Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16139

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Urtekussen » 25. jan 2016, 06:25

Den lille brækkede sig natten til lørdag, den store brækkede sig i går. I nat var det så min tur, og min mave føles som om den synes vi skal have mere sjov...
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf 2SHY » 26. jan 2016, 10:22

Lemonella skrev:Jeg har en lille og meget irriterende "skade". Ikke noget jeg ikke kan leve med, men hold nu op, hvor er det irriterende med en lillefingernegl der er flækket. :sur:
Neglen har tendens til, at flække, hvis den bliver for lang og det vil sige, at når neglen lige slipper toppen af fingerspidsen, så skal den klippes helt ned.
Det havde jeg så ikke fået gjort i fredags da jeg gik i gang med rengøringen af badeværelset. Jeg bankede fingeren ind i vandhanen og neglen flækkede ned til midten. Av!
Jeg kan ikke klippe mere af uden, at det bliver lidt af et smertefuldt blodbad. Så for ikke, at hænge i og gøre skaden værre, må jeg konstant gå rundt med et plaster på. :cuss:

Prøv evt det her



Man kan vist også bruge almindelig neglelak hvis man ikke har neglelim på lager :)
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jan 2016, 10:22

Nå, men jeg har så lige fået konstateret, at mine hænder er hårdt angrebet af psoriasis, og at jeg nok ikke kan nøjes med de 6 ugers smøreplan med noget hæftigt binyrebarkhormon, men også skal i lysbehandling 3 gange om ugen i 10 uger - og det kan bare ikke hænge sammen, for når hudlægen har tid, er jeg på job, og jeg vil altså ikke starte mit spritnye arbejde op med at skulle tage fri 30 gange for at få behandling.

Kryds fingre for, at smøreplanen virker.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf kidkomb » 26. jan 2016, 10:52

Jeg bruger sekundlim, når jeg har flækket en negl (og det har jeg tit, mine negle er nogle svagpissere). Kort og kontant, så kan de lære det, ha!
Og så shellak/gellack på bagefter.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf 2SHY » 26. jan 2016, 10:52

Lemonella skrev:
Tak for hjælpen. Det må prøves. Jeg har godt nok ikke flækket neglen på tværs, men på langs, men mon ikke det kan laves alligevel.
Tak igen. :blomst:

Ja jeg tænker også at det om ikke andet er er forsøg værd. Måske det kan give det lidt stabilitet til det vokser ud?

Melder du ikke tilbage hvordan det virker? Jeg har først set det efter min seneste flækkede negl så jeg har ikke selv fået prøvet det af. Men der kommer masser af hits og vejledninger frem når man googler "fix broken nail" :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Giraffie » 26. jan 2016, 18:19

Har haft ondt i mine ører i ugevis, dog ikke ligeså meget som i starten. Tror det er noget væske eller noget, det er i hvert fald værst om morgenen efter jeg er stået op.
0
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Giraffie » 26. jan 2016, 18:33

Fru Sunshine skrev:Nå, men jeg har så lige fået konstateret, at mine hænder er hårdt angrebet af psoriasis, og at jeg nok ikke kan nøjes med de 6 ugers smøreplan med noget hæftigt binyrebarkhormon, men også skal i lysbehandling 3 gange om ugen i 10 uger - og det kan bare ikke hænge sammen, for når hudlægen har tid, er jeg på job, og jeg vil altså ikke starte mit spritnye arbejde op med at skulle tage fri 30 gange for at få behandling.

Kryds fingre for, at smøreplanen virker.


Ved godt det ikke helt er det samme, men jeg led af voldsom håndeksem (arbejdsskade) og smurte hormoncreme (Elcom) på de angrebne områder kort før jeg skulle i seng. Da jeg så gik i seng smurte jeg en tykt lag Locobase Repair på og tog tynde bomuldshandsker på. Det gjorde jeg i 14 dage , før jeg begyndte udtrapningen. Det virkede heldigvis.
Hvis der er den mindste optakt til noget, gentager jeg proceduren en enkelt nat.

God bedring, det er bare så træls og ømt med sådan noget på hænderne.
2
Aaliya81
Indlæg: 36
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 45

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Aaliya81 » 28. jan 2016, 21:27

Ville stille urene på arbejde i tirsdags, fordi de går på 43 forskellige klokkeslag, da jeg tager det første ned, glider det for let af sømmet og falder ned, for at stoppe det knalder jeg min hånd igennem glasset og skærer mig i hånden, kommer på skadestuen og får det syet.

Så nu sidder jeg her med et par sting i gemt væk under et barbieplaster (som var det eneste de lige havde på skadestuen) og er sygemeldt fordi det er svært at arbejde indenfor pleje med en hånd jeg ikke må bruge :/ min første sygemelding i 4 år
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Thestral » 29. jan 2016, 06:06

Aaliya81 skrev:Ville stille urene på arbejde i tirsdags, fordi de går på 43 forskellige klokkeslag, da jeg tager det første ned, glider det for let af sømmet og falder ned, for at stoppe det knalder jeg min hånd igennem glasset og skærer mig i hånden, kommer på skadestuen og får det syet.

Så nu sidder jeg her med et par sting i gemt væk under et barbieplaster (som var det eneste de lige havde på skadestuen) og er sygemeldt fordi det er svært at arbejde indenfor pleje med en hånd jeg ikke må bruge :/ min første sygemelding i 4 år
Hvor uheldigt - God bedring :kram:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Studsgaard » 1. feb 2016, 18:41

Her virkelig ondt i halvdelen af ansigtet.

Måtte akut få fjernet en tand idag, den har længe drillet, og lige siden den fik en krone på for flere år siden, har den skabt problemer, nu var roden så flækket, og den måtte trækkes ud. :shock:

Jeg har vildt ondt og det bliver ved med at småbløde, ikke sport sjovt, og alm piller virker slet ikke. :whine:
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6695
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1197
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9652

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf FrøkenM » 22. feb 2016, 06:35

Jeg blev opereret i knæ og lår for snart syv uger siden. Det gik virkelig problemfrit og kunne mærke bedring lige med det samme. Træerne gror som bekendt ikke ind i himlen og nu sidder jeg så og venter på om kirurgen vil have mig i røngten. Faldt et par gange over 1,5 uge og hver gang tænkte jeg, at det bare er slaget og det går over. Nu mistænker han, at jeg kan have slået noget af knæskallen og dermed øget risikoen for at operationen alligevel ikke er succesfuld :whine:

Håber, han tager mig ind, bare så jeg får noget vished :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Thestral » 22. feb 2016, 07:13

Efterveer efter en migræne i weekenden plager hoved og nakke endnu
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf 2SHY » 22. feb 2016, 09:08

Min nakke er ret stiv i det efter for meget malebogshygge i går aftes/i nat
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Tricolette » 22. feb 2016, 20:57

Kriller i halsen, som trækker op i ørerne, vigende stemme og ondt i lungerne.
Frygter feber og halsbetændelse i morgen tidlige. Har virkelig ikke tid til sygdom lige nu.
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Elvispop » 22. feb 2016, 21:26

Har en gammel knæskade, og en følgeskab i det andet knæ, fordi jeg smed krykkerne for hurtigt.
Følgeskade-knæet gør ondt, for tiden.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter

Tilbage til "Helbred"