Tråden til de små spørgsmål

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf LadyFox » 18. jan 2016, 16:55

Juki skrev:Jeg lavede tzatziki i fredags eller lørdags, kan det mon holde sig til i morgen?

Der er græsk yoghurt, drænet agurk og hvidløg i.

Edit: Holdbarheden på det græske yoghurt er ikke overskreddet, så vidt jeg husker.

Hvis det er opbevaret ordenligt vil jeg mene at det kan det sagtens.
1
...
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3241

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf klumphen » 18. jan 2016, 18:55

Er der nogen der kan anbefale en opskrift på bananpandekager? Jeg forsøgte mig med denne her: http://www.louisesmadblog.dk/bananpandekager/
Men jeg synes resultatet blev lidt sært. Og jeg har svært ved at afgøre om det var mig der gjorde noget forkert, eller om bananpandekager bare skal smage sådan.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pandesteg » 18. jan 2016, 18:59

klumphen skrev:Er der nogen der kan anbefale en opskrift på bananpandekager? Jeg forsøgte mig med denne her: http://www.louisesmadblog.dk/bananpandekager/
Men jeg synes resultatet blev lidt sært. Og jeg har svært ved at afgøre om det var mig der gjorde noget forkert, eller om bananpandekager bare skal smage sådan.


Hvordan sært?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Filipai » 18. jan 2016, 19:10

klumphen skrev:Er der nogen der kan anbefale en opskrift på bananpandekager? Jeg forsøgte mig med denne her: http://www.louisesmadblog.dk/bananpandekager/
Men jeg synes resultatet blev lidt sært. Og jeg har svært ved at afgøre om det var mig der gjorde noget forkert, eller om bananpandekager bare skal smage sådan.


Min veninde sendte mig opskriften på nogle hun havde lavet, til en brunch jeg var til.
Det bliver til 4 stk, og steges i smør
Bananpandekager
1,5 banan, et stort æg, ca 1 dl blendet havregryn, 1 lille tsk vanillesukker og lidt salt.
1
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3241

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf klumphen » 18. jan 2016, 19:11

Pandesteg skrev:
klumphen skrev:Er der nogen der kan anbefale en opskrift på bananpandekager? Jeg forsøgte mig med denne her: http://www.louisesmadblog.dk/bananpandekager/
Men jeg synes resultatet blev lidt sært. Og jeg har svært ved at afgøre om det var mig der gjorde noget forkert, eller om bananpandekager bare skal smage sådan.

Hvordan sært?

Ja altså, de smagte ikke grimt men heller ikke specielt godt... :wacko: Havde nok forventet at de var mere søde. Måske var de bananer jeg brugte bare ikke modne nok.
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3241

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf klumphen » 18. jan 2016, 19:14

Filipai skrev:Min veninde sendte mig opskriften på nogle hun havde lavet, til en brunch jeg var til.
Det bliver til 4 stk, og steges i smør
Bananpandekager
1,5 banan, et stort æg, ca 1 dl blendet havregryn, 1 lille tsk vanillesukker og lidt salt.

Det var nok ikke nogen dårlig ide med lidt vaniljesukker. Tak!
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pandesteg » 22. jan 2016, 07:18

Jeg har 500 g oksekød i strimler i fryseren. Ville godt bruge det til noget rigtig lækkert spicy gryderet-halløj. Men hvad? Vi har næsten lige fået enebærgryde og alm. klassisk gryderet (med tomatbase, champignon osv.).

Må meget gerne være noget indisk/mellemøstligt-agtigt og noget der skal simre lææænge :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Fru Sunshine » 25. jan 2016, 16:05

Min mand har købt hytteost, og jeg er på penicillin, der helst skal tages sammen med surmælksprodukt.
Jeg kan bare ikke fordrage hytteost. De der blobber er bare så ækle i min mund.
Er der nogen mulig måde at få dem væk på, uden at man ligefrem skal blende?

(under andre omstændigheder ville jeg have hentet noget tykmælk, men jeg må ikke køre, fordi jeg igen har fået dolol).
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Muspel » 25. jan 2016, 16:29

Fru Sunshine skrev:Min mand har købt hytteost, og jeg er på penicillin, der helst skal tages sammen med surmælksprodukt.
Jeg kan bare ikke fordrage hytteost. De der blobber er bare så ækle i min mund.
Er der nogen mulig måde at få dem væk på, uden at man ligefrem skal blende?

(under andre omstændigheder ville jeg have hentet noget tykmælk, men jeg må ikke køre, fordi jeg igen har fået dolol).


Måske spørger jeg dumt: skal det være koldt? Det skal det jo nok desværre (for at hjælpe på medicinen) ellers smelter klumperne. Og det er alletiders på en lasagne. Eller i en tærte.

Kold tror jeg ikke du kan gøre noget. Andet end at sende din mand afsted efter tykmælk :)
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Flora » 25. jan 2016, 16:47

Fru Sunshine skrev:Min mand har købt hytteost, og jeg er på penicillin, der helst skal tages sammen med surmælksprodukt.
Jeg kan bare ikke fordrage hytteost. De der blobber er bare så ækle i min mund.
Er der nogen mulig måde at få dem væk på, uden at man ligefrem skal blende?

(under andre omstændigheder ville jeg have hentet noget tykmælk, men jeg må ikke køre, fordi jeg igen har fået dolol).


Jeg tror altså godt du kan mase klumperne ud med en ske eller gaffel, hvis du ikke vil blende det. Eventuelt kan du mase det lidt og røre det sammen med lidt tun og mayo for eksempel. Så bliver det jo camoufleret lidt. Ved dog ikke om det så stadig har samme effekt i forhold til penicillinen :gruble:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Fru Sunshine » 25. jan 2016, 17:08

Jeg ved ikke, om det skal være koldt, men jeg tror det. Det er bare for at forhindre at min mave går helt i stykker pga penicillinen.
Jeg har også prøvet, men det vender sig godt nok i munden, og er meget svært at synke.

Jeg må prøve at mose.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Kommodedyret » 25. jan 2016, 22:52

Jeg har en glas med perleløg. Egentlig var tanken at bruge dem sammen med bløde almindelige løg og champignon stegt på panden, og så serveret til hakkebøf med sovs. Men det gider jeg ikke alligevel.

Hvad kan man bruge perleløg på glas til?
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pixie88 » 25. jan 2016, 23:45

Kommodedyret skrev:Jeg har en glas med perleløg. Egentlig var tanken at bruge dem sammen med bløde almindelige løg og champignon stegt på panden, og så serveret til hakkebøf med sovs. Men det gider jeg ikke alligevel.

Hvad kan man bruge perleløg på glas til?

Jeg tilberede dem på samme måde som brune kartofler.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Kommodedyret » 25. jan 2016, 23:54

Pixie88 skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg har en glas med perleløg. Egentlig var tanken at bruge dem sammen med bløde almindelige løg og champignon stegt på panden, og så serveret til hakkebøf med sovs. Men det gider jeg ikke alligevel.

Hvad kan man bruge perleløg på glas til?

Jeg tilberede dem på samme måde som brune kartofler.


Spiser du dem så til flæskesteg, eller hvordan?
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Tråden til de små spørgsmål

Indlægaf Pixie88 » 26. jan 2016, 01:13

Kommodedyret skrev:
Pixie88 skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg har en glas med perleløg. Egentlig var tanken at bruge dem sammen med bløde almindelige løg og champignon stegt på panden, og så serveret til hakkebøf med sovs. Men det gider jeg ikke alligevel.

Hvad kan man bruge perleløg på glas til?

Jeg tilberede dem på samme måde som brune kartofler.


Spiser du dem så til flæskesteg, eller hvordan?

Ikke nødvendigvis, normalt spiser jeg dem til oksekød. Eller uden noget til :-D
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!

Tilbage til "Mad og drikke"