Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 25. jan 2016, 20:14

Thestral skrev:Tillykke canoodle :pompom: :pompom:

God bedring til de sygdomsramte :ae:



Den gentager jeg lige :-D
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 25. jan 2016, 20:17

vibbsen skrev:
onbird skrev:Så sidder man her 2 dage over sin termin, og så rager den kommende storebror selvfølgelig en øjenbetændelse til sig!
Han har været forkølet længe, og satsede egentlig på, at det bare var relateret dertil. Især da det gik over på det første øje af sig selv. Men vuggestuen siger, at der er flere, der døjer med det dernede, og at jeg nok bør gå til lægen og få noget imod det.
Jamen så holder jeg ham da bare lige hjemme hele dagen i morgen og slæber ham med til lægen og på apoteket - med den her krop, der ikke kan gå 10 meter uden at få smerter på den ene eller den anden måde... jeg kan bare mærke, at det bliver en fest!


Kan du ikke ringe til vagtlægen og tude lidt og få udleveret salven. Ellers så ring og se om ikke du kan få det hos egen læge uden konsultation.

Vores læge er fuldstændig iskolde. De gider ikke se ungerne hvis vuggeren siger at de har øjenbetændelse. Så skriver de blot en recept.
Det kom i den grad bag på vores vuggestue dengang de meddelte, at Emma jo nok ikke kunne komme i morgen, da hun vist havde øjenbetændelse. Og de skal jo være i behandling før de må komme igen.
Vi nåede så at få fat i lægen samme eftermiddag. Og de sendte bare en recept direkte til apoteket. Så da jeg afleverede Emma næste dag var hun allerede i behandling....Og de kunne derfor godt fjerne "Syg" og sætte "Afleveret 7.15" istedet. Det passede dem rigtig dårligt. Det var jo ferie og al muligt :rulle: :rulle: :rulle: :rulle: :rulle:


Den er hørt før :nerve: Så dårlig stil

Min læge er som din og med tiden ligger de her gængse ting altså på rygraden, så man behøver ikke spilde hinandens tid :/
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 25. jan 2016, 20:45

Panton skrev:
Den er hørt før :nerve: Så dårlig stil

Min læge er som din og med tiden ligger de her gængse ting altså på rygraden, så man behøver ikke spilde hinandens tid :/


Vi har en læge hvor det "garvede" læger er totalt cool. Og som udmærket er klar over at der i visse institutioner er en lidt...hmmm..."uheldig" kultur omkring det der med at ringe hjem. En enkelt gang kiggede den mandlige læge på mig og sagde "Bare lige så du ved det, så ved jeg godt, du at du ved, at jeg godt ved, at du dybest set synes at det er noget pjat at tage hende herned. Og jeg er helt enig med dig. Det barn fejler absolut intet. INTET."
Der havde jeg nået åben konsultation med et barn der "hoster så meget at vi faktisk godt kunne være bange for om det er den lungebetændelse der er i omløb" :nej: :nej: :nej: Hun hostede ikke en eneste gang i alt den tid vi var hos lægen...Men var da glad nok for at få den der dims man altid får når man har ladet sig undersøge :ninja:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 25. jan 2016, 20:56

vibbsen skrev:
Panton skrev:
Den er hørt før :nerve: Så dårlig stil

Min læge er som din og med tiden ligger de her gængse ting altså på rygraden, så man behøver ikke spilde hinandens tid :/


Vi har en læge hvor det "garvede" læger er totalt cool. Og som udmærket er klar over at der i visse institutioner er en lidt...hmmm..."uheldig" kultur omkring det der med at ringe hjem. En enkelt gang kiggede den mandlige læge på mig og sagde "Bare lige så du ved det, så ved jeg godt, du at du ved, at jeg godt ved, at du dybest set synes at det er noget pjat at tage hende herned. Og jeg er helt enig med dig. Det barn fejler absolut intet. INTET."
Der havde jeg nået åben konsultation med et barn der "hoster så meget at vi faktisk godt kunne være bange for om det er den lungebetændelse der er i omløb" :nej: :nej: :nej: Hun hostede ikke en eneste gang i alt den tid vi var hos lægen...Men var da glad nok for at få den der dims man altid får når man har ladet sig undersøge :ninja:


Den lungebetændelse glemte emsen vist at få med hjem fra vs :gisp:

:lol: :lol:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
onbird
Indlæg: 54
Tilmeldt: 28. dec 2015, 21:00
Kort karma: 6
Likede indlæg: 60

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf onbird » 26. jan 2016, 07:32

Haha, spændende historier, I kan byde ind med!

Jeg har så valgt at stole mere på min mavefornemmelse end på vuggestuens ord, så han er røget af sted i dag uden at blive tilset af en læge eller for den sags skyld behandlet. Hans øjne ser fine ud i dag! De er ikke røde, og har ikke snasket. Så det føltes lidt latterligt at holde ham hjemme. Det må jeg jo så gøre i morgen, hvis det kommer retur eller lignende.

Vores vuggestue har heldigvis ikke for vane at ringe hjem uden grund. Eneste årsag til, at de ringede i går var, at så kunne jeg nå at skaffe medicin (kunne jeg så ikke alligevel) - men jeg behøvede ikke hente ham :)
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 26. jan 2016, 12:24

Panton skrev:Den lungebetændelse glemte emsen vist at få med hjem fra vs :gisp:

:lol: :lol:


Og lugebetændelse kan iøvrigt heller ikke være "i omløb" ....Jo, en kold lungebetændelse kan, men det er ret sjældent :s
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 26. jan 2016, 12:28

onbird skrev:Haha, spændende historier, I kan byde ind med!

Jeg har så valgt at stole mere på min mavefornemmelse end på vuggestuens ord, så han er røget af sted i dag uden at blive tilset af en læge eller for den sags skyld behandlet. Hans øjne ser fine ud i dag! De er ikke røde, og har ikke snasket. Så det føltes lidt latterligt at holde ham hjemme. Det må jeg jo så gøre i morgen, hvis det kommer retur eller lignende.

Vores vuggestue har heldigvis ikke for vane at ringe hjem uden grund. Eneste årsag til, at de ringede i går var, at så kunne jeg nå at skaffe medicin (kunne jeg så ikke alligevel) - men jeg behøvede ikke hente ham :)


Mavefornemmelsen er også altid god. Ingen mødre (som er normale ihvertfald) vil skade deres børn, og det tror jeg afspejler sig i vores mavefornemmelse. Hvis den siger at der ikke er grund til panik, så er der det sjældent.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 26. jan 2016, 14:37

vibbsen skrev:
Panton skrev:Den lungebetændelse glemte emsen vist at få med hjem fra vs :gisp:

:lol: :lol:


Og lugebetændelse kan iøvrigt heller ikke være "i omløb" ....Jo, en kold lungebetændelse kan, men det er ret sjældent :s


Så lærte jeg lige noget der :klap:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 27. jan 2016, 11:11

Efter mit barns pludselig stop til fodbold fik han at vide han skulle finde en anden sport der gav sved på panden (fordi han ellers kun var ret inaktiv) ;)

Han har så nøje tænkt sig om og ønsker at starte igen til thaiboksning som han har gået til før sammen med fodbold men måtte stoppe da fodbold pludselig betød akademi og meget mere træning. Det er en hård sport men han er der ikke for kampe men kun pga. træningen og det giver seriøst sved på panden og så kan han sikkert få løbet top maven af igen :genert: Der bliver gået til stålet og jeg håber det kan give lidt selvværd for han har manglet det lidt, desværre,efter stop af fodbold. Som om at hele hans identitet lå i det :gisp:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 27. jan 2016, 11:14

Panton skrev:Efter mit barns pludselig stop til fodbold fik han at vide han skulle finde en anden sport der gav sved på panden (fordi han ellers kun var ret inaktiv) ;)

Han har så nøje tænkt sig om og ønsker at starte igen til thaiboksning som han har gået til før sammen med fodbold men måtte stoppe da fodbold pludselig betød akademi og meget mere træning. Det er en hård sport men han er der ikke for kampe men kun pga. træningen og det giver seriøst sved på panden og så kan han sikkert få løbet top maven af igen :genert: Der bliver gået til stålet og jeg håber det kan give lidt selvværd for han har manglet det lidt, desværre,efter stop af fodbold. Som om at hele hans identitet lå i det :gisp:


Det lyder da som en god ide!
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 27. jan 2016, 11:17

Her kastede Lianna op i morges :( Hun lå med Roskilde syge for 2,5 uge siden også og jeg holdte hende pænt hjemme i 48 timer, da det jo er så længe man smitter. Men det hjælper jo bare knapt så meget, når man hører fra flere børn nede i børneren, der kastede op aftenen forinden og alligevel kommer i bh :tie: Nu har omgangssygen plaget børnehaven lige siden jul og det går bare i ring hele tiden, så jeg bliver sgu irriteret over det. Jeg ved selvfølgelig godt at forældrene ikke sender ungerne afsted fordi de er onde, men ofte pga. pres fra arbejdet - men for pokker altså, det stopper jo aldrig så.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 27. jan 2016, 12:05

Skralde skrev:Her kastede Lianna op i morges :( Hun lå med Roskilde syge for 2,5 uge siden også og jeg holdte hende pænt hjemme i 48 timer, da det jo er så længe man smitter. Men det hjælper jo bare knapt så meget, når man hører fra flere børn nede i børneren, der kastede op aftenen forinden og alligevel kommer i bh :tie: Nu har omgangssygen plaget børnehaven lige siden jul og det går bare i ring hele tiden, så jeg bliver sgu irriteret over det. Jeg ved selvfølgelig godt at forældrene ikke sender ungerne afsted fordi de er onde, men ofte pga. pres fra arbejdet - men for pokker altså, det stopper jo aldrig så.



det er bare typisk, virkeligt. Men dem der sender børn for tidligt afsted får det tilbage i hovedet igen og ender med flere sygedage da det jo går i ring!

Det lyder som et nyhedsbrev skal klistres på skabene, så alle forældre lige får en opsang og alle kan blive fri for bræksyge. Det skete hos os engang, fordi det netop kørte i ring. Det hjalp men mange brokkede sig også over at de mente de holdte raske børn hjemme for nu kastede de jo ikke op mere og diarre var nu med timer imellem :gisp: :gisp: Stakkels unger
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 27. jan 2016, 12:10

Her er barnet besvimet i skolen og jeg har hentet hende. Hun er træt, svimmel og har kvalme nu så er sendt i bad så hun kan få nattøjet på. Maven driller også lidt :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 27. jan 2016, 12:14

Thestral skrev:Her er barnet besvimet i skolen og jeg har hentet hende. Hun er træt, svimmel og har kvalme nu så er sendt i bad så hun kan få nattøjet på. Maven driller også lidt :genert:


holy crap, det lyder uhyggeligt :panik: er det sket før? lavt blodsukker?

god bedring med hende :kram:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 27. jan 2016, 12:17

Panton skrev:
Thestral skrev:Her er barnet besvimet i skolen og jeg har hentet hende. Hun er træt, svimmel og har kvalme nu så er sendt i bad så hun kan få nattøjet på. Maven driller også lidt :genert:


holy crap, det lyder uhyggeligt :panik: er det sket før? lavt blodsukker?

god bedring med hende :kram:
Hun lider af angst så vi har talt om at hun måske har hyperventileret og fået et angstanfald oveni for hun nævnte at hun havde svært ved at se lige før hun besvimede og hun er vildt træt nu lige som når hun har haft et angst anfald
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Forældre"