Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 14. jan 2016, 19:22

Marioneta skrev:Det er godt nok en hård omgang at være igennem. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan det må være :kram:

Det rammer mig lidt, fordi jeg arbejder med produktion af kemo-terapi og når jeg læser om folk, der får kemo, tænker jeg altid, om jeg mon har lavet noget til dem. Jeg har checket den gamle debat for at se, hvor du bor og kan konstatere, at jeg højst sandsynligt har lavet noget til dig. Jeg synes, det er så bevægende at høre de historier, der er bag de navne, som vi har på vores skærm.


Tak for du laver medicin som.virker på mig :worship:

Der er så mange der rakker ned på kræft området og deres medicin! Jeg er dem dybt taknemmelig! Jeg reagerer godt på alt det gift jeg får i mig, og pt har jeg ikke planer om cannabis olie og alt det der, for kemoen fungerer på mig!
D 27 får vi svar på næste ct scanning, og vi er spændte på at se, hvor lille tumor nu er blevet!
Hvis den er krympet fra 8x5 cm til 22 millimeter på 6 kemoer, så må der også være sket lidt på de 4 jeg sidenhen har fået!
4
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Annione » 15. jan 2016, 05:47

Vappe - har du set denne http://videnskab.dk/krop-sundhed/melato ... vaere-sand

Den har været bragt i Ugeskrift for læger. Du kan jo tale med din læge om det - melatonin er, så vidt jeg ved, uden bivirkninger. Så du kan sove bedre (hvis du ikke allerede gør det) og samtidig få maksimalt ud af din kemo.
3
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 15. jan 2016, 19:13

Annione skrev:Vappe - har du set denne http://videnskab.dk/krop-sundhed/melato ... vaere-sand

Den har været bragt i Ugeskrift for læger. Du kan jo tale med din læge om det - melatonin er, så vidt jeg ved, uden bivirkninger. Så du kan sove bedre (hvis du ikke allerede gør det) og samtidig få maksimalt ud af din kemo.



Tak! Har læst artiklen tidligere og har et glas stående herhjemmefra, fra en sød debattør!
Ja det er recept pligtig, men kan hvis købes online i udlandet!
Så vidt jeg har undersøgt, er det ret store doser man skal tage, for at få effekt (20mg)
Det tør jeg ikke helt tage, så jeg tager 6 mg.... Lidt må vel også have ret!
2
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Ado » 15. jan 2016, 20:24

Jeg har så tit tænkt på dig. Hvor er det dog dejligt at høre, at kemoen virker så godt. :kys: Dejligt du er herinde.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Frandsen » 22. jan 2016, 09:54

Åh, dejligt at finde denne tråd og kunne læse, at medicinen virker godt på dig.

Har tit tænkt på, hvordan det mon går. Især fordi jeg for nyligt opdagede en kæmpe knude i mit bryst. Jeg har netop født mit tredje barn, så jeg kunne ikke lade være med at sammenligne vores situationer.

Dog mener lægerne, det bare er mælk eller noget helt tredje. Men ... det mente de da også med dig, gjorde de ikke? Altså var det efter en scanning, de mente, det bare var mælk? Jeg er nemlig blevet scannet forleden, og det var her, lægen sagde: "Bare rolig, det ligner slet ikke noget farligt".
0
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 22. jan 2016, 11:28

Frandsen skrev:Åh, dejligt at finde denne tråd og kunne læse, at medicinen virker godt på dig.

Har tit tænkt på, hvordan det mon går. Især fordi jeg for nyligt opdagede en kæmpe knude i mit bryst. Jeg har netop født mit tredje barn, så jeg kunne ikke lade være med at sammenligne vores situationer.

Dog mener lægerne, det bare er mælk eller noget helt tredje. Men ... det mente de da også med dig, gjorde de ikke? Altså var det efter en scanning, de mente, det bare var mælk? Jeg er nemlig blevet scannet forleden, og det var her, lægen sagde: "Bare rolig, det ligner slet ikke noget farligt".


Kan godt forstå at du sammenligner! Jeg startede med en alm ultralyd scanning, og der sagde de at det var mælk! Det var en ct scanning der viste det!
Hvis du kun har fået ultra lyd, så synes jeg du skal forlange at blive henvist til mamma kirurgerne! DE ved hvad de snakker om!
0
Følg mig på instagram jannibvj
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf fisken80 » 25. jan 2016, 14:08

Nogen gange SKAL man altså insistere overfor lægerne: http://brystkraeft.dk/2016/01/insister- ... tilfaelde/
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Frandsen » 25. jan 2016, 14:52

Vappepigen skrev:
Frandsen skrev:Åh, dejligt at finde denne tråd og kunne læse, at medicinen virker godt på dig.

Har tit tænkt på, hvordan det mon går. Især fordi jeg for nyligt opdagede en kæmpe knude i mit bryst. Jeg har netop født mit tredje barn, så jeg kunne ikke lade være med at sammenligne vores situationer.

Dog mener lægerne, det bare er mælk eller noget helt tredje. Men ... det mente de da også med dig, gjorde de ikke? Altså var det efter en scanning, de mente, det bare var mælk? Jeg er nemlig blevet scannet forleden, og det var her, lægen sagde: "Bare rolig, det ligner slet ikke noget farligt".


Kan godt forstå at du sammenligner! Jeg startede med en alm ultralyd scanning, og der sagde de at det var mælk! Det var en ct scanning der viste det!
Hvis du kun har fået ultra lyd, så synes jeg du skal forlange at blive henvist til mamma kirurgerne! DE ved hvad de snakker om!


Tak for dit svar, Vappepigen :kys:

Det er netop kun ultralyd, jeg har fået. Har dog været der igen i dag, og her ville lægen tømme brystet for mælk ... Der dog overhovedet ikke var mælk, men en klam gullig væske. Det er så åbenbart en cyste, jeg har rendt rundt med. Nu er der oven i hatten taget en biopsi også. Just in case.

Ej, beklager, at jeg har brugt din tråd til at stille spørgsmål om mig selv :blush:
0
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 26. jan 2016, 06:17

Frandsen skrev:
Vappepigen skrev:
Frandsen skrev:Åh, dejligt at finde denne tråd og kunne læse, at medicinen virker godt på dig.

Har tit tænkt på, hvordan det mon går. Især fordi jeg for nyligt opdagede en kæmpe knude i mit bryst. Jeg har netop født mit tredje barn, så jeg kunne ikke lade være med at sammenligne vores situationer.

Dog mener lægerne, det bare er mælk eller noget helt tredje. Men ... det mente de da også med dig, gjorde de ikke? Altså var det efter en scanning, de mente, det bare var mælk? Jeg er nemlig blevet scannet forleden, og det var her, lægen sagde: "Bare rolig, det ligner slet ikke noget farligt".


Kan godt forstå at du sammenligner! Jeg startede med en alm ultralyd scanning, og der sagde de at det var mælk! Det var en ct scanning der viste det!
Hvis du kun har fået ultra lyd, så synes jeg du skal forlange at blive henvist til mamma kirurgerne! DE ved hvad de snakker om!


Tak for dit svar, Vappepigen :kys:

Det er netop kun ultralyd, jeg har fået. Har dog været der igen i dag, og her ville lægen tømme brystet for mælk ... Der dog overhovedet ikke var mælk, men en klam gullig væske. Det er så åbenbart en cyste, jeg har rendt rundt med. Nu er der oven i hatten taget en biopsi også. Just in case.

Ej, beklager, at jeg har brugt din tråd til at stille spørgsmål om mig selv :blush:


Puha godt det var en cyste.... Og fattet ikke den ultralyd... Viser bare ikke det rigtige :(

Helt ok du spurgt, kan godt forstå du var nervøs!
0
Følg mig på instagram jannibvj
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Karkluden » 26. jan 2016, 10:52

Vappepigen skrev:
Annione skrev:Vappe - har du set denne http://videnskab.dk/krop-sundhed/melato ... vaere-sand

Den har været bragt i Ugeskrift for læger. Du kan jo tale med din læge om det - melatonin er, så vidt jeg ved, uden bivirkninger. Så du kan sove bedre (hvis du ikke allerede gør det) og samtidig få maksimalt ud af din kemo.



Tak! Har læst artiklen tidligere og har et glas stående herhjemmefra, fra en sød debattør!
Ja det er recept pligtig, men kan hvis købes online i udlandet!
Så vidt jeg har undersøgt, er det ret store doser man skal tage, for at få effekt (20mg)
Det tør jeg ikke helt tage, så jeg tager 6 mg.... Lidt må vel også have ret!

Jeg tog ved en fejl 30 mg nogle dage i træk, der skete ikke en skid udover at jeg sov - men det gør jeg også på 3 og 6 mg. Havde fået købt nogle stærkere, end jeg plejer, og tog så samme antal :Stoned: Bare hvis du skulle få lyst til at prøve.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Æble » 26. jan 2016, 15:34

Sender mange positive tanker :kram:
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf xxx---xxx » 1. feb 2016, 17:26

Hej vappe.

Husker jeg forkert eller ville i få scanninssvar i januar?

Håber i hvertfald det går godt ;)
0
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 1. feb 2016, 19:33

Ja det er rigtigt!
Ville også ha skrevet svaret noget før, men var bare så skuffet! Ikke at det var et dårligt svar som sådan, men blev bare mega skuffet! Vi har jo været vant til at knuden havde svundet betydeligt ved de andre scanninger, og nu var det kun ganske få mm! Så nu skal jeg helt sikkert ha mere kemo end de 12 gange, og det kan jeg næsten ikke overskue!
Og så bliver jeg jo også lige pludselig nervøs for, om kemoen er ved at holde op med at at virke... Åhh de dumme tanker
0
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25615

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. feb 2016, 21:59

Vappepigen skrev:Ja det er rigtigt!
Ville også ha skrevet svaret noget før, men var bare så skuffet! Ikke at det var et dårligt svar som sådan, men blev bare mega skuffet! Vi har jo været vant til at knuden havde svundet betydeligt ved de andre scanninger, og nu var det kun ganske få mm! Så nu skal jeg helt sikkert ha mere kemo end de 12 gange, og det kan jeg næsten ikke overskue!
Og så bliver jeg jo også lige pludselig nervøs for, om kemoen er ved at holde op med at at virke... Åhh de dumme tanker


æv for pokker, kan godt forstå du er skuffet, og synes det er hårdt og overskueligt! :kys:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf xxx---xxx » 2. feb 2016, 14:51

Øv vappe.
Det kan ikke være fordi den er så lille at det tager længere tid for den at skrumpe?
Altså lidt ligesom et vægttab - hvis man vejer meget taber man sig ofte hurtigt i starten, og hvis du er tæt på mål så går det langsommere?

Sagde de så at du skulle have flere omgange kemo?

Åh jeg havde lige håbet at det var gået så godt at 2016 bare ville være det mest positive år.
0

Tilbage til "Livets forhold"