ikke anderledes at blive aflivet end for grisen at blive slagtet. Hvis der er forskel, så er det formentlig til kattens fordel, da den nok har haft et bedre liv og får en mere beskyttet død ved at blive kørt til dyrlægen og lagt til at sove end at blive læsset i en lastbil og kørt til slagteriet for at blive skudt med en boltpistol.
7
Spoock
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. okt 2015, 09:03
Kort karma: 9
Likede indlæg: 165

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Spoock » 25. jan 2016, 10:08

Fertilitetsbehandling bør ikke være gratis, men ligestilles med adoption, hvor kommende forældre også betaler. Derudover mener jeg at flere burde vælge adoption fremfor fertilitetsbehandling.

I relation til programmet "Aldrig mere mor", havde jeg ikke ondt af de retarderede forældre fra Tinglev. Det er ikke en menneskeret at få børn og ingen forældre ejer deres børn - de har dem blot til låns og skal kunne tage vare om dem. I deres sag ville jeg være villig til tvangssterilisation, da de tilsyneladende ikke forstår, at de ikke skal have børn.
6
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Krølle » 25. jan 2016, 10:11

musel skrev:Jeg mener, at der kun findes meget få undskyldninger for, at skille sig af med sine kæledyr. Allergi og død/dødelig sygdom hos ejeren. At man har mistet interessen, at man ikke har tid, at der er kommet børn ind i billedet, at man ikke har plads, at man ikke har råd - det er noget man burde have tænkt på, INDEN man anskaffede sig et dyr. Jo, ens livssituation kan ændre sig - men igen; det skulle man have taget med i overvejelserne og så skulle man have truffet et mere ansvarligt valg til at starte med. Når du anskaffer dig et kæledyr har du det, indtil den dag det dør.


Efter jeg har fået hest, er jeg blevet lidt overrasket over, hvor mange salgsannoncer jeg ser, der er begrundet i ejers ønske om "nye udfordringer" efter et par år :tie:

Min type bliver ofte 20-30 år, og det skærer mig i hjertet at tænke på, hvor mange skift et dyr kan gå igennem i sådan en periode. Jeg får simpelthen lyst til at ruske den type :sur:
0
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Vaginetta » 25. jan 2016, 10:21

Det var faktisk helt okay at sætte den dagpengeperiode ned til 2 år. Til gengæld synes jeg at det skal være nemmere at få kontanthjælp, men den holdning er nok ikke så upopulær. Jeg så et interview med en mand (uden børn) der sad og beklagede sig over at han nu, efter en lang arbejdsløshedsperiode, nok var nødt til at sætte sin villa til salg. Det fik mig næsten til at kaste op i lårtykke stråler.
Senest rettet af Vaginetta 25. jan 2016, 10:44, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 563
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 170
Likede indlæg: 1325

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf MissDitte » 25. jan 2016, 10:26

Jeg er imod fri abort
Hvis mit hus brænder skal hunden ikke reddes - jeg synes ikke brandmænd skal sætte livet på spil for et dyr (altså jeg håber selvfølgelig ikke det bliver aktuelt og jeg er glad for vores hund)
Jeg synes det er for let ikke at gide lave noget og lade kommunen betale for diverse, mens man stadig har råd til tatoveringer mv (selvfølgelig er der også mange, som godt gider og som gerne må få)
Jeg synes ikke uintelligente mennesker burde have stemmeret.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Myresluger » 25. jan 2016, 11:02

Jeg er imod kongehuset. Synes monarki er et udemokratisk fortidslevn. Derudover forstår jeg ikke at man i danmark tillader at konghuset modtager gaver i stor stil. For alle andre ville det blive opfattet som bestikkelse - og det er f.eks heller ikke tilladt i de andre nordiske lande.
5
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jan 2016, 11:03

Jeg støder ofte på definitioner af, hvad et godt liv økonomisk og materielt bør indeholde, som jeg finder ret luksuriøse.
Samtidig finder jeg det decideret ignorant at mene, at der ikke findes fattigdom i et land som Danmark.
9
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Ado » 25. jan 2016, 11:29

- Jeg ville aldrig nogensinde indgå i et forhold med en mand, der led af borderline eller lign. psykiske sygdomme. Aldrig.
- Jeg synes der gik mode i fedmeoperationerne, dengang kravene var mindre til en gratis operation. Jeg har kendskab til flere, som åd sig til et højere bmi, så de kunne blive godkendt. Sådanne mennesker ejer jeg ikke respekt for.
- Jeg bliver pishamrende harm på folk, som dømmer kvinder der får abort.
- Folk, der fuldt ud støtter regeringens hetz mod de svageste i samfundet, ser jeg som følelsesmæssigt uintelligente. Ikke hvis de er delvist enige - vi kan alle finde punkter, hvor vi er enige med modparten - men hvis de er fuldt ud enige. Og sådanne mennesker ønsker jeg for, at de selv havner i sådan et kaos.
7
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Juki » 25. jan 2016, 11:33

- Det er egoistisk bevidst at fratage et barn muligheden for at kende dets far, fx i forhold til at bruge sæd fra en anonym donor.

- Prisen på cigaretter og alkohol bør sættes gevaldigt op. Cigaretter må endda gerne helt forbydes for min skyld (selvom det nok er umuligt at gennemføre :-D)

- Dagpengeperioden skal ikke sættes op igen.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf fisken80 » 25. jan 2016, 11:47

Alle dyr er lige, og derfor det er lige så meget i orden at aflive en kat, en hund eller en løve som det er at aflive en gris, en ko eller en høne. Så længe det gøres på en ansvarlig måde så dyret ikke lider.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Ado » 25. jan 2016, 11:48

Muskelhunde (specielt de der med den sære snude/myreslugersnude og røde rander om øjnene) tilhører et helt specielt segment, som kun har valgt hunden, så den kan matche deres lædervest-personlighed.
7
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Livets forhold"