December '19 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

December '19 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 1. dec 2019, 11:20

Her er tråden for december 2019 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: December '19 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 1. dec 2019, 11:43

Glædelig 1. december :santa2:

Ny måned betyder ny månedstråd - er I klar? :rock:

Jeg er - og december er da også blevet sparket i gang med en herlig træning i FW :banan: Jeg har forlænget mit forløb med min PT'er. Normalt træner vi sammen én gang om ugen, men det nye forløb bliver mere onlinepræget. Dog stadig med mulighed for face-to-face træning. Som PT'eren sagde til mig, ville han aldrig lave onlinetræning med mig, hvis han var det mindste i tvivl om, hvorvidt jeg kunne klare det. Og det er jo et kompliment, jeg sætter stor pris på.

Mine mål for december:
* Mindst 12 x træning i FW
* Mindst 12.000 skridt om dagen
* Følge gammel kostplan (dog ikke 100% slavisk)
* Ikke gå overboard i sukker bare fordi det er december
Senest rettet af Ally 1. dec 2019, 19:22, rettet i alt 1 gang.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13985

Re: December '19 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 1. dec 2019, 18:16

Jeg har også startet måneden med en tur i FW og en gang coretræning.

Jeg vil ikke sætte mål for denne måned. December skal have lov til at være december (og jul :D ), men jeg vil gerne ind i en ordentlig spiserytme igen. Jeg har heldigvis kun 5 dage tilbage, før jeg ikke skal lave andet end læse op til eksaminer helt frem til 3. februar, så jeg burde få overskuet tilbage til at lave ordentlig mad. Og så er der forhåbentlig også overskud til at finde et job :lol:
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41857

Re: December '19 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 2. dec 2019, 06:09

Er også med igen - selvfølgelig! :D

Målet for december er min. en fastedag om ugen, masser af motion og fornuftig kost ud over det. Min mave har det ikke særlig godt for tiden, og det plejer at hjælpe på det, hvis jeg har faste dage med faste. Og kunne jeg smide et par kilo ville det også være at foretrække. Kunne godt bruge, at mit tøj kommer til at sidde bedre. Men først og fremmest skal min krop tilbage i balance efter en periode med medicin og en masse andre udfordringer.

Lagde godt ud i går med en hel masse motion. 35 km på elcyklen, 45 min på crosstraineren, en times Flow og så lige en lille gåtur oven i. Og i dag tager jeg en fastedag for lige at få lidt ro på det hele.
Senest rettet af LaMariposa 5. dec 2019, 04:25, rettet i alt 1 gang.
1
:lun: Be brave
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: December '19 - Fællestråd

Indlægaf Oddinary » 3. dec 2019, 17:05

Jeg vil gerne være med denne gang :)
Mit mål er at komme ind i en god rytme igen med træningen. Den har været på pause i en måneds tid pga. sygdom. Var til styrketræning i går, men mit mål er at fortsætte styrketræning min. én gang om ugen, passe yoga en gang om ugen, og prøve pilates 2 gange i december.
Derudover vil jeg gerne nå et 20 dage streak på min meditations-app :D (er pt. på dag 9, men har tendens til at skippe en dag engang imellem).
Og så vil jeg også gerne prøve at lave to nye retter (for mig) i december. :D
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13985

Re: December '19 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 3. dec 2019, 18:13

Jeg har købt en yogamåtte, som dog er blevet leveret i den anden ende af byen. Er syg, så det må vente et par dage at få den hentet.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41857

Re: December '19 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 5. dec 2019, 04:27

Oddinary skrev:Jeg vil gerne være med denne gang :)
Mit mål er at komme ind i en god rytme igen med træningen. Den har været på pause i en måneds tid pga. sygdom. Var til styrketræning i går, men mit mål er at fortsætte styrketræning min. én gang om ugen, passe yoga en gang om ugen, og prøve pilates 2 gange i december.
Derudover vil jeg gerne nå et 20 dage streak på min meditations-app :D (er pt. på dag 9, men har tendens til at skippe en dag engang imellem).
Og så vil jeg også gerne prøve at lave to nye retter (for mig) i december. :D


Hvordan er det gået her de første dage? :)

Gad godt være god til at meditere, men det står langt nede på listen over ting, jeg får gjort i hverdagen :genert:
0
:lun: Be brave
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: December '19 - Fællestråd

Indlægaf Oddinary » 5. dec 2019, 11:06

LaMariposa skrev:
Oddinary skrev:Jeg vil gerne være med denne gang :)
Mit mål er at komme ind i en god rytme igen med træningen. Den har været på pause i en måneds tid pga. sygdom. Var til styrketræning i går, men mit mål er at fortsætte styrketræning min. én gang om ugen, passe yoga en gang om ugen, og prøve pilates 2 gange i december.
Derudover vil jeg gerne nå et 20 dage streak på min meditations-app :D (er pt. på dag 9, men har tendens til at skippe en dag engang imellem).
Og så vil jeg også gerne prøve at lave to nye retter (for mig) i december. :D


Hvordan er det gået her de første dage? :)

Gad godt være god til at meditere, men det står langt nede på listen over ting, jeg får gjort i hverdagen :genert:


Det er gået meget fint, tak. :D Jeg er på mit dag 11 streak. :D Ja, jeg tror også, man skal nå et punkt, hvor det giver mening for én at gøre det, så det ikke bare er sådan en "alle siger, det er så godt for én"-ting. Jeg bruger appen, der hedder Headspace, og er pt. igang med et forløb om self-esteem. Det er såkaldt guidet meditation, og jeg synes, det hjælper rigtig meget. Jeg synes også, stemmen er god til at få en tilbage på rette spor med et par hjælpende ord til processen. Jeg har været igang med det i en måneds tid-halvanden on/off, og der gik lige nogle uger før jeg begyndte at kunne se værdien for mig. Og jeg tror, man skal opdage den værdi, før det er noget, man har lyst til at gøre til en vane. Men før man gør det, skal man selvfølgelig vha. disciplin træne det til at blive en vane.
Hvordan går det med din faste? Den bølge er jeg ikke hoppet på endnu, jeg er simpelthen for sulten. :genert:
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41857

Re: December '19 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 5. dec 2019, 11:18

Oddinary skrev:
LaMariposa skrev:
Oddinary skrev:Jeg vil gerne være med denne gang :)
Mit mål er at komme ind i en god rytme igen med træningen. Den har været på pause i en måneds tid pga. sygdom. Var til styrketræning i går, men mit mål er at fortsætte styrketræning min. én gang om ugen, passe yoga en gang om ugen, og prøve pilates 2 gange i december.
Derudover vil jeg gerne nå et 20 dage streak på min meditations-app :D (er pt. på dag 9, men har tendens til at skippe en dag engang imellem).
Og så vil jeg også gerne prøve at lave to nye retter (for mig) i december. :D


Hvordan er det gået her de første dage? :)

Gad godt være god til at meditere, men det står langt nede på listen over ting, jeg får gjort i hverdagen :genert:


Det er gået meget fint, tak. :D Jeg er på mit dag 11 streak. :D Ja, jeg tror også, man skal nå et punkt, hvor det giver mening for én at gøre det, så det ikke bare er sådan en "alle siger, det er så godt for én"-ting. Jeg bruger appen, der hedder Headspace, og er pt. igang med et forløb om self-esteem. Det er såkaldt guidet meditation, og jeg synes, det hjælper rigtig meget. Jeg synes også, stemmen er god til at få en tilbage på rette spor med et par hjælpende ord til processen. Jeg har været igang med det i en måneds tid-halvanden on/off, og der gik lige nogle uger før jeg begyndte at kunne se værdien for mig. Og jeg tror, man skal opdage den værdi, før det er noget, man har lyst til at gøre til en vane. Men før man gør det, skal man selvfølgelig vha. disciplin træne det til at blive en vane.
Hvordan går det med din faste? Den bølge er jeg ikke hoppet på endnu, jeg er simpelthen for sulten. :genert:


Det går fint. Er på min anden fastedag i dag. I mandags gik det fint, i dag er det lidt hårdere at komme igennem, så er ikke sikker på, at jeg kommer igennem det i dag :D Men min mave elsker det. Når jeg vågner efter en fastedag er der totalt ro og jeg er ikke oppustet overhovedet. Det er dejligt - og mit tøj sidder også væsentligt bedre end det har gjort længe.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: December '19 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 7. dec 2019, 12:23

December kommer til at være min sidste måned med PT sessioner, fordi jeg som uni studerende simpelthen ikke kommer til at kunne få råd til det. Heller ikke selvom jeg faktisk sparer rigtig meget ved at booke hver uge. Vil dog prøve at se om jeg kan have én månedlig session og så træne selv resten af tiden. Det er bare vildt dårlig timing, for er endelig begyndt at finde det rette mindset igen og jeg kan se kæmpe fremskridt på SÅ mange parametre!

Havde en super session med min PT’er i går. Jeg var virkelig vred da vi startede, så powerede bare igennem opvarmning og de første øvelser. Midt i det hele fik vi dog snakket om min PT’ers knæ og skulder, så endte med midt i det hele at begynde at kigge på hans knæ, skulder og så lave en arbejdsdiagnose i hvad jeg tror der er galt :lol: .
Så jeg har tilføjet nogle arbejdsområder til hans egen træning for at se om der kommer en forbedring i funktion og smerter. Det var virkelig fedt at få lov til at nørde igennem på den måde og min PT’er sluttede sessionen med at være sådan helt “Yes! I think you’re right, it makes so much sense and I think you’re really on to something”. Det var SÅ fedt, specielt fordi han faktisk selv er jævnt godt med om anatomi og opbygning af et solidt træningsprogram.

Oh well, vi fortsatte træningen og jeg gik derfra helt høj og i super godt humør. Alle de ting jeg normalt synes er super svære kørte jeg bare lige igennem uden problemer, det var SÅ fedt.
Lavede også en boditrax scanning og siden sidste uge har jeg tabt mig 1.2 kg - 1 kg fedt og 200g muskel.
Muskelmassen tænker jeg er fordi jeg simpelthen ikke har været konsekvent nok med protein i min diæt, men føler mit ti gange bedre tilpas så nu skal jeg bare fortsætte i samme rille!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41857

Re: December '19 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 7. dec 2019, 15:42

Oddinary skrev:
LaMariposa skrev:
Oddinary skrev:Jeg vil gerne være med denne gang :)
Mit mål er at komme ind i en god rytme igen med træningen. Den har været på pause i en måneds tid pga. sygdom. Var til styrketræning i går, men mit mål er at fortsætte styrketræning min. én gang om ugen, passe yoga en gang om ugen, og prøve pilates 2 gange i december.
Derudover vil jeg gerne nå et 20 dage streak på min meditations-app :D (er pt. på dag 9, men har tendens til at skippe en dag engang imellem).
Og så vil jeg også gerne prøve at lave to nye retter (for mig) i december. :D


Hvordan er det gået her de første dage? :)

Gad godt være god til at meditere, men det står langt nede på listen over ting, jeg får gjort i hverdagen :genert:


Det er gået meget fint, tak. :D Jeg er på mit dag 11 streak. :D Ja, jeg tror også, man skal nå et punkt, hvor det giver mening for én at gøre det, så det ikke bare er sådan en "alle siger, det er så godt for én"-ting. Jeg bruger appen, der hedder Headspace, og er pt. igang med et forløb om self-esteem. Det er såkaldt guidet meditation, og jeg synes, det hjælper rigtig meget. Jeg synes også, stemmen er god til at få en tilbage på rette spor med et par hjælpende ord til processen. Jeg har været igang med det i en måneds tid-halvanden on/off, og der gik lige nogle uger før jeg begyndte at kunne se værdien for mig. Og jeg tror, man skal opdage den værdi, før det er noget, man har lyst til at gøre til en vane. Men før man gør det, skal man selvfølgelig vha. disciplin træne det til at blive en vane.
Hvordan går det med din faste? Den bølge er jeg ikke hoppet på endnu, jeg er simpelthen for sulten. :genert:


Fik aldrig svaret på det med meditationen, men sejt, at du har så mange dage i streg. Og at du har holdt fast, også selvom du ikke helt så værdien i det i starten :) Hvad bruger du det til? Til at lægge dagens stress fra dig, eller til bedre søvn, større fokus eller noget helt andet?

Du har nok ret i, at jeg ikke helt er kommet frem til at kunne se den værdi endnu. Jeg tror dog, hvis jeg skal være helt ærlig, at jeg er for doven til at være disciplineret nok til at gøre det til en vane. Vil meget hellere køre en omgang hård konditionstræning - det giver mig samme følelse som meditation, og det kræver ikke så meget af mig, for det gider jeg altid :genert:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41857

Re: December '19 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 7. dec 2019, 15:47

Min uge har været helt fin. Ikke så meget motion, som jeg plejer på grund af en arbejdsuge på over 60 timer og en stædig omgang hold i ryggen og lidt andet sygdom. Men har været oppe klokken fem tre dage i træk for at træne før arbejde, og har fastet to dage og jeg synes allerede, at mit tøj sidder bedre. Så jeg synes selv, at det er godkendt. Nu må jeg se, hvad vægten siger på tirsdag, når jeg skal vejes igen.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41857

Re: December '19 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 7. dec 2019, 15:52

Er i øvrigt kommet til at shoppe et par nye tights fra yndlingsmærket, som næsten kan få mig til kunne lide at gå i tights. Kunne rent faktisk godt bruge dem og prøv lige at se de farver :love: Det er da lige til at blive glad i låget af.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af LaMariposa 7. dec 2019, 18:11, rettet i alt 2 gange.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13985

Re: December '19 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 7. dec 2019, 17:39

LaMariposa skrev:Er i øvrigt kommet til at shoppe et par nye tights fra yndlingsmærket, som næsten kan få mig til at lide at gå i dem. Kunne rent faktisk godt bruge dem og prøv lige at se de farver :lover: Det er da lige til at blive glad i låget af.


Wauw! :love:
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13985

Re: December '19 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 7. dec 2019, 17:39

Jeg har hentet min yogamåtte, så jeg kan få trænet lidt derhjemme de dage, jeg ikke har overskud til at komme afsted.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Sund og/eller slank"