Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jan 2016, 23:16

Nøj, jeg havde lyst til natmad lige før og var rigtig tæt på at give efter, da jeg hellere vil spise et måltid for meget end sætte mad op på en piedestal, men nu er lysten heldigvis futtet af igen.

Nu vil jeg lægge rent på sengen og skynde mig at falde i søvn. Forhåbentlig.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 25. jan 2016, 01:56

Nå, men altså, jeg lavede nogle mål engang, jeg kan faktisk ikke huske, om det er en eller to uger siden, men jeg har ikke overholdt dem, alt blev simpelthen for presset. Heldigvis har jeg spist ordentligt, og jeg har også presset en træning ind hist og her, så det er ikke sådan, jeg er røget helt af sporet, det sker heldigvis ret sjældent, efterhånden.

Jeg er generelt i nogenlunde overskud, synes jeg, jeg er glad og effektiv, men jeg er fandme også bare så træt ind i mellem, at jeg knapt kan tænke en eneste tanke. Sommetider er jeg simpelthen nødt til at smide mig hen på eftermiddagen og sove en time eller to, også selvom jeg har sovet otte timer om natten. Det frustrerer mig, og jeg kan ikke helt finde ud af, om det er den der autoimmune defekt, jeg har, om det er vejret, en kombination eller hvad det er. Jeg startede på noget energi-kosttilskudshalløj i torsdags, som anbefales til folk med min sygdom (ah, jeg hader simpelthen det ord), så jeg krydser fingre for, det har lidt effekt.
Derudover overvejer jeg, om jeg skal forsøge mig med at leve antiinflammatorisk i februar, alternativt sætte et mål om at jeg skal prøve det i to uger. Jeg spiser i forvejen efter en del af principperne, så det er ikke fordi det bliver sådan helt vildt anderledes, men det er dog lidt omstændigt, synes jeg.

Jeg fravælger mål for den kommende uge, jeg får med sikkerhed både trænet og spist sundt og er slet ikke i farezonen for at baile noget dér, så jeg tænker, jeg lige sparer mig selv for et potentielt mini-nederlag og bare holder fast i at jeg gør hvad jeg kan, for det er egentligt ret meget, lige nu.

Jeg håber, alle er glade.

PS. Det her indlæg er skrevet fra min nye computer, jeg har ikke rigtigt skrevet indlæg fra computer, siden mine øjne gik i stykker for knap fire år siden, men nu har jeg fået en med masser af plads mellem tasterne og lys i tasteturet, så nu kører det fandme bare.
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 25. jan 2016, 07:25

Jeg var på vægten i morges. Oh. My. God. Den var helt hen i vejret og jeg lagde også mærke til nogle voldsomme tigerstriber (pænere ord for strækmærker :lol:) på lårene. Jeg forsøger at ændre adfærdsmønstre mht. vægten - not that it's easy - men oplevelsen sparker heldigvis til min stædighed og motivation.

Jeg faster normalt ikke, men fitnessinstruktøreren nævnte på et tidspunkt 16:8-fasten. Jeg har svært ved at undvære min morgenmad, men jeg vil dog forsøge mig med fasten. Ikke nødvendigvis hver dag og ikke i længere tid, men jeg vil dog afprøve det lidt for at se, om det kan sparke vægttabet lidt i gang.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 25. jan 2016, 07:33

Ally skrev:Jeg var på vægten i morges. Oh. My. God. Den var helt hen i vejret og jeg lagde også mærke til nogle voldsomme tigerstriber (pænere ord for strækmærker :lol:) på lårene. Jeg forsøger at ændre adfærdsmønstre mht. vægten - not that it's easy - men oplevelsen sparker heldigvis til min stædighed og motivation.

Jeg faster normalt ikke, men fitnessinstruktøreren nævnte på et tidspunkt 16:8-fasten. Jeg har svært ved at undvære min morgenmad, men jeg vil dog forsøge mig med fasten. Ikke nødvendigvis hver dag og ikke i længere tid, men jeg vil dog afprøve det lidt for at se, om det kan sparke vægttabet lidt i gang.


Øv hvor træls med turen på vægten. Håber faste vil give dig gode resultater! Det er forsøget værd i hvert fald :)

Jeg er sygemeldt fra arbejde i dag, har fanget mandens snot/hoste/ondt i halsen :rulle: nogle mister appetitten når de er syge, jeg får bare fråderen på, især fordi jeg ikke har mistet smagssansen (endnu). Men vil prøve at holde mig til den madpakke jeg smurte i går (hvor der både er morgenmad og frokost i). Måske bager jeg nogle kernestykker med chokolade senere.... Årh hvor jeg håber jeg er rask til i morgen! Ellers bliver det virkelig en skoduge, for på onsdag er skal jeg have trukket en visdomstand ud så der bliver også minimum en halv fraværsdag dér.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 25. jan 2016, 10:23

Fastedag. Jeg er næsten ovre min formiddagskrise. Men det holder hårdt, når der er projektuge og man som sådan ikke er på-på. Jeg går lidt til hånde, vejleder og kopierer. Resten af tiden....tjeh, forsøger at holde mig vågen.

Jeg forestiller mig, aftensmaden skal bestå af tun, hytteost og grønt. Mand og børn skal have stegt flæsk á la manden (dvs. paneret!)
Jeg regner med, jeg må hjem på sofaen efter arbejde, og i morges kom jeg vist til at give et hint om, jeg måske ville tage ned og dyrke lidt cardio. Jeg skal have rykket rundt på mine træningsdage pga. mandens og sønnens pludselige svømme-/snorkeldykningstid om onsdagen.


Ally - et kærligt spark i rumpetten? Prøv evt. med 16:8 i weekenden, så du får fornemmelsen af det. Jeg synes egentlig, det er underligt så svært, det er blevet at undvære morgenmaden. Indtil jeg var et stykke op i start-20'erne, spiste jeg stort set aldrig morgenmad. Nu fungerer mit hoved ikke uden - på arbejdsdage. Jeg kan sagten strække den til eftermiddag i weekenden :stoned:

Pandesteg - rigtig god bedring! Opskrift på de kerneboller? Kan man lokke den ud af dig? :genert:
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Alphilia » 25. jan 2016, 10:55

Nå, ny uge, nye mål :)
Havde en dag i går med alt for meget brød og (biograf)slik og havde det så elendigt hele aftenen, at det motiverer til sundere mad.

- Træne, gerne min 2 gange
- Havregryn til morgenmad
- Ingen digestive i min nattevagt (de er åndsvagt svære at holde sig fra kl 2. og kl 3. og kl 5....)
- Rigeligt med vand hver dag
- huske vitaminer mm
- gode sunde madpakker tors-søn
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 25. jan 2016, 11:26

Guilded_Lily skrev:
Pandesteg - rigtig god bedring! Opskrift på de kerneboller? Kan man lokke den ud af dig? :genert:


Mange tak :kys:
Opskriften er her: http://www.madbanditten.dk/2015/04/20/k ... chokolade/ Jeh bruger altid færdig kerneblanding for nemhed skyld. De er gode, men lidt porøse når man flækker dem.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 25. jan 2016, 12:07

Guilded_Lily skrev:Ally - et kærligt spark i rumpetten? Prøv evt. med 16:8 i weekenden, så du får fornemmelsen af det. Jeg synes egentlig, det er underligt så svært, det er blevet at undvære morgenmaden. Indtil jeg var et stykke op i start-20'erne, spiste jeg stort set aldrig morgenmad. Nu fungerer mit hoved ikke uden - på arbejdsdage. Jeg kan sagten strække den til eftermiddag i weekenden :stoned:

Kærlige spark i rumpetten er altid velkomne :kys:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf MyGirl » 25. jan 2016, 14:35

Min uge gik relativt dårligt faktisk, men primært på kosten:

Faste 2 dage
Aktivitet 1 dag
Fokus på grønt i kosten
2 L vand om dagen
Max 2 kopper kaffe om dagen

Min faste kører fint, men majn, jeg har aftensnacket i den her uge! Og ungerne havde fødselsdag i går, hvor der var venner og familie på besøg, og der præsterede jeg da lige at spise så meget, at jeg liiige måtte hilse på en tidligere dårlig vane, der hedder overspisning og opkast :rulle: Tænk, at man ikke bare kan lade være med at straffe sin krop på den måde.

Til gengæld har jeg faktisk været relativt aktiv i denne uge med gåture, snerydning, rengøring og lignende, så selvom jeg ikke har trænet, har jeg faktisk brugt mine aftener i bevægelse, og det var lidt ambitionen.

Næste uge bliver vanskeliggjort lidt at, at vi er løbet tør for penge, og dermed er sund mad bare noget, der skal tænkes lidt mere kreativt på, når nu køkkenet er fuld af lyse boller, pølser og hotdog-brød, som den økonomiske sans siger, man bør leve af de næste dage.

Målene bliver:

2 udvidede fastedage (dvs. de strækkes til kl. 12 den følgende dag) - så kan jeg lære det!
Aktivitet 1 dag (stadig babysteps)
Kun aftensnacking i weekenden.
Grønt til alle aftensmåltider
2 L vand om dagen og max 2 kopper kaffe.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf superboa » 25. jan 2016, 17:00

Ja, jeg nåede så lige at skrive i fredags, at ugen bare gik som den skulle, og BUM, så måtte jeg gå syg hjem fra arbejde i lørdags, og sov stort set 1½ døgn... Men nu er jeg ved at være tilbage på banen igen :)

Ugens mål bliver:
Fortsat så mange skridt i skoene som muligt, da Tæl skridt kampagnen stadig kører.
Passe lidt på mig selv, så jeg ikke lægger mig syg igen.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Viskelæder » 25. jan 2016, 17:06

Omg. Jeg føler, jeg dør af sult. GIV MIG SUKKER NU!

(Nej! I må ikke!)
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 25. jan 2016, 18:15

Jeg er hoppet med på en core-Challenge som manden har gang i, trods snotnæse startede jeg i dag. Skulle lave 3 øvelser så længe jeg kunne: almindelig planke klarede jeg 2 minutter, sideplanke 1 minut og 90 graders maveøvelse 4 minutter. Spændende at se om der sker udvikling over de næste uger.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 25. jan 2016, 18:19

Jeg sidder lige her på en iskold arbejdsplads, på min iskolde røv og overspringshandler, for det giver åbenbart bedre mening, end at jeg slæber mig til træning og får det overstået så jeg kan komme hjem og holde fri og spise dejlig aftensmad. Indtil videre er jeg på 45 minutters fuldstændig pointless tidspilde.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Joe » 25. jan 2016, 18:37

Jeg føler mig simpelthen så sej.
Jeg har trænet i dag, og det er helt vildt så meget velvære og lykkefølelse det giver mig, når sådan et træningspas er overstået, og jeg kan mærke at jeg kommer i bedre og bedre form.

Det åndssvage er så, at jeg ved jo godt, træning har den positive effekt på mit liv, men i lange perioder har jeg alligevel ikke kunnet kæmpe mig selv ned i fitnesscentret. Går vi 10 år tilbage i tiden, var sport sådan cirka det allervigtigste i mit liv (pånær min familie), men i lange perioder siden jeg var 18 år og stoppede at dyrke sport på højt niveau, har mit liv alligevel været totalt stillesiddende. Og så hjalp det ikke, at jeg udskiftede elitesport med cigaretter dengang.

Så altså, jeg ved at jeg elsker træning, men når jeg først kommer ud af en rutine med faste træninger, så glemmer jeg, hvor højt jeg elsker det. For træning er ikke ligefrem specielt sjovt, hvis man er i megadårlig form.

Men lige nu bliver formen bedre og bedre. Og så er det trods alt rart at vide, at jeg selv når jeg ikke træner, stadig er ok stærk af en kvinde at være. Så denne gang vil jeg bare så gerne se, præcis hvor stærk jeg kan blive, når jeg giver den en indsats, her otte år siden at jeg fik den sidste medalje om halsen.

Kender I de der irriterende folk, der har set lyset med et eller andet, og så går I selvsving over, hvor fantastisk det er at se lyset? Det kræver åbenbart ikke mere end træning to dage i træk, før det er mig, der er sådan.
7
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 25. jan 2016, 18:41

Joe skrev:Jeg føler mig simpelthen så sej.
Jeg har trænet i dag, og det er helt vildt så meget velvære og lykkefølelse det giver mig, når sådan et træningspas er overstået, og jeg kan mærke at jeg kommer i bedre og bedre form.

Det åndssvage er så, at jeg ved jo godt, træning har den positive effekt på mit liv, men i lange perioder har jeg alligevel ikke kunnet kæmpe mig selv ned i fitnesscentret. Går vi 10 år tilbage i tiden, var sport sådan cirka det allervigtigste i mit liv (pånær min familie), men i lange perioder siden jeg var 18 år og stoppede at dyrke sport på højt niveau, har mit liv alligevel været totalt stillesiddende. Og så hjalp det ikke, at jeg udskiftede elitesport med cigaretter dengang.

Så altså, jeg ved at jeg elsker træning, men når jeg først kommer ud af en rutine med faste træninger, så glemmer jeg, hvor højt jeg elsker det. For træning er ikke ligefrem specielt sjovt, hvis man er i megadårlig form.

Men lige nu bliver formen bedre og bedre. Og så er det trods alt rart at vide, at jeg selv når jeg ikke træner, stadig er ok stærk af en kvinde at være. Så denne gang vil jeg bare så gerne se, præcis hvor stærk jeg kan blive, når jeg giver den en indsats, her otte år siden at jeg fik den sidste medalje om halsen.

Kender I de der irriterende folk, der har set lyset med et eller andet, og så går I selvsving over, hvor fantastisk det er at se lyset? Det kræver åbenbart ikke mere end træning to dage i træk, før det er mig, der er sådan.


Ja det kender jeg i hvert fald godt, for mig er det første gang i mit liv at træning ikke er en sur pligt men noget jeg gør fordi jeg ikke kan lade være og nyder det så meget, når jeg er afsted. Troede virkelig det var løgn og latin når jeg før i tiden hørte folk der talte om at have det sådan :genert:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Sund og/eller slank"