Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Karkluden » 25. jan 2016, 15:53

Jeg indtager masser af aspartam, MASSER. Og jeg er sikker på, at der ikke sker en flyvende fis ved det, fordi de mængder stadig er bittesmå samlet set. Og ja, jeg er overvægtig, men nej, det er jeg ikke pga. lightsodavand og saftevand, men fordi jeg æder for meget mad og sukker. For i de perioder hvor jeg ikke rører lightprodukter pga. manglende lyst vejer jeg præcist det samme. Når jeg fra 1/2 går i gang med vægttab igen fremfor blot at holde vægten bliver det derfor stadig med lightsodavand, lightsaftevand, nelliedellies etc, og så er det slik, kage, fed ost, takeout etc der skæres i. Ikke fordi vi spiser det konstant, men selv små mængder for hyppigt feder en del. Og det er nok nærmere dét end aspartam der er problemet.
7
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Karkluden » 25. jan 2016, 16:41

Angelina skrev:
Karkluden skrev:Jeg indtager masser af aspartam, MASSER. Og jeg er sikker på, at der ikke sker en flyvende fis ved det, fordi de mængder stadig er bittesmå samlet set. Og ja, jeg er overvægtig, men nej, det er jeg ikke pga. lightsodavand og saftevand, men fordi jeg æder for meget mad og sukker. For i de perioder hvor jeg ikke rører lightprodukter pga. manglende lyst vejer jeg præcist det samme. Når jeg fra 1/2 går i gang med vægttab igen fremfor blot at holde vægten bliver det derfor stadig med lightsodavand, lightsaftevand, nelliedellies etc, og så er det slik, kage, fed ost, takeout etc der skæres i. Ikke fordi vi spiser det konstant, men selv små mængder for hyppigt feder en del. Og det er nok nærmere dét end aspartam der er problemet.


Mere aspartam til folket ... jeg indtager det i mængder som tidligere kun er set hos forsøgsrotter! Hvis jeg ikke gjorde det, så ville jeg veje 500 kg... og så kan jeg bedre li at veje 55 kg ... det klæder mig bedre...

Præcis.
Og jeg bliver så træt, når folk konstaterer, at både min ADHD og min overvægt skyldes aspartam. Jeg har testet det, jeg har NØJAGTIGT ligeså meget trang til sukker, når jeg intet kunstigt sødestof rører i måneder. For mig er det et "livsvilkår", som jeg skal bekæmpe, punktum. Og det er næppe aspartamen der gør en overvægtig :rulle:
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Vaginetta » 25. jan 2016, 17:01

Aspartam har været kendt siden 60erne og er ekstremt gennemtestet. Men blandt andet på grund af nogle kædemails/Facebookopslag uden videnskabeligt belæg der jævnligt er i omløb er det desværre en udbredt misforståelse at aspartam er farligt og automatisk fører til 117 sygdomme og fedme.
4
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Annione » 25. jan 2016, 17:07

Anti-vaccere burde få tvangsundervisning i bivirkninger! Og gerne lige IQtestes i samme omgang.
29
Nemon.
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 18:27
Kort karma: 8
Likede indlæg: 99

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Nemon. » 25. jan 2016, 17:47

- der findes en god håndfuld pædagog medhjælpere , der er mere kompetente end deres uddannet kollegaer.

- ' minus sukker ' forældre er fanatiske, og ofte virkelig kedeligt selskab.

- der burde opkræves betaling for at køre i person bil i indre København.
Senest rettet af Nemon. 25. jan 2016, 18:17, rettet i alt 2 gange.
4
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Nicolait » 25. jan 2016, 17:52

At EU og Danmark burde arbejde for at få et bedre forhold til Rusland, istedet for hele tiden at lade USA indflyde vores udenrigspolitik.

At jeg er fuldstændig ligeglad med Ukraine, og vesten ligger, som de har redt.

At Danmark skal arbejde mod østudvidelse af EU. Østlandene er for korrupte og fattige til at være med i EU.

At Nordeuropa havde været bedre tjent ved at lade Sydeuropa gå konkurs, og bare afvikle resterne.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf D.itsen » 25. jan 2016, 18:03

LadyFox skrev:Bum bum bum. :D

- Ikke alle burde få børn.
- Der findes massere af gode grunde til at gå af med sine dyr.
- Psykisk sygdom fratager ikke nogen for ansvar.
- At ulovliggøre dyresex var så inderligt ligegyldigt og spil af penge og tid, dyreværnsloven dækkede i forvejen fint.
- Sex i mellem voksne søskende burde være lovligt.

Minus den sidste er jeg meget enig
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf D.itsen » 25. jan 2016, 18:06

Urtekussen skrev:Jeg synes de fleste kosmetiske operationer (de forskønnende, ikke dem der fx er nødvendige) er ulækre.
Og jeg synes det er så trist med helt unge piger, som ødelægger deres krop med kæmpestore bryster og læber.
Det burde være ulovligt at få lavet større bryster, før man var 30!

Jeg synes det er kedeligt at kende barnets køn før fødslen. Og jeg synes det er helt hul i hovedet at få planlagt kejsersnit uden at have prøvet at føde vaginalt.
Selvfølgelig - har man en traumatisk oplevelse med i bagagen, så skal man selvfølgelig have det, men hvis det bare er fordi man "ikke vil flække fra ende til anden" skal man i det mindste prøve.
(Det er selvfølgelig nemt nok at sige, når man smutter dem som mandler selv)

Jeg stemmer DF.

Absolut minus den sidste ( jeg ville nok hellere hoppe ud fra en bro... En meget høj bro) er jeg meget enig. Og ville gerne kunne multi quote :D
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf 2SHY » 25. jan 2016, 18:30

Jeg er absolut pro aktiv dødshjælp/assisteret dødshjælp. Hvis vi kan hjælpe vores kæledyr herfra når de står med sygdomme der kun vil medføre ulidelig smerte og nedsat livskvalitet, så burde vi også kunne have samme barmhjertighed overfor vores medmennesker
17
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Anilara » 25. jan 2016, 18:51

Jeg bakkede op om, at Ungdomshuset (jagtvej 69) skulle blive.
2
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Sorenspige » 25. jan 2016, 19:03

Som en der selv har brug for fertilitetsbehandling for at få børn, har jeg det lidt svært med, at jeg faktisk ikke er helt enig i alle reglerne omkring det.

Fx at man har ret til at få gratis hjælp til at få flere børn, hvis det bare er med en ny partner. Min mand og jeg kunne ikke få hjælp til at få nummer to, men havde jeg ladet mig skille og fået en ny mand, så kunne vi få hjælp.

Det andet er brug af anonym sæddonor som par, hvor man holder det hemmeligt for barnet, at der er en anden biologisk far derude.

Det tredje er, at der burde være en grænse for, hvor ung man må være som selvvalgt "solomor" i fertilitetsbehandling. Under 30 (måske endda ældre) er for ungt, og man burde give parforholdet og kærligheden en chance.

Som udgangspunkt har et barn krav på at kende sit biologiske ophav.

:genert:
2
Brugeravatar
Melankolikeren
Indlæg: 46
Tilmeldt: 7. jan 2016, 15:26
Kort karma: 2
Likede indlæg: 102

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Melankolikeren » 25. jan 2016, 19:39

Jeg hader den måde hvorpå medierne bringer nyheder. "Drenge med anden etnisk herkomst har gjort bla bla bla." De ville jo forhulen ikke på noget som helst tidspunkt skrive "Rødhåret røver bank." Suk.

Jeg mener det er grundlæggende forkert at lære børn at en laksefarvet blyant hedder "hudfarvet." :tie:
3
Honi soit qui mal y pense - Shame on whomsoever would think badly of it
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Dr_bp » 25. jan 2016, 20:28

Jeg er inderligt imod frigørelse af hash. Jeg mener at alt omkring euforiserende stoffer bør udløse store bøder eller fængselsstraf. Jeg kan dog se det fornuftige i lægeordineret cannabis til kroniske smertepatienter.
4
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf 2SHY » 25. jan 2016, 21:09

Jeg mener at planke øvelser er fuldstændig åndssvage og forstår ikke hvorfor de hypes op med diverse challenges med at holde den i længst tid
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Purple Haze » 26. jan 2016, 05:56

Religiøse folk er uintelligente og dumme (og de to ting er ikke det samme).

Folk der stemmer DF er enten dumme eller afstumpede, men i alle tilfælde uoplyste.

Man skal acceptere ens livsvilkår og få det bedste ud af det liv man har - og lade være med at whine.

Dyr og fostre er mindre værd end mennesker, og deres tarv må ikke sættes over menneskers.
Og nej fostre er ikke mennesker.

Hvis du er overvægtig og utilfreds med det, så må du jo gøre noget ved det - køber ikke premissen om at det for de fleste ikke kan lade sig gøre.

Børn er uinteressante, og langt de fleste forældre er mere uinteressante.
Det er ikke OK at tyrannisere dine naboer i flere år med støj fordi du skal avle, og ungen har kolik eller hvad der nu er dee gør at de skriger hele tiden. Og dine naboer skal ikke tage ekstra hensyn fordi du har sart børn.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Livets forhold"